Nu är vi tillbaka i Kuala Lumpur efter tre nätter i regnskogen Taman negara. Vår resa dit blev längre än vi trott då vi efter tre timmars bilresa fick veta att det även väntade en båtresa på ytterligare tre timmar på floden. Vår första dag regnade det. Regn i regnskogen, chockerande va? Vi valde att boka om vår vandring till dagen efter och hålla tummarna för bättre väder. Tur hade vi, för nästa dag fick vi så fint väder! Vi bodde på ett hotell som låg uppe i bergen, en bit bort från allt annat. Där sov vi i en liten kapsel. Trångt var det, men ganska mysigt att vakna upp där i skogen ändå. Tidigt imorgon bär det av till Singapore!

Tidigt imorse åkte vi iväg till Batu caves. Här finns ett flertal olika grottor med olika tempel i. Vi valde dock att inte gå in i grottorna då det kostade plus att vi fått höra att det inte var värt det. Det fanns även en hel del apor som kom ner från bergen, så vi såg många söta ap-bebisar. Vi blev även fotograferade av en del andra turister.. Vi har räknat ihop att folk har bett om att få ta bild med oss sex gånger nu sen vi kom till Malaysia, det har varit allt från ett gäng kompisar till par. Känns ju lite märkligt måste vi säga men klart vi ställer upp ;) . Tyvärr höll de på med en del byggarbeten, så det förstörde lite av det fina. Men helt klart kul att ha sett Batu caves!

Igår bockade vi av en hel del av de turistgrejer som Kuala lumpur har att erbjuda. Vi började dagen med att promenera bort till Chinatown som ligger cirka tio minuter från vårt hostel. Där hittade vi god och billig streetfood som vi åt till frukost. I Chinatown besökte vi sedan ett tempel innan vi promenerade till Central market, som är en stor inomhusmarknad. Vi var inte speciellt sugna på att gå på marknad så det blev ett snabbt besök där, men kul att se. Efter det rörde vi oss bort mot National mosque som är en extremt stor moské, så det var häftigt att se. Dock hade de inte besökstid den timmen vi kom så medan vi väntade på att få gå in gick vi till en fjärilspark. Det var full rulle hela dagen så när vi kom hem var vi helt slut.

Inte varje dag man äter ris och kött till frukost, men det gick det med.

Templet vi besökte i Chinatown

Fjärilsparken

Två bilder från national mosque

Idag tog vi oss till tasik perdana som på kartan ser ut som ett stort grönt område i mitten av Kuala lumpur. Här finns en stor fågelpark och en orkidépark som vi besökte. Då det fanns ett nät över hela fågelparken så kunde fåglarna röra sig fritt vilket var häftigt att se. Utanför parken såg vi även en hel del apor!

Igår testade vi på vad Kuala lumpur hade att erbjuda i shoppingväg då vi båda saknade en hel del. Hela tre gallerior hann vi besöka under dagen och kom hem med en del nya grejer som vi behövde så det blev en lyckad shoppingdag! Även här hade de maxade shoppinggallerior, vi besökte bland annat en som hade ett nöjesfält på översta våningen?!

Efter en lång resa är vi äntligen framme i Kuala Lumpur. Igår klockan 9 på morgonen lämnade vi Koh tao för att ta färjan till Koh samui. Där spenderade vi sju timmar på Koh samuis flygplats, vilket inte var allt för tråkigt då de har en fin och mysig flygplats där vi kunde ligga ute i solen och ha det skönt. På kvällen tog vi sedan ett flyg till Phuket där vi sedan spenderade natten för att ta flyget till Kuala lumpur imorse klockan 8. Nu är vi båda helt slut, så det blir en lugn kväll idag så vi är pigga och redo imorgon!

Från Koh Samuis flygplats. Där man kunde passa på att gå på spa, inget som passade vår budget så vi skippade det.

Från vår natt på Phukets flygplats där det tyvärr var extremt kallt pga av på tok för mycket ac, så blev inte så mycket sömn den natten.

Idag på vår sista dag bestämde vi oss för att ta en taxibåt till ön Nang yuan som vi besökt tidigare men då utan att besöka den välkända viewpointen. Nu i efterhand känns det som helt rätt val att åka tillbaka för wow vad fint det var!

Nu tackar vi Koh tao för den här gången och imorgon börjar vår resa mot Kuala Lumpur, Malaysia!

Här har vi bott och haft det så mysigt de senaste två veckorna!

På grund av vår brist på bra wi-fi har det varit tyst här på bloggen den senaste tiden. Vår tid här på koh tao börjar nu lida mot sitt slut och på fredag reser vi vidare mot Malaysia. Våra dagar här har för det mesta sett likadana ut. Vi badar, solar, äter god mat och har det allmänt bra. Ibland har vi också lyxat till det med pedikyr, massage och vi har även gått på yoga en morgon. Igår fick även våra dykarcertifikat efter vår kurs på 4 dagar. Under vår första dykning igår såg vi en valhaj!! Så häftigt!

Märkte att jag troligtvis råkat radera tidigare inlägg.. Så här kommer lite blandade bilder från vår tid här (vissa från det inlägg som raderats).

Denna rooftopbar blev vi tipsade att gå till av en av tjejerna som jobbade på vårt hostel. Den var nyöppnad och låg bara en bit bort med tunnelbanan. Som man kanske kan lista ut av namnet så ligger den 47 våningar upp med hissen. Superfin utsikt och goda drinkar hade dom. Blev ett jättetrevligt avslut på våra dagar i Bangkok.