Det är med sorg jag sitter här på flygplatsen i Biarritz. Jag känner sådan extrem separationsångest och det är för att denna resa har vart en av de bästa jag vart på. Hängt dygnet runt med Gertrude, ätit gott, softat, tagit härliga bilder & surfat.

Vi firade midsommar igår och så mycket jag skrattade har jag nog inte gjort sammanlagt på hela detta året. Sådant lyckorus deluxe. Kände bara för att suga in sista dagen igår så därför blev det ingen uppdatering.

Inatt kommer jag till Göteborg & imorgon ska jag maxa upp massa bilder här på bloggen. Kram på er & njut av midsommardagen <3

PS. Vill ni få er ett gott skratt kan ni kolla min mystory ifrån igår och förstå nivån hahaha. Skogis95 heter jag där!

Idag är det sista surfdagen och det gör mig lite ledsen faktiskt. Jag har älskat att vara här och surfa med gänget. Som tur är så bokade jag och @gertrudes ett nytt flyg så vi åker hem först på lördag. Eller hon åker till Palma och jag till Göteborg. Det ska bli väldigt mysigt att komma till min hemstad och min familj! Sedan är det Coldplay på måndag som jag ska gå med @Josefineeriksson på.

Nu är sommaren igång och jag känner det. Längtar redan efter att boka nästa resa. Vill SÅ gärna åka till Costa Rica i höst, då Surfakademin även kör där. Det är jobbigt att surfa (kan knappt röra mig pga träningsvärk) men det ger en också helt sjuka endorfinkickar.

Nu: Dusch, vakna till liv & sedan SURF! Ps, vet inte vart min kjol är ifrån köpte den i någon random butik i San Sebastian.

Inlägg i samarbete med Hawaiian Tropic

Äntligen börjar jag bli brun och fräsch. Det finns enligt mig inget härligare än att vara lite brun. Men solen är stark och det är viktigt att skydda sig. Rynkor och hudcancer vill vi undvika.

Jag är på denna resa i Biarritz i samarbete med Hawaiian Tropic, vilket är sjukt kul för jag använder alltid deras produkter. Denna solkräm på bilderna ovan hade jag aldrig testat innan men älskar den, den gör så att man glittrar lite.

Nu tänkte jag dela med mig av mina solrutiner:
- Första dagarna kör jag alltid 50/30 på kroppen. Smörjer in mig efter varje bad när jag torkat.

- Ansiktet 50 under hela resan och skyddar gärna med solglasögon/hatt.

- När jag börjat få en grundbränna så kör jag 30 överallt men kan gå ner till 20/25 på ben/mage då jag har ganska bra pigment där.

- Sedan är det aldrig bra att ligga och pressa hela dagen enligt mig. Jag kan ligga på stranden runt 3 timmar och sedan gå upp.

Jag tycker det är viktigt att respektera solen då den blir starkare och starkare. Många frågar mig hur jag får till min bränna men kort och gott så är det ens pigment som avgör. Så du måste anpassa din solskyddsfaktor efter hur tålig du är mot solen.

Dress from Envii / Shoes from Superga / Shades from Celiné (Smartbuyglasses)

Min senaste besatthet? Söta klänningar matchat med sneakers. Älskar att det blir så enkelt att klä sig. Möt det söta med det tuffa, det kan inte blir fel. Modellen på mina solglasögon heter New Audrey förresten, vet att många av er har frågat.

Vad klär ni er helst under sommaren? Man vill ju att det ska vara lätt, fritt och bekvämt.

Idag startade vår dag först vid 08:00 då Surfakademin kom och hämtade upp oss. Varje morgon tar vi våra bilar till ett café för att köpa frukost. Det blir alltid en baguette samt kaffe. Sedan åker vi 45 minuter till Spanien för att surfa på en ganska lugn och härlig strand, utan människor.

Perfekta vågor för oss nybörjare hehe.

Never forget: Att smörja in sig! Jag har använt mig av Hawaiian Tropic så länge jag kan minnas? Känns super kul att få köra ett samarbete med dem, då det är produkter jag naturligt använder. Hade dock aldrig testat just dessa två innan men de är grymma och doftar gott.

Vi surfar i vårdräkt men ansiktet bränns så mycket om man inte maxar med solkräm.

Var exakt såhär glad efter dagens session. Lyckades surfa på typ alla vågor. Vet inte hur det såg ut dock (haha) men känns ändå väldigt kul. Idag filmade de oss också och imorgon ska vi få se hur vi såg ut.

Fick ha en kort våtdräkt idag också och det var SÅ skönt. Det är ju någon slags värmebölja i Biarritz just nu? Runt 35-40 grader varje dag.

Efter 2 h intensivt surfande tog vi oss till San Sebastian. WOW! Vilken stad! Blev verkligen helt förälskad och vill åka dit på semester snart.

Hade på mig tröja från Rails och solglasögon från RayBan (SmartBuyGlasses.se)

Så fint ju. Älskar min lilla melonskjorta också.

När alla satte sig och åt så gick jag och @gertrudes och shoppade. Hon köpte ett par sneakers och jag en kjol och flipflops. Sedan tog vi en GT som var den absolut godaste jag någonsin druckit. Denna restaurang (som jag ej minns namnet på) är världskänd och gör fantastiska drinkar + mat.

Livets instruktörer. Kjell som ni ser, står upp, är världens glädjespridare. Eller alla är det! Gillar verkligen surfakademin och vill SÅ gärna åka till dem i Costa Rica.

Vi var tillbaks i Biarritz först vid 17 tiden och då köpte jag och Gertrude lite snacks och gick ner och vilade på stranden. Surfning gör en verkligen trött. Lyssnade poddar, sov och njöt av eftermiddagssolen.

Baddräkt från Superdry fick åka på. Solar skönt på en handduk från Dirty Linen.

Den lilla stranden nedanför vårt hotell är så mysig.

Lite poserande på ett vackert berg med ett slott i bakgrunden.

Åh. Biarritz är verkligen fint och avkopplande. Alla lever för surfen här så ställen stänger tidigt och man är uppe tidigt på morgonen. Passar faktiskt mig perfekt :)

Vi avnjöt en Apperol och tittade solnedgången. Sedan gick vi med våra strandkläder och käkade chark längst ett mysigt hak.

Vilken dag! Jag är slut som artist. Sol och surf tär på krafterna (på ett mysigt sätt) och hade gärna kunnat vänja mig vid denna livsstil. Det är kul att få ta del av båda världarna.

Nä hörni. Nu ska jag släcka ner denna dator och SOVA! Puss på er.

Tips: Besök Bar Jean när du är här. Vi åt fisk, drack sangria och ämnet höll sig till snack om killar. Känns som att det inte riktigt finns ett stop? Finns alltid med att prata om ang. kärlek och sådär.

Har haft en så mysig kväll men nu ligger vi i sängen helt utslagna efter denna dag. Surf samt häng på stranden. Imorgon ska vi upp först 07.30 så lite sovmorgon jämfört med idag.

Kram på er <3

Det känns nästan overkligt att det har vart nästan 40 grader i skuggan här i Biarritz idag. Har verkligen haft livets bästa måndag tillsammans med @gertrudes. Vi somnade nog innan 11 igårkväll och sov sedan som stockar tills klockan ringde 06.30 imorse. En halvtimme senare kom surfgrabbarna och hämtade upp oss. Vi stannade till på ett café, köpte frukost och gasade sedan iväg till Spanien för ett par timmars surfande.

Det var riktigt tufft men otroligt kul när jag SISTA vågen äntligen kunde surfa på en våg ståendes. Hade nog lite mentala hinder, haha. Men tillslut så med grym hjälp/pepp från Kjell på Surfakademin så lyckades jag.

Vid lunch så åkte vi tillbaks till Biarritz och då gick jag och Gertrude ner till stranden vid oss. Den är väldigt fin! Vi låg och sov i solen. Har dock smörjt in mig rejält idag då solen är SÅ stark här. Ska fixa ett inlägg till er om hur jag gör när jag solar utomlands. Vet att många frågat :)

Nu: Svara klart på alla mail och sedan dra på sig kläder och gå till surfgatan här i stan (ska tydligen vara soft) och äta MAT. Puss!

Bikini ifrån Meloonpro. Just det, vår kollektion kommer att släppas i juli!

Vid 9-10 imorse kom vi fram till Biarritz. Jag hade inte hört så mycket om denna stad men gud, jag är förälskad. När vi kom fram blev vi upphämtade av Surfakademin. Vi är här i samarbete med Hawaiian Tropic, solkrämerna ni vet?

När vi kom fram till hotellet kastade vi in väskorna och drog på oss bikini. Vart helt fantastiskt väder idag.

Efter ett par timmar av sol tog vi en apperol på en trendig strandbar. Vi njöt. Log. Var tacksamma <3

Ja vet. Overkligt fina apperols hehe. Efter ett tag där var det bara att gå hem och duscha av sig allt saltvatten. Vi bor på ett mysigt litet boende precis vid stranden.

Vid 19 mötte vi upp surfgänget och ledarna för middag och genomgång. Vi är ett väldigt härligt gäng och känner redan nu vilken separationsångest jag kommer få på lördag när jag åker hem.

Biarritz känns som ett gömt paradis. Ni måste hit.

Efter middagen så la vi oss och kollade solnedgången, mitt hjärta och jag. Det vad så harmoniskt och hade velat stanna hela natten.

En liten dagens från mig. Lyckades bränna min rygg förut i solen... Somnade och vips så såg jag ut som en kräfta. Viktigt att ha solkräm!

Sak jag blir glad av: Solnedgångar och retro bilar.

Det fick bli en glass till efterrätt. Jag längtar tills imorgon och vid 07 så ska vi ut till vågorna.

Nä. Mina ögon stängs nu och vi ska upp tidigt imorgon. Kram på er <3

Klockan var ställd på 02.50 imorse för att ta taxi till Centralstationen följt av en busstur till härliga Skavsta flygplats. Haha, jag och Gertrude tycker det är så sjukt att folk sitter och dricker öl på flygplatsen såhär tidigt. Vi ska i alla fall snart hoppa på planet till Biarritz och sedan ska vi sola och bada hela dagen. Det är ju det positiva med att ta ett tidigt flyg - att man får hela dagen!

Denna vecka kan ni förbereda er på drömmiga bilder och vloggar. Ska bli så fantastiskt att få koppla av ett par dagar <3 Kram!

Bilder från förra sommaren i Marbella

Tänkte att jag skulle få undan så mycket som mögligt idag för nästa vecka så jobbar jag out of office, i Biarritz. Men har haft en väldigt hektiskt dag och är långt ifrån klar. Så blir att sitta och nöta på kontoret ett tag till... När alla andra går på semester. Haha, alltså känns overkligt att vi är inne i mitten av juni?

Ikväll ska jag överraska min bästis Klara som fyller 22 år. Grattis min älskling! Berättar om överraskningen sedan... Efter det blir det middag på Nosh & Chow följt av något glas på Mono. En härlig sommardag helt klart. Vädret är magiskt i Stockholm.

Nä, dags att jobba på. Ska förbi Modin Åkerlind (en PR byrå) på en liten AW om ett tag. Kram! <3