Kat Von D shade + light contour palette
Har velat ha denna ett tag nu, har hört många som tipsat om den. Har även sett flera youtube videos där de har sagt att de tycker denna är bättre än Anastasias contour palett. Enda dåliga är att det inte finns någon svensk hemsida att beställa ifrån, däremot finns den att köpa på Sephora.

Kat Von D lock-it tattoo foundation

Sett några videos där de har tipsat om denna och den ska ha väldigt bra täckning och hållbarhet.

Gerard Cosmetics liquid lipstick - Serenity

Har hört så mycket bra om dessa liquid lipsticks från detta märket och älskar verkligen denna färgen, eftersom att den är lite mer neutral och det är såna färger som jag känner mig bekväm i. Ni kan hitta den här.

Hade glömt att lägga upp detta så det kommer upp 2 veckor för sent.

I lördags åkte jag och min klass till polen på vår klassresa. Vi åkte främst dit för att besöka aouswitch men vi hade även tid för shopping och stadsvandring.

Lördag:
Vi samlades på skolan vid sju och därifrån körde några föräldrar oss ner till Sturups flygplats. När vi landade i Polen var vi tvungna att åka buss i ungefär två timmar för att komma till den staden där vi skulle bo vilket Krakow. När vi kom fram hade vi en liten stund på vandrahemmet innan vi skulle ut på stadsvandring då vi bland annat besökte det judiska kvarteren. På kvällen gick vi ut och åt på en resturang och där blev vi serverade tre rätters. Resten av kvällen spenderades på vandrahemmet då det flesta var ganska trötta efter dagen.

Söndag:
På söndagen besökte vi två koncentrationsläger Aouswitch och Birkenau. Det var verkligen väldigt hemskt att se och det som hände där är verkligen fruktansvärt. Jag kan bara inte förstå hur en människa kan vara så psykopatisk att man kommer på ideen, genomför den och dessutom får vissa människor att tycka att det är en bra idee. Fast än att jag nu har varit där och sett allt med egna ögon tycker jag fortfarande att det är svårt att förstå att där vi gick omkring hade tusentals människor dödats. Det var verkligen svårt att fatta det när man gick omkring där inne och kändes mer som ett uppbyggt museum/utställning eftersom att jag verkligen inte kan föreställa mig hur någon kan vara så ond att ens komma på ideen och ännu mindre hur man kan genomföra den. Det värsta är att detta påsättovis fortfarande pågår.

Måndag:
Idag var det inget förbestämt på schemat men det blev att vi på förmiddagen åkte vi till ett shoppingcentrum här i Krakow, i jämförelse var det ungefär lika stort som Emporia i Malmö. Där hittade jag faktiskt ganska mycket saker bland annat så köpte jag en ny sport-bh på newyorker och en tröja från Bershka. Vi åt lunch där och då vi på Pizza hut. Har inte ätit där på jättelänge men älskar verkligen deras pizzor. Efter lunch åkte vi tillbaka till vandrahemmet för att sedan gå till torget. Vi fick då gå runt på det affärerna runt torget men det var ungefär samma affärer där som det var på köpcentrumet. Vi skulle sedan åka på en båttur på floden och där vi även några pizza slicear var. Måste bara säga att jag tycker pizzorna var väldigt mycket godare här än hemma. Båtturen slutade vid det före detta judiska kvarteren. Där gick vi runt en stund innan vi började gå tillbaka mot vandrahemmet. Vi bytte bara snabbt kläder och sedan gick vi tillbaka mot torget. Detta var enda kvällen då vi alla själva fick välja var man skulle äta. Det slutade med att det flesta åt på donken. Sedan fick vi gå runt på torget till kvart i elva då var vi tvungna att gå tillbaka till vandrahemmet. Eftersom att bussen skulle hämta oss halv fem på morgonen dygnade det flesta.

Tisdag:
Eftersom att nästan ingen hade sovit var alla väldigt trötta när bussen kom och hämtade oss det tog sedan ungefär en och en halv timme innan vi kom till flygplatsen. Den dagen var jag så trött att jag somnade varje gång jag fick chansen.

Några av det skor som tillhörde judarna som var på koncentrationslägrena.

Idag åkte jag och Dagny till Väla och Ikea i Helsingborg. Vi gick först in på Väla och var där en stund. Jag köpte inget på Väla förutom frozen yoghurt. Sååå gooott!

Efter det gick vi in på Ikea där åt vi först. Jag var inte så hungrig så jag åt bara pommes med bearnaise och sedan åt vi skumraketer tilö efterrätt. Vi hade bara någon timme på oss innan de stängde men jag hittade ändå några saker. Köpte två prydnadskuddar som jag ska ha till min säng, godis och lite andra småsaker.

Ikväll var jag och Tove på Pinchos. Det är en tapas resturang så man beställer flera smårätter istället för en stor man beställer det även via mobilen. Maten var väldigt god och jag gillar konceptet av att man får flera smårätter för på det sättet får man smaka på flera rätter istället för. Efter Pinchos gick vi till hemsköp för att köpa lite godis och sedan åkte vi hem till Tove.

Detta var en jobbig dag och stämningen var lite sämre vid frukostbordet eftersom att idag var dagen vi åkte hem. Våran värdfamilj körde oss till sär bussarna skulle hämta upp oss och sedan köra oss till flygplatsen. Alla förutom vi som skulle flyga till Göteborg släpptes av på ett ställe så vi var tvungna att säga hejdå till det flesta redan där. Det var jobbigt att säga hejdå till alla eftersom att vi inte visste när vi skulle ses igen. Eftersom att vi var på flygplatsen fyra timmar innan vårt plan gick fick vi inte checka in och var tvungna att sitta utanför incheckningen istället. När vi väl checkade in märkte jag och Tove att vi hade övervikt och vi fick packa om mitt bland allt folk. Efter det gick allt ganska snabbt innan vi gick ombord på planet till amsterdam. Där var vi bara någon timme innan vi åkte hem till sverige. Det var ganska skönt komma samtidigt ganska sorgligt eftersom att det innebar att resan var över.

Idag fick man tillbaka proven, som vi hade gjort dagen innan. Som förväntat gick det inte jättebra, men som jag skrev i förra inlägget så var provet inte anpassat för allas nivå.

På eftermiddagen var vi lediga, så Tove och jag gick runt och kollade i affärer hela eftermiddagen, och jag lite olika saker. Jag köpte bland annat en foundation från Revlon och ett puder från Rimmel.
När klockan närmade sig fem, gick vi hem och duschade, fixade oss och började packa lite.
Vi åt ingen middag hemma hos värdfamiljen, vi gick istället ner till stranden med resten av STSarna, där vi åt pizza, tog ett sista dopp, och hade det allmänt mysigt. Det var riktigt sorgligt när vi sedan skulle gå hem, många grät, och alla kramades.

Juan les pins, Frankrike

Idag var det sista skoldagen! Alla gjorde ett slutprov, för att se hur mycket vi hade utvecklats, men alla nivåer fick göra samma prov, så därför var det ganska svårt.

Efter skolan gick jag och Tove och åt, och sen gick vi till stranden där vi var i några timmar. Efter det gick vi till en mataffär där vi köpte en massa godis och annat att ta hem till Sverige.
Eftersom att det var den sista kvällen då vi kunde äta ute, gick vi och åt en trerätters middag på en restaurang som låg på stranden. Det var jättemysigt och vi åt jättegod mat.
Efter middagen gick vi till en annan strand där ledarna och resten av STSarna var.

Juan les pins, Frankrike

Idag var det Frankrikes nationaldag och den började med att jag, Tove, Hedda, Ebba och Carin åkte till Canyon forest igen. Vi tog tåget vid åtta på morgonen till Villieneuve Loubet där ifrån fick vi gå i 45 min eftersom att bussen bara gick varannan timme. Vi var där hela förmiddagen och åkte hem vid två. Denna gången gick vi den svarta bannan precis som förra gången.

När vi sedan kom hem hann vi bara duscha och bytta om innan det var dags att samlas i Pinede igen. Vi gick då gemensamt ner till stranden för att även denna kväll kolla på fyrverkerierna fast denna gången var det istället på Juan Les Pins stranden. Där gick vi ut och satte oss på piren.

Tog inga bilder på Canyon forest utan jag filmade istället.

Hej
Har nu inte lagt ut något på min blogg på över ett halvår. Jag har haft mycket att göra i skolan vilket har gjort att bloggen har blivit lidande. När jag loggade in på bloggen idag märkte jag att jag hade flera skrivna inlägg fråk språkresan som jag inte har lagt upp så kommer att lägga upp dem nu istället.

Idag hade vi som vanligt skola på morgonen. Vi tränade på lite verb och i slutet av lektionen övade vi på låten vi ska sjunga sista "skoldagen".

Efter skolan tog vi tåget till Marineland. Det låg mittemot Aqua splash där vi hade varit några dagar tidigare. Det var ungefär som ett zoo fast det var bara djur som lever i vatten där. När vi var där passade vi även på att kolla på en delfinshow och en späckhuggarshow.

Eftersom detta var den 13 juli dagen innan den franska nationaldagen började det fira redan den kvällen. Påkvällen satt vi då på stranden i Antibe och tittade på fyrverkerier.

Juan les pins, Frankrike

Idag samlades vi på Place du Gaulle på morgonen för att sedan gemensamt gå ner till tågstationen. Där tog vi tåget till Monacco. Vi var där tills ungefär klockan 4. På kvällen var jag och Tove bara hemma för att vi var väldigt trötta.