Skär sig i hjärtat att kolla tillbaka på hela det här året!

Vill spola tillbaka till januari och göra allt en gång till samtidigt som jag vill spola fram till januari som kommer för att börja nästa äventyr.

Summer 16 var hur som helst helt sykt bra ❣❣

Okej, så ultra skulle ha börjat i fredags men blev inställt pga dåligt väder. Inget vi tänkte på och tyckte det va sjukt skumt att det blev inställt men fick förklarat för oss senare att det var pga åskväder vilket vi inte hade lagt märke till hehe... Men vi hade kul ändå och lördag + söndag var sjukt kul! Söndagen och David guetta samt Martin garrix va såååå bra!! Kan tillägga att jag inte gillar house annars så då förstår ni hur bra det va!

Funderar ni på att åka på ultra, gör det bara. Hyr en segelbåt ett stort gäng, just do it!

Sammanlagt hade jag tagit 5 bilder på tre dagar så alla bilder kommer från Sara.

Nu befinner vi oss i Zadar, Kroatien. Resans näst sista stopp och här ska vi bara ta det lugnt och slappa på stranden dag ut och dag in! Riktiga pensionärer. Stranden här är väl inget att skryta om men njuter så mycket över att inte behöva turista i värmen och åka tåg var och varannan dag, bara en bussresa kvar sen är det flyget hem som gäller och gud vad det känns lyxigt haha. Vårt boende nu är även det så lyxigt, vi har ac på rummet(!!!) och egen balkong (!!!).

Ikväll var vi in till gamla stan här i Zadar vilket var mysigt men otroligt litet och nu är det bums i säng haha.

Ha det bra hadeee👋🏼

Våra dagar är klara i Rom och vi tog tåget ner till Napoli, kort och gott så kan vi säga att vi vill härifrån så fort vi bara kan... Det va ett himla snedsteg att åka hit och har ingen aning om varför vi ens gjorde det. Menmen, om det är nåt vi lärt oss så är det att allt går att lösa och det gjorde det även den här gången. Så imorgon tar vi tidigt tåg upp till Ancona där vi sedan tar färja över till Zadar som är vårat näst sista stopp. Vi gick endast back 250kr men det gör inte så mycket.

Snart snart snart ligger vi på beachen och då har vi inte så mycket saker att strula till, men man vet aldrig.

Hörs i Kroatien, två veckor till hemresa btw!

Slängde mynt i fontänen för att få en bra bild men glömde önska oss något..jaja💁🏼

Vi har äntligen en säng att sova i inatt och inge mer nätter på tågstationer!! Vi är slut som artist och nu ska vi sätta på Saras favoritfilm, "mitt liv som popstjärna" lol. Sen är det GODNATT

Fyra tågbyten från Schweiz till Italien och vårat första stopp Venedig. Resan hit var inte så speciellt underbar och bekväm om vi säger så. But we made it!! Och nu är vi äckligare än någonsin men det gör inget.

Anlände hit kl halv nio imorse och då var det bara att byta om och fräscha till oss lite på tågstationen och sedan bege oss ut för att utforska Venedig! Himla mysig stad och det känns så italienskt men jag är glad över att vi bara spenderade en dag här. Så mycket mer finns det inte att göra faktiskt, det mesta ser lika dant ut. Men vi vandrade mest runt bland de mysiga kanalerna kollade i butiker och gjort lite shopping faktiskt hehe.. Men om två timmar drar vi till Rom, kommer fram kl 6 imorgon på morgonen och då ska vi ta oss till vårat boende och ÄNTLIGEN DUSCHA!! Längtar så mycket nu, det här håller inte så mycket längre 😷

Hittade även butiken tiger på tågstationen och såklart gjorde vi lite fynd där, mamma det vet ju du hur man gör!

Hörs i Rom för jag antar vi inte har wi-fi tills dess! Haaaade

Sitter just nu i en solstol bland massor av snö och berg på toppen av Europa! Njuter så mycket av livet just nu, så vackert är det.

Vi steg upp tidigt imorse för att kunna ta det tidiga tåget upp och slippa de mesta av turisterna, men vi lyckades kliva på fel tåg..såklart. Så vi hamnade på tåget med alla som jobbade här uppe så kort och gott så var vi helt ensamma här den första timmen ungefär, fett nice. Nu är det dock fullt med andra turister. Det här är förresten våran sista dag i Schweiz och ikväll åker vi ner mot Venedig, ska även spendera några timmar på våran favorittågstation i Milano ❤️❤️

Igår var vi inne i Interlaken hela dagen och på kvällen hoppade Sara bungy jump!! Så sjukt. Nu kanske ni tänker fan va torr du e som inte hoppade och lite så känner jag med. Saken var den att när vi var i Paris s avi båda att vi aldrig i hela livet skulle hoppa bungy, men sen någon dag efter bestämde sig Sara för att göra det helt spontant och bokade direkt. Jag övervägde att göra det men jag kunde inte ställa om från att aldrig i hela livet vilja hoppa till att bara göra det. Men nu när jag sett hur det fungerar har jag bestämt mig för att nästa gång jag får chansen så ska jag verkligen göra det, sorry mamma men så är det. Så sjukt najs såg det ut att vara iaf men jag vet att jag hade bangat när jag väl skulle stå där uppe så jag är ändå glad att jag inte hoppade. Men Sara var duktig som va så modig 👀

Men nu ska vi dra vidare så vi hörs i Venedig! Puss 💗

21 timmars resa från Nice till Interlaken, Schweiz. Varav 8 timmar spenderades på Milano tågstation. Kan låta lite creapy att två tjejer satt där mellan 23-07 på morgonen, men det var poliser som gick runt där ca var tionde minut så det va ingen fara.

Men den resan gjorde inget för hur fint var det inte när vi kom fram?? Så vackert så det känns som typ ett litet sagoland haha. Vi har precis checkat in och bor ensamma i vårat rum inatt, hur skönt som helst.

Vi blir alltså i Schweiz mellan 28-01 och imorgon är det bungyjump som står på schemat och på fredag ska vi upp till toppen av Europa. Älskar det här stället redan p det blir kalaskul det här!

Varsågod njut av bilderna 🏔

Nu är våra fem dagar i nice över och just nu sitter vi på tågstationen och väntar in vårat tåg som först ska ta oss till Milan, vänta där i 8 timmar och sedan vidare till Schweiz.

Har blivit kär i alla städer vi varit i nu, förutom Berlin. Ska definitivt besöka franska rivieran igen men utan ryggsäck och halvt äckliga hostel.

Så, vad vi har gjort här är att vi har gått ner till stranden, köpt glass, gått hem från stranden. Träffat på några svenskar som vi förfestade med igår innan Island-England matchen och såg på den inne på fan-zone, som dom öppnat nu under EM och sänder alla matcher på storbildsskärm. Det var bara de att i pausen var tanken att vi skulle hem till de här grabbarnas lägenhet en snabbis. Väl framme vid lägenheten skulle vi ta hissen upp, en hiss som var högst 1x1m, om ens det. Vi var en för mycket i hissen och började skämta om att den kanske skulle fastna, ha ha.... Och såklart gjorde den det!! Så där stod vi fyra pers i värmen och trängdes i 45 minuter!! Ni förstår inte hur trångt och jävligt det var. Sara fick panik och började gråta och jag fick hålla mig för att inte börja skratta, vilken hemsk vän jag är... Tack till Karl skandal som var smart nog att inte välja hissen så fick vi hjälp tillslut och kom ut levande! Men som vi sa efteråt att nu är det av checkat från ens bucketlist, man har ju ändå alltid funderat på hur det skulle kännas att vara fast i en trång hiss. Och nu vet vi det, var inte en person för mycket i en hiss gottfolk :-)