Hur underbart är det inte att min skola ordnade så att några elever fick chansen att gå caminito del rey. Det är en vandringsled på två kilometer som ligger 100 meter över marken. Vandringsleden ligger i ett område som heter El chorro och som ligger en timme med buss från min skola. Vi åkte dit i fredags och spenderade en hel dag i området El chorro, riktigt rolig dag var det!

Terifa var helt underbart, är super glad över att jag fick möjlighet att göra denna mini resa. Det var min kompis Alice som frågade om jag ville hänga på, då hon och hennes värdfamilj skulle åka dit. Först så åkte vi in till Terifa stad och shoppade lite, där fanns super många mysiga små butiker och jag köpte en väska och Alice köpte ett par shorts. Sedan begav vi oss till Stranden och hängde där resten av dagen, super mysig dag!

Hej! Planet landade i Malaga 16:45, vid flygplatsen hämtade skolan upp oss med en buss. Bussen åkte till skolan där vi skulle träffa våra värdfamiljer. När vi kom fram stod min värdmamma redan där, vi hälsade med två kindpussar (för det är så man hälsar i Spanien.) Jag ska bo med två andra studenter men ingen av dom hade kommit så jag träffade familjen först. Familjen består av en värdmamma, värdmammans mamma och son. Mormor i familjern har dock inte kommet ännu då hon är i norra Spanien på semester. Familjen är jättesnäll, som tur är kan alla i värdfamiljen engelska vilket är bra för annars hade det varit otroligt jobbit just nu eftersom min spanska är lite sådär nu efter sommarlovet. Igår så hann jag bara packa upp och äta middag och sen var jag helt slut så jag var tvungen att sova. Vaknade klockan 10 idag och sedan satte jag mig och chillade vid poolen, klockan 15:30 åkte jag och min värdmamma tåg till skolan för att hämta de andra studententerna. Det var en stund emellan tills den andra kom så vi gick ner till standen och tog en glass och sedan gick vi tillbaka till skolan igen. Det har varit otroligt varmt idag han som vi köpte glass av sa att det var 40 grader. Nu är jag hemma och de andra studenterna är här nu, de ska packa upp och sedan tänkte vi ta ett dopp i vår pool här för det är som sagt otåligt varmt trots att klockan är 7 här borta.