08:15 - Tenta

11:00 - Gymmet: Rygg, baksida axlar och triceps. Ganska kasst och stressat pass men så är det ibland.

13:00 - Lägenhetsvisning

Nu är jag slut och redo för middag och plugg. Go go go! Imorgon är det fredag hörrni, ytterligare en lägenhetsvisning väntar plus att jag ska mosa mina små ben, huhu. Ha nu en fortsatt grym torsdag!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

 Innan du ser ner på dig själv och vad du ser i spegeln. Se vad du har. En kropp, en kropp som gör allt för att kunna ställa upp för de krav du ger den. Som fungerar, som reparerar sig själv, som får blodet att pumpa runt i din kropp. Är det inte helt fantastiskt egentligen? Jobba utifrån dina förutsättningar. Se dig själv där du vill vara och du kommer komma dit. Men glöm inte att älska det du har NU. 

Likes

Comments

Dessa godingar är påväg hem till mig. Håller tummarna för att de passar, beställde dem från USA. Kul med något som inte "alla" har. Från celestialbodiez.com om någon är sugen på att spana in dem. "Scrunch" för extra booty, det gillar vi.

På tal om booty är det dags för just ett sånt pass nu. Woooh nu kör vi!

Likes

Comments

Godmorgon måndag! Känner mig utvilad, peppad på en ny (tuff) vecka och att bli bättre. Kom med bussen 19:30 igårkväll, svängde förbi ica, handlade det nödvändigaste och efter att ha fått keso & en banan i magen var jag redan påväg till gymmet. För ärligt, hur skönt det än är att spendera tid hemma så saknar jag gymmet varje gång jag åker iväg. Haha, så sjukt! Kände mig stark (kan det bero på alla mammas köttbullar tro?) och fick ett skönt axelpass. Avslutade med lite mage. Lämnade gymmet runt 23, normalt och så vidare.

- Axelpress

- Sittande axelpress i smithmaskin

- Drag åt sidan i kabelmaskin

- Baksida axlar i maskin

- Liggande kryssdrag i kabelmaskin (för baksida axlar)

- Crunches

- Sidovridningar med kettlebell

Ett par väldefinerade axlar är nog det snyggaste jag vet. Försöker därför lägga extra krut på mina egna.

Likes

Comments

Njuter av de sista timmarna hemma hos mamma och pappa. Pluggar, dricker kaffe och glider runt utan smink och oborstat hår. Livets liv.

Likes

Comments

Påskmat i all ära men helt ärligt föredrar jag fräsch "ren mat". Dagens middag blev lite plock från laxen, den saknade sötpotatisen, keso och rester av tomat och paprika. Fräscht och så gott!

Likes

Comments

Igår var det dags att ta bussen hem. Trafikkaos i och med påsk slutade med en två-timmars försening. Men äsch jag kom fram iallafall! Blev nödproviant i form av mina älskade questbars och sen hade jag en matlåda med mig som fick slukas när jag kom hem till slut. Nötfärs, zucchini och paprika. Saknade potatisen dock. Buhu.

Nu ska jag njuta av lite påskfirande här hemma, försöka släppa lite på maten och återhämta psyket lite. Plugga ska jag göra också.

Önskar er en fin påsk. Ät gott, träna hårt (om du vill) och glöm inte att stanna upp, tänka efter och vara tacksam för det du har ❤️

Lite bebisabs kom fram igår en stund, hejhej. 

Likes

Comments

Hur trist eller tråkigt det låter finns det trots allt inga genvägar inom konsten att gå ner i vikt. Ja, jag ser det lite som en konst. Det finns en rad viktiga aspekter att se till när det kommer till en lyckad viktnedång. För ja, det är skillnad på att tappa vikt för viktens skull och att tappa det vi faktiskt vill få bort, det vill säga fettet, och samtidigt bibehålla muskelmassa. Banta VS. Deffa helt enkelt.

Enkelt förklarat, bantar du struntar du fullständigt i vad det är för sorts vikt du tappar. Detta innebär att du på "köpet" blir av med muskler (!!) och även fett. Väljer du istället att deffa är målet att de bibehålla musklerna du så omsorgsfullt byggt upp och endast bli av med fettmassan istället. Detta kommer ge dig en lean, snygg look istället för att se ut som en platt påse.

Att lägga upp en plan för sin deff och med tålamod och diciplin låta det ta den tid det tar kan jag inte betona mer än nog.

Men hur gör man då?

Jag rekommenderar att du först och främst räknar ut ditt BMR, det vill säga din basala ämnesomsättning. Detta finns det massor av bra sidor för men jag gillar den här: Länk. När du angivit din dagliga aktivitetesnivå (hellre underskatta än att överskatta här, man rör sig oftast mindre än vad man tror) börjar du med att dra av 300-500 kcal från detta i din kost. Kom ihåg, det ska finnas plats för eventuella justeringar så att lägga dig på ett för stort underskott med en gång kommer INTE gynna dig i längden. Drar du av för mycket på en gång har du inte så mycket att jobba med till slut och kroppen kommer gå ner på sparlåga (= försämrad ämnesomsättning, du går lättare upp i vikt igen).

Du kan gå ner i vikt på att äta 1800 kcal godis om det innebär att du ligger på ett kaloriunderskott för din kropp MEN du kommer vara trött genom kraftiga insulinpåslag (godis = snabba kolhydrater = högt blodsocker) och med brist på näringsämnen. Vi vet alla att godis inte är sådär supernyttigt och att få i sig det man behöver näringsmässigt är ännu viktigare under en deff. Därför är ett välplanerat kostschema något som kommer underlätta för dig enormt.

Optimerar du kost och träning vid rätt tillfällen kommer det ge dig mycket bättre energi och din deff kommer kännas mer motiverande. Ingen orkar väl gå runt och må dåligt och det är inte meningen heller. Absolut, en diet ska vara lite tuff men den mesta av tiden ska du faktiskt må bra. Vi vill ta hand om våran kropp, eller hur? :) Ge den grymma förutsättningar och jag lovar att den kommer hänga på.

Är du väldigt osäker på hur du ska gå till väga kan det vara värt att investera i ett individuellt kostupplägg eller så gör du det själv. Det finns en rad olika appar för kaloriräkning så som myfitnesspal eller lifesum.

I kommande inlägg kommer jag ge förslag på hur du kan lägga upp din kost under din deff. Håll utkik! :)

Likes

Comments