Vardag

Oj vad det är svårt att blogga under skolveckor, men får passa på att uppdatera nu när det är helg. Veckan har gått till plugg, dansträning och pallrade mig faktiskt till gymmet en gång också. Igår kom min studentmössa (!!), känns som det gjorde att studenten kom ännu lite närmare, är väldigt nöjd med den iaf (ska försöka ta några bilder).

Igår firades Olivia som fyllde 18 innan årsskiftet, blev bjuden på jättegod fördrink och middag. Vid 10 var tanken jag skulle ta tåget till Åre, så blev det inte. Hann inte heller med de två näst kommande tågen som gick idag, så kom inte upp hit förrän vid fem. Nu ska jag laga middag med familjen och lite senare kommer Vilma. Vår plan för kvällen är att bada och diskutera livets alla problem<3

Vardag

​De sista timmarna på denna lov dag ska gå åt att göra mig redo för morgondagens skolstart. Måste ha allt iordning gjort och strukturerat till första dagen efter lov, annars känner jag att hela terminen kommer bli ett kaos. Har bara en lektion imorgon som tur är, så får verkligen en mjukstart.

Denna dag började väldigt lugnt med frukost, serie tittande, en nap och sen lite youtube. Vid två mötte jag upp Malin på biblioteket och där satt vi fram till fem och pluggade matte. Verkligen välbehövligt och känner mig otroligt stolt över vår insats.

Vardag

Känns som detta jullov varit väldigt långt och än är det inte helt slut som tur är. Dagen spenderades i backen som var en väldigt trevlig plats idag kan jag säga. Min förkylning har även börjat gå mot det bättre vilket känns bra. Avslutade denna skiddag på Tyrol, för att sedan ta det lugnt och laga middag i stugan. Mötte upp Sofia nu på kvällskvisten och vi tog en sväng till Creperiet för lite fika, innan vi åkte till Axel och spenderade resten av kvällen där. Imorn morgon åker jag tillbaka till stan för att jobba, vilket är det sista jag vill göra nu när det kommit ännu mera snö och varit bra väder.

Vardag

​Detta nya år har börjat i riktigt misär, inget har velat gå min väg. Har haft några riktigt jobbiga dagar på jobbet med feber, näsblod och hosta. Mindre trevligt, och igår efter en massa strul kunde jag äntligen ta bilen upp till Åre. Imorse när jag stack ut för att åka gick inte liften som går mellan Björnen och Åre vilket var mindre lyckat. Gav upp på dagens skidåkning och sitter just nu i soffan med en kopp varmchoklad och senaste avsnittet av Hawaii!! När mamma kommer tillbaka från backen är tanken att ta en sväng in till byn för lunch och sen uträtta några ärenden.. & fyfan för denna kyla alltså, orkar inte med den just nu.

Vardag

I förrgår var det nyårsafton vilket firades rejält, vi började kvällen hemma hos Sofia. Åt en super god middag, spelade spel och drack champagne. Innan tolvslaget tog vi en taxi till byskogen där vi skålade in det nya året med några fler vänner. Började det nya året, igår, med en trevlig frukost med Clara och Sofia, och idag var tanken jag skulle jobba hela dagen men då jag vakna med feber och en mindre kul förkylning åkte jag bara dit några timmar innan de hittat en inhoppare. Därför har hela eftermiddagen gått åt att jag legat halv sovandes i soffan, helt utslagen. Nästan hela denna sista lov vecka går till jobb, men har några lediga dagar jag tänkte försöka spendera uppe i stugan!! Nu när det ser ut att komma lite ny snö.