Header

Solglasögon, gärna ett par cateye från fantastiska Céline

Trådlösa hörlurar. Jag älskar mina Beats jag har idag, men sladden och jag är inte vänner.

Romantisk kjol. Så fint, så enkelt och så lätt att klä upp!

Stela armband! Jag har blivit en riktig armbandstjej och känner att more is more när det kommer till vackra armband. Jag saknar dock några guldfärgade till min klocka :)))

Vita sneakers. Jag älskar kritvita sneakers och ett par Nike Air Max 90 är faktiskt mina fötters favoriter.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Träning och hälsa

Hej fina,

Att ha en hel dag att inte göra något tar på krafterna hahaha. Jag utnyttjade vår terass igår och låg där och pressade en stund innan jag blev alltför rastlös och körde ett kort yogapass i solen innan semifinalen i U21 i fotboll började (JAA, jag är besatt).

Idag är jag dock supertaggad på träning och det kryper i hela kroppen efter en hel dag av vila. Så jag laddar upp inför ett benpass, precis när träningsvärken har lagt sig och jag kan röra mig normalt!

Ingen rast ingen ro, lunchen är uppäten och nu väntar gymmet!

Likes

Comments

Träning och hälsa

Hej på dig,

Tisdag idag och jag tog mig en vilodag pga att jag har världens träningsvärk i mina ben. Lördagens benpass var inte att leka med men jag trodde väl aldrig att jag skulle tappa förmågan att gå då jag ansåg att jag faktiskt inte ens körde så hårt haha!

Jag har lagt Bodypumpen åt sidan och får vänta ytterligare några veckor innan jag kan gå på Grit Cardio och jag känner att jag trivs allt bättre bland maskiner och fria vikter på mitt nuvarande hemmagym där jag inte har känt mig riktigt hemma.

Det tog ett och ett halvt år för mig att komma tillbaka till gymträningen efter min tävling i bikini fitness och jag går på ett liknande schema som jag gjorde år 2014, när jag mådde som allra bäst i min kropp. Mitt sockersug är som borta jag och ser fram emot varenda mål jag ska äta. Det är ett riktigt gott tecken. Att äta något man egentligen inte vill ha är ingen hit. Jag har gjort det innan och det är slut med det nu, det vill jag lova.

Nu vill jag äta för att må bra och träna på så att jag kan nå mina mål!

Likes

Comments

Träning och hälsa

Jag tänkte bara säga hej lite snabbt såhär på kvällskvisten.
Hej,
hur mår du?
Hur var midsommar?

Jag hade en bra midsommar, vi trotsade regnet och satt ute hela dagen. Jag älskar att vara samlad med familjen, trots att jag var tröttare än Trötter när vi kom hem.

Vi åt massor av god mat och den energin kunde jag gott förbruka till ett superbra pass på gymmet igår. Det blev benträning och jag känner hur träningsvärken kommer med en hejdundrande fart och jag hoppas att jag kommer upp ur sängen imorgon och klarar av ett pass på crosstrainern. Ni som vet, ni vet..

Igårkväll gick jag på dejt med min man, vi gick på bio och såg Baywatch. En riktigt underhållande film och motiverande för mig att fortsätta träna haha. För första gången köpte jag varken godis eller popcorn utan nöjde mig med en proteinpudding och en proteinbar (jag tog visserligen två nävar popcorn av Roy) och hade inget sug efter sockret. SÅ SKÖNT!

Likes

Comments

Träning och hälsa

Jag är nöjd med både kosten och träningen den här veckan.

Vikt: -0.6 kg
Midja: -1 cm
Resten är oförändrat.

Gårdagen fick bli en dag då jag åt gott och umgicks med min familj men idag är jag tillbaka på banan med bra mat och träning igen. Jag längtar faktiskt efter min vanliga mat och kosthållning och det ser jag som ett fantastiskt bra tecken!

Likes

Comments

Idag blir det en vilodag för min del. Jag vet att jag kommer vilja gå till gymmet och förbruka all energi jag har fått i mig. Men idag är det vila och firande av midsommar som gäller.

Hoppas ni får en fantastisk dag!

Likes

Comments

Träning och hälsa

I min kost väljer jag att endast utesluta socker och äter både kolhydrater, proteiner och fett. Men jag gör de bättre valen av både kolhydrater och fett. Jag väljer långsamma kolhydrater som råris och havregryn, och jag väljer bra fetter som ägg och avokado. Jag äter alltså inget socker men äter produkter som innehåller sötningsmedel. Då det är detta jag vet fungerar för mig och de målen jag vill nå.

Jag kommer att göra exakt samma sak imorgon på midsommar då det kommer serveras mycket mat. Eller rättare sagt, det är vad jag kommer att försöka göra.. Jag har väldigt dålig karaktär när det kommer till mat som står framme och har svårt att tacka nej. Men det är lättare att tacka nej när man har ett fritt val istället för förbud, då vill jag ha allt jag inte "får" äta och mår dåligt istället för att kunna tacka nej och känna mig stolt över att jag gör ett bra val för min kropp istället.

Så ät hellre av maten och kanske hoppa midsommartårtan eller bara ta en liiiten bit.
Tänk efter innan du sätter gaffeln i munnen och fråga dig själv: "är detta värt att ha ångest för imorgon?"

De bästa alternativen på midsommarmenyn:
Potatis
Lax
Sallad
Inlagd sill
Jordgubbar och andra bär

De mindre bra alternativen på midsommarmenyn:
Sill i såser
Feta röror
Bröd och smör
Gräddtårtor

Förra årets midsommartårta.

Likes

Comments

Träning och hälsa

God morgon fina du.

Hoppas allt är bra med dig. Jag känner mig överkörd då klockan ringde 03.50 imorse.

Men då har jag yogan att tacka. Den hjälper mig med den energin jag behöver för dagen och samtidigt bli något rörligare ;)

Igår var det internationella yoga dagen och jag tog tillfället i akt att tacka denna träningform för vad den har gjort med mitt inre.
De senaste månaderna har yogan legat åt sidan då jag inte har kunnat utföra ett helt program pga min höft. Men jag ska börja lite lätt nu att göra yoga varje dag. Jag älskar det ju, så varför inte göra det man älskar?

Likes

Comments

Träning och hälsa

När jag tänker på drömformen så ser jag tillbaka på en vältränad kropp som jag hade för 3-4 år sedan. Eller ja, delmålskroppen som hade 50 kilo muskler.

Igår hittade jag mina anteckningar från när jag mätte mig 2014 och jag har exakt samma mått över armar och byst då som jag har idag. Men det skiljer sig fortfarande en del över rumpa och lår.

Det känns inte verkligt. Jag har långt ifrån en likadan kropp då som jag har nu. Men det som känns skönt är att jag är på rätt väg.
På ett sätt har jag nått drömkroppen. Men jag bockar av de måtten och fortsätter med mitt mål.
Ta till mig och blicka framåt. Det är så jag håller mig fokuserad och motiverad.

Likes

Comments

Jag kommer nog aldrig sluta förespråka konditionsträning och speciellt inte den konditionsträningen du gör innan du äter frukost.

Här är mina bästa anledningar:

Du väcker kroppen på bästa sätt - genom att aktivera den
Du håller dig mer pigg och alert under dagen än vad du gör om du sover en extra timme.
Du förbränner mer fett på fastande mage
Träning frisläpper endorfiner vilket gör dig mer glad och kan vända en tvär morgon till den bättre.
Frukosten smakar mycket bättre efter ett svettigt konditionspass.

Likes

Comments