Header
View tracker

Dag 1 har faktiskt gått förvånansvärt bra. Trots att jag minskat drastiskt på kalorierna, framförallt innan träning för att sedan fylla upp ordentligt efter, så gick passet helt fantastiskt bra.

Tränade med pojkvännen idag, som typ varje gång nu för tiden. Började med 4 bröstövningar.Lutande hantelpress, bänkpress, flyes och dips. Klarade av betydligt mer än väntat och med pojkvännen som pushade mig bredvid så kan jag nästan säga att det var ett utav de roligaste bröstpassen hittills tror jag.

Avslutade med att jag körde med honom lite. Mage är mer min grej än hans, haha han blev i princip förbannad på mig när jag pressade honom till att göra fler. Han har redan ont och jag hoppas att jag känner av träningsvärken imorgon jag också!


Men maten då? Jo maten har gått bra. "Åt" första målet vid 12 som bestod av en proteinshake. Åt sedan en proteinbar på bussen hem från praktiken och 2knäckemackor med leverpastej innan en promenad med vovven. Åkte och tränade och käkade sedan 3wraps med kyckling, grönsaker och chillisås.

Nu sitter jag i sängen med en kopp te och tänker sätta på en film. Är supernöjd med dagen och ser fram emot morgondagen!


Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Imorgon är det dags att köra igång på riktigt. Har laddat upp shakern med proteinpulver och aminosyror samt alla olika piller jag fått tag i i princip. Haha nej skämt åsido. Men jag ska försöka kickstarta mig själv och köra igång stenhårt. Bort med det synliga sockret, som exempelvis kakor, bullar, godis och liknande. Samt bort med onödiga fetter som chips, snabbmat och allt det där.

Har funderat lite på det där med kolhydraterna, alltså som pasta, ris, potatis och liknande. Jag har beslutat mig för att ta bort de också under 1 månads tid. Det här strikta kommer jag att köra med till 1juni till och börja med. Så får vi se hur det går. Går det väldigt bra så fortsätter jag även över sommaren.

Mitt mål är i alla fall att det ska synas skillnad när jag kommer tillbaka efter sommaren. Jag har även mer långsiktiga mål som att exempelvis hamna i min bästa form någonsin men det får komma när det kommer.

Hoppas ni är med mig, eller åtminstone hejar på mig!


Likes

Comments

View tracker

Sanningen.. ja den gör ont att skriva. Trots att jag mår bra som person, har ett fantastiskt liv och underbar familj, vänner och pojkvän så finns det någonting som försämrar det mesta för mig. Och det är hur jag ser ut idag.

Jag skäms något så fruktansvärt för min kropp, bara att ta av mig kläderna på kvällarna och se mig själv i spegeln gör typ ont. Har gått upp ca 20kg av de 43 jag lyckades gå ner. Allt på grund av bland annat dålig omgivning och dumma val. Men jag försöker ta mig upp igen men det är väldigt tufft.

DÄRFÖR så tänker jag bli effektiv här. Skriva ut mina problem. Söka hjälp på dessa sidor och försöka utveckla mig själv och min kropp och nå dit jag vill. Så det är mitt nästa mål.

Hjälper ni till?


Likes

Comments

Ber om ursäkt för KASS uppdatering..

Men dessa två dagar har varit oerhört fullspäckade.. Igår var det fullspäckat med träning och idag med skola och plugg!

Men gårdagen i alla fall.
- 3 promenader a la 3-4km per promenad
- 1,5h kondition och ben&rumpa på gymmet
- 1mil cykelrunda med en pappa som utmanade mig

Jag kan väl lite milt säga att träningsvärken idag är brutal och jag är tacksam för en vilodag.
Har kommit igång riktigt bra denna veckan och känns verkligen som att det flyter på både med kosten och träningen. Så jag är verkligen supernöjd med allt just nu. Mår bra, motivationen finns där och vågen börjar faktiskt visa tecken. Otroligt skönt!

Imorgon vankas 18års firande för min älskade lillasyster, så min träning imorgon blir att springa runt på stan i sista minuten och köpa presenter pga kass ekonomi förra månaden. Tack gode gud för studielån, haha!

Hoppas ni haft otroligt bra dagar.. och ja jag vet, jag har 10minuter planka att genomföra imorgon.
Bildbevis kommer.

MEN, om ni vill se bättre uppdateringar så kika in på min instagram ---> fitnessbyelinor

Likes

Comments

Glömde helt av att blogga igår, och ni vet ju vad det innebär.. 5minuter planka!
Får genomföra detta på gymmet senare idag tänkte jag :)

Gårdagen var bra men intensiv, var väldigt mycket att göra med plugg och träningen blev avkopplingen. Känns otroligt skönt att verkligen ha kommit igång igen.

Startade gårdagen med 1h morgonpromenad vid 06, sedan var det plugg i princip hela dagen. Tog en snabbis till stan och köpte mig en klänning bara, har otroligt mycket födelsedagar framöver så behövde ha något fint som passar alla tillfällen, inklusive halloween ;) Sen blev det ytterligare en promenad på kvällen och sedan blev det ett gympass med rygg och armar på schemat. Men slängde även in lite kondition mitt i, för att få upp pulsen. Detta i form av trappmaskin, stavar och knäböj med hopp.


Idag startade även denna morgonen med en promenad vid 06, fantastisk start. Sen väntar ett gympass i mitten av dagen samt 2 promenader till. Är man ledig så är man. Skolarbetet gick såpass bra igår också så kan faktiskt släppa det lite idag.

Ha en fantastisk Onsdag allihopa!

Likes

Comments

Vilken grym måndag jag har haft kära ni!

Startade upp dagen klockan 06 med en långpromenad med mamma, därefter kände jag mig oerhört laddad så gick ner i källaren och körde 30min intensiv box med hopprepshopp utan hopprep, snesteg med box, knäböj samt knäböj med hopp och lite andra övningar för att verkligen hålla pulsen igång. GRYMT skön start och även ett riktigt härligt pass!

Sedan blev det en lång dag i skolan, har så otroligt mycket tentor som närmar sig, både hemtentamen, salstenta samt seminarium.. Så känns som ett rätt pressat schema just nu, men å andra sidan så har jag fantastisk kul på vägen. Har en underbar studiegrupp och supergoa vänner.

Nu ikväll blev det rätt lugnt faktiskt, tog dock en längre promenad nu på kvällskvisten.

Dagens matintag har hamnat på ca 1500kcal, så även där är jag supernöjd. Känns verkligen som om allt börjar röra sig framåt nu och motivationen ligger på topp.

Imorgon väntar en tidig morgon med promenad och box, sen därefter plugg hemma och sedan ett arm och ryggpass på kvällen.

Hoppas verkligen ni haft en toppenmåndag också!


Likes

Comments

Hallå!
Startade morgonen med en sovmorgon och sedan ett ägg och ett glas juice till frukost. Med detta i systemet ska jag nu köra ett pass schlager spinning!

Supertaggad är jag, så nu ska här sjungas och spinnas för glatta livet, åh vad kul!

  • 72 readers

Likes

Comments

Hallå!
Idag har det inte blivit någon träning alls förutom en kortare, lugn promenad. Har haft en förfärlig huvudvärk nu i 3 dagar och den vill inte släppa, vet inte riktigt vad som pågår.

Men nu har jag iaf bokat ett spinningpass för imorgon, så jag hoppas att det ska lyckas få mig på banan igen 👌

Jag insåg nu ikväll, att jag behöver tips på hälsosamma snacks till fredag&lördagkvällar. Gurka och morotsstavar är ju alltid ett vinnande koncept, men har ni fler förslag?
Kommentera gärna isåfall, vill ha allt ☺️

Kvällens mat bestod av en kycklingsallad, fantastiskt gott! Ett mycket fräschare val än pizza som jag hade möjligheten till. Men nu börjar motivationen komma igång så jag hoppas kunna hålla detta nu. Bytte ut riset mot fetaost om ni undrar vad det vita är 😉

Nu ska jag krypa ner i sängen och ladda upp för morgondagen 👊

  • 70 readers

Likes

Comments

Det känns förjävligt att jag tappat allt jag stod för..

Jag har gått upp i vikt igen, jag ska inte skylla på mitt ex, det ska jag inte. Men det var under förhållandet som jag gick upp alldeles för mycket. Jag flyttade och tappade det mesta.. Sambokilon existerar, tro mig. Men det är hemskt att det ska behöva synas på det sättet som det har gjort för min del. Fruktansvärt. 20kg viktuppgång, fyfan. Men jag tänker vara ärlig om det här, för jag känner att det är mitt eget fel, det är mina dåliga matvanor och min dåliga motivation som har tagit mig hit.

Men vet ni en sak? Nästa sommar ska jag känna mig stolt igen. Denna sommaren har på riktigt varit jobbig. Och jag vill verkligen inte att det ska vara så. Jag kom så oerhört långt och förra sommaren var jag så fruktansvärt stolt över mig själv, och nästa sommar ska jag vara tillbaka på samma, om inte bättre, resultat än vad jag vart med om innan. Jag ska hamna i min bästa form NÅGONSIN denna gången. Resan kommer inte bli lätt, den kommer bestå av blod, svett och tårar. Men jag VET att jag kommer att klara det om jag bara ger mig fan på att göra det.

MEN jag behöver ert pepp. Jag behöver er hjälp. Så ni som läser, HIT ME med era bästa och nyttigaste måltider, bästa träningssätten, bästa övningarna och allting sånt för att jag ska komma i form igen.

Denna bloggen kommer att bli min hjälp, minst 1 uppdatering om dagen kommer att ske. Och om jag missar en, så måste jag straffas genom min hatövning, plankan. Missar jag ett blogginlägg är det 5min plankan som gäller. Inte i sträck kanske, för de klarar jag inte ännu. Men fördelat. Målet är att kunna klara det självklart, men först och främst ska jag nå mina mål!

Så allihopa, nu behöver jag er mer än någonsin!


Likes

Comments

Jag som skulle tränat idag, jag var sååå laddad igårkväll när jag skulle somna. Så vaknar jag upp idag, jätteförkyld, hostar som fasen och lungorna bara river. Så jag vågar faktiskt inte träna idag tyvärr. Men jag har varit ute och gått 2 promenader och ska snart bege mig ut på min tredje, med massa varma kläder så fungerar det faktiskt väldigt bra och friskar verkligen upp och jag känner att jag behöver göra någonting iaf.

Jag har även börjat dricka Grönt Te, har hört att det är bra för ämnesomsättningen, stämmer detta?

Om inte, eller även om, vad har ni för tips på att öka ämnesomsättningen?
Jag dricker redan kaffe, äter förbränningspiller, käkar mycket citrus osv. Men har ni något superknep?
Skriv isåfall :)

Nu ska jag snart ut och gå, sen ska jag kurera mig med dusch, skönhetsprodukter, te och clementin. Det känns som om att det är fullt behövande denna afton.

Ha en bra kväll, kämpa på!

/ elinorviolaa


Likes

Comments