Nu har influensan tagit mig också, jag som just skulle komma in på träningsbanan igen efter spanien. Blev ganska lat när vi kom hem och tog hela tre dagar ledigt från gymmet, sen hann jag vara två gånger där och sen fick jag feber, typiskt jag!
Så nu sitter jag här med en täppt näsa och en ordentlig halsbränna och saknar gymmet. Inte får jag i mig tillräckligt med vatten heller för det bränner i halsen för mycket...
Hoppeligen försvinner denhär influensan lika snabbt som den kom och att jag får börja göra saker igen! Bjuder på lite lördagsinspo!

Sådär, vi har landat hemma igen. Vi kom hem runt kl.11 igår kväll och jag somnade kanske kl.11:30 och vaknade nu imorse runt 9. Fick i mig en sockerfri piltti i äppelsmak (piltti är barnmat på burk) och vatten, inte bästa morgonmålet men fick verkligen inte i mig något så får satsa på lunchen istället.
Sitter som bäst och packar upp lite grejjer och sen måste jag plugga plugga plugga... tänkte försöka hinna till gymmet ikväll också :)
Men usch vad ja vill tillbaka till värmen. Första vi såg när vi landade var att det var mörkt, dimmigt, det snöade/regnade, blåste och kallt. Inte en humörhöjjare direkt..
Nedan är lite bilder också från Las Palmas flygfält, från en terass kunde man se alla flygplan när de lyfte och landade, gissa om att jag var i himmelriket haha ;) Tyvärr är alla foton fotade med mobilkameran så usel kvalitét

Semestern över och verkligheten kallar, skulle inte dirket ha något emot att stanna en stund till här. Vi har packat allt och ska efter morgonmålet gå och checka in bagaget i receptionen så behöver vi inte tänka på det när vi kommer till flygfältet. Flyget borde gå runt halv 2 tiden spansk tid och vi borde landa i Helsingfors runt 9-10 tiden finsk tid, OM tidtabellen håller vet man ju aldrig förståss men vi får hoppas på att den gör.
Skola som vanligt imorgon och jag har en massa grejjer som ska göras när jag sitter på planet så det kommer gå snabbt. Om jag har wifi på flygfältet kanske jag klickar lite bilder där men det brukar vara ganska dåligt wifi där :/

Sista lunchen på hotellet igår!

Har verkligen tagit ut de sista dagarna här till 100% så därför har det inte kommit upp något inlägg på 1-2 dagar.
I förrgår var vi ut och äta till Mogán och där finns en underbar lokal restaurang som heter Acaymo. Jag brukar nästan aldrig äta kött på restauranger men på Acaymo kunde jag inte låta bli, sååå gott! Vi var där för 2 år sedan första gången och det var lika bra kvalité på maten. Rekommenderar starkt att besöka Acaymo i Mogán om ni nångång har vägarna förbi :)
Kvällens outfit:

Alltså fatta hur slut jag är för tillfället hahah, vi var hela förmiddagen och gick på Maspalomas sanddyner och längs stranden. Brände mig på bröstet och ryggen på köpet!
Efter att vi strosat runt där någon timme så åkte vi till Rl Tablero som är ett litet köpcentrum, där finns tex. Zara, pull & bear och stradivarius. Inne på Zara hittade jag (eller mamma egentligen haha) två skjortor (lägger bild nedan) och i strafivarius hittade jag en trench coat som jag verkligen gillade men vi bestämde oss att åka tillbaka dit imorgon bara jag och mamma, kanske den kommer med hem då ;)

Här ser ni middags looken för ikväll!
Vi åt på en super mysig italiensk restaurang som heter Ciao Ciao och den ligger vid stranden Amadores. Vi har nästan varit där varje år och ärligt sagt så har vi aldrig varit missnöjda med maten! Rekommenderar att gå dit och äta om man är i närheten :)

Godmorgon! Vi kom ganska så sent hem igår när vi varit ut och äta, kanske runt 11 tiden så 1 på natten finsk tid. Vi åkte lite spontant hela vägen till Maspalomas och åt på en plats där vi var förra året och en servitör kände faktiskt igen mig hahah :)
Dagen började igen med en morgonpromenad och nu har vi just ätit frukost och ska gå till poolen för att steka hela dagen ;)
Bjuder på min outfit från igår kväll: