Här kommer den tredje och sista delen med bilder från London. På fredagen strosade vi från lägenheten till Notting Hill och Portabello Road Market på förmiddagen. Där fanns massor med pastellfärgade hus och mysiga stånd och affärer med en massor med olika prylar.

Vi tog sedan tunnelbanan mot London Bridge där planen var att åka upp i the Shard, Storbritanniens högsta hus. Och upp åkte vi, mer än 70 våningar närmare bestämt. VILKEN UTSIKT!! Man såg verkligen hela London och det kändes som vi var on the top of the world. När vi hade fikat lite och njutit av utsikten blev vi stoppade innan vi gick in i hissen påväg ner: "have you visited our famous bathrooms?". Nej, det hade vi inte så vi vände direkt. Det var alltså toaletter med fönster från golv till tak på våning 72!! Häftigt må jag säga.

Nere på marken igen passade vi på att gå och kika på Tower Bridge en sväng, som ju ligger precis i närheten.

På lördagen for vi faktiskt på äventyr utanför Londons gränser, närmare bestämt till Brighton på sydkusten. Tågresan tog ganska exakt 1 h och var jättesmidig. Vi började med en stor english breakfast på the Breakfast Club innan vi strosade ner till havet och spenderade några timmar på piren. Vi hittade sedan en svensk liten butik driven av en svensk kvinna som funnit kärleken och flyttat dit som ung, och hon rekommenderade oss att ta oss till North Lanes, vilket vi gjorde. Påväg dit stannade vi även till och åt mellanmål vid the Royal Pavilion. The Lanes var ett område med många otroligt mysiga gränder och mindre gator med massor med små mysiga butiker och antikaffärer. Innan vi satte oss på tåget tillbaka till London letade vi upp Jamies Italian och åt där, mums. Dagen var extremt mysig, och det var kul att uppleva något annat än Londons storstadspuls! Att ta sig utanför London för en dag är något jag verkligen skulle rekommendera om ni är där mer än på en weekend, det finns ju så mycket att se utanför staden också!

Detta var de sista bilderna från resan. Söndagen spenderade vi med lite sista shopping och med att packa och chilla i lägenheten och på måndag morgon gick flyget mot Sverige.

Jag är så glad att vi kom iväg till London, att resa och uppleva nya saker och platser med den man tycker lite extra mycket om är bland det bästa som finns. Jag ser fram emot att se vart vi åker nästa gång och alla andra gånger efter det! <3

Nu är vi hemma från en vecka på Zakynthos! En otroligt fin ö med underbart turkost vatten. Temperaturen har dock varit lite i det varmaste laget många av dagarna, tur att havet svalkade ;) Här är lite bilder från telefonen, fler från kameran kommer såklart framöver!

För någon vecka sen var jag och familjen på minisemester i Helsingborg. Vi åkte ner på torsdagen då Viktor och jag tog ett dopp i havet (ja, det var kallt!). Under fredagen tog vi färjan över till Helsingør där vi gick lite inne i stan och åkte en sväng till Gilleleje, tyvärr dåligt väder.. Vi åkte under lördagen vidare till Göteborg där vi gick på Liseberg. På söndagen for vi hemåt igen. Här kommer en bildbomb:

Frukost i Gränna påväg till Helsingborg.

På färjan till Helsingør.

I Gilleleje, Själlands nordligaste punkt.

Detta blir den andra av tre delar med bilder från Londonresan, och jag har fyllt det med MASSOR av bilder från Warner Bros Studio Tour: The Making of Harry Potter - resans höjdpunkt!!

Vi hade köpt biljetter för att besöka det 16.00 på torsdagen, och påbörjade resan dit redan 2 timmar innan, och tur var det. Snabbtåget till Watford Junction gick inte just då pga något fel (?), så vi fick åka ett annat tåg som tog närmare 1 timme. Väl där var det tydligt var vi skulle ta vägen och en mörkgrå dubbeldäckare med Harry Pottermotiv på sidorna anlände strax. Det tog inte mer än 10 min därefter förrän vi var framme. Hämta biljetterna var smidigt, och sen var det bara att ställa sig i kö. Det började med att vi slussades in i ett rum där de berättade om det samt visade småfilmer med producenterna mm. Vi kom sedan in i en biograf, och vi fick se ytterligare film med skådespelarna. Portarna till stora salen öppnades när filmen var slut, och tre magiska timmar började! Jag låter bilderna tala för sig.

För oss som älskar Harry Potter och har sett filmerna + läst böckerna fler gånger än vad som går att räkna på båda händerna var det en av de häftigaste upplevelserna jag varit med om. Att se allt jag tidigare bara sett på skärmen, att förstå vilket jobb det ligger bakom och att de verkligen byggt upp en hel värld, en värld som vi fick kliva in i för några timmar. Vi fick även se hur produktionen gick till, följa alla steg från tanke till verkligheten som tagit världen med storm. Jag njöt av varje steg, och när jag förstod att det var slut ville jag bara gå ett varv till. Resans absoluta höjdpunkt, helt klart!! I alla fall bildligt talat, den bokstavliga höjdpunkten kommer i nästa del ;)

Återigen long time no see. Har spenderat två veckor i sträck med Simon, känns konstigt nu när vi precis sagt hejdå och inte kommer ses på två veckor. Men det är två bra veckor vi lämnar bakom oss. Vi har träffat vänner, varit i Ullared, packat ihop mitt rum i Göteborg så det är flyttklart, vi har badat, fiskat i ösregn, haft familjemiddagar, köpt säng och sovit i stugan. Trots att vädret inte har varit på vår sida är det veckor jag kommer se tillbaka på med glädje när höstrusket drar in över landet. Nu väntar en vecka i värmen för min del, ska börja packa nu, vi hörs!

Här kommer första bilderna från sommarens resa till London. Troligtvis kommer det bli tre delar, varav nästa kommer (tycker jag, och antagligen ni andra Harry Potternördar där ute också) bli extra roligt hihi!

Vad hittade vi på under veckan vi var där då? Vi inledde med ett besök på Madam Tussauds. Det var varmt och mycket folk, men häftigt var det. Glada var vi också för vi hade precis fått reda på att vi fått lägenheten whii. Detta firades såklart på kvällen med middag på en indisk restaurang, Masala, i närheten av där vi bodde. Det var riktigt gott trots att det var lite i starkaste laget för mig haha.

Andra dagen var vi riktiga turister och gick en sväng för att kolla på Piccadilly Circus, vi hittade M&M World, Big Ben, Westminster Abbey, London Eye, Buckingham Palace och Harrods. En händelserik men utmattande dag som avslutades på Jamies Italian, lika gott som jag mindes det!

Har tillbringat några mysiga dagar i Helsingborg respektive Göteborg med familjen. Vi har bott på hotell, ätit god mat, åkt på dagsutflykt till Danmark samt spenderat en varm dag på Liseberg. Mer bilder från kameran kommer, just nu har jag fullt upp med Londonbilder och imorgon kommer jag äntligen få träffa Simon igen, så när det blir får vi se. Ni får ha det så bra så länge!

Vän som fyllde 20 firades igår med grillat och utgång på sommarstatt. Grattis igen Ellen!!