Idag kom dom hem dessa uuuunderbara penslarna från LH cosmetics! Jag är så kär! Supermjuka härliga borstar som verkligen lever upp till förväntningarna! Är verkligen så skönt att kunna rensa ut bland de äldre borstarna och byta ut mot dessa skönheter!!

Long time no see! Sist jag skrev ett inlägg så var jag i underbara Thailand, sjukt så bra vi hade det!! Hela resan var som en dröm, hann med såå himla mycket roligt där borta, dock så blev det lite fotobrist då jag dränkte min telefon i havet efter en vecka 😩 och Davids kamera slutade att fungera, så en video från Koh Phangan blev det, och 3 bilder från Bangkok! 🙄 men man får va glad för de lilla man fick iaf!

Något jag har funderat på den senaste tiden är det där med drömmar och mål, man eller rättare sagt jag vill så Himla mycket här i livet, så varför tar man inte tag i sina drömmar? Vad är det jag går och väntar på? Ingen kommer att servera det jag vill ha på ett silverfat, I have to go get it myself! En ordentlig spark i baken skulle jag behöva just nu, så jag verkligen kommer igång och börjar ta mig dit jag vill! Någon som känner igen sig, tips, råd? 🖖

Fredagen spenderades med en lång båttur ut till några öar här på koh samui! Vädret var tyvärr väldigt mulet med lite regnskurar emellanåt, vilket gjorde att resan hem blev väldigt kylig! Men väldigt värt det för att få se korallreven! Så himla vackert!

Sedan bar det av till fisherman village för deras fredags marknad, riktigt roligt att se! Hittade ett par handgjorda lyktor som kommer göra sig superfina hemma i vardagsrummet! Och efter det blev det utgång med samma härliga gäng som innan, dock blev det inte lika sent som i onsdags, låg i säng vid halv 5! Utelivet här borta är helt sjukt!

Gick upp vid 10 nu på morgonen, så det blev inte många timmar i natt! Vi checkade ut från hotellet nu vid 11 och sitter nu och väntar på taxin som kommer och hämtar upp oss för att ta oss till färjan mot koh phangan

Beachparty = värsta bakfyllan jag någonsin haft, men Fyfan så roligt det var! Kan ju lätt säga att det var en av de bästa kvällarna på väääldigt länge!

Började partyt runt 22isch någonting kom hem vid sju på morgonen, men så värt det! När vi höll på att ge upp om att hitta några svenskar, eller någon i ens egen ålder så hittade vi på skönaste svenskarna! Skönaste stämningen!

Men som sagt dagen efter var inte lika rolig, slet mig upp ut sängen vid tolv och drog mig iväg till stranden! Tror David vaknade efter två om inte senare än så. Strax efter fyra kämpade vi oss iväg för att hyra moppe och tog oss iväg till två av vattenfallen här på ön, hur dåligt vi än mådde så var det såå himla värt det! Kan varit något av de vackraste jag sett, blev att dopp i en utav fallen med. Och som tur var var vi helt ensamma vid fallen, ett helt vattenfall för oss själva hur lucky är inte vi? Lovely!

Som rubriken löd så har jag och min finaste 3,5 år idag, större med 4 år Iknow men det glömdes bort att firas när vi hade 3 år så, då tar vi det nu! Idag bytte vi hotell som sagt, så halva dagen gick åt till att komma i ordning och fram till hotellet, andra halvan gick åt att sola och äta finmiddag( förutom någon timme där emellan som vi sprang runt förjäves och försökte hitta ett skärp till mig, utan vidare framgång). Nu vankas beachparty!

Gårdagen var en väldigt intensiv dag, förstår inte att vi hann med så mycket som vi gjorde! Vi var till Big Buddha, blev blessed av en munk gick en promenad till en krokodilfarm, hann tappa bort oss och hitta tillbaka igen, höll bland annat en anakonda (tror jag att de var)! Var ner och shoppade en vända på chaweng, var på ett gamingcenter och gick på natt shopping/konsert för lokala befolkningen!

Grym dag om jag får säga det själv!

Idag tog vi dessutom vårat pick och pack och flyttade till beachen på chaweng!

Nu sitter vi här på hotellet, kl är 1 på natten och vi har hela stranden för oss själva, en breezer i ena handen och David i den andra! Tända ljus och låg musik i bakgrunden!

Dagen har varit helt perfekt, en av de bästa på väldigt lång tid! Kikat igenom mae nam stranden, var ner en sväng till chaweng och kollade ut nästa hotell vi ska till! Drog igenom staden och ner på stranden en sväng, helt underbart!

Äntligen är det dax, Thailandresan som vi så länge längtat efter är bara några timmar bort 12 h i luften och 45 minuter tills flyget går! Jag kan inte förstå att det äntligen är dax! Övertaggad till tusen! Först till Bangkok och sedan vidare till koh samui! 😍😍😍😍

Blev en lång dag idag, 9 och en halv timmes jobb på nästan ingen sömn, så Man kan helt klart säga att jag känner mig rätt färdig nu! Så nu blir det äntligen sängen om nån timme! Imorgon är jag ledig, men på lördag söndag blir det jobb. Ding ding ding i kassan!

Äntligen är vardagsrumslampan uppsatt, och den är verkligen hur fin som helst det kommer bli helt sjukt fint när allt är klart i vardagsrummet och när jag hunnit köpt in allt jag vill.

Har julpyntat för fullt här hemma, det är så sjukt mysigt med julen och allt som hör till! Det här är iaf i det stora hela vad jag köpte på Ullared MASSOR av julpynt, lite smink, lite inredning, Lakan, gardiner, filtar, nagelprodukter, hygienartiklar och mycket där till!

All inredning var verkligen hur fint som helst där, önskar jag hade haft mer tid och en ännu större budget! Men mitt mest lyckade köp den här resan var min vita fjäderlampa till vardagsrummet jag är förälskad ! Har inte hunnit sätta upp den än, så blev en bild från butiken! Men den är helt underbar! Kommer bli så sjukt snyggt!