Hej på er! Nu är det dags för del två av min månad i Spanien haha men tänkte före det ge er en liten update om vad som hänt sen det bloggades sist! Har varit på en mysig utflykt med båten var vi drack lite champagne och åt middag på Skiffer med familjen, tagit en shoppingrunda med mamma, räknat matta med Mikki, varit ute och springa i det soliga vädret, ätit sushi med Danne, varit med Jeppe och haft en härlig get-together brunch med bästa gänget! På fredagkväll hade vi en supermysig kräftis med familjevänner hemma hos oss, och igår firade vi en av mina bästa vänners 18-års dag! Ett ljuvligt surprise-party var det, både familj och vänner var med och fira in till sena natten. :-) Vi åt middag ute vid havet, drack gott, talade, dansade och hade bara så otroligt roligt! Idag har vi bara tagit det lugnt med Jeppe och imorgon är det sista dagen av sommarlovet. Har haft den underbaraste sommaren någonsin... Varit mestadels utomlands, hittat på så roliga saker med både pojkvännen & kompisarna, haft ett underbart födelsedagsfirande och så mycket mer!

Men, tänkte nu berätta om första veckan vi spenderade med familjen på Alcaaba Beach! Alcazaba Beach är verkligen mitt paradis... Området är så vackert, som en botanisk trädgård och helt vid havet. Dagarna började alltid med ett härligt morgonmål uppe på våran takterrass och efter det tennis! Sedan var det bara att sätta på bikinin och välja mellan någon av alla fina simbassänger, och sätta sig vid solstolen under parasollet med en bok i handen. Härliga luncher blev det på våran beach club, och goda drinkar njöt vi av i poolen. Vi simmade också mycket i havet med bl.a. bodyboards! På kvällarna åt vi en hel del mysiga middagar på Alcazabas beach club, med vackra solnedgångar över havet som utsikt. Vi hann också med en och annan utflykt under första veckan, bl.a. till fina Marbella flera gånger, på katamaranutflykt till Puerto Banus (vilket var så roligt) och Puente Romano för att besöka el chiringuito! Jag och Jeppe var också på Stings konsert som var helt otroligt bra!

Det var det för denna gång, kram!

Hej på er! Nu är jag tillbaka hemma efter en underbar månad i paradiset... Borta bra men hemma bäst lyder det väl men just nu saknar jag Spanien och solkusten väääldigt mycket... Känns skönt att veta ändå att snart är man där igen! I alla fall är det väl trots allt mysigt att vara tillbaka i vardagen här i Finland, har ren hunnit fira finaste Emmis 18-års dag på Löyly, varit ute och springa varje morgon och ska idag ut med båten om vädret tillåter. :-)

Eftersom jag spenderade en så lång tid i Spanien tänkte jag skriva flera inlägg om resan! Tänkte börja med att berätta om mina första veckor tillsammans med Jeppe :-) Vi simmade helt otroligt mycket (ända från morgonen till sent på kvällen haha), solade, var i Puerto Bánus, tränade, besökte Malaga var vi bl.a. gick omkring och såg olika sevärdheter och tog en drink på en rooftop-bar med sjukt fin utsikt över hela staden, shoppade på La Canada, var till Marbella flera gånger för lunch på Plaza de Los Naranjos, glass i gamla stan osv... Och så har vi varit till stranden som är jättefin, promenerat omkring och ätit middag i Benalmádenas mysiga gamla stad, varit på range och haft en heldag på Puro Beach var vi njöt av solen, simmade, åt och drack gott mm.!

Hade det hur som helst så roligt och mysigt tillsammans med pojkvännen, bättre dagar kan man inte önska sig! <3

Hola finisar! Här har varit lite tyst men med given orsak - har varit här och där på solkusten i Spanien och har helt och hållet glömt bort att blogga (men tänkte att jag nu skulle ge en liten update ändå så det inte blir alltför tomt). :-)

I alla fall, bilderna ovan är bara ett litet smakprov på hur det har sett ut här i Spanien, har såsåså mycket mer jag vill visa er (och kommer visa er så snart som möjligt) i bildväg! Har redan varit här en lååång tid, lite under två veckor tillsammans med Jeppe och nu är jag med familjen på ljuvligaste Alcazaba Beach (och har ännu lång tid kvar här vilket är jätteskönt). Med både familj & Jeppe har jag hunnit besöka och fara på utflykter till en massa nya och gamla platser som t.ex. Tarifa, Marbella, Puente Romano, Puro Beach, Malaga, Estepona, Benalmadena, Mijas och Puerto Bánus (som vi åkte med catamaran till vilket var helt jätteroligt) äta middagar och luncher på härliga restauranger som Puente Romanos El Chiringuito, el Ancla Beach Blub, plaza de los naranjos och naturligtvis vår egna beach club samt en massa andra härliga ställen, njutit av härliga fruktmorgonmål på vår takterrass, spelat tennis varje morgon på våra tennisplaner, tränat och tagit sköna promenader bl.a. till Puro Beach, tagit sol och simmat SÅ otroligt mycket både i våra pooler och i havet (har typ hälften av tiden befunnit mig i vattnet haha) och bara njutit för fullt av ljuvliga Spanien och att få vara med mina kära. <3

En höjdpunkt under resan var också när jag fick se Sting live med Jeppe och hans familj! En av de bästa konserterna jag någonsin varit på. I alla fall så har detta varit en helt fantastisk resa hittills, och många fler underbara dagar kommer ännu komma! Hoppas ni också har det bra, kram! xx

Från en sommarkväll ett par veckor sedan då jag och Jeppe var på båtutfärd tillsammans med mamma & pappa!

Hej på er! Kom på söndagen hem från landet på kvällen och efter det har det varit fullt program! Igår steg jag upp tidigt för att fa och springa, sedan for vi med mamma till Hagalund för att fixa några ärenden och för att äta lunch tillsammans med pappa på Sandros. Så mysigt! Fick faktiskt inhandlat en efterlängtad Tory Burch väska, som jag har tittat på väldigt länge ... Träffade senare upp några tjejer för en fika och så gick vi i lite butiker etc. :-) Efter det packade och fixade jag det sista inför idag! (I resten av detta inlägg finns lite frågor från frågestunden inbakade i ett lite "somrigare" inlägg, och de andra frågorna ska jag svara på snart.)

SOMMARPLANER?

De senaste veckorna har jag bara njutit av sommaren här hemma - varit med kompisar, åkt ute med båt, firat 18-års dag, utomhusträning, besökt olika "sommarställen" i stan, varit med Jeppe och haft en hel del lunch-, brunch- och fikaträffar med olika tjejkompisar... Härliga resor har jag också hunnit med, sparesa till Tallinn med Jeppe och Stockholm med familjen!

Kom just hem (som jag nämnde ovan) från en jätteskön vecka på landet, och snart bär det av till mitt favoritställe - Spanien!! Kommer att befinna mig på solkusten ca 1 månad, blir såå underbart. Sol, bad och utflykter står på schemat tillsammans med Jeppe, och lite senare i juli kommer familjen också till Spanien! Kommer troligen inte ha så mycket tid för att blogga där men ni kan följa mig på instagram @elin.qvist och på snapchat @eliinqvist. :-)

MÅSTEN ATT GÖRA I SOMMAR?

Har faktiskt haft en del platser jag velat besöka i stan då Helsingfors är så fint på sommaren! Bl.a. Allas Sea Pool, Haukilahden Majakka och andra sommarställen har jag redan hunnit besöka, men många fler finns ännu kvar!

TIPS PÅ SOMMAR-FESTKLÄDER?

Vitt och pastellfärger är ju aldrig fel under sommartider! Själv klär jag mig helst till festligheter under sommaren i klänning/kjol + högklackat. Tycker nästan alla butiker i år har fina urval när det kommer till klänningar och somriga festkläder!

Hoppas ni gillade detta inlägg, bloggar säkert nästa gång i Spanien så tills dess - adios! xx

Hej på er och hoppas ni har haft en riktigt trevlig midsommar! Är just nu på landet så tänkte ta och blogga lite om vad som hänt de senaste veckorna. Midsommaren var i alla fall så härlig och somrig - firade i år i Stockholm med familjen och släkten; fin midsommarmiddag ute i solen, båtturer i Stockholms skärgård, besök till fjäderholmarna, kvällar ute i fina Stockholm och bara en massa häng med fina kusinerna. Vi for redan på torsdag kväll och kom hem på söndagen, så det blev ett riktigt lång-veckoslut!

Innan midsommaren har jag hunnit i alla fall med det ena och det andra... Förrän Jeppe for på resa har vi gjort lite allt möjligt tillsammans, bl.a. farit med båten till Hernesaari för en lunch och Nokkalan Majakka för en drink, ätit somriga morgonmål på terrassen, tränat tillsammans, lunchat på nya ställen, sett Pirates of Caribbian på bio, varit på en "utflykt till Noux, grillat och varit på min systers "kandifest" bl.a...

Sedan har det varit en hel del tjejträffar haha! Har varit på picnic med ett tjejgäng för att träffa på Siris lillebror (som var helt underbar), och så har det varit en hel del luncher både hos kompisar, hemma hos mig o på stan, fikan på nya och gamla ställen, promenader och träningsträffar, myskvällar och brunch! <3

Nu är jag på landet och det är verkligen så skönt. Bastu, sol, träning och så får man tid att umgås både med familjen o momi! Och såklart att läsa också. :-) Hörs snart igen, kram på er! xx

Hej finisar! Länge sen det uppdaterades här... Har haft så mycket program (som jag tänkte återkomma till i ett annat inlägg) så har inte blivit någon tid vid datorn alls. Men ska försöka bättra mig nu med bloggandet! ;-)

I alla fall så tänkte jag berätta i detta inlägg om senaste fredag, då jag hade mitt 18-års födelsedagsfirande med mina nära och kära! Vi började kvällen rätt så tidigt då jag firade med både middag och fest, så redan efter kl 18 började de första gästerna komma. Kvällen invigdes med att skåla och lite mingel ute på gården! Hade verkligen sådan tur med vädret, det var så varmt att man nästan bara kunde vara ute!

Efter en stund (och x antal bilder haha) förflyttades vi till middagsborden för att äta förrätt och varmrätt! Själva festen gick under ett somrigt tema, färgerna vitt och rosa fanns både på matborden, dekorationerna och ballongerna, sommarmat stod på menyn och alla hade klätt sig så fint i färgglada sommarkläder. Middagen var jättetrevlig och så festlig med mycket sång, god mat, en av mina killkompisar höll ett kort och fint tacktal och en massa prat sinsemellan såklart haha!

Vi steg upp från borden först efter en lååång stund haha, och efter att ha städat undan allt var det dags att duka fram efterrättsbordet! Jeppe kom ut på terrassen med "kakan" och så sjöngs det än en gång "har den äran". <3 Resten av kvällen/natten blev det dansande, beer pong, lite öppnande av presenter, biljard & hade det bara så mysigt och superroligt!

Är också naturligtvis så tacksam över alla de fina gåvorna jag fick, hade aldrig kunnat förvänta mig så mycket fint! Men det finaste var ju såklart att alla var här. :-) Hade hur som helst ett helt fantastiskt födisfirande, kunde inte ha önskat mig bättre. <3

Halloj! Igår var det ingen vanlig dag, för igår var det min födelsedag! Hade den bästa tänkbara dagen man kunde ha. Blev uppvaktad tidigt på morgonen av familjen & Jeppe med sång, presenter, ballonger och ett jättevackert morgonmål, samt rosor. Fick så otroligt fina presenter från både familjen och Jeppe, såå tacksam.

´När uppvaktningen var klar och resten for på jobb njöt jag och Jeppe av det fina morgonmålet. Vid ett tiden var det dags att fa på en av dagens "överraskningar" med familjen och Jeppe, nämligen Allas Sea Pool i Helsingfors! Vädret var ju inte det bästa men vad gör det när man får simma i en uppvärmd pool och ha utsikt över Helsingfors från bastun. ;-) Efter det blev det lite lunch vid det närliggande cafeét, en supermysig start på dagen. Nästa överraskning var "Prison Island" som var såå roligt. En jättetrevlig inomhusaktivitet att göra under en regnig dag minst sagt!

Sista överraskningen var då naturligtvis middagen, som hölls på NJK, en absolut favoritrestaurang. Kändes så somrigt att åka över med båt till Blekholmen var restaurangen finns, och själva restaurangen är ju så vacker! Vi skålade i champagne dagen till ära, och åt en trerättersmiddag som var helt härlig.

Vi var hemma rätt så sent men avslutade ändå kvällen med att skåla ännu en gång! Slutligen så var det en alldeles underbar dag. <3