Träning och Hälsa, Tips

Innan träning vill man gärna ha något gott att ladda upp med. Eller efter som en belöning för träningspasset man precis klarat av.
Det måste vara något nyttigt, snabb lagat och lätt att ta med. Vad är inte godare då än en härlig en juice, fruktsallad eller smoothie?

Fruktsalladen gör jag med 1 banan 1 äpple och frysta hallon. Vill jag lyxa till det kan jag ha i vindruvor eller liknade och nu när mandarinerna kommer har jag såklart i det oxå. :) Jag hackar helt enkelt upp banan och äpplet och toppar med frysta/ färska hallon. Ner i en burk och det är redo! Vill jag ha lite mer protein i så toppar jag även med lite kvarg och ibland kan det hända att jag även toppar det hela med hackade nötter, kokosflingor och honung/Ageve sirap. Vad är inte godare?

Juice tar lite längre tid och då krävs en råsaftcentrifug. Men det är så gott och man längtar verkligen efter sommaren när man dricker denna goda juice som är gjord på persikor/nektariner, hallon och mynta!
Gör ner ca 2 persikorna eller nektarinerna i centrifugen med några nävar hallon frysta eller färska, med 1-2 kvistar mynta och några nävar spenat. Super gott!

Smoothie är suveränt god

​Asså dessa powerbars på denna bild! Himmelriket! Smakar som kladdkaka fast de innehåller inget tillsatt socker och bara massa bra saker för kroppen. Recep på dessa kommer senare i veckan 😉

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments