Hejsan svejsan!

Idag har jag spenderat den sista fredagen på sommarlovet med mina kära vänner Aya & Anton.<3
Vi käkade på bbq garden och jag köpte nya brallisar inför skolstarten, ett par nya kostymbyxor från H&M.

Här är lite bilder som summerar mitt sommarlov, som har varit riktigt bra trots att vädret varit pissigt.

Hoppas ni mår braaaa!!

Bästa resan med Lia i början av sommarlovet.<3

Storsjöcupen & sommarjobb

Yran<3

Mysiga dagar med fina vänner<3

Hej på er!

Jag är nu hemma efter 2 dagar i Åre och sitter i skrivande stund hemma hos Lia.
I Åre har jag fjällvandrat med pappa, min syster & hennes barn. Det var 2 mysiga dagar och natten spenderades på hotell, najz!!

Om en vecka är det sista dagen på sommarlovet, det känns allt annat än bra. :(
Ska försöka spendera mina sista sommarlovsdagar med mina kära vänner och även sova ut så mycket jag kan innan 9:an sätter igång.

Hoppas ni mår toppen!!!

Kram

Kvällen igår spenderandes med mina fina vänner Elin & Carro hemma hos mig <3 Vi pratade självklart en hel del och skrattade till sent på natten.
Imorse gjorde vi en rätt najz brunch med massa gott!!

Hej på er!

Nu är jag inne på min sista dag i Eskilstuna, det har varit sjukt mysigt att spendera några dagar här i värmen.
MEN, jag har inte kunnat njutit så mycket som jag egentligen velat. :(
Blev nämligen tvär sjuk direkt efter yran, så jag har mest legat i soffan och solat ytterst lite, det suger verkligen.

Trots min sjukdom så har vi ändå hittat på lite saker, hälsat på släkt här, det var supertrevligt då jag inte träffar dem allt för ofta. Vi har också shoppat liiiiite och hängt på stranden.

Idag åkte vi på en liten trip till Mariefred, sjuuuukt mysigt ställe där vi var lite kulturella och gick och kollade på ett slott som finns där.
Vi gick även på marknad, vi köpte hallon som vi ska äta ikväll framför fotbollsmatch. MYS!!!

Har insett en sak under dessa dagar här, om jag någon gång skulle flytta från käraste Jämtland (och det kommer jag) så skulle jag LÄTT kunna bo här. Här är det varmt, inte alls så stort och nära till allt. Älskar!!

Hoppas ni mår toppen!!

Pussar

Premiär för mina nya skor som jag köpte i Stockholm, finaste finaste finaste

Ja hörni, yran har gjort det igen!

De 2 senaste dagarna har varit så sinnessjukt roliga. Musik, dans och massa nytt folk, jag älskar verkligen den här festivalen. Gemenskapen är så sjuuuuk, alla pratar och sjunger tillsammans och man får sån energi!

Mina dagar (som ni kan gissa) har varit svin bra, dag 1 spenderades med Elin & Jonna + en rad flera. Kvällen i sig vart rätt seg då den artisten som var mest efterlängtad spelade 01.00, men när klockan slog och Alan Walker (!!!!!!!!!) intog scenen så gick tiden hur fort som helst.

Under dag 2 var mitt planerade sällskap Carro & Elin, men under Laleh konserten träffade Carro lite bekanta från Åre som sedan vi hängde med resten av kvällen. Sista spelningen var nog den bästa på hela yran, Tjuvjakt var så bra!! Jag och Elin har varit taggade på att se dom sen 100 år tillbaka, no joke.

Idag ska troligen jag och familjen dra söderut och försöka fly det hemska vädret här.

Hoppas ni mår bra!!

Den enda (!!) bilden jag tog under hela yran typ och gårdagens outfit

Hej på er!

Bloggen har ekat tomt de senaste dagarna, varför?
Jag har haft rätt mycket saker för mig och det har inte varit läge att uppdatera här. Meeeeen jag drar allt i ett lite längre inlägg.

I söndags var jag ute och sprang för första gången på föööööör länge, mina ben och mina lungor var DÖDA men det kändes ändå bra att jag gjorde det.

I måndags åkte jag till Lia och slaggade där, blev dock lite sent uppe för mig så dagen efter var jag som en zombie, vilket inte var så najz då jag skulle på den (förhoppningsvis) sista synchecken. Där satt jag, dödstrött och fick en lampa lysandes rätt i ögonen. :-)
Senare på eftermiddagen åkte jag och Lias familj till deras stuga, kvällen där var sååå mysig. Vi paddlade kanot, lyssnade på riktiga throwback-låtar och åt chips, inte så dumt!!

Gårdagen spenderades i hennes stuga, vi var ute och sprang och jag tvättade håret för första gången i en sjö, det var verkligen en upplevelse..
Jag åkte hem på eftermiddagen och tog mig sen till HaraB där jag träffade Tuva, vi gossipade som aldrig förr, fick ont i halsen efter. :'(

Idag ska jag mest troligt tillbaka till Lias stuga, vi lär chilla till max och bara leva life.

Shit va långt inlägg, men aja.
Såhär har jag spenderat mina dagar, tagit det rätt lugnt då de börja närma sig Yran, och då blir det allt annat än lugnt!!

Kram

Lia & och den icke existerande solnedgången :(

Tuva som posar med en burgare.

Hej på er!

Idag var jag uppe alldeles för tidigt, men av en bra anledning.
09.25 satt jag på bussen och väntade in Anton som åkte samma. Vi gick sen till Elin och där började dagens äventyr.
Vi tog bussen till Ica Maxi där vi handlade nästan allt till vår brunch.
Eftersom bussarna som går är få på lördagar fick vi gå från Maxi till stan och ta bussen tillbaka till elin, det var minst sagt svettigt då vi alla 3 hade dunjackorna på oss.
Väl hemma där så fixade vi en FANTASTISK brunch med massa gott, lovely!!

Nu är jag hemma och ska duscha, kvällens planer är inget mer än att vi ska ha grillkväll, riktigt najz.

Kramar

Hejsan på er!

Det har varit lite kass update här sen jag kom hem från Stockholm, men jag har ärligt talat inte haft lust att uppdatera om varje lite sak jag gör i enskilda inlägg. Så jag tänker att jag skriver ett långt inlägg med allt tillsammans.

I onsdags sov jag ut, en riktigt najz sovmorgon efter de intensiva dagarna i Stockholm. På kvällen åkte jag & familjen på middag, de åt inte min favvismat (surströmming) men som tur var fick jag annan mat!

Igår var jag och pappa in till stan för att kolla in den italienska marknaden som var på Stortorget, pappa slog på stort och köpte parmesan för 122 kr, man måste ju unna sig!!
Vi käkade även på Vezzo då maten på marknaden inte föll oss i smaken.
På kvällen åkte vi till skidstadion för att kolla på ÖFK-Galatasaray, och vi gick nöjda och glada därifrån eftersom vårt lag tog hem vinsten.

Idag har jag 0 planer men om vädret är med oss kanske det blir en båttur, men det är ytterst oklart.

Hoppas ni mår bra!! (För det gör verkligen jag!!)

Pussar

Igår fick jag uppleva den mest fantastiska solnedgången, love life

Nu är vi på väg hemåt igen efter sjukt najziga dagar i Stockholm.
Vi spenderade denna dag i MoS och jag har köpt nya skor!!
Hade galen beslutsångest om jag skulle köpa dem men efter mycket velande så slog jag till. 400 kr, riktgt prisvärda måste jag säga.
De är liiiite utanför min comfort zone men ibland så måste man våga lite.

Kollar nu på Vänner och har käkat sushi, nu återstår fleeeeeeera timmar i tåg. Men jag älskar att åka tåg, så det gör mig inget alls.

Kjaaaam

Sorry för den fruktansvärda bilden, ljuset gör inte skorna rättvist. :-(

Pre-tåg uppladdning & dagens lunch.

Hejsan på er!!

Dagen har spenderats i Stockholm City, en solig och fin dag har vi verkligen haft!

Shoppat återigen på Zara, en mintgrön tröja med vida ärmar, najzig till mina nya brallisar som jag köpte igår. Köpte ÄNTLIGEN en poncho, har verkligen velat ha en så på Gina Tricot hittade jag en superfin grå poncho, älskar den redan.

Vi strosade även längs Skeppsholmen, vi satte oss på en trappa där och solade, åt Pringles och kollade på alla båtar som åkte där, lajvet.

Dagen gick fort som vanligt är i Stockholm så vid 17 var det dags för middag, vi käkade på Fridays as usual. Topp 1 av våra favvis restauranger här!

Vi kom precis tillbaka till rummet, hann köpa silvershampoo & silverbalsam från Maria Nila också innan vi drog oss hemåt.
Ikväll ska vi nog köpa lite gott och kolla tv på rummet.