Nå har vi akkurat kommet til hotellet etter å ha gått tur opp en vulkan i natt. Utrolig tungt, men virkelig verdt det! I går var vi også innom Ubud's Monkey Forest, noe som var utrolig morsomt når apekattene klatret på oss.

Nå i det siste har jeg virkelig kjent på hjemmelengselen også. Savner alle de hjemme, og akkurat nå vil jeg egentlig bare hjem.. Vi har hatt noe å gjøre på hele tiden her i Bali, så hvorfor jeg har fått hjemlengsel nå er et godt spørsmål. Men jeg må bare nyte tiden jeg har på tur for plutselig er jeg hjemme igjen.

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - Klikk her

De siste dagene har vi vært på en av de tre Gili øyene som ligger utenfor Bali. Vi var på den største som heter Gili Trawangan. Vi har bodd på et kjempe fint hotell, og vi har gjort så utrolig mye. Vi har festet to av tre netter. Vi har snorklet med skilpadder. Vi har syklet rundt hele øya. Alt dette har vært helt fantastisk!

Nå har jeg og tre andre fra den norske gruppa kommet til fastlandet igjen. Nemlig til Ubud. Resten av gruppa er fortsatt på Gili fordi de ikke ville være med på de tre ekstra dagene med opplegg som vi andre ville. Vi har mye spennende å se frem til her i Ubud.

Det har denne dagen bestått av! Vi startet dagen med å kjøre små minibåter i sjøen til området hvor delfinene svømte fritt. Det nærmeste vi var fra dem var rundt 1 meter. Utrolig fint å se dem på så nært hold. Etter det snorklet vi rundt i korallrevene, noe som var utrolig vakkert. Jeg tok ingen bilder av dette da mobilen kunne bli våt, men lederen vår tok en del bilder med GoProen sin så satser på å få bilder av han etterhvert!

Deretter kjørte vi videre til en lokalfamilie hvor vi fikk servert masse god mat. Vi ble også smurt me lokalbrygget kaffi i ansiktene våre. Utrolig morsomt, haha. Alt i alt har dette vært en utrolig kjekk dag!

I går ankom vi en privat villa i Lovina som vi har helt for oss selv de neste to dagene. Utrolig kult og ikke minst vakkert sted. I går besøkte vi to templer, besøkte en rismark og badet i et fossefall. Utrolig kjekk og innholdsrik dag!

Til nå er Bali helt fantastisk! De ni første dagene våre her i Bali reiser vi på en gruppereise som heter Balintro, der alt opplegg pluss overnatting er inkludert. Synes det er veldig greit å ha et opplegg da vi ikke hadde noe i Australia og måtte velge alt selv. Merker at det er veldig greit å ha masse spennende planlagt.

Til nå har vi besøkt et tempel, badet ved Padang Padang Beach, surfet. Jeg surfet nemlig for første gang i mitt liv i dag, og jeg må si at det var utrolig gøy. Men utrolig vanskelig var det også. Etter å ha feilet flere ganger, slått det ene kneet mitt og svelget mange liter saltvann sa jeg meg ferdig for denne gang.

Vi jentene har også unnet oss litt massasje og brynspleie. Utrolig deilig å bli litt dullet med etter flere uker i både telt og på farten. Slikt som massasje og lignende er utrolig billig her, så en skal ikke se bort ifra at jeg unner meg litt til i løpet av oppholdet.

Kjøre på stranda i jeep. Soling. Bading. Camping. Det har mine siste tre dager bestått av. Vi har vært på ei øy kjempe stor øy (122 km lang, 25 km bred) like utenfor Australia. Vi har kikket på mange forskjellige steder og dagene har bare gått i ett sett.

Da har vi vært en natt i Brisbane og sitter nå på bussen videre til Fraser Island. Er utrolig spent på hva som venter oss der, men satser på at vi har noen fantastiske dager i vente før vi forlater Australia og flyr videre.

I går var jeg og to andre fra gruppa i en dyrepark der vi fikk muligheten til å klappe både koalaer og kenguruer. Utrolig gøy!

Etter det var vi også på en strand i Brisbane som heter South Bank Beach. Denne stranda ligger midt i sentrum, noe som var utrolig kult da vi kunne se de høye bygningene rett ved den.

I går var en god dag. Jeg hoppet nemlig i fallskjerm i Byron Bay, og det var helt fantastisk! Har gruet meg til denne dagen veldig lenge, men når jeg tenker meg om var det ikke noe å grue seg til allikevel. Det var jeg og tre andre fra gruppa som hoppet, så det hjalp å være med dem før vi faktisk hoppet fra flyet.

Da vi ankom stedet hvor vi skulle ta fly fikk vi hver vår partner som skulle hoppe med oss. Han jeg skulle hoppe med var utrolig kul og veldig hyggelig. Han tok bilder og filmet hele tiden. Veien opp var jeg ganske så spent. Og når jeg satt på kanten klarte jeg ikke å tenke for plutselig hoppet vi og da var det gjort. Først kom det et ganske stor lufttrykk, ikke så rart da vi fløy ca 250 km i timen. Når han tok opp fallskjermen var det bare helt magisk. Synet av strendene og det å være så høyt oppe var helt ubeskrivelig. Dette skal jeg definitivt gjøre igjen!

De siste dagene har vi bodd i ei hytte på en camping i Port Macquarie. Dette er et lite mellomstopp til vår neste destinasjon som er Byron Bay. Der skal vi også møte resten av gruppa som har vært på surfecamp de siste tre dagene. Det har vært utrolig rart å kun være halve gruppa, men det har vært litt godt også å ikke være så mange. Men det skal bli godt å samles igjen.

Men tilbake til det innlegget egentlig skulle handle om. Port Macquarie er en liten by mellom Sydney og Byron Bay. Jeg har selv aldri hørt om den før, men det er alltid gøy å prøve en by som ikke er så kjent. Det positive med det er at det ikke er noen turister der pluss at taxi er svinbillig.

I løpet av vårt opphold i Port Macquarie har vi besøkt et koala sykehus, og badet på Flynn's beach. Med andre ord så har vi bare slappet av og tatt det helt med ro. Taco har vi forresten også spist, noe vi har cravet helt siden vi reiste hjemmefra. Nå må vi vente lenge på nattbussen som skal ta oss videre til Byron Bay. Kjenner at dette kommer til å bli en lang natt, men det er så verdt det når vi våkner på bussen i morgen tidlig og har ankommet Byron Bay.