Black is always a good idea

En favoritoutfit i favoritfärgen

Hej på er! Nu är jag hemma i Sverige igen och back on track i skolan. Idag hade vi en heldag med gymnasiearbete som för oss blev väldigt ineffektiv tyvärr. Vi gick och åt lunch och körde ett pass på gymmet efter att ha suttit i skolan utan att komma någonstans i timmar. Men så får det bli ibland.

Tror även att jag gått och blivit sjuk. Är så himla seg i kroppen och mår allmänt dåligt. Illamående och ingen aptit. Uscha... Hoppas det försvinner snart, har ju inte tid att bli sjuk nu igen.

Hej!! Idag tittade solen äntligen fram här, så dagen spenderades på stranden till stor del. Fram mot kvällen hade vi köpt biljetter för att åka upp i Burj Khalifa så det var vad vi gjorde. Har inga ord för hur fint och mäktigt det var. Alltså, utsikt över hela Dubai från 125e våningen. Wow!! Vi fick åka upp i världens snabbaste hiss till världens högsta byggnad. Detta är ett MÅSTE om ni någon gång ska besöka Dubai. Hade kunnat stanna där hela dagen och bara njuta av utsikten.

Inatt åker vi hem mot Sverige. Måste erkänna att jag har lite hemlängtan. Hem till min säng och min familj. Har dock så mycket mer att visa er, så fortsätt hålla utkik!! Puss

Tre snapshots från dagen på Wild Wadi Waterpark.

Idag spenderades större delen av dagen här. Vi åkte rutschkanor, surfade och badade i värmen. Solen tittade även fram en kort stund (!!). Dock inte på bilderna... Supermysig dag i alla fall. Ikväll är planerna lite oklara men lutar åt att vi ska tillbaka till Dubai Mall då vi inte hann med alls mycket där sist.

Kvällen på båten var så himla mysig!! Bjöds på mat, show och gjorde även en hennatatuering. Kände att det är något man bör boka av när man är här. Dock blev färgen orange, vilket jag inte tyckte så mycket om. Men kul att ha testat! Båten åkte runt i staden Deira (inte vid marinan som jag trodde) i några timmar och utsikten var så fin. Verkligen glad att vi gjorde detta. Tips tips!!

Imorgon ska vi besöka Wild Wadi Waterpark. Den ligger precis vid stranden och intill Burj al Arab. Tror det kan bli riktigt roligt. Allt är ju så mäktigt här, så gissar att även vattenparken lär vara det.

Hej!! Nu sitter vi i vår lägenhet och har precis kommit hem från Mirakel Garden. Det är ett landskap fullt med olika sorters blommor. Verkligen så fint!! Tycker verkligen att ni ska passa på att titta in där ni åker till Dubai någon gång.

Nu ska vi strax börja fixa iordning oss för båten ikväll som jag nämnde i förra inlägget. Tänkte ta en snabb nap först, är så himla trött idag... Vädret har inte bättrats heller, vilket är riktigt tråkigt faktiskt. Idag kom det till och med lite regn och vår taxichaufför berättade att det regnar ungefär en gång om året här. Så vi har haft riktig otur på den fronten.

Alltså hur mäktigt är inte denna skyskrapan? Världens högsta, Burj Khalifa. Vi har tänkt att vi ska åka upp i den någon av dagarna och eventuellt äta middag där. Hade verkligen vart något. Får se när vi kan trycka in det i schemat.

Dagarna bara flyger förbi här. Idag tog vi oss igenom Mall of the Emirates. Eller ja, vi klarade väl inte ens halva på hela dagen... Alltså det är så galet stort här, det tar liksom aldrig slut. Vet inte hur jag ska hinna med allt jag vill göra. Vi har i alla fall bokat safari till på lördag och imorgon tänkte vi åka ut med en båt vid marinan och äta middag där. Bjuds även på underhållning, hennatatueringar och mycket annat. Tror det kan bli toppen!!

Hej!! Hur mår ni? Här är allt fantastiskt. Igår bytte vi hotell och befinner oss nu i Dubai. Dagen spenderades i Dubai Mall till stor del. Efter några timmars strosande gick vi ut för att titta på fontänshowen precis vid Burj Khalifa. Det var så himla fint!!

Puss

Vi är framme och kan lova er att jag har det så himla bra. De två första dagarna bor vi lite utanför Dubai så vi har stranden precis vid hotellet. Njuter!! Imorgon checkar vi ut härifrån och beger oss in mot Dubai. Där bor vi resten av veckan och är så galet taggad för det. Riktigt pirrar i kroppen.

Idag har vi i alla fall i stort sett bara vart på stranden och i poolen. Har inte vart någon sol tyvärr men riktigt varmt och skönt ändå. Vädret visar moln i stort sett hela veckan, men vi får se om det spricker upp till slut. Hade ju inte suttit fel...

Vi hörs, puss

Dubai!! Ska bli så fruktansvärt skönt att komma bort ett tag. Släppa allt här hemma och bara njuta... Åh!! Åker upp till Stockholm imorgon där vi ska sova en natt hos min syster innan vi tar planet från Arlanda på söndag. Vädret ser inte jätteroligt ut under våran vecka tyvärr, men håller alla tummar och tår för att det ska ändras.

Ska försöka uppdatera er så mycket som möjligt under resan. Kan lova att det kommer finnas mycket att visa här på bloggen, så håll utkik!! Nu får ni ha en härlig helg så hörs vi, PUSS