Hei fra bussen! Nå sitter vi på bussen på vei til Austin, Texas. De to siste dagene i New Orleans har vært fantastiske. Vi har vært ute og sett på bylivet, vi under 21 har sneket oss inn på ulike barer, spist masse god mat og bare kost oss. I går var vi også på en Ghost Tour i sentrum som visst nok skulle være kjempe kjekk. Vel, det var den ikke. Det var ufattelig kjedelig og det var helt umulig å følge med. Men alt vi gjør trenger ikke alltid være like bra heller.

Jeg har aldri satt så mye pris på å sove i en seng før som det jeg har gjort de to siste nettene. Det var helt amazing! Men nå er det tilbake til telt og campinglivet for en liten uke.

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - Klikk her

De siste to dagene har vi vært innom Nashville, hjembyen til rock og Memphis, hjembyen til blues. Disse to byene har en ting til felles og det er den rolige atmosfæren. Det er live musikk overalt og temperaturene har vært opp mot nesten 35 grader. Vi har med andre ord hatt to fantastiske dager. Nå sitter vi på bussen på vei til New Orleans der vi endelig skal sove på hotell. Etter nesten en uke i telt skal det bli deilig!

Fra New York tok vi norske pluss resten av den store gruppa som skal være med oss i USA, buss fra hostellet i New York til Washington DC. Etter rundt 7 timer i buss var vi fremme på en kjempe fin campingplass ti minutter utenfor selve Washington DC. Vi slo opp teltene våre og kjørte til Washington DC for å se på ulike minnesmerker som Lincoln Memorial, Constitution Garden og World War 2 Memorial.

Dag nummer to i Washington DC fikk vi gjøre hva vi ville. Vi gikk først til The White House og etter det valgte jeg og tre andre norske å gå rundt å rusle for oss selv og shoppe litt. Synes det var utrolig deilig etter noen dager på farta. På kvelden hadde hele gjengen smores forran bålet ved campen før leggetid, det var koselig!

Hallo fra New York! Etter to netter på hotell midt i Manhattan, skal vi den siste natta ligge på et hostell like ved Central Park. Dette er første gangen jeg sover på et hostell, og atmosfæren her er så avslappende og deilig.

De siste to dagene har gått i ett sett. Vi har gjort noe hele tiden, og bena er ganske så ødelagte etter å ha gått så mye som det vi har gjort. Vi har vært innom Times Square, toppen av Empire State Building, syklet i Central Park, gått over Brooklyn Bridge og tatt båt rundt Frihetsgudinnen. Det har vært noen fantastiske dager her. I morgen bærer det videre med buss til Washington DC for enda mer opplevelser.

Endelig er dagen kommet! Dagen der jeg skal være på reis i 3 måneder. Kommer til å savne de hjemme, men plutselig er jeg hjemme igjen. I dag flyr jeg fra Stavanger til Oslo, hvor jeg møter resten av gruppa også er det videre til New York senere i kveld.

Det er nå det virkelig begynner å gå opp for meg at jeg faktisk skal reise. Nervene begynner smålig å komme frem, og endelig er det ikke mange dagene igjen. Helt siden starten av sommerferien har jeg jobbet nonstop i mål om å klare budsjettet som ligger på minst 30 000 kr i lommepenger. Det har jeg nå klart, så nå kan reisen egentlig bare starte!

Men så var det denne pakkelisten da som jeg må lage og ikke minst følge for å pakke så overhode lite og praktisk som mulig. Jeg har aldri vært borte så lenge som det jeg skal nå, så pakkingen kommer definitivt til å bli en stor utfordring. Men her er pakkelisten jeg til slutt endte opp med å lage. Har nok garantert glemt noe, men det får jeg bare kjøpe på veien.

I den lille sekken:

Pass

Mobil og mobillader

Adapter

Bankkort, mastercard, førerkort og studentbevis

Kopi av diverse viktige papirer

Reisedagbok

Imodium (mot diare)

Pursennid (mot forstoppelse)

Paracet

Om bare to uker starter jeg på reisen i mitt liv. Fra 14.september til 19.desember skal jeg, sammen med syv andre personer, reise så og si jorda rundt. Vi starter reisen i New York der vi skal være i tre dager før vi skal kjøre rundt i USA i litt over tre uker. Vi ender opp i San Fransisco og flyr deretter videre til Fiji. Etter en uke med øyhopping flyr vi videre til Australia hvor vi har fått hver vårt busspass som skal ta oss fra Sydney til Brisbane på tre uker. Her skal vi blant annet hoppe i fallskjerm, noe jeg ikke forstår at jeg har meldt meg på en gang. Deretter bærer det videre til Bali hvor vi skal være i rundt tolv dager. Så skal vi videre til Malaysia hvor vi skal være i tre dager før vi reiser videre til Thailand. Der skal vi reise rundt i litt over to uker. Deretter bærer det videre til Kambodsja hvor vi skal reise gjennom Kambodsja til Ho Chi Minh i Vietnam. Etter tre dager der er reisen vår slutt og vi reiser hjemover til Norge.

Jeg reiser altså på en fellesreise gjennom Kilroy. Store deler av vår reise er allerede planlagt på forhånd, men noe må vi planlegge selv. Så litt spontane skal vi jo selvfølgelig være. Det kommer nok til å bli veldig utfordrende å være ute i den store verden, men gud så spennende det skal bli!

@elisespanne heter jeg der. Følg meg gjerne!

@http://vsco.co/elisespanne/ heter jeg på vsco! Her vil jeg legge ut bilder så ofte som mulig, så følg meg for hyppige oppdateringer i løpet av min reise.