I fredags så åkte vi till Sevilla med skolan! Vi gick upp in en katedral och kollade på kända platser och byggnader i staden, det var supermysig!

I Lördags så åkte jag och väldigt många från skolan till costa colure (en festival)!! Vi åkte dit ungefär klockan 6 och åkte hem runt klockan 12 då sista tåget gick! Festivalen låg torrmolines som är en ort som ligger 15 minuter ifrån med tåg ungefär! Hade en superbra kväll då det var bra musik och jag hade grymt sällskap!

Idag (söndag) har jag och 10 andra tjejer varit på en höghöjdsbana! Det var alltså som en hinderbana som sträcker sig upp i trädtopparna, den högsta banan låg på 10 meters höjd ungefär! Det var superkul men väldigt ansträngande och lite läskigt!

Igår hade vi 100-dagars middag, vi firade alltså att det bara är hundra dagar kvar tills vi tar studenten! Känns otroligt kul, men samtidigt lite tråkigt för det betyder att mitt Spanien-äventyr är över. Middagen med klassen var på stranden och vi tog själva med oss mat. Jag och Lisa köpte pizza på närmaste pizzeria, grymt gott var det! Efter middagen gick jag och de flesta till en bar som heter Panda där träffade vi många tvåor och ettor! Hade en jättebra kväll!

I onsdags så åkte jag, Ella och mina föräldrar till Sierra Nevada där bodde vi på ett hotel en natt. Vi åkte tidigt på onsdag morgon och åkte hem sent på torsdag eftermiddag så två skiddagar fick vi där, det var super härligt hade bästa tänkbara väder med blå himmel och stålade sol båda dagarna! I Sierra var även Lisa och hennes föräldrar så vi passade på att träffa dem också!

Eftersom Jag, Ella och Lisa började skolan klockan 12:30 så bestämde vi oss för att äta brunch innan skolan på ett café i Fuengirola som heter Oragnic Café! Super god mat, dit kommer jag defenitivt gå igen!

Igår åkte vi till Sierra Nevada på vår idrottsdag med skolan! Blev positivt överraskat över hur stort och bra det var! Det fanns 117 pister! Där fanns grymma backar och en otroligt fin utsikt! Sierra Nevada ligger två timmar ifrån Fuengirola! Dagen var underbar, var lite moln på förmiddagen men senare sprack det upp och blev superfint! Om en vecka kommer mina föräldrar till Marbella så jag kommer att bo där tillsammans med dem, under två dagar tänkte vi även åka till Sierra Nevada igen, så tagg!

Idag slutade både Lisa och jag tidigt så när vi kom hem så bestämde vi oss för att sola lite på balkongen!

Hej! Idag har vi varit på en utflykt med skolan. Först åkte vi till en Oljeodling där vi fick se hur det gick till när man gör olivolja innan vi åkte där ifrån fick vi även med oss en flaska olivolja från just den olivodlingen! Efter detta åkte vi till ett hotel där vi åt trerättersmiddag och sedan så åkte vi vidare till en så kallad Botanskträgård som ligger precis utanför staden Malaga. Botanskträgård innebär att det flesta av träden i trädgården är planterade. I trägården fanns trädsorter från Mexico och Australien och andra träd som kunde bli över 400 år!

Nu ska jag börja fixa mig inför en födelsedagsmiddag för Lisa som fyller 20 år idag, ska bli supermys!

Idag tog jag och Hanna en sväng till Marbella, det ligger ungefär 40 minuter ifrån där jag bor (Fuengirola). Egentligen åkte vi dit för att fixa Hannas dator på Apple store men när vi kom till Apple store så fick vi reda på att man var tvungen att boka tid långt i förväg för att de skulle kolla på datorn! Så det var lite segt för det var liksom därför vi åkte till Marbella. Men det gjorde egentligen inte så mycket för istället gick vi runt på paseo maritimo som är strandpromenaden i Marbella. Där köpte jag en klänning i en supermysig liten butik!

Matilda och Hanna åt nyårsmiddag hos mig och sedan fixade vi oss tillsammans inför nyårsfesten! Festen vi skulle på låg i Tumba så ganska långt bort då mina föräldrar bor i Vendelsö så det tar ungefär 30 minuter med bil och ännu längre om man ska ta buss eller tåg, men som tur var så skjutsade Julia oss! Det var en super rolig kväll, då jag träffade väldigt många människor från min gamla klass i sjölins och även andra människor därifrån! Hoppas att ni också hade ett bra nyår!

Först åt vi middag hos Hanna i hennes lägenhet, sedan åkte vi till woken, en bar och sedan till Café opera! Hade en super bra kväll med massor av dans och skratt!