Middag för två. Malin och gjorde gjorde soppa till middag när jag var hemma i Larsmo. I den har vi:

Sötpotatis

Skjorta, jeans & hårband - second hand
skor - nike
väska - fjällräven

Malin och jag gick till Skata för att fota. Måste ju passa på att fånga de mysiga husen på bild när jag ändå är i Jeppis.

Jag har ju då fallit för hårbandstrenden. Jag gick på röda korsets loppis för ett tag sen och då fyndade jag två sjalar som jag kommer använda som hårband.

Sötboll deluxe. En dag när jag kände mig lite (läs enormt) sötsugen så bakade jag dessa oreobollar. Det är alltså mosade oreokex blandat Philadelphiaost i själva bollarna. Som dekoration har jag smält vitchoklad, smält mörkchoklad, daimkross, kokosflingor, krossade oreokex och krossade franska pastiller.
Receptet hittade jag på Ica.

Ett tag sedan nu, men en helg hade Ville och jag mina föräldrar på besök i Vasa. De uppvaktade mig på födelsedagen och vi åt middag på stan.

Nu just befinner sig mina föräldrar på Kreta. Därför är jag hemma i Larsmo just nu. Är hemma med en syrran och hunden som inte fick åka med på resa. Åker ändå snart tillbaka till Vasa, kan ju inte missa lektionerna. Det har man inte tid med. Då får syster och hund klara sig själva ett par dagar.

En bildbomb från förra lördagen. Då hade jag Felicia på besök i Vasa. Jag hämtade henne från båten sent på fredag kväll.

Lördag morgon började vi med varsin smoothiebowl. Banan, jordgubbar, mango och yoghurt i smoothien, en av mina favoritkombinationer. Smakar gott som godis.

En klassiker, lunch på Sweet Vaasa. Vi har länge pratat om att vi ska testa sallad på något annat ställe. Men Sweet Vaasa har ju en plats i våra hjärtan haha! Men nästa gång kanske?

Vi åt iallafall sallad och såklart blev det efterrätt på det. Som tur fick vi bord. Det var så gott som fullsatt när vi kom in. Hur kan det räcka folk till Vasas alla caféer och restauranger?

Solen visade sig faktiskt en sväng på eftermiddagen och vi bestämde oss får att samla lite D-vitamin. Vi gick mot Sandviken och genom en liten park.

På kvällen försökte vi oss på att baka bröd. Av någon anledning blev det lite platt?

Vi gjorde också pizza till middag och Felicia bjöd på vin. Så där mysigt kan man ha det en vanlig lördagskväll.

En vecka sen det här alltså. Felicia har en kanske en plan på att komma till Vasa så småningom igen. Det tycker jag låter som en bra idé!

Jacka - Stadium, jeans&skor - second hand, linne - Vero Moda, väska - Asos

​Senapsgul, en självklar höstfärg. Denna jackan har båda mina småsystrar avhänt men de har båda tröttnat på den. Så jag har ärvt den. Man brukar ärva av äldre syskon, men inte här.

Jag ligger sjuk hemma i min säng just nu. Var faktiskt hemma från skolan idag, fastän man inte borde vara borta från till exempel gymnastiklektionerna. Men jag sov extremt dåligt på grund av halsen och hade lite feber i morse. Det är väl sådant som hör hösten till, tyvärr. Det är så många som är förkylda. Håller tummarna för att det går snabbt om bara!

Den 2 juni vaknade Anna-Sara och jag upp i vår hotellsäng i Grekland. Vi anlände som jag tidigare nämnde sent kvällen innan. När vi sökte boende i Patras hittade vi ett super billigt hotell, mitt i centrum, med hotellfrukost som ingick. Vi kunde inte annat än slå till.

Som sagt ingick hotellfrukost. Vilken lyx det är alltså. Efter den lyxstunden gick vi ut för att upptäcka Patras. Vi visste egentligen ganska lite om stället. Innan vår tågluff planerade vi ganska mycket för varje resmål. Mest för att vi båda tycker det är sjukt kul att sitta och planera, men också för att vi skulle få ut så mycket som möjligt att de få dagarna vi tillbringade på varje ställe. Men Patras ingick inte i vår resplan så här fick vi upptäcka lite efter hand.

Vi började med att gå runt i centrum. Men vi var båda sugna på ett dopp i havet. Efter lite googlade förstod vi att vi måste ta oss en bit utanför centrum för att hitta en strand.

Vi hade även läst att det fanns en sjukt lång bro i Patras. Så vi slog två flugor i en smäll. Vi tog ett litet lokalt tåg ut till "Rio", där både bron och en strand finns. Bron är alltså 2,8 km lång! Så svårt att tänka att det är 2,8 km till andra ändan när man står där och ser hela bron på en gång.

Vi käkade lunch och drack iskaffe på en restaurang vid strandpromenaden.

Vi tog tåget tillbaka till centrum och gick i lite affärer. Jag köpte den röda jumpsuiten som syns lite på bilderna ovan. Sen njöt vi lite av att kunna chilla i en hotellsäng innan vi gick ut för att käka middag och ta en drink.

Det var en super dag nere i värmen i Grekland. Kan minsann säga att jag längtar tillbaka när jag sitter här 15 september och redigerar bilder och regnet smattrar mot fönstren!

Bjuder på lite mysbilder idag från när jag var på tjejhäng på Ericas villa. Ligger i mensvärk just nu så passar bra att ligga när och kolla tillbaka på bilder från en kall men fin sensommarkväll.

Bomber - Brandymelville

Jeans - Ginatricot

Linne - Lindex

Klocka - Tommy Hilfiger

Skor - Seppälä

Felicia, en person som dyker upp här på bloggen med jämna mellanrum. Hon bor ju på andra sidan potten, alltså i Umeå. Men här strax innan jag drog tillbaka till Vasa efter sommaren i Larsmo, var också Felicia på plats i hemtrakterna. Och vad gör vi då, jo vi äter burgare och fikar.

En lördagskväll käkade vi middag på Friends&Brgrs. Vi är båda tokiga i deras aioli dipp, haha! Sen någon timme innan jag och Ville startade mot Vasa, plockade jag upp Felicia och vi tog en fika på Kaffia.

Du borde nog komma på en visit till Vasa snart tjejen, så vi får göra mera sånt här ;)