Åh njuter verkligen så mycket av vädret just nu, man måste ju ta vara på det så länge det varar haha! Igår åt vi middag på terrassen för första gången i år och till efterrätt blev det jordgubbar och blåbär, såå gott!

Idag har jag varit ute i solen och räknat matte ett par timmar. Bara två prov kvar innan lovet börjar och jag längtar så mycket!

Inlägget innehåller adlinks

1. Rosa set // 2. Svart plisserad topp // 3. Mörkröd klänning // 4. Rosa blus // 5. Röd topp // 6. Ljusblå topp // 7. Jeanskjol

Bara att klicka på länkarna ovan för att komma till plaggen!

Här ovan finns lite fint till sommaren, finns ju alltid så mycket fint i butikerna just under denna tid. Jag försöker dock hålla i pengarna och sparar både till en resa och bilköp i höst, men titta kan man alltid göra haha.

Igår träffade jag älsklingarna hos Nelly för att grilla och mysa. När vi väl fått på grillen (efter typ 2h och lite hjälp haha..) åt vi massa gott och sen spelade vi spel och snackade skit, det vi är bäst på haha. Så mysigt med en "extra fredag" när det är ledigt idag!

Annars då? Provveckan har dragit i gång och jag har skadat foten riktigt rejält passligt nog till sommaren, ibland är det inte allt för roligt att vara hundägare haha.. Ska ha skadat en hel del mjukdelar inne i foten så jag hoppar på kryckor några veckor framåt.. Nåja, får hoppas det är bättre tills sommarlovet och jobbet drar igång iallafall.

Sitter i taxin påväg hem från flygplatsen nu. En vecka går så fruktansvärt fort och jag kan inte vänta tills nästa gång jag åker igen.
Säga vad man vill om Turkiets politiska läge men det är helt klart mitt favoritland. Alla härliga och genuint snälla människor som finns där, naturen, kulturen ja allt. Det är ju trots allt inte folkets fel att de har en idiot till president, i alla fall inte hälften av folket som är emot honom haha.
Tycker så synd om alla som drabbats när turismen sjunkit med 40% sedan förra året. Funderar du på att åka till Turkiet: gör det! På Antalyakusten är det inte oroligt nånstans.
Hotellet, Sensimar Andiz, var också så fint och jag kan inte vara mer nöjd än jag är. Väldigt serviceinriktade människor som arbetade där och ett stort plus var att de kunde prata bra engelska, det är ju tyvärr inte ett anställningskrav överallt där nere haha. Nära till stranden (ett måste för mig), fint rum, härlig mat och gillade även att det var gångavstånd in till centrum.
Vädret har ju inte varit det bästa men jag har njutit till hundra procent iallafall.
Imorgon ringer klockan 05.50 igen och det är dags att kickstarta veckan med 8-16 i skolan, mindre trevligt. Dock är det endast två veckor kvar: en slutspurt med provvecka och sen är det sommarlov! Jag börjar dock jobba direkt och så jobbar jag hela juni-juli och däremellan ska jag hinna läsa på studentexamen. Nåja, om ett år har jag förhoppningsvis min mössa i handen och kan äntligen flytta ner till Turkiet och leva livet lite haha.

Till vänster: Världens snällaste och gosigaste hund jag hittade på min promenad igår. Han följde efter mig hela vägen och vid stranden la han sig ner och ville att jag skulle skrapa honom på magen. Mitt hjärta brister verkligen i miljoner bitar när jag ser alla dessa gatuhundar och katter. Tänkte verkligen på hur bra mina egna björnar där hemma har det när jag såg en hund äta en fågel till frukost igår. Så hemskt och man vill bara ta hand om dem och se till att de får ett bra liv. Hotellet vi bor på tar dock hand om strökatter och har en egen bakgård till dem med små hus, mat och vatten, så bra intiativ ju.

Till höger: Det har varit lite smådåligt väder både igår och idag, men solen tar ju på fast det är lite molnigt så jag läser tidningar och böcker på balkongen!

Det är verkligen så fint här med massor av olika blommor och palmer, älskar verkligen fina och välskötta omgivningar. På vägen till stranden finns en vägg med massor av vita blommor, hur fint och fotovänligt är inte det då haha?

En liten bränna har jag fått till trots min otroliga allergi för solen just nu. Jag har inte alls varit så här känslig förut men jag lider (ja, jag lider verkligen) av urtikaria, en slags nässelfeber, som jag haft nu i snart två år. Bränner fläckar av kroppen och får massor av röda utslag, inte alls kul. Men jag försöker njuta och tänker att det lägger sig och att jag blir brun då istället.

Igår somnade jag tidigt efter en lång dag och var måttligt trött efter en lång resedeg och hamam+massage så imorse vaknade jag pigg och utvilad kl 06.00 och drog iväg ut på morgonjogg. Det blev en runda på 6km, riktigt passligt att starta dagen med!

Jag har ju aldrig varit i Side förut så det passar bra att upptäcka lite till fots. Från vårt hotell går en fin strandpromenad som gå ända in till centrum, super ju!

Side är ju en stad med massor av historia bakom och historieintresserad som jag är passade jag även på att besöka den antika delen av staden och Apollos tempel, superfint i morgonsolen och inte en enda själ ute. Själva staden består av små gator och gränder med gamla fina hus med färgglada dörrar och massor med blommor.

Nu efter morgondopp och frukost ska jag gå till stranden. Puss & kram

Efter en superstressig vecka med massor av skolarbete, deadlines, uppsatser och presentationer som skulle lämnas in pustade jag äntligen ut igår, ä n t l i g e n kan jag med gott samvete ta en vecka semester! Har gjort undan det mesta redan så kommer inte behöva plugga allt för mycket i solstolen nästa vecka. Jag ska alltså åka till Turkiet imorgon om jag inte nämnt det här(?).

Efter 12 välbehövliga timmar sömn inatt har jag varit ute i solen med hundarna och nu har jag packat de sista småsakerna. I min handväska när jag flyger har jag alltid en bra bok (ÄLSKAR Fredrik Eklund, finns nog inte en ljuvligare person än honom? Började läsa boken förra sommaren och har fortfarande halva kvar haha..), pass (mitt fina passfodral är från NA-KD), läppsyl och solglasögon (och mina vanliga läsglasögon).

Det lovas runt 30 grader och strålande sol varje dag och jag längtar ihjäl mig efter morgonpromenader längs stranden, simit och färsk frukt till frukost och allt annat härligt som hör semestern till. Hörs från Turkiet, puss och kram

.I fredags var det så fint väder på kvällen så jag gick och simmade med hundarna, lyckligaste dem! Senare på kvällen fick jag feber så tog det bara lugnt och gjorde läxor.

Igår var det valborg! Jag åt först middag med några vänner och senare på kvällen blev det fest. Summa sumarum: bra kväll.

Idag sov jag ut riktigt ordentligt och steg upp först efter 12, väldigt behövligt vill jag lova. Nu ska jag fixa med lite skolarbeten och läxor innan denna kväll är slut, kram på er och hoppas ni haft en bra helg.

Världens gladaste hund när man kommer hem haha // Har barnvaktat lillen denna helg så i fredags åt vi fredagsgodiset i sängen och kollade på Turtles, hans favorit.

Igår träffade jag Nelly och Matilda på kvällen: vi åt tacopaj och blåbärspaj och hade det supermysigt // Dagens frukost! Avokadomacka, yoghurt med granola och plättar med bär. Älskar att göra en större frukost på helgen, det gör livet lite festligare.

Nu efter promenad med hundarna ska jag fixa med lite läxor och skolarbeten. Idag är det bara 3 veckor tills jag åker på semester också, längtar ihjäl mig efter sol. Hoppas ni haft en bra helg, kram

*** innehåller ad-links

Rosa off-shoulder blus // Svart skjorta // Jeans med slitningar

Några vårfavoriter, in och fynda massa fint! Bara att klicka på länkarna under bilderna.