Nu äntligen är hon här!
I torsdags kom Linnea hit och stannar till imorgon förmiddag. Så skönt att få träffa henne igen, även om det inte var längesen jag var i Göteborg och hälsade på.

När hon kom i torsdags tog vi det mest lugnt, gick och handlade och sen kikade film och snackade lite skit resten av kvällen innan läggdags. Skulle nämligen upp och jobba på fredagen jag. Dock bara till kl 14 så Linnea fick lite sovmorgon när jag var iväg.

När jag kom hem så slappade vi en sväng innan vi bestämde oss för att boka bord på Bullseye till kvällen.
Kikade något avsnitt av orange is the new black innan vi gjorde oss iordning för att ta en kort promenad dit. Åt lite god mat & drack lite drinkar & umgicks några timmar innan hemgång.

Lördag tog vi sovmorgon båda två & när vi vaknade gjorde vi oss direkt iordning för att sticka ner till stan, kika i butikerna & hinna med systemet samt lite lunch innan stängning. (Här i stan stänger det kl 15 på lördagar nämligen). Vi hann spendera några timmar där innan vi tog bussen hemåt med tunga påsar & strax efter vi kom hem så kom min syster hit med lite grejer i omgångar. Medan hon var här hjälpte hon mig fixa ordning håret och plocka fram kläder och skor inför kvällens bravader.
Da buzz på Statt stod på schemat, så vi satt här och drack lite vin/cider medan vi gjorde oss iordning och väntade på utgång.

Hade en riktigt trevlig och kul kväll ute med min fina vän & idag mår vi båda två väldigt bra faktiskt utöver tröttheten dvs.
Eftersom de dessutom spöregnar ute idag så kommer vi att spendera dagen inne med filmer/serier och massa mys.

Så går denna ledighet mot sitt slut också. Helgen har iallafall varit helt suverän.
Började med att Min soffa äntligen kom i fredags! & Linda kom hit på sena eftermiddagen. Korkade upp vinflaskorna och klickade igång musiken. Fixade oss & hade en tjejkväll med massa tjejsnack hela kvällen. Då vi inte setts på evigheter så hade vi en hel del att ta igen!
När vinet började ta slut bestämde vi oss för att sticka iväg till Gastro en sväng & drack gott & stötte på massa härligt folk innan vi tog oss hemåt igen.
Får absolut inte ta sån tid till nästa gång igen. Bästis från barnsben 👣

Lördagen spenderade jag med Lova som ville hit och sova, Loke var med en sväng också då vi hämtade upp honom hos farmor & farfar Fredrik för en stund i lekparken. Lämnade tillbaka Loke efter ett tag och vi gick hemåt för film och gottigheter jag & Lova 🖤
Hon somnade ganska så fort och gott efter att hon fått vara uppe längre än vanligt.

Det här med att blogga har liksom inte riktigt blivit av alls. Dels för att jag faktiskt rent av glömmer + att mitt liv inte alls är intressant egentligen, Jag är dessutom rent av en stressad person dessa dagar, allt ska ske samtidigt helst.
Men vad har hänt sen sist?

-Jag har flyttat & bor äntligen själv igen nu.
-Varit på 65år kalas hos min kära moster & min fina Slyna/Emilia har även fyllt år så har självklart festat till det i Karlstad också!
-Kikat på min kusin som gick balen samt tog studenten här i veckan.
-Var även iväg till Örebro med familjen, Titanic the exhibition, mäktigt & väldigt känslofyllt måste jag säga!

Ja, mycket mer har självklart hänt men listan skulle bli lång & därför valde jag ut några större grejer.
Då jag tog semester helgen som var så har jag nu varit ledig en hel vecka vilket var välbehövligt. Idag går jag på och jobbar kvällen & jobbar hela sommaren då jag inte kommer ta ut semester förrän tidigast i höst eventuellt. Känns helt ok ändå faktiskt.

Sitter just nu på tåget mot Göteborg. Jag har äntligen fått lite tid över att åka och hälsa på min vän Linnea där nu. Allt för längesen vi sågs nu, sist var nog när vi var i Oslo i september (tror ja det var). Ska bli himla roligt faktiskt!

Inne i maj månad nu och vädret har skiftat något rejält.. Under en dag då och då har vi haft både vår, sommar, höst och vinter, allt under samma dag.. idag känns det ganska höstlikt. Solen skiner, men riktigt kyliga vindar. Förhoppningsvis är vädret lite bättre i Göteborg.

Om några veckor så flyttar jag också, min kära syster har äntligen flyttat hem till Sverige och Karlskoga igen, så just nu bor vi tillsammans, & eftersom ja bott i hennes lya de senaste två åren så kommer jag att flytta första juni ungefär. Inte mycket av mina saker som är kvar framme nu, det mesta är nerpackat men fortfarande en del kvar.

Påsken har kommit på besök & den drog med sig snön tyvärr. ❄️🐣
När denna kyla nu kommit igen så saknar jag värmen där i Asien lite extra, speciellt då jag även har gått och blivit förkyld de senaste dagarna tyvärr.
När ja nu inte mår helt hundra hade jag tänkt att ja skulle försöka sova ut, ta ordentlig sovmorgon men ack.. Jag vaknar inte senare än kl 7 på morgonen, trots att jag var vaken mycket längre igår än jag varit den senaste tiden. 😪🤧
Ska dock kika på någon film nu, vilken vet jag inte än, men jag tänkte ta det lugnt en stund innan jag faktiskt behöver ta tag i denna dag också. 🖤

Lyckades sova i princip hela flygresan hem, med undantag för mat & att jag vaknade en miljard gånger såklart. Var helt utslagen redan innan och ett åksjukepiller på det gör susen. Trots detta tyckte jag att tiden gick så sjukt sakta! 🙄🕐
Är iallafall tillbaka i Sverige och sitter i skrivande stund på bussen som ska ta mig från Stockholm hem till Karlskoga. Åkte ifrån en värme på 30+ grader & kommer hem till en grå & kall morgon med 8 plusgrader, det känns lite jobbigt ändå. 👀 Kunnat gå runt i shorts, klänning och bikini & nu fick jag sätta på mig både kofta och jacka & ändå var det kallt.

Ska bli skönt att komma hem till mamma och pappa, få sträcka ut mig på deras säng & få äta lite "mammamat", den mat som alltid är godast oavsett vad.

Först och främst.. #prayforstockholm igår hände alltså det som inte får hända, vårt trygga Sverige blev utsatt för terrordåd i Stockholm city. Jag är otroligt tacksam för att mina nära och kära mår bra men jag beklagar och mina tankar går till offrens nära och kära samt sjävklart alla som var där oavsett skadad eller bara i chock. Jag är ändå stolt över hur vårat land tagit detta, hur vårat älskade Sverige gick tillsammans och hjälpte varandra. 🖤🇸🇪

Sen sist så har vi tagit oss till Thailand, Bangkok närmare bestämt. Här har vi alltså varit i två nätter nu och inatt blir min sista natt innan jag ska hem till Sverige igen.
Imorgon är alltså min sista dag här i paradiset, då ja måste åka mot flyget på kvällen så kommer ja hänga vid poolen här på hotellet imorgon bara. ✈️

Vad har vi gjort sen vi kom hit då? Första kvällen kom vi fram rätt sent vilket innebär att vi endast gick ut för att äta och gick sen till hotellet för att sova. Gick upp tidigt igår och låg vid poolen hela dagen. Runt 16 tiden gick vi upp till rummet och duschade samt fixade oss innan vi tog en promenad till Vertigo & Moon bar som ligger ca 15 minuters promenad bort. Där åkte vi upp till toppen, skybar & tog oss en varsin drink medan vi kikade ut över staden och en otroligt vacker och magisk solnedgång!! 🌇

Idag har vi besökt Mbk (en galleria på 7 våningar) dock så var jag inte alls imponerad. Tyckte allt var lika i princip, det var som en marknad på flera plan. Fick alltså inte med mig något alls hem, men jag fick mig ett par snygga naglar & åt en munk på dunkin donuts.😍 Åkte sen hem till hotellet efter lite sen lunch och hoppades på att få pressa lite i solen men sjävklart så blev det väldigt molnigt och blåste väldigt. Kommer göra ett nytt försök imorgon innan jag måste åka mot flygplatsen.

Lite ledsen att behöva lämna Asien för denna gång, på återseende säger jag! Ska dock bli skönt att komma hem till svensk mat! 🖤

Eftersom jag fyllde 25 i förrgår så tog vi tillfället i akt och hällde i oss lite (mycket) alkohol. Kvällen blev iallafall lyckad även om dagen efter inte alls var så himla trevlig. Spenderade dagen vid poolen igår när vi väl vaknat till liv och åkte inte här ifrån mer än för o käka samt handla lite gott på minimarket. Tog det bara lugnt och la oss sen tidigt eftersom vi planerat att gå upp tidigt idag.

Klockan var ställd på kvart i fyra imorse, vi skulle nämligen åka till Angkor wat och kika på soluppgången där samt se andra tempel också.
Medan vi åkte mellan templen med vår tuktuk så såg vi små apor 🐒längs vägkanten, stannade endast upp så jag hann ta ett kort & åkte sen vidare igen. Kikade på mer tempel och gick sen och klappade lite på en väldigt stor, mäktig och väldigt vacker elefant! 🐘 & NEJ!! Jag red INTE! Är emot djurplågeri
När vi spenderat hela morgonen ute så valde vi att åka tillbaka till hotellet för frukost. Stannade även till på vägen och bokade buss till Bangkok, så imorgon bitti lämnar vi Kambodja för Thailand.

Nu har jag bara några få dagar kvar innan jag flyger hem till Sverige igen. Vill verkligen inte lämna paradiset Men jag saknar svensk mat. Här omkring (både Vietnam och Kambodja) har inte maten varit så god som jag hoppats på tyvärr..
Nu ska vi strax klä på oss och gå till restaurangen här på hotellet, är alldeles för trötta och sega för att orka ta oss ut på restaurang och sådär 😴 Hängt vid poolen hela dagen idag, från de att vi kom hem och åt frukost vid ca halv tio och nu är klockan 17:30 här. 👙☀️ bra dag ändå!!

Kom fram till Sihanoukville i Kambodja i lördagskväll. Började med lite kvällskäk innan vi tog en tuktuk till hotellet vi bokat för en natt. Lämnade våra väskor kvar där när vi checkat ut och drog iväg till otres beach som låg en kort bit där ifrån.
Efter vi spenderat några timmar på stranden så behövde vi få i oss lite mat. Gick till en supermarket och sen till en italiensk restaurang som låg på vägen mot vårat hotell och blev sittande där ett bra tag då det började spöregna tyvärr. När de vägrade ge med sig fick vi tillslut lämna och gå ändå.

Tillbaka på hotellet fick vi låna dusch så vi kunde tvätta av oss all sand och salt och sätta på oss torra kläder. Gick till restaurangen precis bredvid och satte oss en stund innan vi återigen behövde äta (ja detta handlar om timmar mellan!) haha!
Satt och spelade lite kort och väntade ut tiden tills vår buss skulle hämta oss och köra oss till nattbussen.

Vi tog alltså nattbussen från Sihanoukville till Siem Reap inatt. Resan tog ca 12 timmar, men som tur var så var detta en såkallad sovbuss varpå det fanns "sängar". Trångt och hårt så låg vi väldigt tätt ihop jag och Slynan inatt. 😅 Resan gick så mycket fortare när man sover bort mycket av tiden.

Efter lite frukost idag gick vi och vilade en stund och tog sedan en tuktuk till pub street som ligger en liten bit bort. Tog en snabb sen lunch och är tillbaka på vårat hotell igen. Strax ska vi ta och göra oss iordning här och förtära lite alkohol innan vi sedan kör på lite party ikväll. Tanten (ja jag) fyller ju faktiskt 25 idag 🥂 så det ska såklart firas på bästa sätt ikväll.

Gamlingar som vi är så är vi redan tillbaka på hotellet och klockan är bara åtta på kvällen här 👀
Vi började denna dag med lite häng vid poolen, fick låna en pojkes boll som vi kastade till varandra som små barn 🙈. Var placerade på solstolarna titt som tätt också, dock var det lite blåsigt och molnigt idag men ändå väldigt skönt! MEN!!! Jag har såklart bränt mig.. igen. Axlarna framförallt, mestadels för de va de som syntes när jag var i vattnet men även magen och bröstet har fått sig en röd ton tyvärr. Riktig Svensson hy tydligen 😑

Mot eftermiddagen gick vi in och tog oss en dusch och gjorde oss iordning för att gå till Rory's och äta samt dricka lite gott. Jag som vanligtvis hatar öl, drack faktiskt det och tyckte det var himla gott nu idag. Tog mig även en drink och ett glas vin medan vi satt på stranden utanför och kikade ut över havet på solnedgången. Så himla vackert! 🌅