Igår började jag och Sofie dagen med att promenera till mataffären som låg en bit bort för att handla lite frukost och andra grejer för veckan. Det blev en bit att gå men det blev en bra uppvärmning för hiken vi hade framför oss. När vi kom tillbaka till vår lägenhet bytte vi om och tog en uber upp till stället där man ser skylten bäst där vi först tog lite bilder innan vi startade vår hike.

Det var otroligt svettigt och ansträngande. Dels med tanke på att det var typ 100 grader varmt men också för att jag inte har tränat riktigt på mer än ett år och det var uppförsbacke heeeela vägen. Men det var SÅ värt det för den utsikten. Och vägen tillbaka var nedförsbacke hela vägen så då var man glad hehe.

När vi var klara med vår hike bestämde vi oss för att åka och kolla in Melrose Avenue som är en känd shoppinggata här i Hollywood. Dumma som vi är så glömde vi våra kort och jag hade endast med mig lite cash så det blev ingen shopping men vi gick och kikade runt lite ändå och kommer absolut att åka tillbaka innan vi lämnar LA! Så mycket nice butiker och en del som bara finns här i LA vilket är lite kul. Sedan åt vi lite Chipotle innan vi åkte tillbaka till lägenheten igen. Där la vi oss vid polen ett tag innan solen gick ner. Då gick vi och köpte en vinflaska som vi smuttade på medan vi fixade iordning oss för Avenue!

Avenue finns ju i New York också men jag har aldrig vart ett riktigt fan av den klubben då det är väldigt litet och känns inte så livat. Denna var dock bättre! Mycket större, lite mer blandad musik och bara allmänt nice. Dock fortfarande inte min favorit men absolut en uppgrade från New York.

Något annat som gjorde kvällen bättre var att självaste Travis Scott var där. Sjukt coolt att se och det var absolut höjdpunkten på kvällen!!!!

Igår morse var det dags att säga hejdå till Wilmisen och San Francisco för att åka vidare till LA! Vi åkte till flygplatsen vid 9 där vi hyrde en bil som vi sedan körde till Los Angeles.

Vi stannade först till vid en fin strand I Monterey.

En roadtrip som var beräknad att ta 6 timmar ended upp med 11 timmars resande. Anledningen till detta var på grund av att vi väldigt gärna ville åka via Route 1 vilket är en superfin och känd väg man åker via kusten. Så till en början var vi tvungna att joxa med gpsen som inte riktigt ville ta oss till den vägen så det var lite krångel att komma dit över huvudtaget. Vi visste ju som sagt att den skulle vara avstängd men antog att när vi kom till den biten skulle vi kunna ta en annan väg istället. Detta hände dock inte utan när vi hade åkt över en timma på Route 1 kom vi till literally the end of the road (eller ja, där de började bygg, DAMN YOU MUDSLIDE!!!) där vi helt enkelt fick vända och åka tillbaka en timma och ta en annan väg. Det var dock ABSOLUT värt dessa timmar av resande då hela vägen var otroligt fin och rolig att se då vi även åkte i öknen en stor del av resan. Sen kan man väl aldrig klaga på en roadtrip med en av sina bästa vänner?

Så resan gick superbra bortsett från denna lilla incidenten samt en annan liten incident då vi bokstavligt talat var några meter ifrån att få bensinstopp mitt i öknen. TIPS: åker ni på okända vägar, tanka så fort ni ser en bensinmack för det kan vara 40 miles tills nästa dyker upp!!!!!

Söndagen började vi med brunch på The Palm House som vi hade gått förbi dagen innan i Marina District.

Sedan fick vi äntligen se bron!!!! Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte blev lite svettig där ett tag när den var så dimmig på lördagen. Man hade ju haft en jävla otur om man kommer över en helg och inte får en bild på Golden Gate pga dåligt väder... Men som tur var fick vi våra bilder till slut!!

Sedan åkte vi till en lite större shoppingyta för att kolla runt lite där. Vi hängde där ett tag innan vi tog en uber tillbaka till Burlingame. Wilma kom lite senare och då gick vi och köpte lite mat som vi satt och åt hemma hos henne innan vi alla däckade i sängen!

Hej å hå! Som ni säkert förstår så kommer jag kanske inte uppdatera här varenda dag med tanke på att jag kommer att vara ganska upptagen med att leva livet under dessa veckorna, hehe. Men jag ska försöka så gott jag kan både för min egen och er skull.

På lördag morgon när vi vaknade åkte vi in till San Francisco. Vi hade fått en massor med tips på vad vi skulle se och göra så vår dag var redan helt fullspäckad. På vägen in åkte vi förbi bl.a Bay Bridge som ni kan se på bilden ovan. Tydligen ska den vara jättefin nattetid vilket vi tyvärr inte hann se.. Får bli en annan gång istället.

Vår första destination var Pier 39.

Från piren kunde man se Alcatraz vilket är ett gammalt fängelse som ligger ute på en ö. Man kan åka ut dit och kolla men det hade vi tyvärr inte tid med så det fick bli en liten kik från långt avstånd istället.

Detta är så himla kul verkligen? Det är alltså en grupp sälar som ligger och chillar mitt bland alla människor. De verkar dock trivas ganska bra där.

Som ni kan se så var det väldigt molnigt när vi kom in vilket sög lite då jag tror att det hade vart 10 gånger mysigare att gå runt på piren i strålande sol och med en glass i handen. Nu ville man mest slänga på sig en tjocktröja och dricka varm choklad, haha..

Vi gick förbi Fishermans Wharp.

North Beach!

Från North Beach gick vi upp för den väldigt långa backen upp till Lombard Street där man får avnjuta denna sjuka utsikten.

HUR fint!?

Från North Beach tog vi en uber till Marina District som är ett av de finare ställena, vilket man absolut märkte.

Vi gick ända längst ner tills vi kom till hamnen där vi hade tänkt att kolla på bron men.. ja, ni kan ju själv se hur det gick med de..

En liten bit från hamnen låg en jättefin kyrka/moské (?), minns inte vad det var för något men fin var den iallafall!

Efter mycket promenerande satte vi oss tillslut ned och åt lite mat i Dolores Park. Denna parken var så så så mysig. Nästan så att den slår Central Park till och med. Folk hade med sig massa mat och dricka, de spelade fotpall, beerpong och massa andra roliga spel och det var till och med ett liveband på plats! Så mycket liv på en och samma plats. Älskar det!

Vid 5-tiden åkte vi hemåt för att fixa iordning oss och mötte sedan upp Wilma och hennes kompisar för att gå ut i San Francisco. Vi åkte först hem till en av hennes kompisar och förare och gick sedan ut och slog klackarna i taket. Fick tyvärr inga speciellt bra bilder från kvällen men hade iallafall sjukt kul! Lyckad dag, lyckad kväll. Bra jobbat San Francisco!

Vid 3-tiden igår kom vi äntligen fram till San Francisco. Här ska vi bo hos Wilma i 3 nätter. Ni som hängt med här sedan bärhan av mitt år minns kanske henne. Hon bodde i Greenwich i två månader innan hon gick in i rematch och flyttade till San Francisco. Nu är hon till och med inne på sitt andra år då hon trivs så bra att hon valde att förlänga. I vilket fall som helst. Efter att vi landat och hämtat ut våra väskor osv, så tog vi en uber hem till Wilma. Med tanke på att det fortfarande var rätt tidigt så jobbade hon fortfarande så jag och Sofie tog en dusch och gick sedan ner till Burlingame Ave som bara låg några minuter från huset. Där åt vi middag på ett mysigt litet ställe. Jag tog en laxpasta och den var så himla god! När vi var klara kom Wilma och hämtade upp oss så åkte vi hem till henne. Tanken var egentligen att vi alla skulle åka in till stan på kvällen och gå ut tillsammans med hennes kompisar, men jag och Sofie var helt slut så vi bestämde oss för att ta en liten nap och sen kanske hitta på något efter det. Det slutade dock med att vi stensomnade och sov i hela 12 timmar tills vi vaknade nu för 1 timma sedan ungefär. Väldigt behövligt dock då det nu väntar en lång dag av turism i San Francisco!

I onsdags kväll gick vi hem till en kompis lägenhet på 43nd st, inte alls långt ifrån där vi bodde. Där tog vi en liten fördrink på hans balkong innan vi for vidare till Marquee.

I torsdags när vi vaknade bestämde vi oss för att gå och ta en lunch precis runt hörnet på en kinesisk restaurang. Fick bli sushi i vanlig ordning!

Efter att vi fyllt upp våra magar med lite näring började vi promenera mot uptown där vi sprang förbi Empire Hotel (Chuck Bass hotell i Gossip Girl).

Efter ca 30 st behövde vi en liten paus på en trappa någonstans uppe på Upper West Side.

Tillslut kom vi fram til vår destination vilket var The Metropolitan Museum Of Art.

Tyvärr så är jag dessvärre ingen museum person utan detta var mer något som stått på min Bucket List. Ska jag gå på något museum så var det absolut detta då det är bland de störta och mest besökta museerna i USA. Kul att ha vart där men ingenting jag skulle göra igen kanske haha.

Vår sista kväll hade vi två alternativ: antingen gå och lägga oss tidigt för några timmars sömn innan vi tog flyget tidigt (!!!!) fredag morgon, eller så sover vi på flyget och tar vara på vår sista natt i NYC. Svaret på den frågan kanske inte var jättesvårt att lista ut. Vi började kvällen på Bagatelle med Rock N Baga vilket var SÅ kul!!! Sedan gick vi vidare till Tao för min allra sista kväll i New York. Vi gick hem vid stägning och då var det bara att gå hem och byta om för att åka vidare till flygplatsen.

TACK New York för denna tiden. Vi kommer ses igen väldigt snart!

När vi vaknade imorse åkte vi ner till Little Italy då vi planerat att äta brunch på Two Hands. Precis som när vi åt på Butchers Daughters så var det såklart väntetid. Så under tiden strosade jag runt lite i Little Italy.

Till slut fick vi ett bord och precis när vi satte oss ned ser vi hur det bärhar spöregna utanför. Som tur var satt vi inomhus men dagens planer gick ju lite i kras. När vi hade ätit klart tog vi subwayn tillbaka till lägenheten och tog en nap istället för det vi hade tänkt göra. Det regnade hela eftermiddagen fram tills för ungefär två timmar sedan. Då gick vi ner och åt lite och nu är vi tillanka här och ska strax börja fixa iordning oss för kvällen. Puss och kram!

Igår sa jag och Sofie hejdå till alla i Greenwich och satte oss på tåget in till Grand Central, en sista gång. När vi kom fram mötte vi upp Felicia vid lägenheten vi ska bo i (via Airbnb) och lämnade våra väskor. Sedan satte vi oss på subwayn och tog oss downtown.
Vi hoppade av vid Battery Park där vi köpte oss biljetter till en Statue of Liberty Cruise. Därifrån tog vi en hop on hop off till Manhattan Bridge.
nVi fick stå och vänta ett tag på båten i den stekande värmen så då passade vi såklart på att ta lite bilder.
Jag tyckte kryssningen var jättebra. Det finns lite olika där man bland annat kan gå av vid ön och sen även ta sig över till en annan ö men jag tyckte detta var helt perfekt.

Efter kryssningen köpte vi oss en liten burgare på Donken innan vi tog suben uptown igen.

Vi hoppade av på 77st och tog oss in till Central Park och The Boathouse där vi hyrde båtar.

Det var supermysigt att ro runt i central park verkligen. Vet inte riktigt varför vi inte gjort detta innan, men det är ju trots allt det denna veckan är för haha.

När vi hade rott klart satte vi oss vid deras restaurang och tog ett glas vin i solen efter en dag full av turism.

När vi kom tillbaka till lägenheten var det nästan dags för solen att gå ner. Detta är precis utanför där vi bor på 42nd street.

När vi kom hem fixade vi iordning oss för en utekväll!

Vi gick till Stanton Social för lite middag inann vi sedan tog oss ut. Vi hann med både Vandal, The Box och 1oak denna kväll. Mycket starkt jobbat!

När vi kom hem somnade alla väldigt gott i sängen efter en lång dag i city.

I söndags var det dags för mitt goodbye party.. Jag kan inte fatta att det redan har gått ett år sedan jag satte mig på flyget för att starta denna resan? Jag hade verkligen ingen aning om hur mitt år skulle komma att bli och nu när jag sitter här med facit i hand inser jag att jag inte kunde ha önskat mig ett bättre år än vad jag har haft. Jag har haft sådan tur med både familj, vänner, boende, stad och allt allt allt. Mitt bästa och mest lärorika år hitills har nu kommit till sitt slut och jag är både ledsen samtidigt som jag är exalterad för min resemånad, nya skola, alla vänner och familj där hemma och allt annat roligt som väntar mig.

Min avskedspresent till Aria blev rätt populär, bland både stora och små... haha

Finaste vännerna<3 (Detta var Idas idé av att ta en rolig bild, gick sådär)

<3<3<3

Det var underbart att ha alla nära och kära samlade en sista gång och få krama alla hejdå. Hade det jättetrevligt som vanligt. Som jag sagt flera gånger, detta är absolut inte sista gången jag är här utan jag kommer komma tillbaka inom en väldigt snar framtid. TACK till alla er som har vart med och bidragit och gjort detta till ett av mina absolut bästa år. Jag älskar er!!!!!!

I lördags gjorde jag mitt sista "saturday marathon". Vilket innebär att vi åkte in till city redan vid halv 2. Älskar dessa lördagar och det var så kul att få avsluta min sista helg på detta fantastiska sätt.

Vi startade som vanligt på Lavo brunch. Alltid lika kul och fartfyllt!

Sedan fortsatte vi på världens bästa PhD. Kommer sakna detta stället SÅ mycket. Har verkligen aldrig haft en tråkig kväll där vilken tid på året det än har varit. Fantastiska, älskade, BÄSTA PhD!!!!

Efter PhD slutade jag tyvärr att ta bilder. Det brukar ofta bli så haha. Hade iallafall en fantastiskt rolig och sista lördagkväll i mitt älskade New York. Vill fortfarande inte ta in att jag snart lämnar detta men sålänge tiden ej är inne så kommer jag fortsätta att njuta av varenda sekund!