Åkte till Gold Coast för någon vecka sen, främst för att testa en dansklass men passade även på att träffa en vän där som jag lärde känna de första veckorna på hostell. Så jag tog bussen dit väldigt tidigt och hamnade i en del av Gold Coast som heter Burleigh Heads. Väldigt mysigt och lugnt. Mötte upp min vän för lunch på ett vegetarisk ställe, jättegott och efter det gick vi upp mot ett utsiktsställe. Mot kvällen tog jag mig till Ikin Dance som är en populär dansskola här i Australien. ansklassen var superrolig och väldigt svår, men alltså hade så kul! Dagen efter åkte jag in till Surfers Paradise som är en annan del av Gold Coast. Väldigt turistaktigt med stora skyskrapor vid stranden och mycket shopping. Ingen favorit men ändå en plats värld att besöka. xx

Har varit regn hela veckan men igår var det äntligen lite soligt och fint så va till stranden med två tjejkompisar och surfade lite. Det var ganska så stark ström så det var så tungt att paddla men efter ett tag gick det bra.

Häromdagen bokade jag en flygbiljett för att resa neråt mot Central Coast innan det blir för kallt där. Tog en vecka ledigt från mitt jobb. Ska hälsa på en vän som bor där och se lite utav södra Australien. Vi ska också planera lite inför en resa till Bali vi tänker på att göra tillsammans. Ser verkligen fram emot det.

Idag är jag ledig och ska nog ta min cykel hem till en kompis för lite lunch och sen ska vi förmodligen ut och snorkla lite och se ett skeppsvrak inte alls långt ifrån stranden. x

Här var vi igår, The Pass som är en lång strand som går hela vägen in till stan. Jättelätt att hitta dit och går att gå dit längs med stranden men även på den vanliga vägen där det finns massor med fina sevärdheter att stanna vid.

Det här stället är så himla vackert och bland den finaste strand jag har sett. Det ligger här i Byron Bay, krånglig väg dit men så underbart när man väl är framme.x

Det här stället får mig att vilja göra saker varje dag, får mig att vilja planera andra resor och uppleva o se olika ställen i världen. Jag känner att jag fastnat lite i Byron Bay däremot, känner mig verkligen hemma här. Måste dock tillåta mig själv att bara vara ibland och inte alltid behöva göra saker. Haha. Idag är jag på väg till Burleigh Heads faktiskt som ska vara ett superfint ställe i Gold Coast. Jag har tre dagat ledigt från jobb, så skönt. Är främst påväg dit för att jag ska kolla upp en dansskola och få ta deras avancerad pro klass. Är så nervös men ska bli superkul. Tänkte att ifall jag ändå åker dit varför inte stanna till imorgon och se hur den staden är! Vill göra fler sånna småresor och se mer av Australien.

Häromdagen hängde jag med en tjejkompis som jag lärt känna här, också från Sverige. Vi hade en jättemysig dag, åkte på en liten biltur genom Byron och tog ett eftermiddags dopp på stranden bland annat. x

Så för någon vecka sen var jag och testa på en dansklass på Byron Dynamics men som jag skrev tidigare så kändes det alldeles för enkelt då det inte var riktigt avancerat. Fick kontakt med två tjejer som jobbar på dansskolan och planerade att gå till dansstudion och bara dansa, koreografera osv. Så igår spenderade jag min kväll i dansstudion vilket var superkul och fick verkligen en ny energi efteråt. Inser nu hur viktig dansen är för mig och att det är något som jag måste göra för att känna mig hel. xx

Några månader tillbaka var två av mina närmaste tjejkompisar, Sara och Frida här i Australien och reste östkusten. Dom stannade i Byron Bay och var så himla kul att träffa dom, åh saknar dom så himla mycket. Vi var i alla fall till ett supermysigt vattenfall en liten bit utanför Byron. Underbart verkligen!

Underbar dag idag. Solen skiner men ändå blåsigt och skönt. Har varit regn i några dagar nu så är så glad att solen är tillbaka. Idag är jag ledig från jobb så jag kunde äntligen sova ut. Har bara hängt vid poolen sen ja vaknade och nu håller jag på och lagar lite lunch. Senare tänkte jag gå till en fin strand precis i slutet av det här området och se om det går att surfa lite. Uppdaterar senare. xx

Börjar blogga igen för att jag känner att det finns så mycket jag vill skriva om. Jag har sen Oktober varit i Australien och det har hänt så mycket under den tiden. Att flytta hemifrån till andra sidan jordklotet utan någon riktig plan har verkligen lärt mig en hel del.

Just nu bor jag i Byron Bay som är en mysig liten by i Australien. Började med att bo på hostel, ett fint med bra pris precis vid stranden. Träffade mycket vänner där men dom flesta har fortsatt sin resa. Nu bor jag i ett jättefint hus hos ett äldre par som jag verkligen trivs hos. Ifrån mitt rum har jag en dörr till bakgården med en stor pool och en massa fina växter och palmer. I huset bor det också en fin tjej från Brasilien i min ålder som jag kommer jättebra överens med. Innan bodde jag i ett hus där jag inte alls trivdes och är så glad nu att jag bor här. Jobb hittade jag redan min andra vecka här men har hunnit byta till ett annat då det inte var något för mig. Nu jobbar jag med världens bästa team på ett litet take away Café där jag för det mesta gör sandwiches. Vad mer? Har varit o sett så himla vackra stränder, vattenfall, berg och annat fint. Sett delfiner, wallabys, ormar, stora spindlar och andra djur. Jag har köpt en surfbräda av min kompis och lär mig att surfa, häromdagen tog jag en dansklass men det var alldeles för lätt så ska försöka se om det finns något i en annan stad. Dansläraren sa däremot att jag borde komma och hänga med henne och hennes kompisar någon kväll och dansa bara för skojs skull så det ser jag framemot. Just nu håller jag på och sparar lite pengar så jag kan göra lite saker som jag vill. Ska försöka ta dykcertifikat, åka på lite äventyr och uppleva lite nya saker. xx