Morgonen började igen med en lång promenad, i uppförsbackar och trappor och ja, det kändes verkligen i benen ;) Efter det åt vi frukost på hotellrummet och sen tog vi vår hyrbil till fiskebyn Mogán där de har en ganska så stor marknad varje fredag. Det var urmysigt att strosa runt där och kika på allt möjligt. Tror jag borde satsa mina sommarjobbspengar på en ordentlig kamera, börjar tröttna på telefonkamerans kvalitét... Kan dock typ ingenting om kameror så om ni har tips på bra systemkameror så kommentera gärna!

Nu har vi bara luggit och degat i solstolarna men tänkte försöka släpa mig till gymmet om en stund, vi får se hur det går hahah ;)

Hela dagen blev vid poolkanten i solstolen. Före frukosten idag morse så var vi hela familjen ut och gå i ca 1h :) Sen gick vi till den allmänna poolen, orkade inte vara där mera så jag gick till rummet för vi har pool rakt utanför rummet och egna solstolar så ligger här och chillar med min mango-passionfrukts smoothie, good times!

Hejsan! Flygresan gick toppen men vi hade lite turbulens då vi landade. Vi kom fram till hotellet kanske runt 13 tiden Spansk tid, första jag och min bror gjorde var att dra på badkläderna och ut i solstolarna :) Hann ut och bekanta mig med springrundorna här också, ida blev det längs med havet och imorgon tänkte jag söka mig upp i bergen ;) Vi bestämmde att vi stannar på hotellet hela kvällen, alla är ganska trötta så iallafall jag tänker gå och lägga mig tidigt och sen ut och gå genast på morgonen!

Ifall någon undrar, vi bor på Ocean Beach Club, Gran canaria :)

Sovmorgon var planerar till idag, har varken hästar att sköta eller skolan att gå till men nej, kl.8 hoppade katten upp i sängen och såg till så att jag vaknade. Nåja, det kanske var bättre så för jag har en massa som måste göras idag när vi åker inatt. Packningen börjar vara någolunda klar, måste bara få in allt i kappsäcken :')
Hittade allt jag behövde i Helsingfors igår som tur!
Vi var hemma ganska sent, men jag kunde inte låta bli att gå till gymmet en sväng. Sprang en stund och gjorde mag-övningar. Men nu ska jag sätta mig framför datorskärmen och skriva klart en uppsats.

Godmorgon! Känns som om jag bara är ute på språng nu för tiden, är påväg mot Helsingfors nu. Ska gå lite i butiker med mamma och sen ska vi på ett ärende :) Hade hoppats på lika fint väder som det varit den senaste veckan men när jag drog upp rullgardinen i morse så hade det börjat snöa, massor.. och inte såndär fin snö utan en klibbig och lite slaskig snö, usch

Som rubriken lyder har idag verkligen varit en lärorik dag, jag har nämligen varit och provridit en ny häst. Jag kommer inte säga mer än att vi håller på att kolla runt vad det finns för hästar till salu osv, berättar mer när saker och ting faller på plats och om något köp blir aktuellt :) Men somsagt så var jag idag och provrida en häst och därför har jag inte bloggat något idag föräns nu.
Men nu håller jag på att (igen) packa inför spanien, haha jag kommer nog aldrig vara klar för jag skriver i vart annat inlägg att jag håller på att packa... ;)
Jag hann till gymmet idag också, ben och rumpa pass blev det!

Önskar min lärare kunde se detta, aktivt studerande påväg mot provridningen medan mamma kör!