Försöker ta igen missade muskelgrupper denna veckan och lördagspasset fick bli bröst och triceps. Hade gott om energi från gårdagen, underbart!

Ha en fin valborg alla <3

Är det helg får man efterrätta sig efter frukost, så det så.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Är man sugen på fetaost så är man, inga konstigheter.

Gårdagens lyxmiddag bestod nämligen av fetaostbiffar, klyftpotatis/morötter/rödlök/champinjoner/paprika i ugn med feta (ugnsbakad fetaost = dröm), blandad sallad (med fetaost i.. HAHA) plus tzatsiki.

Drömmigaste efterätten på det? Ja tack! Proteinglass + hackad questbar (cookies & cream), hallon och jordgubbar.

Likes

Comments

Igår var det återigen dags för det som har kommit att bli lite av en tradition vid det här laget, benpass på fredagar. Träningsvärken idag sitter där den ska och det gör mig bara allmänt nöjd.

1. Knäböj

2. Omvänd hacksquat

3. Bulgariska utfall i smithmaskinen (bilderna ovan)

4. Raka marklyft med hantlar

5. Stående vadpress

Har knappt minne kvar av antal set och repetitioner men för min del blev det 10:or i böjen, 8-10:or i hacksquat, 6:or i bulgariska utfall, 15:or i raka mark och 10-12 repetitioner i vadpress. Bra pass i vilket fall som helst och träningsvärken ser jag alltid som ett kvitto av bra jobb. Dags att VÄXA.​

Likes

Comments

Det finns olika anledningar till varför man kan välja att träna. För inte alltid är det väl en njutning att springa i löpspåret trots att det känns som att lungorna ska explodera, eller att lyfta den där vråltunga vikten fast att kroppen känns helt tömd på energi.

Ibland gör man det för

* Känslan efteråt

* För att nå den visuella målbilden av hur man vill se ut.

* För att skingra tankar

* För att man vill bli stark

* För att stressa ner

Och vet ni vad? Alla anledningar är bra anledningar så länge du kommer iväg, genomför det där passet och är nöjd över dig själv i slutet av dagen. Och det här med att träna för att "bli snygg" är väl en skitbra anledning? Sedan att allmänna hälsofördelar följer med det är en bonus. Jag tränar absolut för utseende och det var en av anledningarna till att jag satte min fot på gymmet för sju år sen. Att jag sedan efteråt upptäckt hur det fungerar som en slags terapi och håller mig på banan samt ger mig styrka i vardagliga situationer, det är något jag insett med tiden och det plussar bara på mina huvudsakliga anledningar och motivationsfaktorer.

Att träna för att "må bra". Ja det låter ju bra men hur luddigt är det inte? Är det verkligen motiverande för dig eller krävs det någon annan anledning?

Jag tycker det är fascinerande hur man genom att optimera kostintag, hård träning och vila kan skulptera och forma sin kropp som man vill. Det tillsammans med de hälsofördelar som tillkommer av att ge kroppen det den behöver driver mig framåt varje dag.

Hur bra kan jag bli?

Utgå bara från dig själv och vad du vill, sätt tydliga mål och jobba för dem. 

Hur bra kan du bli?​

Likes

Comments

Idag blev det lite vardagslyx på min favoritresturang Pauluns Deli i Saluhallen ❤️. Jag valde en egenkomponerad sallad med sallad som bas, vildris, bönmix, kesoröra, fetaost, sesammarinerad broccoli och kyckling + hummus. 

Helt underbart att få bomba kroppen med massor av näringsämnen som smakar helt underbart. Bäm! ..säger jag, för andra gången idag. 

Likes

Comments

Tentaskrivning från 8 till 11 idag innan jag fick i mig lunch, chillade lite, och sedan stack iväg till gymmet för ett mosigt ryggpass. Sjukt bra kontakt och pump idag, LÖV IT. Fick verkligen revansch från förra passet.

Dagens övningar var marklyft, latsdrag, stångrodd, hantelrodd och kabelrodd. Avslutade med facepulls för att få med lite baksida axlar också. Bäm! Livets liv.

Likes

Comments

Glider runt i en alldeles för stor hoodtröja och shorts. Studentlivet. Idag ska dagen ägnas åt plugg inför nutritionstentan imorgon. Oklart om outfiten blir på en högre nivå än såhär idag.

Igår körde jag ett kasst axelpass, knappt värt att skriva ut, haha! Kroppen var för trött helt enkelt men det är bara att komma igen. Nu: Kaffe x3 KÖR.

Likes

Comments

Efter en dag på universitetet laddade jag om för ett pass tillägnat min booty:

Sumomark - Utfall i smithmaskin - Raka marklyft med hantlar - Hip-Thrusts med smal fotsättning - Abductor

Började och avslutade med 5 respektive 10 minuter på stairmastern med varierad gång.

Passet gick sjukt bra och pumpen i rumpan grym. Tack NOVA, hoho! Har aldrig använt mig utav PWO men denna utan så mycket "stim" gillar jag verkligen, mest för att få den där eftertraktade "pumpen". Extra gött som vanligt att komma hem och fylla på med ett lass mat ❤️ Potatis, sötpotatis, ugnsrostade grönsaker och nötfärs. Let the gains begin 😎

Likes

Comments

Söndagen spenderades i Solnahallen på Tyngre Classic III för att kika på athletic fitness, classic bodybuilding och bikini fitness. Kändes extra lyxigt att sitta på främre parkett och se så mycket som möjligt. Det blir så mycket mer personligt att få se de tävlandes ansiktsuttryck och mer detaljer på scenen. Vi satt strax bakom domarna dessutom, riktigt nice.

Alla som gör en tävlingssatsning, dietar, tränar hårt och aldrig ger sig för att slutligen få visa upp sin "slutprodukt", alla är vinnare i mina ögon. Har mycket respekt för det. Visst är denna typ av sport väldigt speciell men jag gillar det. Och är man inte så insatt är det lätt att slänga ur sig fnysande kommentarer, tänk efter före säger jag bara. Alla atleter har slitit. Ytligt eller inte, det är en bedömningssport.

Någon som fullkomligt briljerade var Paulina Hermansson. WOW säger jag bara. Posering, utstrålning och form. Inspiration. Så himla roligt att se!

Likes

Comments