Vardag

En spegelselfie och min nya korthållare jag köpte på Gatewicks flygplats

Har haft en hemsk vecka skolmässigt, och det ser ut att bli fler av dem framöver. Blev kvar skolan idag långt efter jag slutat, jag kom den briljanta iden att väcka liv i min skoldator som ej använts ett år typ. Visade sig vara lättare sagt en gjort, men hann med lite annat i väntan det bl.a. bokaflyg hem från sthlm (när jag och Lise ska på Bruno) samt anmäla mig och Hanna till Redbull homerun. Såå taggad och livrädd, men kommer nog bli kul (och förhoppningsvis går vi även skadefria därifrån). Nu ska jag sätta mig och plugga, vilket känns som det enda jag gjort de senaste dagarna. Är fortfarande sjuk också, har det som ursäkt för att inte träna :))

Resor

​Hallå från London!! Eller är nu tillbaka på hotellet ute vid Gatwicks flygplats, helt slut. Igår firade vi St. Paddy i Waterford genom att delta i en parad, vi åt sedan middag tillsammans allihop och kvällen slutade med att vi var ett gäng som gick ut. Efter mindre en två timmars sömn började vi resan till London imorse :))) Vid tre tiden var vi inne i staden och har sen dess haft en fantastisk eftermiddag, med både sevärdheter, shopping samt en super god middag på Wagamama. Nu tänkte jag ta en dusch och sedan sova, för tydligen ska vi till flygplatsen klockan 04.40 imorgon. Tjohoo!

Resor

Godkväll, har precis gått och lagt mig efter en lång dag här i Waterford. Inte alls tagit lika mycket bilder sen vi kom hit, men hann med några i 300 tusen kronors spegeln iaf, när vi var på Waterford Crystal igår. Hade gärna fått med mig några glas därifrån, om de inte vore för att de började på cirka 100€ styck!! Gårdagen slutade med utgång och waaaow hur folk klär sig här, såg ut som det skulle vara 30 grader varmt ute och inte 5 grader och duggregn. Men hade väldigt kul. Hela denna dag har spenderats på ett Universitet där vi hunnit med diverse aktiviteter, vi fick bland annat prova på deras national sport Hurley. Imorgon är det St. Patricks day, tjoohoo, men nu ska jag sova så jag orkar med. Ögonlocken faller nästan ihop atm.

• Filed under: Resor

Resor

Dag två i Dublin erbjöd lite av allt möjligt. Vi gick, som jag tidigare skrev om, på en stadsvandring, där vi bland annat hann med att shoppa lite och besöka biblioteket där Harry P spelades in. Efter det och en lunch bestående sv sushi ute i solen, besökte vi Guinness. Hela "touren" avslutades med att vi ficka hälla upp vår egna Guinness och sen "avnjuta" den. Inte riktigt en öl i min smak...

Idag åkte vi vidare till Waterford, där vi redan hunnit besöka Crystal Waterford och ett museum. Nu ska vi snart fixa oss och sen blir det middag.

Resor

​Har haft ett riktigt roligt första dygn här i Dublin. Igår hann vi med att strosa runt i staden, lite shopping, käka god mat och några öl. Gillar verkligen denna stad hittills. Gårkvällen slutade på en pub med live musik, sjukt hur mycket folk ändå som är ute här på vardag kvällar. Idag började jag och Ebba morgonen med en mysig lite frukost på ett fik och sen ett besök på Trinity college, men bilder från det kommer senare. Nu ska vi snart ut på en gemensam liten stadsvandring och tror även planen är att besöka Guinness, sen får vi se.