Såhär såg vår sista dag i paradiset ut. Det var så sorgligt att lämna igår morse och jag har lovat mig själv att det absolut inte var sista gången jag besökte Hawaii. Nästa gång hade jag dock velat åka till en annan ö och se lite annat!

Sista middagen åt vi på Tommy Bahamas och herreguuuud va gott det var. Jag beställde en crab soup till förrätt och en jättegod sallad till main course. Till dessert beställde vi in massa olika kakor och delade på och även de var så himla himla goda. När vi kom tillbaka till hotellet stannade jag och Jackie för en drink innan vi gick till rummet och la oss.

Resan tillbaka gick bra bortsett från att vi nästan missade vårt flyg från LAX. Flyget från Hawaii blev försenat så vi hann bokstavligt talat med flyget till JFK på minuten. Kunde dock inte sova någonting då det var både väldigt kallt och obekvämt så har endast sovit 3 timmar när vi kom hem imorse vilket innebär att jag är ganska trött nu. Ska dock iväg och träffa mina homegirls en liten stund iallafall. Har mycket att prata om efter en vecka isär! Kram på er

Igår hängde vi vid hotellet hela dagen. Solade, badade och jag provade på paddleboard för första gången. Det var faktiskt inte så svårt som det ser ut, kan tänka mig att det är en gnutta svårare att stå på en riktig surfbräda haha.

På kvällen gick vi till en japansk restaurang här på hotellet och åt middag. Jag beställde sushi, ett ganska givet val för mig om det finns på menyn hehe. Herregud var californa rolls är goda här!!! Tydligen så har de "riktig" krabba och den är liksom mosad istället för att de lägger i en hel bit. Svårt att förklara men iallafall hur god som helst. Efter middagen gick jag och Jackie och tog en drink på samma ställe som vi var på i tisdags, mycket mysigt. Nu ligger vi nere vid poolen och försöker jobba på den sista brännan innan vi åker hem imorgon:( Usch, vill verkligen inte lämna detta paradis!

Aloha! Ligger as we speak på hotellrummet med barnen efter ytterligare en helt fantastisk dag. Idag har vi simmat med delfiner!!!!! Detta är verkligen något utav de coolaste jag gjort. Vi tog en båt ut (vi hade en båt för oss själva vilket var jätteskönt) och efter bara 5 minuter stöter vi på ca 30 delfiner. Jag trodde att vi kanske skulle få se 2 eller 3 under hela turen men tydligen simmar denna typen av delfiner i grupp vilket gjorde att vi såg aldrig en, utan 30-40 stycken. När "kaptenen" sa till oss att vi började närma oss delfiner så satt alla redo med cyklop och simfötter för att hoppa i så fort som möjligt när han sa till så vi skulle hinna se dem. Första gångerna var vi ganska långt ifrån delfinerna men tredje gången kom vi så nära och när jag kollar åt sidan ser jag att min värdmamma och hennes syster i princip simmar med delfinerna i deras klunga, det var SÅ coolt!!! Man var tvungen att vara snabb, för de simmade ifrån en och när jag såg att de var vid sidan av mig trodde jag att det var de sista. Sen kollar jag ner, och ser en precis under mig. Två sekunder senare tittar en baby delfin ut under denna delfinen. Jag låg verkligen på vattenytan som en död fisk och bara kollade haha, det kändes så overkligt.

Under hela båtturen höll vi även utkik efter valar, och precis när vi var påväg att styra hemåt ser vi inte bara en utan TRE valar som vinkar för fullt med sina fenor. Det var så häftigt att se. Man ser den på några av bilderna men det ger inte alls rättvisa då det var väldigt svårt att få på bild. Ska se om jag kan få upp en film här istället, så ni kan få se lite bättre.

När vi var färdiga med båtturen var det dags för lunch, så vi åkte till Kona Brewing Co. som tydligen ska vara rätt ballt då det är där de gör sin öl. Jag hade väldigt dålig koll då jag inte ens dricker öl men det var ett trevligt ställe iallafall haha. Vi kom tillbaka till hotellet vid 3-tiden och då gick vi ner till poolen ett tag innan det var dags för middag. Ikväll har jag haft barnen själv igen då de vuxna är ute på middag. I don't mind at all tho, har hand om världens goaste ungar. Nu sitter vi på hotellrummet och kollar på tv och barnen är helt slut då de träffade massa andra barn nere vid restaurangen förut som de har sprungit omkring och lekt med, de var helt svettiga när det var dags att gå upp haha.. Aja, nu börjar detta inlägget bli lite väl långt. Vi hörs imorgon! Kram kram

I'm finally 21!!!!!! Jag hade verkligen en så bra födelsedag igår. Vi gick upp vid 6.30 och åt frukost och vid 8 satte vi oss i bilen och åkte till Puako. Där åkte vi ut med en båt och kollade på Lava. Alltså, det var SÅ coolt!! Efter det åkte vi och åt lunch och sedan åkte vi till en naturpark där vi fick se en vulkan som fått utbrott för x antal år sedan och sedan gick vi igenom en lava tube.

När vi kom tillbaka till hotellet tog vi en snabb dusch och gick sedan ner till hotellet där vi hade birthday dinner för mig. Senare gick jag Jackie, Mia och Susanne och tog en drink. Mia och Susanne stannade bara en liten stund men jag och Jackie satt kvar fram mot midnatt. Så glad över hur jag fick spendera min födelsedag!

Nu sitter vi i bilen igen. Idag ska vi ut med en båt för att se delfiner! Ska bli så kul. Kram på er!

Måste börja detta inlägget med att säga att tekniskt sett så är det min födelsedag, iallafall i Sverige och CT. Här får jag vänta i 5 ytterliga timmar hehe.. Längtar!!!!

Idag har det varit kanonväder precis som igår. Med tanke på att vi alla fortfarande har jetlag (Hawaii ligger 5 timmar efter Connecticut vilket innebär att vi är hela 11 timmar efter Sverige) så är vi väldigt trötta på kvällarna och vaknar vid 6-7 på morgonen. Det är dock skönt att komma upp i tid så man kan ta vara på solen. Herregud vad den är stark btw. Tycker jag har vart duktig och smort in mig flera gånger och ändå lyckats bränna mig??? Helt otroligt, borde få pris för årets svenne.

Dagen har varit jättehärlig iallafall och vi har bland annat lärt oss att dansa hula-hula haha. Ikväll passar jag kidsen medan de andra är ute och äter middag, så vi gick ner till restaurangen här nere och hade vår egen lilla mysmiddag. Solnedgången här är så fin! Nu ligger vi uppe på rummet och kollar på TV. Tror alla är ganska trötta efter en lång dag i solen.. Vi hörs imorgon mina vänner, på ÅRETS viktigaste dag!!!!!! KRAM

Alltså kan vi diskutera hur fin utsikt vi har haft under vår middag ikväll. Vi hade en egen servitris hela kvällen och i slutet kom han ut med en dessert där det stod "happy birthday" då de hade nämnt att jag fyller år i veckan. Hur gulligt?! Har haft en supermysig kväll verkligen och nu ligger jag och Jackie utslagna på hotellet med varsitt glas vin och kollar på vänner. Perfekt avslut på en perfekt dag! Längtar efter att se vad morgondagen har att erbjuda. Godnatt på er!

Hej på er! Idag är vår första dag på Hawaii och det känns SÅ underbart med lite värme igen. Flygresan igår gick jättebra och var inte alls så jobbig som jag trodde trots att ena resan tog hela 11 timmar. När vi kom fram till hotellet var alla jättetrötta så vi gick och la oss direkt. Idag vaknade vi runt 7 och gick upp och åt den supergoda frukostbuffén och efter det gick vi ner till poolen. Hotellet vi bor på heter Fairmont Orchid och är verkligen hur stort och fint som helst, allt ni ser på bilderna tillhör hotellet.

I förmiddags gick några av oss ner till stranden och snorklade och såg så mycket fina fiskar, tror jag såg minst 4 karaktärer ur Hitta Nemo hehe. När klockan började närma sig 1 satte vi oss vid en av hotellets restauranger och åt lunch. Nu ligger vi vid poolen och vid 5.30 har vi middag inbokat med utsikt över solnedgången. I'm so excited!! Kram på er

Hej på er och förlåt för usel uppdatering, igen.. Har inte så mycket bilder från den senaste veckan men slängde upp de jag hade här ovan. I fredags var jag och A i stallet då hon inte hade någon skola, tycker det är så himla mysigt att åka dit. Både jag och A var väldigt fascinerade av deras nya tillskott av en ko och två åsnor haha. I helgen har jag som sagt haft min kurs på Pace University i White Plains. Träffade två svenskar direkt när jag kom dit som jag hängde med under helgen. Det var tur att jag träffade dom för det var inte det roligaste jag gjort precis haha... Skönt att det är över iallafall! På lördag kväll åkte jag in till city och mötte bland annat upp Emma som kom hit från Boston över helgen, så kul att träffa henne igen! Trots kylan (var ISKALLT) så hade vi en kul kväll!

Veckan har sett ut som vanligt ungefär. Haft kanonväder och verkligen känts som att våren är påväg, så ska det såklart bli snöstorm imorgon:) Förstår mig verkligen inte på vädret här, hur det kan skifta så från dag till dag? Aja, jag åker till Hawaii på lördag så jag ska inte klaga hehe. Vi hörs mer imorgon! Kram kram

Herregud vad mycket lite sol kan göra. Idag vaknade jag upp till solsken och hela dagen blev plötsligt så mycket bättre trots massa strul redan på morgonen. Jag har nämligen anmält mig till en kurs nu i helgen för att tjäna ihop mina credits. Och nu när jag skulle betala så var det massa strul så det slutade med att de bad mig komma dit och betala på plats imorgon. Kursen jag ska läsa heter "Consumer Psycology and Marketing" och verkar faktiskt ganska kul. Vi får väl se vad jag säger efter helgen haha.

Iallafall, ovan ser ni lite bilder från i söndags då vi spenderade dagen i city. Vi började med att åka skridskor i Central Park vilket var så kul!!! Etter det gick vi till The MetSteps som ingen hade vart vid än. Efter det gick jag, Felicia och Sofie och såg Fifty Shades Darker, äntligen! Det kan väl inte bara vara jag som tycker att den var SÅ mycket bättre än ettan? Längtar så mycket till trean nu och eftersom tvåan var så mycket bättre, så har jag skyhöga förväntningar.. Can't wait!!!!

Förra onsdagen fyllde Rebecka 21 så i helgen har vi firat henne! Jag och Sofie åkte in till city när vi slutade vid 4 fredag eftermiddag och checkade in på hotell. Vi gick och köpte lite vin som vi smuttade på samtidigt som vi fixade oss för kvällen. Ungefär lagom till att vi skulle dra oas mot vår middag kom Rebecka och Felle till vårt hotell och mötte upp oss. Vi började kvällen på Union Fare för middag. Efter det gick vi en våning ner där de hade en nattklubb som heter Daddys Girl. Det var väldigt litet och ganska annorlunda mot andra klubbar vi vart på, men vi stannade där ett tag och gick sedan vidare till Lavo där vi avslutade kvällen.

I lördags när när vi vaknade gick jag och Sofie ut för att möta upp Rebecca och Sofia för brunch på Friedmans. Sofia flyttade till Dallas imorse där hon förlängt ett år nämligen. Så det var sista gången jag såg henne i helgen.. Så tråkigt när folk lämnar!!!! Men det var jättemysigt att få en sista brunch tillsammans med mitt lilla dreamteam.

På kvällen gick vi ut. Började på PhD följt av Bounce och avslutade sedan på Up&Down!

På söndagen var det superfint väder (likaså i lördags) så vi gick och satte oss i Central Park i solen. Vid 6-tiden gick vi och åt middag på Thai-stället som vi ätit på en gång innan vid Colombus Circle. Efter det åkte vi hem till en kompis och hängde litegrann. Vi spelade bla Flip Cup vilket var skitkul!!!! Det var första gången jag spelade detta och inte för att vara den som är den men... jag vad pretty awesome. Vi åkte därifrån så att vi hann med 10.30 tåget och då var vi heeeelt slut. Somnade på tåget påväg hem till och med haha.. Men hade verkligen en helt grym helg!!! Kan inte förvänta mig mycket annat med världens grymmaste vänner<3