Vi åt middag på Wooloomooloo med Markus och Shawn, alltid lika gott! Efter middagen köpte jag med min rosa favoritfrukt och kröp ner i sängen för att kolla på Sex and The city :)

Natti

God morgon!

Idag regnar det... Vi var ute och drack drinkar igår, så dagen idag spenderas på Taipei Fine Arts Museum. Dricker kaffe och strosar runt. Hoppas ni har en bra lördag!

Lite bilder från vår eftermiddag, vi sitter med varsin mangodrink i en saccosäck på stranden. Vi hade halvbra väder imorse, men under dagen sprack det upp och vi fick strålande sol! Så vi spenderade dagen på stranden och gick sedan efter stranden och hamnade här :)

Hoppas ni har en bra tisdag!

​Ville bara visa vår otroligt fina pool som vi hade på taket i Cebu. Vi bodde på 23e våningen i en otroligt fin lägenhet, och bara 5 våningar upp hade vi en stor pool för oss själva... Utsikt över hela Cebu, drömmm

​Haj Haj (hehe)

Idag har jag trotsat all min rädsla och simmar med över 8 meter långa valhajar!!! Nog det häftigaste jag gjort!

Hajarna lever vanligtvis långt ute till havs och rör sig ständigt, men av någon anledning fortsätter ett 20 tal hajar komma tillbaka till Oslob, ett litet ställe söder om Sebu. Därför har de lokala fiskemännen börjat mata dem med fiskrester varje dag, och då kan man få simma med dem tillsammans med guide. Så vi hoppade i vattnet och simmade tillsammans med ett tiotal hajar som var över 8 meter... Helt otroligt, svårt att beskriva. En adrenalinkick, livrädd och exalterad på samma gång! Ett minne för livet :))

i lördags satte klockan på 02:00 för att ta bussen mot södra delen av ön... Sjukt konstigt att gå upp mitt i natten. Vi åkte buss i två timmar och hoppade sedan av mitt ute i ingenstans, där vi sen blev skjutsade på moppe 30min till toppen av ett stort berg för att se soluppgången. Oj var det va värt de! Helt otroligt att se solen gå upp över bergen. Vi hade med oss frukost som vi åt på toppen 04:30, så himla mysigt :)

Nästa stop, simma med hajar.......

Hallåååå på er,

Förlåt för dålig uppdatering igen, men wi-fi har varit sådär här borta. Nu är vi äntligen i Filippinerna!! Jag, Shawn och Markus landade i Sebu i fredags, i helgen bodde vi i en superfin lägenhet på 25e våningen, med rooftop infinitypool. Vi har gjort såå mycke roliga saker, ska visa bilder å berätta om de snart :). Nu kom vi precis fram till ön Malapascua, superfin drömmig dykarö, där vi ska va tills vi åker hem!

Händelserik kväll igår. Det var Nimas sista kväll så han och Tilda skulle ut på en liten date och Jag, Ida & Louise skulle äta en mysig middag tillsammans innan vi alla möttes upp för drinkar. Vi hittade en ny sushi restaurang där kocken serverade färsk god sushi tills man var mätt, så man bäställde inte själv utan fick de kocken serverade. Har varit noga med att fråga om jordnötter när vi äter, men vem stoppar jordnötter i sushi tänkte jag.... Vi hann få in första rätten som de var jordnöttspulver i, så sen bar de av till sjukhuset. Hann få i mig alla mina tabletter och det gick hyfsat bra på sjukhuset (när dom väl förstod hur allvarligt det var) och jag fick sprutor, tabletter och slangar lite överallt. Ida och Louise var guld som tog hand om mig!! Tack till er. <3

Bjuder på otroligt fina bilder som Ida tog på mog när jag kunde andas igen haha...... Tips, ät inte jordnötter när dom vill döda dig :)

Vi smälter bort. Det är 36 grader varmt(känns som 40) och är strålande sol. Skolans AC funkade inte som den skulle så vi är på väg hemåt, vilket inte gjorde så mycke. Sitter på tunnelbanan som precis fick stanna av ett stort skalv, 7,2 på Richterskalan... Ett av de största skalv vi haft. Tycker inte det är lika läskigt när det händer längre, men detta var första gången vi kände de när vi satt på tunnelbanan.

Nu skall vi hem och pluggga lite i vår svala sköna lägenhet!

​God morgon!

Haft en riktigt bra morgon idag, även om jag va uppe supertidigt. Vi var på vår Game of Thrones kväll igår och efter de gick jag hem och la mig, superskönt. Gick upp halv 6 och sprang runt parken, solen höll på att gå upp och de va så skönt ute. Kom hem, duschade, åt en god frukost och kände mig inte alls trött eller stressad. Nu är vi på väg till skolan, skall bli 35 grader varmt idag och sol... Så i eftermiddag lär jag ta tillbaka allt bra jag skrev om det härliga vädret..

Hoppas ni får en bra dag!