Hejhej!

Sitter, i skrivande stund, på Köpenhamns centralstation och väntar på tåget som går 15:56... Alltså jag vet inte ens vad jag ska börja. Denna lilla resan har varit perfekt! Massa skoj, många promenader och det bästa av allt; konserten!!!

Tänkte skriva om hur vi har haft det under alla dagar så detta blir nog ett ganska långt inlägg.

Iallafall, när vi hade kommit fram första dagen gick vi ut på lite äventyr i Köpenhamn och till slut hamnade vi på Ströget, en av Köpenhamns shoppinggator... Tror jag, hahah. Vi gick runt i många olika affärer och hittade bland annat Urban outfitters (som var i princip drömaffären!!), Sephora, Disney store och lite andra affärer. Dock stängde alla affärer kl 16:00 då det var söndag så vi hann inte kolla så mycket.

Då alla affärer hade stängt gick vi till en italiensk restaurang där vi tänkte äta middag. Vi bestämde oss för att prova deras pizza dem hade och när vi fick in dem så var dem hjärtformade, vilket man kan tolka som gulligt men det var lite läskigt faktiskt. Iallafall så åt vi upp våra pizzor (som var extremt goda), och när vi bad om notan så sa kyparen att de skulle bjuda på maten. Men vi kände att vi var tvungna att betala så vi sa att vi ville göra det. Då fick vi till slut notan och till notan fick vi även 3 hjärtformade klubbor, hahah. Vi betalade och gick ut från restaurangen.

Vi gjorde inte mer den dagen/kvällen utan vi var på hotellrummet, tog det lugnt och gick och la oss vid 22/23.

Andra dagen gick vi upp tidigt, vaknade faktiskt innan väckarklockan som skulle ringa kl 08:00. Vi gick upp, duschade och gjorde oss iordning för att gå ner till frukostserveringen och sedan dra ut på till Ströget igen.

Denna gången gick vi in på Urban outfitters igen, Topshop och glitter. Sedan gick vi till Nyhavn, där The Danish Girl är inspelat, och shit vad fint det var där!! Tog massa kort och gick runt där ett tag, sjukt kul. Efter Nyhavn gick vi till lite andra små affärer som jag inte kommer ihåg vad dem heter och därefter gick vi till burger king och åt och sen gick vi till hotellet för att göra oss iordning för konserten!

När vi skulle hitta till konserten råkade vi gå fel först, men efter många om och men så hittade vi efter en timma. Vi ställde oss i kö till insläppet som var kl 19:00 och köade då alltså i 2 timmar.

Själva konserten var något av det bästa som hänt mig, vi hamnade hyfsat nära och sjöng och dansade hela kvällen. Allt var underbart, det känns nästan overkligt att jag nu sett dem live. Ville verkligen inte gå därifrån igår, ville att de aldrig skulle sluta spela, ville stanna där för evigt! Men så går det ju inte riktigt till...

Väl påväg till hotellet igen hade vi jätteont i fötter, ben och ryggar men det var det självklart värt. När vi kom till hotellet bar vi dödströtta så vi gjorde oss iordning och gick och la oss.

Idag har vi i princip inte gjort någonting mer än att checka ut från hotellet och tagit oss till centralstationen och varit där, och har nu en hemresa framför oss.

Kram, Linnea<3

(PS: kommer antagligen lägga upp fler bilder från resan och konserten senare..)