Puro Beach Marbella

Hej på er finisar! Hoppas ni har haft ett fint veckoslut. :-) Under senaste veckan har jag hunnit med ett och annat; tränat, varit på bio med Jeppe, tagit kaffe med söta Sophie och Emelie, sett Connected-musikalen var två av mina jätteduktiga vänner uppträdde i huvudrollerna... På fredag grillade vi lite till lunch med ett par tjejer och på kvällen hade vi "sångarnas vår" i min musikskola, en avslutning var jag uppträdde. :-) Det for riktigt bra och efteråt for vi med mamma, pappa & Jeppe ut och äta middag till Gäddviks Paviljong, och avslutade kvällen med en promenad längs stranden med varsin lösglass. En jättemysig kväll blev det!

Annars under veckoslutet så har vi övernattat med Jeppe, sprungit i det vackra vädret och besökt gymmet, varit på Stafettkarnevalen var både lillebror och kompisar sprang och på kvällen for vi via en fest för en stund. :-) Idag åt vi en härlig sen brunch tillsammans med Jeppe ute på terrassen när vi vaknat, kändes som om det redan var sommarlov... Bara två veckor kvar nu! Kom just hem från en springtur och resten av söndagens plan är att läsa på prov, se på ishockey och grilla. Ha det bra! xx

Hej på er finisar! Har just kommit hem efter ett tungt bodyattack pass på gymmet. Bra sätt att starta veckan på! :-)

Sedan det bloggades sist har det blivit av en hel del springturer, har varit med Jeppe, shopping på Stockmann med mamma (fick med mig bl.a. ett par önskade skor i tidig födelsedagspresent) & haft en underbar fredagsfika med bästa Ida! På fredag kväll blev det tacos & film hemma hos oss med Jeppe och familjen, jättemysigt. Under veckoslutet hann vi också njuta av det ljuvliga morgonmålet som ni ser på bilderna, träna och bada bastu... I lördags blev det tjejmiddag hos Anni med ett härligt flickgäng och for efter det övernatten till Jeppe, och på söndag firade vi finaste mamma då det var morsdag! Hoppas ni har haft det fint och så hörs vi snart igen, kram. xx

#nouwoutfit

Några bilder från en solig dag vid poolen på Alcazaba Beach...

Hejsan! Nu blev det igen en lite längre paus på bloggen haha, men vad kan man göra, maj är oftast en månad full med program och det blir inte mycket tid över att sitta vid datorn. ;-) Förra veckan så blev det lite extra mycket sång, utomhusträning i det fina vädret och på fredagen for vi efter skolan med ett härligt flickgäng till Mattolaituri för en fika. Det blev en jättetrevlig dag vid havet och på kvällen for jag en sväng via en kompis chillkväll före jag for vidare till Jeppe. Resten av veckoslutet tog vi det lugnt med J, lagade mat tillsammans, bada bastu & såg på film. Riktigt mysigt. <3 På söndagen sov vi länge och efter det for jag och träffa Siri till stan för en kaffe! På kvällen invigde vi grillsäsongen hemma tillsammans med familjen och J, det har man väntat på haha. :-)

Igår hade jag en helt vanlig skoldag och efter skolan for vi till stan med J, gick lite omkring i butiker och åt sedan middag på en mysig restaurang. Nu har Anni just farit från mig efter en lång fika hos oss och ska nu ta och träna lite samt laga läxor! Hoppas ni har det bra, kram. xx

Hej på er och glad (försenad) första maj & vappen! Hoppas ni har haft ett veckoslut fyllt med roliga vappenfestligheter. :-) Själv har jag haft säkert det roligaste vappen-veckoslutet någonsin, från början till slut...

På fredagen var det sista dagen av temastudieveckan, så en lugn och skön dag med andra ord. Efter skolan for jag till Stockmann med mamma för att handla lite, och tog sedan en fika på Robert's coffee. När jag kom hem satte jag på träningskläderna och for ut och springa i det ljuvliga vädret. Resten av kvällen spenderades hos Jeppe, han lagade middag och vi hade en härlig fredagkväll!

På lördagsmorgonen vaknade vi rätt så sent, och började morgonen med att ge Jeppe hans årliga påskägg haha (lite sent då vi inte hann fira påsk hemma i år). På kvällen hade finaste Mikki en "pre-vappu" fest, så efter en lugn & lång morgon måste vi börja fixa oss rätt så snabbt. Det blev i alla fall en jättelyckad kväll! Efter en sväng via en efterfest for jag och Jeppe hem till mig, delade en pizza och hade en fortsatt mysig kväll. <3

På söndagen väckte jag Jeppe med ett vappenmorgonmål (som ni ser på bilderna ovan)! Älskar serpentiner (eller egentligen alla dekorationer haha) och tycker det blev riktigt festligt haha. Inte helt dåligt att börja vappen på det sättet...

Vid femtiden kom ett gäng till mig och skålade in vappen innan vi skulle vidare på middag in till stan. Det blev skumppa, bra musik och "traditionella" vappen-snacks hos mig innan vi for vidare, bästa sättet att börja kvällen på! När vi kom till stan blev det långbord och tex-mex mat som gällde. Efter en helt superrolig & god middag for vi vidare till en hemmafest med gänget!

På måndagen, 1 maj, var det dags att ställa i ordning för sillis hemma hos oss med familjevänner, Jeppe och andra kompisar! Det blev mycket sång (mest snapsvisor haha), god mat & hade det så skojigt. Ett jättebra avslut på veckoslutet var det!

Nu är man tillbaka i vardagen och hade idag min första "normala" skoldag på väldigt länge. Dock hann vi ha en liten picnic tillsammans med Ida under lunchrasten i solen, vilket var härligt! Idag ska jag bara göra läxor, träna och träffas med Jeppe. Ha en bra dag, kram! xx

Hej på er! Tänkte visa lite mer bilder från Spanien (denna gång en outfit), längtar litelite tillbaka haha till solen med tanke på vädret här i Finland... Snö i April? Hoppas det vänder snart så man får en riktigt ordentlig och härlig vår. :-)

Senaste veckan har i alla fall varit väldigt rolig. På söndagen kom Jeppe hem från Spanien och mötte honom på flygplatsen, och for efter det hem till honom, lagade mat och blev där övernatten. Veckan började med temastudievecka (projektvecka), så det har varit en väldigt lugn och skön vecka på alla sätt. Annars har jag under de senaste dagarna firat lillebrors födelsedag med hela familjen och Jeppe, varit på lunch och fikan med flera härliga vänner, övernattat med Jeppe och tagit ikapp skolarbete jag missat under lovet! Så en mysig vecka har det varit hittills. <3 Veckoslutet lär också bli riktigt skojigt! Men hoppas ni har haft det fint, kram. xx

Fredag. Vi åkte tidigt på morgonen till flygplatsen och klockan 06.10 satt vi i flyget färdiga för avfärd. Satt bredvid J i flyget så det blev en rolig och smidig flygresa! Redan halv tolv var vi tillbaka med hela familjen denna gång på min favoritplats - Alcazaba Beach. Snabbt bytte vi om till bikini och lätta kläder (då det var närmare 30 grader varmt), och tog en promenad längs med stranden och njöt av detta vackra ställe. En härlig lunch blev det på Alcazaba Beach Restaurant innan vi for till matbutiken för att handla bl.a. färska bär och frukter och andra saker till morgonmålet. Resten av dagen simmade och solade vi, och på kvällen blev det skumppa på terrassen innan vi for ut och äta.

Lördag. Började dagen med ett härligt och färgglatt morgonmål ute på terrassen i full sol! Efter det for jag genast till poolen med en iste i handen och en bok i den andra. Bättre kan det inte bli haha. ;-) Lite senare blev det drinks på beach cluben. På eftermiddagen åkte vi in till vackra Marbella och promenerade omkring i gamla stan innan vi satt oss på Plaza de los Naranjos och åt en jättegod paella. En underbar kväll blev det med andra ord...

Söndag. Började morgonen tidigt med lite tennis, och efter att ha ätit morgonmål for jag till Puro Beach med familjen var vi träffade upp Jeppes familj, och spenderade en skön & trevlig dag där. Vi åt alla en storlunch tillsammans, och så gick jag och J lite omkring och spelade till sist lite volleyboll med mina bröder på stranden. :-) Lite senare på kvällen åkte vi till Puerto Bánus med familjen, promenerade omkring där tills solnedgången och tog varsin glass.

Måndag. Dagen började som de flesta andra - tennis & morgonmål ute på terrassen! Efter tennisen satte vi oss i solstolarna och njöt av värmen, och efter en stund blev det lunch på strandrestaurangen. På kvällen for vi in till Estepona centrum och gick lite omkring både längs stranden och i gamla stan, och åt sedan middag på El Pescador med en jättevacker utsikt på solnedgången över havet...

Tisdag. På förmiddagen for jag, min syster och pappa in till Estepona igen och gick omkring lite i gamla stan och tittade på sevärdheter, och tog sedan en kaffe på ett lokalt café bredvid en vacker fontän. När vi kom hem blev det att njuta av solen litet innan vi skulle fixa färdigt hemma i lägenheten då pappas kollegor skulle komma på en liten fördrink innan vi skulle fara ut och äta tillsammans. Det blev en supertrevlig kväll!

Onsdag. På onsdagen for vi på en utflykt till Ronda, en jättesöt stad uppe i bergen. Vi såg på olika sevärdheter, bl.a. en tjurfäktningsarena, och åt lunch på ett ställe med fantastisk utsikt. När vi kom hem på eftermiddagen tog vi en strandpromenad och varsin pina colada. ;-) På kvällen gick vi omkring i Estepona och åt middag där på en gullig restaurang innan pojkarna skulle rusa iväg för att se på fotbollsmatch haha.

Torsdag. På torsdagen började morgonen vanligtvis med morgonmål ute och tennis. Efter det for vi till La Canada, ett stort shoppingcentrum, var jag hittade rätt så mycket fint haha. ;-) Efter ett par timmar shopping så for vi in till Marbella var vi gick omkring vid strandpromenaden, i en massa vackra gränder och hittade söta saker från små butiker. Det blev tapasmiddag sista kvällen till ära på en favoritrestaurang som är så mysig med sina facklor och live-musik. När vi kom hem satt vi ute på terrassen en stund och njöt det sista av kvällen!

Så, allt som allt har det varit en underbar resa med soligt väder, roligt program, träning och god, spansk mat. Saknar redan detta ljuvliga ställe haha... Men som tur är det inte länge tills man är tillbaka där igen! xx

Hej på er! Nu är jag tillbaka i Finland, men inte för länge haha. På fredag morgon blir det att sätta sig på planet med Jeppe & hela familjen för att fara till favoritplatsen Alcazaba Beach i Estepona! En vecka fylld med sol, bad, träning, utflykter, sangria & god mat kommer bli perfekt.

Resan i Bosnien & Herzegovina med skolan var i alla fall jättelyckad på alla sätt! Vi har besökt Tunnel of Hope, Mostar, Srebrenica och såklart promenerat mycket omkring i Sarajevo. Vi har också sett en hel del andra historiska, berörande och vackra platser. Själva landskapet där är jättevarierande beroende på var du befinner dig, ena dagen kunde det vara medelhavsklimat var det var för hett med bara kjol & topp, medan andra dagen kunde det vara typiskt vårväder haha. Annars var det mycket roliga bussresor och trevliga lunchpauser och middagar med hela gänget! Som sagt, en jättebra och minnesvärd resa. :-)

Igår kände jag mig lite sjuk så stannade hemma från skolan bara för att vila, och så kom Jeppe till mig övernatten. Idag hade vi vårkonsert i skolan som jag tyckte att for riktigt bra! Sjöng låten Hero av Mariah Carey (har satt en liten video på min instagram @elin.qvist, titta där om ni är intresserade!), och fick höra på många andra fina musikuppträdanden. Efter skolan har vi bara packat med Jeppe! Nu ska jag så småningom börja sova då det blir tidig väckning imorgon, godnatt! xx