Hej på er! Jag har precis slutat jobbet och är nu påväg till gymmet samtidigt som jag mumsar på en kvarg.

Jag ska köra ben idag trots att benen är helt slut efter dagens jobbdag. Så det lär bli en kort men effektiv genomkörning av ben och rumpa!

Squat med fri skivstång
Benpress
Legcurl
Hip abduction
Utfall med hantlar
Höftlyft med skivstång


Ni kan antingen wish me good luck eller själva dra till gymmet och kötta mitt upplägg. Puss mina älsklingar.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Kolla på denna underbara påfyllning av kvarg! Mår så bra i själen över att dessa finns i mitt kylskåp.

Idag är det fredag vilket betyder att det var torsdag igår. Som ni vet har jag som rutin att köra grit strength varje torsdag och det gjorde jag även igår. Passet var fruktansvärt jobbigt (som vanligt) men det gick tyvärr inte lika bra som förväntat.

Jag har kommit på att om jag ska få till ett riktigt bra pass grit strength måste jag ha bästis vid min sida. Allt går så mycket bättre med världens grymmaste tjej bredvid! Men jag ska inte deppa ihop över ETT dåligt träningspass. De bästa träningspassen är de som blir av!

Likes

Comments

Hur får man motivation till att träna? Det är inte ovanligt att träningsmotivationen sviktar. Trots att träning och hälsa är mina allra största intressen så får jag dippar då motivationen inte är som den ska. För några är dipparna oftare och därför tänker jag dela med mig ut av mina bästa tips för att hålla motivationen uppe.

  • Hitta en träningsform som passar dig. Det här är viktigast av allt. Tycker du om att springa? Löpträna! Tycker du om att dansa? DANSA. Om man tränar något man endast tycker är jobbigt och tråkigt finns det i princip 0% chans till att motivationen stannar på topp.

  • En träningspartner. Att ha någon som pushar och utför träningen tillsammans med dig kan vara riktigt roligt!

  • Nya träningskläder eller produkter. Det här låter väldigt ytligt, men det behöver inte vara något märkvärdigt. Min motivation går upp i taket när jag köper nya träningskläder. Så himla roligt att exempelvis inviga ett par nya snygga tights på zumba-passet. Produkter däremot slår nya träningskläder alla dagar i veckan. Finns inget bättre än att få hem nya aminosyror och dra till gymmet för ett träningspass!

Likes

Comments

Direkt efter skolan gjorde jag iordning en kopp jordgubbs-te och satte mig ner för kolla lite mail och ta det lugnt innan träning. Det blev ett stort leende som hamnade på mina läppar när jag såg att jag hade fått ett jätteroligt samarbete med ett stort företag. Jag tackade självklart ja, men det här är inget som kommer beröra bloggen. Är ni intresserade är det min instagram som gäller. Jag har inget specifikt datum på hand men lovar att hojta till!

Alldeles strax ska jag ta bussen till gymmet för ett gympass innan det är dags för danslektion. Rygg och armar tänkte jag köra idag vilket var ett tag sedan. Saknar ju mina älskade marklyft!

Likes

Comments

Godmorgon alla fina läsare. TACK för alla fina kommentarer och respons jag fått på senaste, blir så glad! Snart är det dags för mig att dra mig mot skolan, men först ska jag starta dagen på bästa sätt. Med en kopp gott att dricka. Får se om det blir nyttig varmchoklad, kaffelatte eller jordgubbs-te!

Igår var det måndag och veckans första legday. Jag fick bra kontakt med både ben och rumpa, men jag är ändå inte helnöjd. Tror det beror på att jag aldrig fick chansen att trötta ut benen med höga vikter i smith-maskinen. Körde istället squats med fri skivstång och enklare vikter.

Benpress - 10 x 3

Legcurl - 10 x 3

Hip abduction - 10 x 3

Squats - 10 x 3

Bensparkar - 10 x 3

Ovan har ni mitt enkla upplägg som ändå fick det att bränna lite i nedre delen av kroppen. Träningsvärken lär bli brutal under dagen som är fullspäckad. Först gäller skolan, sen jobb och ikväll ska jag fira mamma som fyller år samt hinna plugga till matteprov imorgon. Ingen träning för mig idag med andra ord!

Likes

Comments

Måndag - Ben och rumpa

Tisdag - Bålträning + axlar

Onsdag - Danslektion + rygg och armar

Torsdag - Grit strength

Fredag - Dans afterwork

Lördag - VILA

Söndag - VILA

Som ni kan se på veckans träning blev det vila för mig både lördag och söndag. I lördags var planen att jag skulle dansa zumba samt träna styrka i gymmet, men jag valde helt enkelt att lyssna på min kropp och vila. Kroppen har alltid rätt! Just nu sitter jag och bloggar med en kopp mint-te i handen. Mint refresh är namnet och jag rekommenderar verkligen detta goda koffeinfria te från Pukka!

Likes

Comments

Jag har i hela mitt liv varit väldigt liten och smal. Aldrig har jag varit nöjd med min kropp. Jag vet att alla är fina som de är, men trivs man inte med sin kropp så gör man inte det. Då är det helt okej att försöka förbättra den enligt mig.

Mitt problem var att jag, enligt mig själv och andra tyvärr, tyckte att jag var för smal. Jag tränade mycket, speciellt dans. När man tränar förlorar man kalorier och det gör i sin tur att man går ner i vikt. Det här visste jag och därför funderade jag på att sluta med det jag älskade att göra, träning. Jag ville också ha fina stora ben, rumpa och framför allt BRÖST som mina kompisar.

Hur gick jag upp i vikt?

  • Slutade jag att träna? Svaret är nej. Jag slutade absolut inte med träningen, men jag började träna ut efter mina mål. Jag minskade på konditionsträningen (dans och löpning) och började träna mer styrka. Jag valde alltså den typen av träning som ger muskler istället för konditionsträning som bränner mycket energi.

  • Styrketräning! Jag är ingen expert inom området vad styrketräning har för inverkan på viktuppgång men för mig var styrketräning precis vad jag behövde. Styrketräning gav mig mer aptip och det hjälpte mig att trivas i min kropp. Eftersom jag fick mer muskler såg jag genast större ut och gick upp i vikt.

  • Jag begränsades starkt av min ortorexi när det kommer till min viktuppgång. Att plocka bort mjölkprodukter ur min kost var något jag hade valt att göra. Men hösten 2016 bestämde jag mig för att testa mjölkprodukter igen och det hjälpte mig gå upp i vikt, då jag kunde äta mycket mer varierat och allt var godare. Kvarg var som glass för mig som levt på naturell havre-yoghurt i 2 år!

Att äta mycket varje måltid var svårt för mig. Jag har inga problem med att äta men det är jobbigt att varje måltid behöva tänka på att äta MYCKET. Därför finns det en genväg som faktiskt kommer vara mitt absolut bästa tips.

  • GAINER - En gainer innehåller en blandning av snabba kolhydrater och protein. Att få i sig gainer direkt efter träning är superbra för din återhämtning, men det är även bra om du vill gå upp i vikt. Gainer finns att köpa i pulver-format som du sedan blandar ut med vatten eller mjölk. En portion innehåller oftast cirka 400 kalorier och för att öka i vikt gäller det att du får i dig mer kalorier än vad du gör av med. En gainer är alltså jättebra för att hjälpa dig få i dig de kalorier du inte orkat få i dig genom mat.

Övre bilden är från sommaren 2015 då jag vägde 39 kilo. De två bilderna under är från den senaste veckan. Idag trivs jag jättebra i min kropp. Under tiden jag kämpat med min viktuppgång har jag ökat med hela 15 kilo, vilket känns helt underbart! Mitt mål är däremot fortfarande att ligga på kaloriöverskott och gå upp i vikt.

Likes

Comments

Min blogg handlar om MIG och min träning. Jag har valt att rikta in bloggen på träning och hälsa-spåret då det är vad jag brinner för. På senaste tiden har jag märkt att många börjat kika in här på bloggen och därför ställer jag er frågan. Vad är det ni vill se? Tycker ni om när jag skriver hur mina träningspass ser ut, ger er träningstips eller har ni kanske frågor angående min före detta ätstörning, ortorexi?

Kommentera nedan om det är något speciellt ni vill läsa om på min blogg, så lovar jag att fixa det! Oavsett vad kan ni förvänta er en massa intressanta och inspirerande blogginlägg framöver. För vet ni? Träning är ALLT och jag älskar att dela med mig av det.

Likes

Comments

Min kropp skriker efter vila och det är vad den ska få. Men inte idag tyvärr. Vilan får vänta tills imorgon då jag måste ta vara på min lediga lördag på bästa sätt. Planen är att starta dagen med ett zumbapass och senare idag träna ben och rumpa.

Som ni vet var jag såå taggad på gårdagens träningspass. Det var riktigt skönt att få dansa av sig och svetten rann. Efter passet fick alla var sin goodiebag som innehöll bland mörk choklad och torkad frukt. Det slank enkelt ner i magen efter passet kan jag säga!

Likes

Comments

Gårdagens träningspass gick svinbra. Att ha min grymma bästa vän på sidan av mig var precis vad som behövdes för ett helt otroligt pass grit strength. Efter sista övningen blev jag tvungen att lägga mig ner för jag var så slutkörd. Det måste ändå vara en av de bättre känslorna. Att avsluta ett pass efter att ha tagit ut sig till max och sedan få en klapp på axeln som säger "Grymt jobbat idag!"

Planerna för dagen är dra in till gymmet för ett pass "fredagsfys och fredagsmys", ett danspass där meningen är att man ska få fredagsfeeling. Som jag nämnde igår är det zumba, sh'bam och bodyjam som gäller. Spännande! Lovar att uppdatera er om detta.

Likes

Comments