Hej babys, allt bra?

Idag har jag jobbat hela dagen och sedan träffade jag Patricia efter jobbet. Meningen var att jag skulle träffa Harald direkt sen men han höll på att planera sin student skiva. Så fick följa med patte och träffa hennes vänner, de skulle boka en resa. Blev så avis! Sen kom Haralds mamma och hämtade mig och vi åkte hem till dem. Nu har vi ätit middag och en massa. Så just nu ligger jag och längtar tills studenten, jag vill också…..

Gillar

Kommentarer

Idag är det onsdag igen, vilket egentligen betyder ledigt. Men för mig blir det jobb! Ska åka in först vid tio tiden men valde att gå upp tidigt så jag kan göra mig en nyttig frukost, skriva klart mitt personliga brev samt kolla ett avsnitt av PLL. Låter som den perfekta morgonen eller? Jag är iallafall glad idag.
 
Igår avslutade jag min kväll i ett bad som tog slut vid elva tiden, haha. Låg och kolla PLL och typ dog, det börjar bli riktigt läskigt nu. Fick inget plugg gjort heller, så min helg ser ganska fullsmockad ut med det… Hatar att det blir så!
 
I alla fall, jag är ju nyttig nu. Dvs, jag äter bara ett visst kalorintag per dag. Ganska jobbigt att räkna kalorier men man kommer in i det ganska så snabbt. Jag trivs inte med GI dieten, för att man ständigt behöver anpassa sig – brutalt mycket. Igår var jag i affären och köpte ett super nyttigt bröd iaf som är sådär överdrivet brunt, ni vet? Jag tog en macka till eftermiddagsmellis och då blev det keso på. Nu kokar jag ägg som jag kan ha på, ska bli gott.
 
Jag vill inte bli nyttig tillfälligt, utan jag vill skapa mig en livsstil som funkar för mig. Ett matschema som jag faktiskt gillar. Jag hatar att äta onyttigt, men har gjort det för att jag helt enkelt är för lat. För om jag är svinhungrig när jag kommer hem ifrån skolan brukar jag stoppa i mig allt. Jag små äter en massa onyttigt. Det är inte bra och jag vill inte leva på det sättet. Så mitt första steg är defenitivt att få bort mitt sötsug och jag känner redan nu att det har minskat. Steg två är att hitta maträtter (nyttiga) som passar mig. Nu har jag börjat äta 5 gånger om dagen också. Frukost, mellis (frukt), lunch, mellis (macka/frukt), middag. När man äter så många gånger gör det att man alltid håller igång magen, vilket är bra. Viktigt att tänka på är att minska storleken på mattallrikarna, annars kan det lätt bli för mycket.
 
Ja, lite om hur jag har det nu. Jag kämpar på & längtar tills jag kan börja träna igen.

 

Gillar

Kommentarer