Jag har sån träningsvärk i benen sen i fredags fortfarande! Så idag blev det ett långt överdelspass. Jag har så gott jag kan försökt visat hur jag tränar 😋 såhär såg passet ut:

Uppvärmning cykel 15min + crosstrainer 15min
Alla övningar 10x3

Likes

Comments

Hejsvejs! Helgen har spenderats med Robin, vi har varit på marknad i Knivsta, gått ut på resturang och kollat på hockey-VM hos Robins kompis 🙂 en skön helg!

Jag har inte jobbat på en vecka så ikväll är första arbetspasset, jobbar tills på torsdag för att sedan ha ytterligare en ledig helg 😍 då kommer min syster till oss! 😀

Likes

Comments

Puh vilken varm dag! Har gått i klänning hela dagen och ändå svettats sönder. Imorse gick vi till gymmet och jag hade ett snabbt men intensivt pass innan jag åkte till stallet. En ny medryttare ska börja rida hästen som jag har hand om, så hon fick rida idag och jag promenerade med lillen på bilden ovan 👆🏼
herregud, en rask promenad på 4km tillsammans med en envis ponny som bara ville äta gräs, kändes som att jag drog en mjölsäck hela vägen 😅 blev ju svettigare då än på gymmet!

Såhär såg en del av mitt träningspass ut iallafall:

- Rask promenad i uppförsbacke ca 15min som uppvärmning.
Alla övningar gjorde jag 10x3

Först ena benet 10x3 sedan andra benet, såå jobbigt 😳

Ha en fin fredag! 😀

Likes

Comments

Ikväll provade vi på något nytt! Rotfruktsgryta med linser. Recept här nedanför 😋 perfekt att ladda med en gryta inför nästa jobbvecka, så behöver man inte tänka på matlådor på söndag 😌

Imorgon är det ätardag! Längtar efter godisskålen som står högst upp i skafferiet 🤤 den här veckan har jag skött mig med mat och träning, trots en envis förkylning som inte vill släppa. Så en ätardag imorgon är jag fan värd!

Rotfruktsgryta

- gul lök, purjo, vitlök
- grönsaksbuljong
- potatis
- morötter
- palsternacka
- krossade tomater
- kokosmjölk
- linser
- valfria kryddor, jag hade salt, peppar, basilika
(Hade även i en klick sambal oelek)

Fräs lökarna tillsammans med kryddorna

Tillsätt vatten och låt koka upp tillsammans med buljongen. Jag hade i ca 6dl vatten.

Tillsätt rotfrukterna och låt koka tills de mjuknat

När de puttrat under lock så häll i kokosmjölken och krossade tomater. Låt gosa till sig en stund medan linserna kokas.

Till detta drack vi Kiviks sommarvin, så gott 😍

Likes

Comments

Så enkel och så god 😍 Ehrmans protein chokladpudding + vispad grädde, jag och Robin delade på en pudding och 1dl grädde. Detta blev totalt 246kcal! Till detta kan man ju också lägga till bär tex, det ska jag göra nästa gång 😋

Likes

Comments

Halloj! Jag sitter på tåget tillbaka till Uppsala. Jag är så glad att jag åkte till Mora i söndags, har hunnit träffa alla som jag ville träffa, har hållt i träningen och ätit bra. Det känns i kroppen att vikten gått neråt, ska bli roligt att väga sig sen sista maj! Se om jag och Robin nått våra delmål 😁

Igår åkte jag och natasha till Gesunda för att gå upp för berget, alltid lika fint (och jobbigt att gå upp)! Nästa gång jag åker till Mora så ska jag utmana mig själv att gå upp det snabbaste jag kan.

Nu ska jag hem och krama om min sambo som jag inte träffat på flera dagar, längtar ❣️

Likes

Comments

4 pers

4 torskryggfiléer
4 ägg
2 dl grädde
Fiskbuljong 1tärning
Rivet citronskal
Pepparrot
Dill
Salt citronpeppar


Sätt ugnen på 225grader
Lägg fisken i en ugnsfast form, krydda efter behag. Skiva purjolöken.
Koka upp grädden med buljongen i en kastrull. Häll över torsken, strö på citronskal och purjolök. in i ugnen ca 20min. Hårdkoka äggen, skala, hacka och toppa fisken tillsammans med dill och pepparrot.

Till detta åt jag broccolimos! Kokade broccoli, mosade tillsammans med uppvärmd mjölk och riven ost :-)

Allt detta tillsammans blev ca 420kcal/portion 😋

Likes

Comments