View tracker

Hej! Åh vad jag önskar jag kunde säga att jag inte bloggat pga att jag bara pluggat hela dagarna. Visst har jag väl pluggat men inte till 100%. Däremot hare gått bra på gymmet hahah :D

Ikväll blev det ett benpass med höga reps och låga vikter för att träna på min form och försöka få kontakt med musklerna. Körde följande:

15min löpband, på max incline, med resistance band. Speed: 5-6

Benpress (25kg, 35kg, 45kg) 5x20 (3 set på högsta vikten)

Höftlyft (20kg) 5 x 25

Cable pullovers (10kg) 5 x 30

Ryggresning 5 x 20

Glute kickback (utan vikter) 5 x 15

Romanian deadlifts (2st 5kg hantlar) 5 x 20

Hip abduction (45, 50, 60, 70, 80kg) 5 x 25

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

(Sojabönor, potatis, zucchini, salladslök, spenat och creme fraiche)

Har precis ätit lunch och snyftar framför tvn eftersom jag känner mig genomförkyld. Får någon dag i månaden när min näsa bara slutar fungera och idag verkar vara en sånn dag. Ska sätta mig och skriva ihop kvällens pass, today's legday WOHO! Stannar förkylningen till ikväll måste jag dock skippa gymmet...


Likes

Comments

View tracker

Nya Nike-leggings, storlek Small (Länk)

Blev som sagt ett benpass (med glute-fokus, såklart) ikväll. Gick dock ganska dåligt, fick inte riktigt kontakt med rätt muskelgrupper förrän sista halvtimmen. Beror troligen på att jag inte fick i mig så bra mat timmarna innan. Får hoppas på ett bättre pass på tis/ons!

Körde iaf:

Glute-activation 10min

Squats (i smith-machine) 2x6 tungt, 3x15 medium

Benpress med fötterna placerade högre upp (för att fokusera på rumpan) 1x8 tungt, 3x15 medium

Marklyft 1x5 tungt --> romanian deadlifts 3x12 lätt vikt (eftersom jag tränar på min form)

Seated Hip Abduction 4x15 tungt SUPERSET 4x30 snabba lätta

Glute kickback med resistance band 4x15 SUPERSET hip abduction med resistance band 4x15

Cable Squats 4x15

Likes

Comments

When alone at gym - bring out the camera

Idag blev det ett 2 timmars rygg-pass med lite axlar, triceps och biceps. Kändes så jäkla bra och lyckades köra mycket tyngre på det mesta, testa även lite nya övningar eftersom det var så lugnt på gymmet. Imorgon blir det ben/rumpa!!

Likes

Comments

Köpte ju ett resistanceband/loopband/whatever you wanna call it för nån vecka sen eller två. Kan vara bland det bästa köpet jag gjort. Har använt det vid varje ben/rumpa-pass än så länge. Det kan användas på så många sätt och jag börjar verkligen få bättre kontakt med mina glutes. Använder det i början av mina workouts för att aktivera rump-musklerna och använder det b.l.a för att göra glute-kickbacks (eftersom jag tycker det är svårt att få till formen med cable-kickbacks, TIPS!) Är också ett jättebra hjälpmedel vid squats för att benen inte ska "flyga" ut för långt åt sidorna, haha.

FINNS ATT KÖPA HÄR och varje färg motsvarar OLIKA motstånd. Jag kör (obviously) på färgen "purple" vilket är heavy. Tycker att det är ett alldeles lagom motstånd för att kunna känna att det bränner och samtidigt kunna behålla en bra form.

Likes

Comments

Sa till mig själv att jag skulle titta igenom matten innan skolan, men nu sitter jag här 20min innan och det "enda" jag gjort är att lägga ihop träningspasset inför ikväll (blir rygg och biceps!) och.... ätit. Håller på att kämpa i mig risgrynsgröt och två ägg as we speak. Behöver kanske se över mina prioriteringar lite, eller göra pluggscheman som jag verkligen måste se till att hålla. Gymma är min höjdpunkt på dagen, ser fram emot nästa pass såfort jag kommit hem, så kanske borde jag inte tillåta mig själv att gymma förrän jag är nöjd med plugget. Då jäklar borde det bli fart på mig.

Anyway, har på mig ett mjukisset jag köpte från Cubus för typ ett år sen, när hoodien var typ 2 storlekar för stor och byxorna satt löst. Och idag är byxorna alldeles för trånga och snarare som leggings, PROGRESS! Nästan +1 kilo föregående vecka också, så nu satsar vi på ytterligare ett kilo :)

Likes

Comments

485 kcal. Varav 56.4g kolhydrater, 25.1 g protein och 15.7 g fett (huvudsakligen från avokadon och chiafrön)

Hade lite mer tid för att göra en bra frukost idag (börjar skolan 13:15) och blev ganska nöjd med resultatet! Har aldrig ätit chiafrön förut men ska försöka få med det mer i min kost eftersom de är rika på omega-3, kalcium, fiber, protein och andra vitaminer som kroppen behöver.

229g Arla Yogurtkvarg (jag tog vanilj)

45g havregryn

43g avokado

9g chiafrön

+ en satsuma, 2 omega-3 tabletter och en multivitamin vid sidan av! :)

Likes

Comments

Sitter just nu i soffan och kollar runt på lite nya träningskläder och kosttillskott, funderar på att byta ut/lägga till endel. Men tänkte gå över vad jag stoppar i mig atm.

Gainer Pro har jag använt i ca 6 månader, och tas efter träning för viktökning, muskelvolym och förbättra återhämtningsprocessen. Har även testat Whey (från samma serie) som är mer av ett standard proteinpulver. Eftersom jag försöker lägga på mig vikt använder jag dock Gainer istället för Whey. Det är riktigt mättande så för mig är det väldigt viktigt att jag dricker detta samtidigt som jag äter mitt postworkout-meal, annars orkar jag inte äta riktig mat.

Min älskade, älskade PreWorkout (PWO Rush) från StarNutrition. Har bara använt det i ca 1 vecka så jag har inte så jättemycket att säga förutom att den ändrat mina pass fullständigt. Hade förut en tendens att bli väldigt trött/hängig redan vid mitt första set vilket gjort att jag bara orkat gymma nån timme. Med PWO:n håller jag mig fokuserad och pigg under ett helt 2 timmars-pass! PreWorkout är i princip till för att ge en kick innan/under gympasset, som en energidryck fast starkare.... och så är det väldigt gott :D Jag använder dock bara 2 skopor (vilket funkar bra för mig) eftersom jag läst lite att det kan vara "farligt" att dricka för mycket. Precis som att det är farligt att dricka energidryck.

Sedan dricker jag även multivitamin och tar 2 kapslar Omega-3 (1000mg/kapsel) varje dag. Multivitamin tar jag eftersom jag vet att jag inte får i mig tillräckligt med vitaminer under dagen, och det gör mig lite piggare på morgonen. Omega-3 är jag lite dålig på att ta ibland eftersom kapslarna är ENORMA och jag tycker det är läskigt :D Men nu har jag tagit det utan ett enda uppehåll i en vecka och min hud är helt amazing. Jag har inte direkt några hudproblem men kan (around that time) få "outbreaks" runt käklinje/haka, som jag vet beror på obalanserade hormonnivåer. Googlade lite och läste att Omega-3 kan hjälpa kroppen att hitta balans, och enligt min erfarenhet så fungerar det toppen! Sen är Omega-3 bra för hjärt-och kärlsystemet, hjärnan och nervsystemet. Omega-3 återfinns i fet fisk, men eftersom jag inte får i mig så mycket fisk i min diet så tar jag det som tillskott

Funderar även på att börja med kreatin inom några dagar men vill också börja med BCAA. Vet väldigt lite om BCAA men från vad jag läst så kan BCAA ge en förhöjd kreatin nivå i kroppen och då krockar det lite. Behöver absolut göra lite mer research innan.

Likes

Comments

Rakt på sak, känner mig så jäkla stark. Både fysiskt och psykiskt, och det gör mig otroligt stolt över mig själv.

2015 var ett väldigt ostabilt och känslosamt år för mig fullt av stress, ångest blandat med en och annan panikattack här och där. Kände aldrig att jag räckte till, varken i mitt förhållande eller för min familj. Inget var bra och jag spenderade kanske varannan natt gråtandes tyst under täcket eller inlåst på toaletten. Skämdes för min psykiska ohälsa och ville inte lägga skulden på andra - för enligt mig var allt mitt fel. Kände mig löjlig över de känslor som jag hade och sopade allt under mattan. Är en jäkel på att förtränga och gömma undan mina känslor och insåg inte hur dåligt jag faktiskt mådde förrän jag sitter här och tänker tillbaka på det.

2016 började med mitt första jobb, Max på Arlanda. Vilket kanske var vändpunkten på det hela. Sedan 3 månader tillbaka hade jag flyttat upp till Knivsta, 3 timmar bort från min familj och jag tänkte på det varje dag. Mest av allt kände jag mig som världens hemskaste syster som flyttade ifrån min syster i Linköping under den tiden vi behövde varandra som mest.

Jobbet höll tankarna borta och jag fick träffa underbara människor som gjorde stressiga pass roliga. Kände mig omtyckt och jag trivdes väldigt bra. Min sociala ångest var som bortblåst och jag kunde göra bort mig gång efter gång utan att riktigt bry mig. Det fanns till och med stunder när jag bad om att få jobba över eller bara stannade efter mitt pass för att umgås med kollegorna. Fick även min första riktiga inkomst och jag hade länge sagt att när jag väl börjar tjäna pengar så ska jag köpa årskort på gymmet som ligger 1 min från lägenheten - så det gjorde jag. Även gymmet blev ett ställe där jag kunde koppla bort allt och jag fick hela tiden mindre tid för att må dåligt. Sakta men säkert började jag bearbeta och försöka förstå varför jag mått som jag gjort och insett att det inte är något fel på mig - att det inte alls beror på mig och att jag inte kunnat göra något annorlunda.

2016 är snart slut. Jag är inte 100% än men jag är nära. Saknar min familj varje dag, börjar gråta varje gång min syster mår dåligt, kan vakna av att jag ligger och rycker i sängen efter återkommande mardrömmar - men jag är frisk, hälsosam, har en underbar familj och pojkvän. Och mår jag dåligt så är jag ärlig och öppen om det inför mig själv och andra.

Ett väldigt seriöst inlägg. Men kom hem från gymmet, såg mig i spegeln - och såg en Elin som jag inte sett på länge. Så jag kände att jag ville dela med mig av det här, mest för min egen skull. :)

Likes

Comments

jag och min kära pre-workout

Hej hej! Ska snart bege mig ner till gymmet, eller ja såfort jag listat ut vad jag vill träna idag. Blir iaf överkropp eftersom jag körde ben igår. Måste nog vänta till matkoman är över också heh.... Johan jobbar kväll idag så jag passar på att äta potatismos och bacon (potatismos är inte hans grej). Jag äääälskar det.

Ligger förresten numera stadigt på 51 - 51,5 kg. Började med viktuppgången för ganska exakt 3 veckor sen och startade då på 48kg (är 1,64 m lång). Så ca 1kg/veckan. Alla är olika, men för mig fungerar det bäst att äta flera medelstora måltider på en dag istället för få och enorma tallrikar. Därför blir det lite svårt när jag har heldagar i skolan, men den här veckan kör jag bara 8-12 iprincip varje dag.

Nu ska jag dra innan alla kontorsnissar och barn slutar jobbet/skolan och fyller gymmet :D

Likes

Comments