Världens godaste och enklaste sallad.

Du behöver:

Tomater

Gurka

Sallad

Feta ost

Salt

Olivolja

​Hej på er! Idag har det inte hänt mycket här hemma hos mig, vaknade vid halv 10 och åt en snabb frukost för att lägga mig på en luftmadrass i poolen. Efter lunch gick vi ner till vår brygga och badade, lite för kallt för mig så badade inte, badkruka. ;-) Sedan blev det middag och vi åt grillat kött, med min goda och enkla sallad och tsatsiki, mums. Imorgon fyller min Lillebror 14 år så vi ska fira han med farmor och farfar som kommer hit. Nu ska jag fortsätta och titta på ett avsnitt av Gossip girl, bästa serien. Puss

Stannade i Nävekvarn för lunch för min del fick fick bli en räksallad.

Övningskörde.

"Bomans glass" i Trosa är världens godaste glass, min favorit smak är vanilj.

Torsdag igen och dagarna bara springer förbi tycker jag. Idag började jag dagen med en springtur på 3 km i solen och det var ju väldigt varmt kan jag meddela, blir nog att jag tar mig ut på en springtur på kvällarna istället. Jag och mamma tog sedan ett dopp i sjön, mycket svalkande och uppfriskande jag som är en badkruka egentligen kom i ändå. ;-) Vi åkte in till Kisa och jag övningskörde, tycker det går bättre och bättre och känner mig säkrare för varje gång jag kör ute på vägarna. På bilden ser jag väldigt kort ut, hahah. :-P

Imorgon bär det i alla fall hemåt, har lite saker att fixa och dona med. Puss och kram

Är framme på landet nu och kommer antingen spendera några dagar här eller så åker jag hem imorgon, det ska ju vara så varmt så vill komma hem och lägga mig framför poolen och bara ta det lugnt.

Tåget rullade in på perrongen vid halv 1 och då mötte farmor och farfar upp mig, Alice och Ludvig så åkte vi in till torget i Linköping och satte oss på en thailändsk resturang, jätte gott var det. Kom fram till landet runt fyra och lade mig i solen där det blev en timmes nap, Nu ska vi ta och äta grillad lax med sommarpotatis och sallad, mums. XOXO

Hejsan, idag blev det en dags trip till Båstad och tennis med familjen. Jag tycker att tennis ser så roligt ut och har alltid velat börja spela det, till hösten ska jag nog ta några tennis lektioner eller hoppa med i någon nybörjare grupp, hade inte tänkt att bli värsta proffset men få en bra teknik liksom.

Vi satte oss på resturang Papas för lite lunch, den ligger precis nere vid hamnen, jätte fin var den med skärgårds tema. Kan verkligen rekommendera den då maten (speciellt buffén) var så god och fräsch, till efterrätt fick man äta hur många macarons man ville, dröm. ;-)

Imorgon bär det av till Linköping och sommarhuset, vill egentligen hem men ibland får man offra sig. ;-)

Hej på er! Jag är äntligen tillbaka i Sverige från en fantastisk vecka i Italien med familjen. Min bloggning har inte varit på topp och jag ursäktar verkligen för det och det blev inte bättre när det var dåligt internet på hela området vi bodde. Just nu befinner jag mig i Helsingborg och kommer vara här tills på onsdag tror jag och sedan tar jag antingen tåg eller så åker hela familjen upp med bil hem till Stockholm. Ska bli skönt att komma hem till mitt rum och min säng som jag saknat mest. ;-)

Idag var jag, pappa, Alice och Ludvig i Väla centrum och shoppade. Det är fortfarande mycket rea i butikerna men tycker för det mesta att det aldrig finns något som passar mig i smaken. Men fick med mig en svart blus och en vit t-shirt har letat efter en så länge och äntligen hittade jag en, båda plaggen är från Zara, älskar den butiken. Köpte ett body butter från Body shop också, min var slut så behövde köpa en ny.

Hej på er! Idag började resan mot Italien redan vid halv 8 på morgonen, morgon trötta och inte på våra bästa humör. Vid klockan halv tolv kom vi fram till Cannes och jag måste bara säga att den staden överraskade mig, gamla romantiska hus längs hela vägen ner till stranden och ut med stranden så låg dem finare butikerna som Louis Vuitton, Chanel, Gucci och många fler. Tänk att ha sin egna lägenhet där med utsikt över medelhavet och alla snygga båtar, men får nog ta och drömma lite till.

Sedan fortsatte vi vår resa mot Nice men blev inte lika imponerad som jag blev över Cannes. I Nice stannade vi i alla fall och åt på ett jätte god restaurang och tog ett dopp i havet, det var säkert 25 grader eller något. Men jag som inte är så jätte förtjust i att bada tog ju lite tid på mig att komma i som vanligt. ;-)

Vi körde sedan vidare mot Monaco och där var det ju fullt med bilar överallt, ett jätte litet land men med störst befolkningstäthet och det kan jag verkligen hålla med om. Flera stora båtar eller yachter som det flesta var låg vid hamnen och flera låg utanför då det inte fanns plats.

Nu bor vi på ett hotell i en liten stad i Italien och imorgon bär det av igen utanför Venedig där vi bokat hotell i en vecka, ska bli skönt med bad och sol nu och läsa massor av böcker.

Vi kom till Frankrike och bor i Valencia tror jag att det heter! Imorgon bör det av till Nice och Monaco för att sola och bada några timmar för att sedan bege sig vidare till Italien! Blir rätt kort inlägg då vi ska upp tidigt imorgon, puss på er!

Hej alla godingar! Hela dagen har bestått av att bara åkt bil men nu har vi äntligen hittat ett hotell och tagit in på det. Klockan ringde 6:15 imorse och det vara bara att gå upp då vi hade lite båtar att passa, först en från Sverige till Danmark och sen en båt från Danmark till Tyskland. Det har varit en väldigt lång resa men har sovit mig igenom den då det var storm inatt och jag sov kanske bara en timma eller något. Imorgon drar vi vidare mot Frankrike tror jag, planerna kan ändras. Kikar in imorgon också när jag hittar internet. :-)

Linn Ahlborg

Linn är en av mina favorit bloggerskor, läser hennes blogg varenda dag. Hon skriver om sin vardag, resor och visar flera outfits bilder, boår verkligen inspiration från henne. Cred till Linn Ahlborg.

Vanessa och Vendela Laukkanen

Vanessa och Vendela Laukkanen, två tvillingar som också skriver om sin vardag och alla deras resor som dem gör flera gånger om året.

Hanna Friberg

Hanna Friberg är nog den spontanaste bloggaren jag känner till, älskar det verkligen då jag själv är väldigt spontan av mig. Hon tar sista minuten resor och lever livet, just nu är hon i Paris och om ni går in på hennes blogg så kommer ni vilja boka en flygbiljett till Paris på direkten. Love it.

Detta är bara ett fåtal bloggar jag läser men har insett att flera av dem bloggerskor jag läser är mycket drivna, envisa och vill något i livet och det är exakt så jag är också, jag ska lyckas.