Fredag. Vi åkte tidigt på morgonen till flygplatsen och klockan 06.10 satt vi i flyget färdiga för avfärd. Satt bredvid J i flyget så det blev en rolig och smidig flygresa! Redan halv tolv var vi tillbaka med hela familjen denna gång på min favoritplats - Alcazaba Beach. Snabbt bytte vi om till bikini och lätta kläder (då det var närmare 30 grader varmt), och tog en promenad längs med stranden och njöt av detta vackra ställe. En härlig lunch blev det på Alcazaba Beach Restaurant innan vi for till matbutiken för att handla bl.a. färska bär och frukter och andra saker till morgonmålet. Resten av dagen simmade och solade vi, och på kvällen blev det skumppa på terrassen innan vi for ut och äta.

Lördag. Började dagen med ett härligt och färgglatt morgonmål ute på terrassen i full sol! Efter det for jag genast till poolen med en iste i handen och en bok i den andra. Bättre kan det inte bli haha. ;-) Lite senare blev det drinks på beach cluben. På eftermiddagen åkte vi in till vackra Marbella och promenerade omkring i gamla stan innan vi satt oss på Plaza de los Naranjos och åt en jättegod paella. En underbar kväll blev det med andra ord...

Söndag. Började morgonen tidigt med lite tennis, och efter att ha ätit morgonmål for jag till Puro Beach med familjen var vi träffade upp Jeppes familj, och spenderade en skön & trevlig dag där. Vi åt alla en storlunch tillsammans, och så gick jag och J lite omkring och spelade till sist lite volleyboll med mina bröder på stranden. :-) Lite senare på kvällen åkte vi till Puerto Bánus med familjen, promenerade omkring där tills solnedgången och tog varsin glass.

Måndag. Dagen började som de flesta andra - tennis & morgonmål ute på terrassen! Efter tennisen satte vi oss i solstolarna och njöt av värmen, och efter en stund blev det lunch på strandrestaurangen. På kvällen for vi in till Estepona centrum och gick lite omkring både längs stranden och i gamla stan, och åt sedan middag på El Pescador med en jättevacker utsikt på solnedgången över havet...

Tisdag. På förmiddagen for jag, min syster och pappa in till Estepona igen och gick omkring lite i gamla stan och tittade på sevärdheter, och tog sedan en kaffe på ett lokalt café bredvid en vacker fontän. När vi kom hem blev det att njuta av solen litet innan vi skulle fixa färdigt hemma i lägenheten då pappas kollegor skulle komma på en liten fördrink innan vi skulle fara ut och äta tillsammans. Det blev en supertrevlig kväll!

Onsdag. På onsdagen for vi på en utflykt till Ronda, en jättesöt stad uppe i bergen. Vi såg på olika sevärdheter, bl.a. en tjurfäktningsarena, och åt lunch på ett ställe med fantastisk utsikt. När vi kom hem på eftermiddagen tog vi en strandpromenad och varsin pina colada. ;-) På kvällen gick vi omkring i Estepona och åt middag där på en gullig restaurang innan pojkarna skulle rusa iväg för att se på fotbollsmatch haha.

Torsdag. På torsdagen började morgonen vanligtvis med morgonmål ute och tennis. Efter det for vi till La Canada, ett stort shoppingcentrum, var jag hittade rätt så mycket fint haha. ;-) Efter ett par timmar shopping så for vi in till Marbella var vi gick omkring vid strandpromenaden, i en massa vackra gränder och hittade söta saker från små butiker. Det blev tapasmiddag sista kvällen till ära på en favoritrestaurang som är så mysig med sina facklor och live-musik. När vi kom hem satt vi ute på terrassen en stund och njöt det sista av kvällen!

Så, allt som allt har det varit en underbar resa med soligt väder, roligt program, träning och god, spansk mat. Saknar redan detta ljuvliga ställe haha... Men som tur är det inte länge tills man är tillbaka där igen! xx

Hej på er! Nu är jag tillbaka i Finland, men inte för länge haha. På fredag morgon blir det att sätta sig på planet med Jeppe & hela familjen för att fara till favoritplatsen Alcazaba Beach i Estepona! En vecka fylld med sol, bad, träning, utflykter, sangria & god mat kommer bli perfekt.

Resan i Bosnien & Herzegovina med skolan var i alla fall jättelyckad på alla sätt! Vi har besökt Tunnel of Hope, Mostar, Srebrenica och såklart promenerat mycket omkring i Sarajevo. Vi har också sett en hel del andra historiska, berörande och vackra platser. Själva landskapet där är jättevarierande beroende på var du befinner dig, ena dagen kunde det vara medelhavsklimat var det var för hett med bara kjol & topp, medan andra dagen kunde det vara typiskt vårväder haha. Annars var det mycket roliga bussresor och trevliga lunchpauser och middagar med hela gänget! Som sagt, en jättebra och minnesvärd resa. :-)

Igår kände jag mig lite sjuk så stannade hemma från skolan bara för att vila, och så kom Jeppe till mig övernatten. Idag hade vi vårkonsert i skolan som jag tyckte att for riktigt bra! Sjöng låten Hero av Mariah Carey (har satt en liten video på min instagram @elin.qvist, titta där om ni är intresserade!), och fick höra på många andra fina musikuppträdanden. Efter skolan har vi bara packat med Jeppe! Nu ska jag så småningom börja sova då det blir tidig väckning imorgon, godnatt! xx

Photos from my phone lately <3

Hej på er finisar! Hoppas ni har haft en bra vecka hittills. :-) Denna vecka har varit full med program; bilskola, övernattat med Jeppe, träffat Danne & Matilda över en fika, tränat, sångövningar inför vårkonserten, varit på morgonfika med Anni mm... Har också hunnit fara en sväng via Stockmann på Galna Dagar med Jeppe var vi tog en fika på Fazers, jättemysigt!

Har såklart packat och planerat mycket inför Bosnienresan nu på lördagen, det blir tidig start imorgon med Jeppe mot flygplatsen! Ser jättemycket fram emot resan, det kommer bli så roligt och intressant. Ikväll ska vi bara ta en lugn kväll hemma med Jeppe och familjen med lite tortillas, nam! Kram. xx

Hejsan och glad söndag på er! På fredagen ordnades det ett stort pyjamas-party av två bästa vänner, Anni & Amy, och före det kom ett stort gäng till mig på förfest! Vi hade det så superroligt, bättre sätt kunde man inte börja kvällen på. ;-) Själva festen var också jättebra, och efter att ha dansat så att fötterna värkte haha så åkte jag och Jeppe hem till honom övernatten och hade en mysig fortsatt kväll. Igår så hjälpte jag till på Jeppes jobb med Sara nästan hela dagen, och på kvällen blev det fika och bio med finaste Ida. Vi tittade på Beauty and the beast som var såså bra!

Idag har jag varit på en lång springtur, hälsat på Jeppe och resten av dagens planer är att börja packa lite inför Bosnienresan. Imorgon börjar en ny period i skolan och bilskola för min del, det kommer bli roligt! Kram på er. xx

Äntligen börjar det bli vår! Måste säga att detta år har gått väääldigt fort hittills. Och nu är det snart April haha! Men i alla fall, väntar på allt som våren har att komma med. Solsken, plusgrader och vårkläder. Kommer spendera en del av April-månad utomlands, åker till Bosnien med skolan och över påsken till Spanien! Båda resorna kommer bli så roliga. :-)

Hej på er! Hoppas ni har haft en bra start på veckan. För min egen del så börjar provveckan dra sig mot sitt slut, och de svåraste proven är skrivna! Idag hade vi inget prov med Jeppe (=ledig dag) så vi sov länge och åt sedan morgonmål på ett mysigt café här i närheten. <3 Annars så har jag haft en rolig dag full med program; band-övning inför vårkonserten, egen sånglektion, finska lektion och lite shopping där emellan. Resten av veckan ser ut att bli jättebra, kram! xx

bilder från förra veckoslutet!

Hello! Sen det bloggades senast har det hänt ett och annat. :-) Ända tills torsdagen spenderades dagarna mestadels framför provböckerna, med några träningspauser och träffar med Jeppe där emellan haha. När mitt första mattaprov var skrivet på torsdagen kunde man äntligen ta det lite lugnt, så det blev lunch med Jeppe och fika senare med finaste Ida på nya Stockmann!

Fredagen var också en så mysig dag. Började morgonen med Jeppe och vi lagade ett jättegott morgonmål med smoothie och färska jordgubbar... Bättre sätt går det inte att börja en skolmorgon på haha. ;-) På kvällen blev det en jättetrevlig middag först hos Danne med några andra tjejer, och sedan fortsatte jag vidare till Siris 18-års fest som var super! <3

Idag sov vi länge med Jeppe, och tog sedan en pw efter att han hade farit till jobbet. Ska nu läsa lite på prov och öva på några sånger, och ikväll blir det hemlagade hamburgare och övernattning med Jeppe. Hoppas ni också får ett fint veckoslut, kram på er! xx

Lördagens morgonmål <3

Hej på er finisar! Tänkte som vanligt dela med mig lite av vad som hänt under sista tiden, och tänkte börja med detta veckoslut som har varit alldeles fantastiskt! Veckoslutet invigdes med en chillkväll hemma hos mig, det blev en massa dans, skratt, sång och såklart gott att äta & dricka! Hade en så otroligt rolig kväll med underbara vänner. <3

På lördagen hade vi med Jeppe lite längre sovmorgon så passade på att laga ett ordentligt morgonmål - croissanter, smoothie, jordgubbar... Det var i alla fall ett härligt sätt att börja morgonen på! När J farit till jobbet satte jag på springskorna och for ut på en löparrunda i det ljuvliga vårvädret. Är så glad att det börjar bli vår! Förhoppningsvis så blir det plusgrader snart så man kan börja bära alla härliga vårkläder. :-)

Hur som helst, efter det läste jag på prov, for i bastu och åt tortillas med familjen innan jag for till Jeppe övernatten. Vi hade en mysig filmkväll och tittade på "Hacksaw Ridge", så sjukt bra!

Idag lagade jag och Jeppe morgonmål tillsammans innan han skulle till jobbet, och när han farit tog jag mig till gymmet med Nanna & Cilla. Ikväll ska jag bara läsa på prov och träffa Jeppe, så en helt vanlig söndag haha. :-)

Tänkte ännu skriva kortfattat vad annat som har hänt under veckorna (då jag inte skrivit på en tid haha); har lunchat med Ida, gått på många roliga träningstimmar med Nanna & Cilla, varit mycket med Jeppe, haft en jättetrevlig sushikväll förra veckoslutet med några flickor, varit på sånglektion... Nu ska jag fortsätta med läsandet, kram! xx