Hej alla pärlor,
Det regnaaar och har gjort det konstant igår och idag. Just den här helgen (torsdag - måndag) pågår Feria de los Pueblos här i Funkan. Alla har pratat om hur rolig den är, så det är aassegt att det är dåligt väder. Dock är man mer inomhus under denna ferian än förra gången. Den som var i höstas hade flera attraktioner än nu, men den här gången är alla små hus (casetas) på feriaplatsen öppna. Varje caseta är inspirerat av ett land med mat, dryck, dans, musik och andra traditioner från just det landet. De har även pyntat feriaplatsen med Big ben, Eiffeltornet och sånt, vad jag sett hittills. Ser mest fram emot att kika in i casetan från Italien, USA, Grekland och Brasilien (+ resten av länderna i Sydamerika<3).

Vi är lediga på måndag så planen var att gå ut på ferian fredag, lördag och söndag. Men på fredagen stannade mina roomies och jag inne, ångrar inte det valet ändå. Vi drack te och kollade massor avsnitt av 13 reasons why medan regnet smattrade utanför. Somnade vid fyra och sen vaknade jag inte förrän ett på lördagen, tror jag aldrig i mitt liv har sovit så länge och vi gick ju inte ens gått ut kvällen innan (??).

Idag har vi också haft det koseligt. Först slängde vi ihop amerikanska pannkakor till brunch och sen har vi kollat runt på Pottermore (Potterheads som vi är). Gjorde testet och jag hör tydligen hemma i Hufflepuff, blev förvånad faktiskt. Ska göra om det nån gång, Elin och jag fick helt olika frågor nästan. Det droppar fortfarande utanför fönstren men ikväll ska vi banne mig ut och jag är jättetaggad. Måste bara ta tag i matteplugg först, inte lika taggad:-))).

Sidenote: värdbrorsan visade bilder på att en oljeplattform slitit sig pga ovädret och flutit i land i Benalmádena...

Hasta luego

Här kommer massor av bilder från humhum-resan till Granada i lördags. Den sista (</3) men bästa av dem alla. Vi fick utforska en oväntad del av stan. Vår guide nämnde helt casual att han bodde i en grotta. Han sa att hans grotta var laglig och till och med hade wi-fi. Jag trodde att han skojade först, men han tog med oss upp i kullarna lite ovanför staden. Där var det som ett litet samhälle med grottor, väldigt cool faktiskt.

Resten av staden påminde lite grann om Uppsala. Där var massor studenter, mysiga parker, fina gator och möhippor/svensexor (hur många som helst just den dagen). Granada blev en av mina favoritstäder. Vi fick massor fritid då vi strosade runt, åt tapas, fotade och köpte glass. Så mycket vårkänslor och kärlek♡

Update: sitter atm i bussen påväg till Granada - taggad men trött. Lyckades inte posta detta med Norwegians wi-fi på planet när jag skev det i onsdags.

Hej iallafall, det var inte igår hörni. Ett påsklov har passerat, jag har hunnit fått besök i Funkan av en kompis, spenderat tid i Sverige och hittat på massor kul i Spanien som jag inte bloggat om än. Livet är egentligen väldigt bra, men just nu känns ändå saker och ting lite jobbigt. Jag tror att det grundar sig i att det är så mycket att göra i skolan. Ligger efter och vet inte var jag ska börja, så när det händer andra saker ovanpå det så känns de värre än vanligt. För det har hänt massor - både kul, konstigt och tråkigt. Det lite svårt att sortera allt. Sitter iallafall på planet ner till Spanien igen efter en vecka i Sverige. Det ska bli så skönt att komma tillbaka värme och framförallt till alla funkisar, har tusen saker att prata om känns det som.

Förutom skolan så känns det väldigt jobbigt att tiden går så otroligt fort och att slutet på spanienlivet närmar sig. Vill såklart ta vara på den sista tiden till max, just nu känns det dock som att jag bara springer på utan att tänka. Bloggen är ju aldrig prio ett, men det kommer ändå dyka upp blandade inlägg med saker från flera veckor sedan och från i stunden. Det kanske blir lite rörigt, men det är så mitt liv är atm hehe.

Hörs igen, kram.

Förra lördagen tvingade Elin, Lova och jag oss upp vid 06.45 på morgonen, smög ut ur huset och ner mot stranden med all matsäck vi gjort innan vi lagt oss. Vi var utrustade med dubbla lager kläder eftersom det hade varit så kallt kvällen före. Om man väl har bestämt sig för att käka frulle på stranden vill man ju helst njuta istället för att bli halvt förfrusen. Släpade även med mitt duntäcke, (värdis blev inte direkt överlycklig när hon upptäckte det, men det är en annan historia). När vi kom ner till stranden 5 min nedanför vårt hus var himlen jättefin. Solen går upp över havet och vi trodde först att vi hade kommit försent, men vips så ploppade den upp över horisonten. Det var så häftigt och stämningsfullt. Fotade massor innan vi slog oss ner på våra handdukar och åt pannkakor, scones, yoghurt, jordgubbar och annan frukt. Tycker alltid att mat smakar extra bra utomhus - speciellt såhär innan världen har vaknat ordentligt. Vi carpade stenhårt och det roliga var att baren vid stranden precis där vi satt hette Carpe diem också, vad är oddsen?

Efter frukosten slocknade vi på stranden under täcket. När vi vaknade var klockan över tio och vi svettades som tusan. Som alla andra dagar hade massor människor börjat röra sig på strandpromenaden, ovanför oss. Men den här morgonen kollade alla ovanligt nyfiket mot stranden, de trodde säkert att vi sovit där hela natten, hahaha. Det var iallafall en underbar start på dagen och jag gör mer än gärna om det!

Så härlig helg, vi har carpat diem så mycket (lol) att jag tänkte dela upp det i tre inlägg. (Har massor att göra atm så vi får se när de andra två kommer.)

I fredags var vi ett gäng tjejer som lite spontant tog tåget till Málaga efter skolan. Strosade runt och shoppade lite grann innan vi landade i hamnen. Staden är verkligen superfin, Funkan är mysig men detta är ändå en riktig upgrade. I hamnen satte vi oss på en favvorestaurang som har både grekiskt, indiskt och mexikanskt. Blev kvar där hela kvällen som blev kyligare och kyligare. Vi satt ute under värmelampor och filtar, pratade och skrattade. Indiska grytor ersattes så småningom av sangria och dessert. Hade supertrevligt och kom inte hem med tåget förrän vid tolv.

Lova hängde med hem till Torreblanca och så fort hon och jag kom hem ställde vi oss i köket för att göra pannkisar och scones. Runt tre slocknade vi till slut i min säng. Väldigt mysigt med sovsällis, men vi fick inte mycket sömn den natten...

(To be continued..)
Vi hörs, kram!

Egentligen var det här ett tag sedan (tiden går så himla fort här nu, jag får panik på riktigt). Började iallafall skriva det här inlägget för länge sedan så det var lika bra att slänga upp det kände jag. Detta var verkligen en av de härligaste helgerna under 2017 so far♡

Fredag 14:10 • Slutade skolan efter humhum - mysigaste lektionen.

Fredag 15:51 • Lisa, Veronica och jag köpte de största glassarna vi hittade och satte oss i solen mot en husvägg på stranden. Bikini i mars? Ja tack.

Fredag 21:47 • Vi var ett gäng tjejer som köpte lite för många flaskor vin (lite för billigt) och satte oss på en pir vid stranden. Lyssnade på gamla svenska låtar och garvade läpparna av oss.

Fredag 23:24 • Kom fram till Panda bar där elevkåren ordnat fest med 70-talstema för att det är mindre än 100 dagar kvar till studenten (och slutet på äventyret här, I cry<////3)

Lördag 00:24 eller vad vet jag • Rörde oss vidare mot bargatan. Hade kul men jag tog det lilla lugna för det stod fest på schemat kvällen efter igen.

Lördag 03:14 • Satt uppe på köksbänken hemma med Lisa & Elin och var för en gångs skull trions nyktraste. Åt kakor och lärde värdis svenska (??), bra avslut på kvällen ändå.

Lördag 11:49 • Tog tåget in till stan med Lisa & Elin. Mötte upp Carro, Hanna och Moa för att handla massor jordgubbar och andra frukostsaker.

Lördag 12:24 • Svängde förbi ett bageri och köpte nybakade croissanter (<333).

Lördag 12:55 • La ut våra handdukar, dukade upp allt ätbart och hade brunch på stranden. Goals level 1000. Riktigt bra sällskap också♡

Lördag 13:56 • Årets första dopp i havet!! Det var inte ens så kallt, 17-18 grader kanske.

Lördag 14:06 • Snapchats temperaturfilter visade 28 grader, men tror ingen som har mig eller någon annan här på snap missade det för vi hypade sönder.

Lördag 15:22 • Tror att nästan hela skolan var på stranden den här dagen. Idrottsläraren Emma kom ner med volleybollnätet så vi körde ett tag, skoii!

Lördag 18:24 • Cyklade hem längs strandpromenaden i badkläder och shorts.

Lördag 21:58 • Åkte med Lisa, Elin och Charlie på hemmafest hos William som fyllde 18. Massor blandat folk var där och vi hade såå himla kul!!

Söndag 02:47 • Truth or dare på stranden. Summering: oklart.

Söndag 05:02 • Kom hem en aaaning sent men det var ingen fara. Hade verkligen en rolig och mysig kväll!!

Söndag 13:37 • Somnade i solen på balkongen. Det var nästan lika varmt som dagen innan och glömde såklart solskydd (förlåt mamma).

Söndag 15:10 • Cyklade till stranden för att lira volleyboll och baseboll med salsagänget hela eftermiddagen. Är väldigt glad att jag fortfarande går kvar i salsa för vi har riktigt kul tillsammans.

Söndag 17:03 • Svalkade mig och min brända booty i havet.

Söndag 20:56 • Pratade med familjen i Sverige för första gången på länge. Mysigt avslut på en riktig toppenhelg!

Just nu känns det verkligen som att man lever drömmen här, hörni. Ibland blir det kanske lite väl mycket "live, laugh, love" och "carpe diem"-känsla i vissa inlägg, tex detta (om ni fattar haha). Och alltså ärligt talat, det här inlägget spårade ur från början. Men så kan det gå - livet är en fiesta ändå #cringe. Äej nu räcker det, godnatt. Det är för sent och jag cringear sönder pga detta blogginlägg och dör även av sömnbrist men ingen oro. Natti #sov #gott mvh Ellika.

Lånade några bilder av @veronicasz och @hannaspanien (<--Tips tips♡♡)

Alltså guuys livet leker. Dagarna går sjukt fort och jag har det såå bra här! Har missat att blogga om förra helgen, men det kommer. Lägger upp massor bilder från Marbella i fredags kväll så länge. Då var vi ett gäng på 14 tjejer som delade på två hotellrum/lägenheter en natt i Puerto Banús. Rummen var så stora med terass och allt så vi hade förfest där vilket var hur kul som helst. Det var många till från skolan som också var i stan och några killar kom över och förade med oss så vi drog inte ut förrän runt 2, tror jag. Väl ute bland klubbarna i Puerto Banús blev kvällen till och med bara bättre och bättre. Hade en helt perfekt utekväll♡

Igår var det pi-dagen - en mycket viktig dag i varje trogen naturares liv. Skolan pyntades med massor av decimalerna till pi och alla SSCDS-naturares bae: Cederic hade fixat så att det blev pizza istället för fisk till lunch<33 Vi i Na2 slapp även hans lektion innan lunch så att vi skulle kunna äta mer pizza (extremt rimlig prioritering ju).

Senare på kvällen mötte Lisa och jag upp några bofasta killar för att kolla Champions league på Tres amigos i stan. Pratade och skrattade massor över några glas cerveza, sangria och ännu mer pizza. Såg egentligen inte så mycket av matchen men vi hade det askul!

Puss & kram och en shout out till alla naturbröder

Hej från Marbella!!
Kom hit i torsdags kväll efter två dagar i Sierra Nevada. Bodde där och bor här med Elins familj vilket är så nice. Ganska skönt med lite paus från värdislivet faktiskt.

Sierra Nevada bjöd på konstant sol och beiga backar pga sand från Sahara som kommit över Medelhavet med vinden och nederbörden. Rätt coolt ändå! Solen gjorde det ganska slaskigt så ibland var det lite som att åka i beige slush. Men med bräda var det suuperkul faktiskt!! Synd att klaga på frukostbuffé och middagsbuffé också. Träffade även på Lisa och hennes föräldrar i backen, skoii.

Här i Marbella (Puerto Banús) vaknade jag upp bredvid Elin i världens skönaste säng. Vädret är dock lite halvdant men vi ska ge oss ut strax ändå. Har ju inte varit här ännu (hur?), så får se vart hon tar mig. Vi hörs senare!
Kramar

Alltså woow!!! Vi hade ingen aning om vad vi kunde förvänta oss av karnevalen i Cádiz. Visste ju att det skulle vara stort, men inte såhär sjukt stort. Karnevalen håller på i två veckor, detta var premiärhelgen och den överträffade alla förväntningar man kunde haft!

Redan på stället vi rastade vid längs vägen var det säkert hundratals utklädda ungdomar som var påväg mot karnevalen från olika håll i Spanien. Framme i Cádiz var gatorna heelt proppfulla med folk, det var galet. Efter en middag på BK följde vi strömmen av människor och ljudet av trummor tills vi kom fram till ett stort torg där det verkade som att alla var, så det var nästan omöjligt att ta sig fram. Det var som att man hade en enorm botellón (=när spanjorer samlas utomhus och förfestar).

Alla hade så snygga och fantasifulla utklädnader, det var jättekul att se! Man märkte att de verkligen satsar stenhårt på detta. Tydligen planerar man inför nästa karneval ett år innan och förberedelserna i staden börjar över en månad i förväg. Gatorna och torgen vi var på var väldigt fint dekorerade och man kände verkligen att stämningen var på topp. Själva stan i sig är väldigt vacker så dit åker vi mer än gärna tillbaka en annan gång!

Det är nog lite annorlunda att vara på karnevalen under dagtid när det är parad och sånt, men det var askul på natten också!! De 10 timmar vi var där gick såå fort. Vi smällde av konfetti, åt godis, skrattade, skålade och dansade oss fram på Cádiz gator. Det kändes som att vi var väldigt få utlänningar bland alla spanjorer, men det var bara roligt. Vi pratade (så gott vi kunde) med massor spanjorer vilket var hur kul som helst men blev svårare ju senare kvällen och festen blev hehe.

Det enda tråkiga var att runt 2 på natten blev Lisas mobil stulen. Så himla synd om henne verkligen!! Den var helt ny och plus att nästan alla bilder fanns där<//3. Grejen var att vi antagligen pratade med de som tog den samtidigt som de gjorde det. Vi upptäckte det väldigt snabbt, men de hade ändå hunnit hindra oss från att använda hitta min iPhone och hennes Apple-ID. Vi fick ta en tripp till polisstationen och lyckades konversera med en polis på spanska mitt i natten och mitt i festandet (ett äventyr bara det), men det enda han gjorde var att be oss gå till stationen i Fuengirola dagen efter.

Efter den incidenten hade vi mot alla odds ännu roligare!! Lagom möra landade vi till slut i bussen vid 5 och kom inte hem till huset förrän halv 10 på morgonen. Sov mig igenom halva söndagen men det var det värt. Älska karneval!!

​Alla bilder är inte mina!