Kan jag ta mig hit kan även du. Mina tips är, ha tålamod det kommer ta tid och snabb viktnedgång är inte bra. Oftast mindre hälsosam och svårare att hålla. Maten är som de flesta vet den största delen, men i slutändan är det ändå intag och vad du gör av med. Lägg upp kosten och börja med morgonpromenader, bästa jag vet att starta dagen utomhus! Bra musik eller en bra podd i lurarna:)

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Lite brist på motivation idag men har ändå checkat av morgonpw och plyo på gymmet. Snart iväg igen för att ha dansklasser💃

Likes

Comments

Kom för en stund sen hem från dagens morgonpw.  Sitter just nu utomhus och äter min gröt och lyssnar på ångestpodden! Massa bra grejer där:).

Efter gröten så ska jag greja lite i trädgården, vädret är ju underbart! Även vilodag från styrketräning men ska hålla ett danspass ikväll, skönt att få vara igång lite i alla fall!

Likes

Comments

För exakt ett år sedan tog jag tag i min stackars kropp, övervikt, inga muskler och jag mådde inte så bra. Vilket syntes. Ändrade om kost och började träna ordentligt och jag är så himla glad att jag körde all in och kämpade på!

Många undrar hur jag började och det var via refitness.se där jag gick med i något som heter "Luciaformen" som är en liten tävling på ca 12v där du får träningsprogram och kostschema att följa, för att sedan (valfritt) delta i tävling där det ligger en vinstsumma och lockar! Det var min morot som jag behövde, pengar är aldrig fel och även en grupp på fb med alla deltagare som gjorde att man blev peppad och motiverad!

De har även vanlig onlinept där du kan välja period själv :). Kan jag kan du, och det är bara du själv som sätter gränserna!



Likes

Comments

Heej!

Bloggar ju aldrig längre, vilket kanske är lite synd men jag håller hus på instagram, rätt aktiv där så kom in där och följ min resa! :D Elinhanssoon heter jag där:)

Likes

Comments

Hej!

Har i några dagar tänkt på saker att skriva här, men det är på något sätt svårt att få till det. Så många tankar och grejer att skriva om, men allt kanske inte ses som okej att skriva ut såhär. Så avvaktar lite..

Men insåg också att jag senast skrev här, den 28 Mars och det var ju nästan en månad sen! Så detta inlägg (som så många andra) får handla om träningen och hur det går för mig.

Deltog i Nyårslöftet som gick av stapeln den 9 Januari och avslutades den 1 April. Då jag under hela Januari och Februari var otroligt förkyld så la jag träningen på is. Så även tävlingen:)

Långsiktiga mål är de bästa enligt mig, och jag försöker hålla fokus på den sega, långa vägen till min så kallade "drömkropp". Startade min resa den 26 September 2016 och sen dess har jag gått ner 13kg och tappat 27cm i midjan, vilket känns toppen!

79kg👈 👉66kg

Målet just nu är att gå ner 6kg till. Ska bli mer strikt med maten igen. Och med fint väder så kommer suget att vara ute mer, ta promenader, cykla/gå till gymmet och få extra motion!

Likes

Comments

Hej! Tänkte att det är dags för en liten update angående Nyårslöftet.

Jag har denna period tagit ganska lätt på tävlingen, började ju med att vara super förkyld och de första 5 veckorna fick jag lyssna på kroppen och kunde inte ge så mycket som jag hade velat. Men jag gråter inte för det, visst är det lite tråkigt men jag försöker nu hitta en balans för att det ska hålla i längden:).

Utgår från kostschemat för det mesta men har inte heller hållit mig ifrån annat när suget har knackat på. Ena dagen känner jag att allt ska bort, andra dagen vill jag ha min choklad. Strävar efter att få bort sockret, och inte vilja ha det.

Träningen har jag skött rätt bra, undvikit HIIT när jag inte känt att kroppen varit i fas, dags att ta tag i det nu, bränna! Har väl kört 4st styrkepass i veckan+ mina andra pass som kommer med jobbet.

Sista veckan nu och på lördag är det slut. Bilder ska skickas in (om man vill vara med och tävla) I nuläget tror jag inte jag deltar, då jag känner att det inte syns så stor skillnad. Känner mig starkare och det har blivit lite mer muskler och lite mindre fluff, vi får se helt enkelt hur jag gör! Kanske får feeling;).


Likes

Comments

Varje måndag är en bra måndag när man börjar dagen med zumba. Jag får dansa loss med mina seniorer och de ger mig så mycket kärlek! Har haft uppehåll i 2 veckor nu då jag känt att kroppen behövt det. Så det var väldigt kul att vara tillbaka idag, och det var uppskattat (älskar mitt jobb).

Körde även ett ben/rumpa/vader-pass idag, lättare variant. Men det kändes faktiskt helt okej! Så vi får se hur jag tar denna veckan, kanske kör mina styrkepass (YEEY).

Tänkte strunta i att nämna vädret, men kan inte låta bli... VEM HAR BESTÄLLT SNÖ OCH JAGFRYSERRUMPANAVMIG-GRADER? Jag vet att vi "bara" är i mars men jag skulle verkligen må bra av lite vår, och har änna ställt in mig på det. Så våren, kom hit nu!

Tänkte nu krypa upp under en filt och läsa lite, "Konsten att ha sjukt låga förväntningar" heter boken och började lite igår, för tidigt för att avgöra om den är bra eller inte, men den har en igenkännings-faktor och humor så hoppas på det bästa!

Likes

Comments

På vänster bild ser ni hur tom och likgiltig jag känner mig, och sen efter att ha hittat en Heat, då vart jag supernöjd!

Har idag haft två dansklasser i åldrarna 2-3 och 4-5. Alldeles lagom med tempo för min kropp nu.

Mormor och morfar var här en sväng på fika. De fikade, jag såg på.

Har suttit och lagt in tider på vikaregrejset. Hoppas på att få lite bokningar så jag kan jobba! Nu tänkte jag sätta mig och lägga på lite make, för att jag kan, vill och känner mig lite sniggare.

I kväll blir det lördagsmys hemma framför Andra chansen a la mello! Och i morgon har jag mina 5 dansklasser i Varekil och Stenungsund.

Hoppas ni har en bra helg! :)

Likes

Comments



Ny månad och ett steg närmare vår och sommar!

Vädret idag har varit otroligt depprimerande idag. Mycket regn, men i samma stund som jag skriver detta känner jag hur solen tittar fram, Hejaheja!

Ser fram emot varmare väder, sol och fågelkvitter!

Likes

Comments