View tracker

Innan dagens träningspass har jag förberett en egen cocktail. Det är skönt att kunna mixa ihop sin egen typ av PWO istället för att köpa en "färdig". På det viset får jag det jag gillar och kan hoppa över det jag inte gillar helt enkelt :). Jag är till exempel inget större fan av stickningar som en del PWO-blandningar innehåller. Det som orsakar dessa stickningar är beta-alanin, perfekt, då vet jag det och har inte i det i min egen PWO.

Vad jag däremot gillar är pump och koffein. Därför mixrar jag med det istället.

Idag har jag blandat citrulline malate (ger kortfattat pump samt ökad blodtillförsel till musklerna), kreatin, EAA (essentiella aminosyror, har visat sig ge mer effekt på proteinsyntes jämfört med exempelvis BCAA) samt en burk monster (för koffein och för att det är gott helt enkelt). Jag använder heller inte PWO varje dag, bara när jag känner för det eller är extra trött. Med det sagt är det heller inget måste att experimentera på det här viset, jag gör det för att jag tycker det är roligt och intressant att se hur kroppen svarar. Vill du ha en extra skjuts innan träningen kan det räcka med en kopp kaffe. Man gör som man vill helt enkelt och inget är rätt eller fel.

Blandar allt i en shaker, skakar om och sen drar jag till gymmet. Kör.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Dagens pass blev som planerat rumpa + vader.

Sumomark 8 reps x 4

Abductor (utsida rumpa, gluteus medius) 12 reps x 5

Hip-Thrusts 8 reps x 4

Rumänska marklyft med hantlar 12 reps x 3

Stående vadpress, hantlar 12 reps x 3

Likes

Comments

View tracker

Lite gotte som slunkit ner i magen idag. Gottgott. Ingen träning utan sparar mig för ett rump-pass imorgon. 

Fick ett ryck och klippte håret, så!​

Likes

Comments

Lördagsförmiddagen spenderades på gymmet där jag rev av ett pass för rumpa samt rehab för bålen. Sen käkade vi lunch i saluhallen (jag tog sallad från palles). Sedan slank det ner ett par bars i magen innan det var dags för julbord. Åt massor men ändå fanns det liite plats i magen för glass, nötter och godis. En himla bra kväll. Tacksam.

Livsnjut på hög nivå. Balance is KEY.

Likes

Comments

Bröst, axlar plus vader idag. Gymmet var hyfsat smockat men det gick bra ändå.

Bänkpress x3

Sned bänkpress x3

Baksida axlar (maskin), se bild ovan x4

Hantelpress x4

Liggande lutande hantellyft åt sidan på bänk x4

Hantellyft åt sidan x3

+ vadpress x3

Likes

Comments

Med detta i magen laddar jag om för ett axelpass. Kör.

Jag märker verkligen stor skillnad på mina energinivåer om jag väljer riktig mat eller ex. gröt till lunch/middag. Både i träningen och vardagen. Älskar verkligen sötpotatis så den här veckan har det blivit mycket av det plus kyckling, galet gott. Ett tips när det kommer till sötpotatis är att tillaga den i ugnen i tunna skivor och krydda med kardemumma, kanel och salt. Våga prova :)

Likes

Comments

Efter en lång dag på universitetet var jag såå trött. Lägg till att det var kallt, mörkt och ganska omotiverande att ta sig till gymmet. Jag kom dit trots alls och det blev ett helt okej snabbt pass fokus på rumpan, avslutade med rehabövningar för bålen.

Sumomark 5x4

Adductor x5

Kickbacks x3

+ rehab.

Efter det åt jag ett halvt paket riskakor + proteinpudding till middag och däckade till en film. Så kan det gå. Vettigt.

Likes

Comments