Något som jag tycker är så mysigt är att dra ner till West beach med ett gäng sköna människor och spela volleyboll. Sådan lyx vi har egentligen att vi bara kan vandra ner till stranden på 5 minuter, något man lätt tar för givet när man bor här.

Idag fyllde fina Anna hela 21! Detta firade vi med en himmelskt god middag på en supermysig restaurang i downtown. Hela gänget passade på att unna sig en stor huvudrätt följt av en gudomligt god efterrätt. Tror, med handen på hjärtat, aldrig att jag ätit någon godare efterrätt.

På lördag fortsätter firandet då vi ett par stycken åker till LA en natt för festande. Ska bli så kul att åka tillbaka dit!

Igår var det dagsfest som stod på schemat. Som uppvärmning hade alla tjejerna en champagnebrunch ihop. Vi hade köpt massor med frukt och baguetter och givetvis massor med bubbel. Det blev nästan lite midsommarfeeling på det hela då vi fick för oss att sjunga svenska snapsvisor. Riktigt mysigt var det iallafall haha, och något som vi definitivt kommer att göra om!

Nedan ser ni bilder från brunchen och sedan lite bilder som jag screenshotade från min snap. Hade tyvärr inga bättre. Men det är väl bara ett tecken på att man hade kul!

I torsdags bestämde jag mig för att ta en långpromenad i solen längs strandpromenaden. Gud så fint det är här alltså. Gick med musik i lurarna och bara njöt av utsikten.

Senare på kvällen mötte jag upp tjejerna för lite grillmys på stranden. Det grillades korv och smores till solnedgången. Bara en sådan sak är något man verkligen måste ta vara på medan man är här. De små sakerna kommer ju sedan bli de största minnena här ifrån när man är hemma sen.

Som rubriken lyder så närmar sig midterms med stormsteg. Har faktiskt mitt första imorgon i Leadership så denna dag har endast bestått av plugg. Midterms för er som inte vet är en tenta man har i mitten av terminen som täcker halva kursen. Senare i vår avslutas terminen med finals som då är på resterande delen av kursmaterialet.

Så det är mycket plugg som står på schemat för tillfället. Men lyckligtvis trivs jag verkligen med mina kurser vilket gör det såååå mycket lättare att ta sig igenom allt plugg. Sedan har vi ju även spring break och Mexico i sikte om mindre än 3 veckor vilket även det underlättar en hel del ;)

Min fina Lisa<3

Sicket jädra äventyr vi fick till idag hörni. Vi skulle köra en vanlig hike i Seven falls här i Santa Barbara. Men varken vi eller killarna vi var med kunde den "riktiga vägen" så det slutade med att vi hittade en egen väg. På vägen upp fick vi bokstavligt talat klättra, alltså verkligen klättra uppför berget. När vi väl var uppe så var det dags att ta sig ner igen och självklart lyckades vi hitta en minst lika svår väg ner. Vi fick här hänga i ett snöre/vajer för att det var så brant haha. Men frånsett alla gånger man trodde man skulle ramla och slå ihjäl sig så var det riktigt kul med lite utmaning haha. Och mamma, jag lever ;)

Godkväll alla ni där hemma, hoppas att allt är bra med er!

Fick skynda mig som dåre för att hinna i tid till min första class idag för att sedan mötas av att lektionen blivit inställd. Så nu har jag en håltimme på 1.5 h innan min business börjar. Jag klagar dock inte då vädret är på topp vilket gör det perfekt att sitta och plugga ute i solen.

Day 1

Tidigt fredag morgon åkte jag tillsammans med Lisa och hämtade vår hyrbil innan vi åkte tillbaka till Brezza för att plocka upp resten av tjejerna. Sedan rullade vi iväg i det fina vädret och gjorde vårt första stopp i Malibu där vi käkade en gudomlig lunch. Runt 2 tiden anlände vi till vårt boende i LA där vi snabbt lämnade in väskorna för att sedan upptäcka Melrose. Jag och Emilia gjorde även våra naglar fina inför kvällen innan vi drog oss hemåt för att fixa oss. Första kvällen spenderades på Warwick till stängning för att sedan avsluta kvällen på en efterfest i Beverly Hills. Riktigt lyckad kväll med mycket dans tills fötterna ömmade.

Day 2

På lördagen startade vi dagen med en brunch på Toast Café. Detta satt verkligen fint dagen efter en utekväll. Mätta och belåtna vandrade vi vidare för lite shopping runt om i LA innan det var dags att dra sig hemåt för att fixa sig för kvällen.

Denna kväll var det 1Oak som stod på schemat och det bjöds på fest utan dess like. Jag fyllde dessutom år natten till söndagen så vi firade in tolvslaget på klubben. Kunde verkligen inte ha haft en bättre födelsedag, går inte att beskriva hur kul det var.

Day 3

Trötta som få tog vi bilen till Beverly Hills där vi käkade en redig brunch på Urth Caffé. Därefter rullade vi vidare mot IKEA där vi köpte lite nödvändiga saker till lägenheten samt svensk mat (!!). Bilfärden hem var verkligen inget att klaga på då vi åkte längs kusten med en solnedgång som kallas duga.

Summa kardemumma var detta en helg som snarast kommer att göras om för Gud så kul vi har haft jag och tjejerna. Och att få spendera sin födelsedag på det sättet är inget man får vara med om varje år;)

De senaste dagarna har blivit riktiga slappdagar. Även denna dag var nära att falla i samma mönster tills jag och Sandra bestämde oss för att gymma. Vi tog bussen in till downtown och körde ett riktigt tufft och bra ryggpass som kommer resultera i en redig träningsvärk imorgon. Nu väntar en hel del plugg då denna långhelg börjar lida mot sitt slut.