Igår åkte jag och mamma till flygplatsen för att ta flyget till Stockholm. När vi väl var i Arlanda tog vi tåget för att hälsa på och sova över hos Tove och Tobias.

När vi kom fram hade dom gjort mat. Det blev köttfärsbiffar med chévreost, klyftpotatis, brunsås och sylt. De satt fint i magen. Efter maten la vi oss i soffan och därefter åt vi efterrätt som bestod av en god fruktskål.

Vi gick upp för ca en timme sedan, Tove är på ett ärende så jag och mamma ska ta oss ut på en promenad nu sen fixa oss innan vi åker in till vårt hotell som ligger nästan vägg i vägg med Mall Of Scandinavia bara för att vi ska få en riktig shopping weekend!

Nu sitter jag och mamma påväg hem från stugan, det blev en sista frukost nu på ett tag uppe i stugan med de övriga i familjen. För nu ska vi hem, packa, träna osv för imorgon går flyget till Stockholm.

Jag har haft en riktigt härlig påsk med sol, onyttigheter och massvis med mat. Har vilat upp mig rejält och känner mig redo för en shopping weekend med brudarna i familjen.

Kom precis in från en promenad på isen i kvällssolen. Jag har haft världens mysigaste dag.

Vi gick upp väldigt tidigt för att äta frukost och packa väskorna som vanligt för att sedan åka en bit utanför saxnäs för att vara med på en fisketävling som är varje påsk. Dock så gillar jag inte sitta still vid ett hål så jag gick mest runt, solade och fikade. Det var väldigt härligt väder så nu bränner det på kinderna. När vi kom hem vilade jag en stund innan jag och mamma började med maten. Vi gjorde även efterrätt med massa jordgubbar osv. Så när alla bastat klart blir det efterrätt framför tvn.

Haft en riktig mysig dag idag. Efter jag och mamma hade varit ute och tagit bilder satt vi oss på altanen för att sola. Jag passade på att lyssna på två poddavsnitt, creepypodden (avsnittet black eyed children) och P3 dokumentär(terrordådet i Sthlm). Det är så intressant med dokumentär poddar där det handlar om olika brott, jag är alltid så nyfiken när det gäller sånt och jag tycker det är super intressant därför kan jag inte sluta läsa och lyssna. På tal om det har jag ansökt om olika kurser till hösten. Bla juridik, kriminologi, svensk politik och rättspsykologi. Intressant va?!

Nu sitter jag med familjen och kollar på Let's Dance. Snart ska jag krypa ner i sängen. Kramar från mig!

Godmorgon mina favoriter!

Vaknade sju imorse av att jag var sjukt pigg eftersom det blev som en sovmorgon för mig då jag i vanliga fall kliver upp fem på morgonen.

Solen skiner här uppe i Saxnäs och jag är så taggad på att åka ut med skotern. Nu ligger jag i sängen och tar det lugnt, snart ska vi ska börja packa ner mat och fika i väskorna för att ha med oss.

Förresten om det är nån som vet nått program man kan ha på Mac för att redigera filmer så får ni gärna hojta till!

//Hur fin är inte naturen där jag har min fjällstuga?//

Just nu sitter jag på tåget mot jobbet. Det är bara tre jobbdagar kvar innan påsk! Oj vad jag ska njuta, jag har också tagit ledigt hela nästa vecka så jag kommer vara ledig i totalt 10 dagar. På torsdag direkt efter jobbet åker jag till fjällstugan och är där med nästan hela familjen i fem dagar sen flyger jag och mamma ner till Stockholm för att träffa min syster för att vara hos henne i Uppsala en dag innan vi åker tillbaka till Sthlm för hotell, shopping, massa god mat osv. Vi ska ha en riktig girls weekend!

Som det står i rubriken. Snart är det slut på denna vecka. Tack och lov! Det har varit en riktigt pissig vecka med massa otäcka händelser som hänt i Sverige och även i Ö-vik..

Vill bara att denna vecka ska ta slut, den har varit fylld med dålig energi. Vi måste alla ta väl hand om varandra.

"You don't know what you got till it's gone".💗💗💗

Hej på er!

Nu var det ett tag sen men äntligen är det helg och nu har jag tid att blogga. Sjukt vad jag uppskattar helger när jag jobbar heltid.

Har varit väldigt produktiv idag, har hunnit med viktiga saker som skulle göras. Sen har jag även fotat mamma eftersom hon skulle ha några nya bilder till företaget.

Har även hunnit svänga förbi mataffären för att köpa mat till kvällen, det blir grillat (så gott!!). Sen köpte vi även blommor och hur fina är dom inte då?

Förresten, nu var det ju ett tag sedan jag bloggade om mig nya kamera. Men jag måste säga att jag är väldigt nöjd och tycker att den är helt perfekt! Dock blir alltid kvalitén på alla bilder sämre när man lägger upp dom på bloggen..

Igår bjöd jag hem alla brudar till mig. Vi hade en jätte trevlig kväll och ett stort plus med kvällen var att Felicia och Ida kom, dom har varit i Australien i två månader och ÄNTLIGEN är dom hemma. Dom är fasen världsbäst!

Känner mig såå redo för en ny arbetsvecka! Idag har jag varit riktigt duktig. Det behövdes verkligen en garderob rensning kände jag idag när jag kikade in i garderoben och efter några timmar hade jag både rensat bort kläder och städat rummet kliniskt rent som jag gör varje söndag hehe. Sen blev det en dusch innan jag bestämde mig för att klicka hem lite saker. Jag har köpt bla spirulinapulver och olika kosttillskott(alltså d-vitamin, järn osv). Troligtvis kommer jag visa detta för er här på bloggen till helgen.

Nu ser jag fram emot en frisk och kry vecka så jag kan börja träna så fort som möjligt.