Spenderas med tvätt, storstädning och ikväll ett booty-pass! Kör ba!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Åkte från Stockholm runt 13-tiden och slöade mest hela dagen innan jag tog tag i livet och drog till gymmet för ett sent benpass (ok mest röv..). Det var sista lediga dagen för denna gång och den här veckan blir det mycket jobb. Behövs! Kör 17-23:55 idag och likadant imorgon 😃

Hoppas ni får en fin start på veckan.

Likes

Comments

Första lediga helgen på flera veckor spenderades ute i Stockholms skärgård ❤

Likes

Comments

Hello babes! Har blivit mycket jobb på sistone (vilket är bra och som jag är tacksam för) men lite ork över för bloggandet och uppdatering.

Om en dryg månad kommer dock en ny resa ta fart vilket jag är så excited över. Jag längtar verkligen till hösten nu! waah.

Från gårdagens baksida-pass.

Likes

Comments

GODMORGON! Eller förmiddag. Jag vaknade för inte så längesen iallafall. Jobbade 11 timmar igår, 13:00-23:55 så jag var trött. Henrik överraskande även med att ha köpt tacos till jag kom hem så vi åt det mitt i natten, hoho! Idag jobbar jag igen så har laddat med stor frukost (även fast jag var mättlana från igår) och detta:

Kaffe som jag fryst in, ner i en schyst mugg/glas/whatever, lite vaniljpulver och så cashewmjölk. SO GOOD.

Ha en bra dag babes!

Likes

Comments

En standard smoothie numera. Gjord på en banan, osötad kokosdryck, frysta blåbär/jordgubbar, 1/2 skopa ärtprotein och en matsked spirulina.

Varför ska man äta spirulina? Jo, denna alg har nämligen en hel rad olika effekter på kroppen och hälsan. Spirulina innehåller till 63 % protein, stärker immunförsvar, balanserar hormoner och kan motverka PMS-besvär, förebygger blodbrist, motverkar eksem och mycket mer. Hur bra?

Spirulinan i sig smakar enligt mig hö men jag döljer smaken bra med bara en liten sked i smoothien på morgonen.

Likes

Comments

Dagens middag efter jobb. Sötpotatis, egen hummus, tacosås, quinoa, ärtor och svart bönor. Toppade allting med hampafrön.

Hemmagjord hummus

1 burk kikärtor
1 msk tahini
Citronjuice
1 vitlöksklyfta
Salt
Paprikapulver
1-2 msk vatten

Skölj kikärtorna ordentligt, blanda alla ingredienser i en mixer (jag använder en magic bullet) och mixa. Voilà! Egen hummus 😍

Likes

Comments

Jag älskar att ha mål och jag fungerar inte utan. Något jag upptäckt nu efter tävling och en krävande psykiskt tung vinter och vår.

Jag trodde till en början att jag behövde stora, krävande mål för att känna mig motiverad att träna/äta hälsosamt och det stämmer till en viss del men jag har nu ett otydligt mål och det är viktigt det med för att kunna tänka långsiktigt och må bra hela tiden, hela livet. Inte för ett specifikt datum eller någon siffra.

Det där otydliga målet är helt enkelt att må bra och hitta en balans mellan allt. Jag har jobbat för det så länge nu och ibland har det känts som jag tagit fler steg bakåt än jag gjort framåt men vet ni vad? Så länge jag inte ger upp så rör jag mig mot målet.

Något jag inte har skrivit så mycket om är att jag länge har haft problem med hetsätning blandat med överätning och det är där mitt problem ligger och jobbar att få balans i. Just därför beslutade jag för ett par månader sen att sluta väga min mat, räkna macros och allt som tillhör och börja LYSSNA PÅ KROPPEN. Något jag helt ignorerat länge och som feedade mina hetsätningar ännu mer. Resultatet av detta är att jag nu mår så mycket bättre och: jag har inte överätit på drygt två månader. Helt fantastiskt! Allt jag egentligen behövde göra var att lyssna på kroppens signaler, stressa ner och äta det som kroppen behöver. Näringsrik mat. Och när kroppen stressat ner sig, hormoner börjar fungera optimalt igen då vet jag att min kropp kommer jobba med mig till fullo igen. Jag är på god väg. Målet är heller inte en specifik vikt eller en form utan mitt mående betyder mer än något av det.

För min del gäller det att tänka långsiktigt och det är vad jag gör nu. Hälsan före ALLT. Mentalt och fysiskt.

Där har ni en liten uppdatering. Hoppas ni mår bäst. Kramar!

Likes

Comments

Jobbar en hel del och den senaste veckan har vart tuff så det blev faktiskt bara två pass. Det gör mig dock inget och jag blir inte stressad av tanken att missa några pass längre 😊. Hoppas jag får till fler den här veckan iallafall.

Körde igång med ett pass för rumpa, vader och lite mage idag så nu är jag ändå igång igen. Bjuder även på två bilder från dagens middag. Quinoa, ärtor, bönor, tacosås och hampafrön som topping. Helt veganskt 😄

Likes

Comments