Tjenis! Igår var dag 2 av Diani. Dagen bestod av strandhäng, vattengymnastik, Beach volleyboll och massor av buffé.

Här är lite pics :))

Hej allihopa! Idag gick jag på höstlov och internatet har åkt till Diani!!! Vi steg upp jättetidigt imorse för att åka tåg och vi kom fram till hotellet vid ungefär 5-tiden. Wow, det är verkligen så otroligt fint här. Så fort vi fick chansen så blev det ett dopp i havet. Senare bestod kvällen av middagsbuffé, strandhäng och beachparty. Den här veckan kommer bli lit!

Här är lite bilder från dagen:

Sleepover hos Jossan och en prommis i Karura Forrest

Hej igen! I helgen var vi på safari i Masai Mara, Kenya mest kända nationalpark. Den ligger på gränsen till Tanzania och nationalparken Serengeti, så jag kan även säga att jag varit i Tanzania nu, eftersom jag gick över gränsen en gång. Vi sov över 2 nätter på en camping utanför Masai Mara, vilket var väldigt mysigt. Vi åkte otroligt mycket buss under de här dagarna. Först 8h till Masai Mara från skolan, för att sedan åka på gamedrive (När man åker och kollar på djur i bilen/bussen) i 4h, men också hela dagen från klockan 6 på morgonen till klockan 19 på söndagen. På måndagen åkte vi också ut på en kortare gamedrive för att se soluppgången på savannen så då satt vi i bussen från ungefär 05.30 till 21.00 den dagen. Vägarna här är inte heller som vägarna i Sverige, utan det skumpar otroligt mycket.

Men trots de långa och jobbiga bussturerna så var det en otrolig upplevelse och jag fick se The Big 5 vilket var otroligt roligt och coolt! Utöver The Big Five såg jag även krokodiler, flodhäst, flera tusental gnuer (Det var migration, så vi kom under tiden där det var som mest gnuer i parken), antiloper, zebror, bufflar, hyenor, apor, maraboustork, strutsar och gamar.

Här kommer lite bilder ifrån helgen! :)

Hej hörni. Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade. Här kommer lite bilder från en campingtripp min klass gjorde till nationalparken Hell's Gate. Fun fact, där filmen Lejonkungen utspelar sig är inspirerad av Hell's Gate. Det var iallafall jättemysigt. Vi tältade och lagade mat tillsammans. Ena dagen så gick vi på en jättecool hike genom en ravin. Vi fick bland annat vada genom vatten som kommer från de varma källorna, samt klättra i rep. Very fun!

Pussas lite med giraffer

Dem här elefantungarna är föräldralösa. Några av dem har blivit övergivna efter att deras mammor dött av t.ex sjukdom, men många är föräldralösa pågrund av tjuvjakt.

Lunch och en bild tagen ifrån bussen på Toymarket. En marknad som vi ska besöka imorgon.

Hej allihopa! Idag gick ett domstolsbeslut igenom att det ska vara omval här i Kenya. Vi fick därför inte lämna internatet, eftersom det skulle kunna uppstå konflikt. Så istället hängde vi hemma. Vi målade lite i bildsalen, såg på film, lekte charader och beställde delivery. Det var mysigt iallafall. Kram!

Hej! Nu har jag varit på svenska skolan i ungefär 10 dagar. Det har varit jättekul. Det är alltid någonting som händer. Här finns det playstation, pool, volleybollplan, fotbollsplan, tennisplan och basketplan och såklart 80 andra elever. Skolan har även börjat, men hittills har det varit väldigt lugnt. Jag har många håltimmar, men eftersom skolan ligger typ 50 meter från internatet så kan man gå hem och sova eller hänga vid poolen under håltimmarna. Maten är bra och lärarna och internatvärdarna är väldigt trevliga. Hittills har vi bara fått vara på internatet och i köpcentrum dock, på grund utav säkerhetsskäl och för att vi inte fått våra ID-kort än. Man börjar känna sig lite instängd, men internatvärdarna säger att vi sa få korten den här veckan. I helgen ska vi åka till ett elefantbarnhem och ett giraffcenter. Det ska bli jätteroligt! Ska försöka ta mycket bilder då.

Här är iallafall lite bilder ifrån tiden som gått.