Från fredag till söndag var jag och massa vänner på Rubens landställe på Lisö! Vi bastade, badade massor, spelade fotboll, badade lite till och bara umgicks! En av de bästa helgerna denna sommaren. Har insett nu när det börjar närma sig med London, hur mycket mer jag uppskattar allt. Kommer nog aldrig riktigt förstå att jag faktiskt ska flytta dit, och nu är det bara hela 24 dagar kvar. Har lite mindre än två veckor kvar nu på Stadium sen gäller det att fixa med allt från att skriva ut cv, ringa banken, packa helvetes väska (är det ens möjligt att packa ned hela sitt liv) till att säga hejdå till alla vänner :( Här kommer iallafall lite bilder ifrån helgen, blir helt varm i kroppen av att se dessa. Världens bästa.

En fin bild på vägen ner i fredags

Rebecca <3

Typ halva gänget

Jag å Becca

Jag och Alexandra!

Inez och Becca. Sen Ville & Theo på ett hörn!

Mat, Tips

Jag och Felicia har under kvällen fixat med ett nytt boende på Airbnb då det förra krånglade lite. Så det känns skönt! Vi lagade vår special-macka med avokado, halloumi, tomat och rödlök! Kommer nog bli vår go-to mat i London. På onsdag är det exakt en månad tills vi åker, vilket är helt sjukt! Vi båda börjar få lite resfeber nu...

Mat, Resor, Tips

Idag tog vi lite sovmorgon, gjorde en supergod brunch och packade ner det sista. Sedan åkte vi in mot stan, köpte två jättefina handdukar på en liten butik på S:t Hansgatan som är perfekta till stranden samt en kjol från Indiska. Kan försöka visa er sen! Mamma ville självklart gå förbi Kränku tehandel för att köpa ett kilo av sitt favoritte "Ringmursblandning". Jag köpte själv några hekto som jag kan ta med till London!

Nu sitter vi på en restaurang för en tidig middag innan jag ska bege mig mot flygplatsen! Hoppas alla haft en fin söndag.

Mat, Outfits, Resor, Tips

Hårband - Shein
Solglasögon - Gina Tricot
Skjorta - Zara
Skinnkjol - Zara
Skor - New Look

Idag har det varit väldigt molnigt.. Sämre väder de senaste dagarna vilket har varit lite tråkigt! Idag låg vi en stund vid Blå Lagunen där det var extremt mycket folk, som vanligt. Vid fyra tiden åkte vi in mot Visby med mormor för att lämna blommor vid morfars & Olles grav. Sen har vi en tradition varje sommar att vi äter middag med mormor på en restaurang som heter Lindgården. Vi alla beställde in deras plankstek & mullbärsparfait till efterrätt, sååå gott. Världens matkoma nu efteråt. Imorgon kväll flyger jag hem till Stockholm igen. Har semester även nästa vecka så ska försöka hitta på så mycket som möjligt!!

Resor, Tips, Mat, Allmänt

Sämre väder även idag. Vi tog en tur till stenkusten som är ungefär en mil lång med massa fina klapperstensstränder & små fiskehus. Väldigt dålig bilväg så kan tänka mig att det är mysigare att cykla eller gå en bit! Sen åkte vi till Rute Stenungsbageri för en fika! De har även öppet på kvällarna nu på sommaren då det finns pizza på menyn. Har hört att de ska vara supergoda!!

Mat, Outfits, Resor

Har på mig en bikinitopp från COS & samma kjol som igår från Zara

Har varit en sån himla fin dag idag! Vi mötte upp några familjekompisar vid Fårö Fyr & sen åkte vi till en strand i närheten som heter Skalasand där vi har varit hela dagen. Nu har vi precis fikat på samma ställe som i söndags, hann även ta bilder denna gången innan allt åts upp!

Outfits

Hårband - Beck Söndergaard
Solglasögon - Gina tricot
Kofta - Odd Molly
T-shirt - Zara
Kjol - Zara
Skor - New look

Resor, Tips, Mat

Eftersom att vädret inte var lika fint idag bestämde vi oss för att ta en tur med bilen. Först åkte vi till ett kalkstensbrott som ligger vid Smöjen där vi inte varit förut. Det är en av de saker Gotland är känt för, sina kalkstensbrott! Det finns även ett lite närmare Fårösund där vi bor som heter Blå Lagunen. För några år sedan var det knappt några som visste om att det fanns, men nu får man se till att vara ute i god tid för att få både parkering & plats vid vattnet.

Sen åkte vi till Lergrav för att äta lunch på "Lergrav Fisk & Café" ! Jag beställde deras caesarsallad med varmrökt lax & en våffla efteråt. Nu är vi påväg till Slite för att hälsa på mormor & spela lite tennis!

Resor, Tips

Första heldagen på Gotland spenderades på Fårö. Vi har hyrt ett hus i Fårösund i år (tredje året i rad tror jag att det är nu) just för att det är så nära över till Fårö. Först var planen att lägga oss vid Ekeviken som ligger på norra sidan av ön, men där blåste det en del.. Därför la vi oss istället på Sudersand där vi var hela dagen. Åt lunch, solade, badade lite & sedan åkte vi till ett café som heter Sylvis döttrar. De har massa god fika (som jag självklart glömde fota) & även bröd man kan köpa med sig hem! Imorgon ska det bli lite sämre väder så vi får se vad vi hittar på då!