Häromdagen hämtade jag ut denna skönhet på posten. Jag bestämde mig för att sälja iväg den jag hade och införskaffa denna. Har spanat på en Kånken vid flera tillfällen men aldrig köpt någon, men nu har jag en i min ägo. Jag köpte en större variant med laptopfack så att den ska funka som skolväska. Jag är SÅ nöjd!

Det är inte mycket nytt och spännande som har hänt sedan sist jag var in här. Helgen har gått i lugnets tecken, vilket har varit skönt och välbehövligt. Igår storstädade vi lägenheten och på kvällskvisten gick vi över till morbror och moster för lite kaffe. Nu är vi inne på en ny vecka, men jag kan inte påstå att jag känner mig överdrivet peppad. Jag hade gärna haft en helgdag till.

Hur som haver. Jag ska möta upp basgruppen på en halvtimme och då ska vi börja ta oss igenom alla case-uppgifter som vi har i denna kurs. Det är en hel del seminarium som kräver förberedelse men förhoppningsvis kommer det gå bra. Utöver det så har vi föreläsning i eftermiddag och efter det ska jag pallra mig hem och inte göra särskilt mycket. Jag ska nog ta mig igenom denna måndag utan vidare problem ändå!

Smärtan som jag hade i svanken innan helgen är nu borta. Jag tackar mig själv för att jag faktiskt lyssnade på kroppen och vilade istället för att bara köra på. Något som jag faktiskt har blivit bättre på, men jag vet också innerst inne att det lönar sig i längden.

Hur som haver så är det skönt att vara på banan igen! 5 km på löpbandet avverkade jag imorse och konstigt nog så var det rätt kul. Framför allt så älskar jag känslan som infinner sig efteråt. Det känns verkligen som att jag fått en massa extra energi, trots att jag nyss har sprungit. Fascinerande det där!

Fredag: Vi kom till Malmö på kvällen runt 20, då checkade vi in på hotellet och sedan hade vi kollat ut ett matställe via Google maps - Surf Shack. Vi beställde in varsin burgare och gosh, så bra den var! Absolut värt att besöka om ni någon gång har vägarna förbi. Drömmigt! Därefter hände det inte så mycket, vi gick upp på rummet igen och gjorde tidig kväll.

Lördag: Vi strosade runt på stan på förmiddagen och sedan tog vi bussen ut till Malmö arena och började ladda upp för matchen, som slutade med vinst i övertid för Luleå. På kvällen hängde vi med ett helt gäng supportrar och vi hann med ett par uteställen innan vi tog en taxi tillbaka till hotellet strax innan 00-snåret.

Söndag: Vi sov ut ordentligt, åt hotellfrukost och checkade sedan ut. Vi gjorde ytterligare en vända på stan, åt en ordentlig lunch/middag och sedan var det dags för hemfärd. Vi landade hemma i lägenheten efter 19 och det var så skönt att komma hem. Summa summarum - en kanonhelg och det har gått riktigt smidigt för oss att ta oss fram, vilket alltid underlättar. Så skönt att slippa lägga en massa tid på att hitta rätt buss, hotell och dylikt.

Eftersom jag inte har något förrän vid 15 idag så sov jag lite längre än vanligt, riktigt skönt. Gjorde en gröt till frukost som jag toppade med banan, jordnötssmör och hallon. Därefter gick jag till gymmet men jag blev tyvärr inte så långvarig. Körde en stund på crosstrainern och efteråt när jag skulle stretcha så smärtade det i svanken. Jag vet inte riktigt vart det kommer ifrån, men jag vågade inte börja lyfta några vikter. Bestämde mig för att gå hem och jag hoppas att det kommer gå över fort.

Nåja, det enda jag har på schemat idag är en webbtenta. Så, för att prata om något roligare - Imorgon åker jag och Tomas iväg till Malmö över helgen. Vi ska bland annat se Luleå spela match och sedan ska vi bara roa oss och mysa. Jag har sett fram emot det här och tycker det ska bli så kul att åka iväg. Bo på hotell, äta gott och se en ny stad. Ingen av oss har varit där tidigare, så det blir förhoppningsvis en bra helg!