En outfit tagen en kväll i Puerto Bánus under hösten... <3

Hej på er! Hoppas ni har haft en fin söndag hittills :-)

Tänkte ge er en liten update om vad som hänt de senaste dagarna. På torsdagen var det en lång skoldag som vanligt, och efter skolan for jag in till stan med mamma. Först provade vi min gammeldansklänning som nu är färdigsydd och jag fick äntligen ta den hem! Efter det blev det lite inredningsshopping på både white & white och Stockmann, samt hittade jag en jacka på Zara som jag länge velat ha... Väntar så på våren då jag får den i användning! På kvällen lagade jag läxor och sedan kom Jeppe till mig. En mysig torsdag blev det!

På fredagen hämtade jag min nya skidjacka och sedan blev det också ett spontant klänningsköp på Guess till gammeldansefterfesten. På kvällen blev det nästan två timmar yin hot yoga vilket var jätteskönt. Ett bra sätt att avsluta veckan med och börja veckoslutet! Efter yogan blev det blinier till middag med ljus & brasa och satt i flera timmar runt middagsbordet med familjen, Zaches flickvän och Jeppe och hade det helt sjukt roligt! En härlig kväll var det.

På lördagsmorgonen åt jag & Jeppe ett underbart morgonmål med smoothie, färska bär, croissanter & juice ur mina nya svenskt tenn glas :-) På lördagen hann jag också träffa underbaraste Siri på en fika på Joe&TheJuice, strosa omkring på Stockmann och köpte två nya smoothieglas,när jag kom hem sprang en runda, badade bastu, åt en supergod middag och for sedan övernatten till Jeppe! Vi tittade på film och hade det jättemysigt <3

Kom för en stund sedan hem från Jeppe och ska nu träna. Dagens planer är att fara på bio, kanske på en promenad & söndagsmiddag! Veckoslutet har hur som helst varit super! xx

Hejsan finisar! Lite vinter / tidig vår outfit inspiration. Silvriga detaljer, gråa tröjor & svarta boots kan aldrig gå fel.

Igår var det en lite kortare skoldag vilket var jätteskönt. Kom hem, fixade läxor, lekte med hundarna, städade skåp, tränade muskler & lagade min dagliga smoothie. På kvällen kom världens bästa hem, saknat <3 For övernatten till honom och hade det jättemysigt!

Idag for vi efter skolan till hagalund, tog en härlig fika & sedan skjutsade han mig till min sånglektion! Det for jättebra och det var så kul att komma igång med sången igen. Nu har jag jobbat på mitt engelska tal en stund som jag kommer ha imorgon och snart kommer Jeppe efter mig! Vi ska fa till honom, laga middag och sedan sover jag där övernatten. Kram på er, hoppas ni får en fortsatt bra vecka! xx

this WEEKEND!

Hejsan! Hade ett riktigt festligt veckoslut som ni kan se på bilderna ovan ;-)

När vi kom hem på fredagen från Stockholm ungefär elva på kvällen var det bara att klä på sig myskläder och sätta sig framför modern family med hela familjen. Det har blivit en tradition inom min familj att se på den serien tillsammans! Det var i alla fall supermysigt och skönt att bara ta det lugnt då man var trött efter en händelserik dag. På lördagen sov jag länge, fixade mig och lite efter tre for vi till min farbror på släktmiddag! Underbar mat, härligt att få träffa kusinerna och att gulla med min lilla favorit <3

På kvällen for jag sedan till finaste Cilla för att fira hennes 18-års dag! Det blev en jätterolig tjejkväll med fondue, drinkar och en massa skratt. Igår var det dags för veckoslutets andra 18-års firande, nämnligen bästa Nanna fyllde år! Det blev middag med ett stort gäng på Hard Rock Café och hade det verkligen kul! <3 Vill också fylla 18 nu haha, väntar så... Fast det tar nog en tid ännu :-)

Idag drog jag mig verkligen för att gå till skolan, som säkert de flesta andra. Har haft ett så sjukt skojigt lov och har hunnit göra så otroligt mycket! Känns nästan som att jag inte alls har hunnit ta det lugnt under lovet ;-) Ändå blev denna måndag väldigt mysig då Anni kom över till mig och vi lagade lite smoothie och annat gott. Nu ska jag ta tag i läxor, städa klädskåpet och senare gå på en hundpromenad. Hoppas ni får en trevlig måndag! xx

Hej på er! Kom hem sent på fredag kväll efter en fantastisk & jättelyckad liten resa med min mamma & syster till Stockholm. Har ätit jättegod mat i härliga restauranger, det har varit strålande sol och vacker vit snö överallt, sett fantastiska Fantomen på operan och besökt brudklänningsutställningen på slottet samt livrustkammaren. Och såklart shopping där emellan ;-)

På torsdagen var vi i alla fall redan klockan nio i Stockholm och kom snabbt och smidigt till vårt fina hotell! Efter det åt vi ett underbart morgonmål på Broms som bara var ett stenkast från vårt hotell. Hembakat bröd, färskpressad juice, frukter i mängder... Testade också för första gången deras jättesöta acai bowl! Själva restaurangen var väldigt stämningsfull; tända ljus, sorlet från mycket människor och snöfall utanför. Fick i alla fall en super start på dagen!

Efter det var det dags för lite shopping! Första stoppet var Twist & Tango var jag och Fanny hittade ett par sjukt snygga byxor! Efter det gick vi via Malene Birger och köpte en jättegullig sak, därefter Sturegallerian, Zara, Gallerian... Håller inte ens koll på alla butiker vi var till haha. Men hittade sjukt fina grejer!

Efter några timmars shopping tog vi en paus på Gallerian och njöt av varsin frozen yogurth! Det är ett måste varje gång man är i Gallerian att ta frozen yogurth haha, så gott och fräscht (de hade t.o.m. smaken champagne??).

Efter shoppingen for vi till gamla stan! Det var så mysigt där med alla julljus, gränder och snö. Här promenerade vi omkring och for sedan till Österlånggatan 17 var vi skulle äta middag! Österlånggatan 17 är ett inneställe i gamla stan och kallas för "Nybrogatan 38:s syster". Var själv på Nybrogatan 38 i somras och gillade det verkligen, så tänkte att det skulle vara kul att testa Österlånggatan! Och det var verkligen värt det, så mysigt och modernt med underbar mat!

Efter middagen tog vi taxi till cirkus var vi skulle se Fantomen på operan! Och vilken show... Alla sjöng sjukt bra och föreställningen påminde mycket om filmen. Ett måste att se! Nu har jag sett den i både New York, Helsingfors och Stockholm, bara London som återstår haha ;-) Vi var på hotellet efter föreställningen ca elva, så då tog vi det bara lugnt och njöt av hotellrummet.

På fredagen var det väckning klockan åtta, ville inte alls stiga upp då jag hade sovit så gott i hotellsängen haha. Efter det åt vi underbart morgonmål på hotellet före vi for iväg till strandvägen! Vi tog lite bilder då det var jättevackert ute vid havet. Soligt, blå himmel och iskallt. Överallt fanns svanar och fåglar som simmade i vattnet...

Klockan 11 var det dags för afternoon tea på Svenskt Tenn! Väldoftande te, nybakade scones och tända ljus i den fotovänliga salongen var verkligen supermysigt. Hit far jag absolut pånytt! Sedan shoppade vi lite på Svenskt Tenn, och även jag fick med mig en påse med två efterlängtade glas ;-)

På slottet har de nu en utställning på brudklänningar av prinsessor och drottningar som vi alla ville se. Utställningen var inte så stor men däremot innehållsrik och jättefin! Efter det for vi via livrustkammaren och sedan till NK. På NK blev det lite shopping, och sedan for vi över till Gallerian på sushi!

Efter det började klockan bli mycket och vi for till hotellet för att hämta våra grejer och sedan åka till flygplatsen. Flyget for först klockan sju på kvällen så vi fick ändå en heldag i Stockholm vilket var jättebra! På flygplatsen hade vi relativt mycket tid så vi kunde strosa omkring och titta lite i butiker och så :-) Underbara dagar var det i alla fall! Hörs senare, kram. xx

Sweater - BikBok, Choker - Zara, Jeans - Hollister, Shoes - Vagabond

Hello! Dessa outfitbilder tog jag och mamma idag ute i det fina vintervädret. Tröjan är från Angelica Blicks kollektion för bikbok och tycker verkligen om den...

Kom alldeles nyss hem från operan var jag och min syster var och se på baletten Nötknäpparen. Har sett Nötknäpparen flera gånger förut och allt i den är så magiskt, fick kalla kårar då det var så vackert! Får alltid sådan lust att börja med balett igen haha när jag tittar på någon balettföreställning, fastän det var jättejättelänge sedan jag själv dansade. :-) Hade i alla fall en jättefin kväll!

Det var också jätteroligt igår med sötaste Anni & Annina, vi fixade lite smått & gott och hade det väldigt mysigt. Idag har jag packat & fixat här hemma inför stockholmsresan imorgon, så taggad! Utöver phantom of the opera imorgon kväll har vi många andra trevliga planer som jag ser jättemycket fram emot, bl.a. bokat bord på härliga restauranger... Det kommer bli så kul <3 Har väckning imorgon kl 5.50 så måste nog börja sova nu. Godnatt på er! xx

Hejsan! Har haft en riktigt superbra start på det nya året, hoppas ni också haft :-)

Igår kom dessa underbara tjejer som är på bilderna ovan över till mig på middag och vi hade det sååå roligt! Vi lagade en jättegod sallad och efterrätt, skålade i rosé, lyssnade på bra musik och stämningen var på topp. Vi hade så mycket att tala om att vi helt glömde vad klockan var haha! Efter tolv började alla fa hem förutom Siri som blev övernatten hos mig. Vi for i bastu och talade hela natten lång, mysigt <3

Imorse steg vi upp rätt så tidigt och lagade ett härligt morgonmål (bilder kommer senare!). Det hade också snöat en massa under natten så det var verkligen ett "winter wonderland" ute. Senare på dagen for jag till stan och träffa finaste Sophie för en fika vilket var jätteskojigt! Kom för en stund sedan hem och nu ska jag ta och fixa här hemma lite innan Annina & Anni kommer hit för lite mys! Morgondagens planer är att packa inför Stockholmresan och på kvällen så ska jag till operan för att se baletten Nötknäpparen, min favoritbalett! Kram. xx

Happy New Year!

Hej på er! Hoppas ni hade en fin kväll igår när ni firade in det nya året. Min kväll började hos Anni var vi var ett flickgäng som skålade i guld-champagne, åt en god middag & fixade oss färdiga inför kvällens festligheter. Senare på kvällen rörde vi oss till fest nr 1, och hade det jätteroligt där! Många goda kompisar som man fick dansa, tala och fira in det nya året med. Efter midnatt började vi röra oss ett gäng påväg till nästa fest! Där stannade vi kvar resten av kvällen och var hemma ca 4. Hade ett lyckat nyår i alla fall (fast skulle såklart ha varit roligare om pojkvännen skulle ha varit här). <3

Idag sov alla länge i min familj, förutom pappa då som vaknat tidigare (typiskt). När jag vaknat lagade jag ganska kvickt en smoothie åt mig, fixade mig och drog till stan med Annina, Melli & Linnea. Vi åt sushi och hade det jätteroligt, mycket skratt blev det haha. Kom ganska just hem och ska nu ha filmkväll med familjen. Så en mysig & rolig dag har det varit! Resten av veckan är proppfylld med skojiga planer vilket jag ser jättemycket fram emot. Vi hörs, kram! xx