View tracker

Och DÄR kickade jag igång veckan med ett grymt träningspass. Hade så mycket energi att det kändes som om musiken i lurarna spelade dubbelt så fort. SJUKT. Blev dock lite rädd så bestämde mig för att vila någon minut, hehe.

Såhär såg mitt pass ut;

Uppvärmning - Gå på löpbandet i uppförsbacke

Squats med fri skivstång, benpress, legcurl

Avslutade med bensparkar med gummiband som motstånd och squatssession med enklare skivstång. Med squatsession menar jag då vanliga squats samt squats åt sidan i följd.


Likes

Comments

Mina aminosyror från proteinbolaget kommer när som helst ta slut och därför måste jag redan nu beställa hem nya. Jag är dock lite velig och vet inte riktigt vilket märke jag ska köra på. Har tidigare haft aminosyror från svenskt kosttillskott som jag gillar supermycket. Faktiskt så har jag kvar två små burkar men jag vet inte riktigt hur länge aminosyror håller? Tror ni dem fortfarande går att dricka trots jag köpte dem innan sommaren?

Som sagt. Jag är ute efter en fräsch och uppfriskande smak. Absolut inget läsk-aktigt. Har ni några tips får ni gärna kommentera!

Likes

Comments

Hej på er finisar! Nu var det en hel vecka sedan vi hördes här på bloggisen. Jag har haft fullt upp med både träning och skola + haft en gigantisk blåsa på insidan av läppen som dragit ner mitt humör enormt. Haha!

Idag är det vilodag för min del. Har träningsvärk i hela kroppen förutom.. i vaderna? Tänkte därför att det kunde vara bra att låta kroppen vila en dag från träning. Jag har precis gjort en kopp hälsosam varm choklad som jag ska dricka. Sen är det dags att hoppa in i duschen och använda lite produkter från lush jag fick av pappa igår.

Likes

Comments

Imorse startade jag min dag med träning. Jag känner mig svag i ryggen (eller lyckas jag bara inte ta lika snygga spännisbilder som jag vill), därför låg fokuset på ryggen samt armar. Det gick bra och var lagom skakig efteråt!

Eftersom det därför inte blev någon träning för mig efter skolan blev kvällens sysselsättning att baka proteinbars. Wow, så goda det blev. Mycket smartare och billigare att baka egna proteinbars istället för att köpa i butik. Då vet man även exakt vad den innehåller.

Recept:

2 dl mjölk

0.5 dl jordnötssmör

5 dl casein, jag använde mig av detta casein från proteinbolaget .

2 dl havregryn

0.5 dl honung/sirap

+ hackad mörk choklad

+ smält mörk choklad

Såhär gör du:

Blanda ihop alla ingredienser förutom den smälta chokladen som du ska använda för att "täcka" barsen med. Smält sedan chokladen och häll över barsen. För att få rätt konsistens på barsen kan du behöva hälla i mer vätska eller mer proteinpulver.

Likes

Comments

Inatt sov jag hos Samuel och när han åkte in till skolan imorse gick jag av vid gymmet för att köra ett riktigt axelpass med lite mage på det. Så skönt att starta dagen med träning!

Hm..Vad ska jag säga om passet? Eftersom jag fick till ett stört bra gympass igår är det svårt att jämföra med detta pass utan att jag ska bli besviken haha. Det gick varken jättebra eller jättedåligt. Så, jag är nöjd. N

Nu ska jag gosa ner mig i sängen med lite gott framför singelliv. Mackor, apelsinjuice och kanske en proteinbar. Ni får ha en superbra kväll och en fortsatt bra vecka! PUSS

Här är mitt goda BCAA jag kör på varje gympass. Direktlänk HÄR

Likes

Comments

View tracker

Idag var min första dag i skolan efter lovet. Däremot blev det inte en så lång dag då jag endast skrev ett prov som gick väldigt bra!

Efter skolan tog jag en promenad in mot stan och körde ett jäääävligt bra benpass på gymmet. Ett hyfsat kort med effektivt pass blev det. Massa övningar i smithmaskinen men även legcurl som har blivit en av mina favoritövningar.

Nu sitter jag och Samuel och käkar på Märthas Café. Jag har beställt en bakad potatis med kycklingröra. Det är nu musklerna ska byggas upp!

Likes

Comments

Hej på er! Just nu sitter jag helt slut på gymmet och väntar på skjuts hem. Ikväll var det ryggen och armarna som fick slita.

Som ni ser på ena bilden åt jag en sjukt god pannkaksfrulle imorse. På bilden ser ni vanliga pannkakor med kaseinfluff och hallon. Om det är någon av mina läsare som är kung på att vispa ihop kaseinfluff får ni gärna höra av er till mig. Är i stort behov av hjälp då jag verkligen aldrig får till ett bra fluff, haha.

Likes

Comments

Efter 2 dagars vila är jag nu tillbaka på gymmet. Idag låg fokuset på benen och rumpan, som de flesta av mina gympass.

Faktiskt så gick det väldigt trögt i början och inte alls lika bra som förväntat. Men alla pass kan inte vara på topp, även om jag hade önskat att det vore så. Anledningen till att det inte gick lika bra som jag trodde var att redan innan jag satte igång kändes min kropp riktigt skakig. Trots det genomförde jag hela passet och det gick ändå ganska bra!

Drack min favoritnocco innan och under passet. Det var faktiskt min sista jag har hemma, men som tur är finns de fortfarande att köpa på mitt gym!

Likes

Comments

Just nu ligger jag i sängen och myser med min pojkvän framför singelliv. Haha! Vi har gjort iordning morotsstavar, hemmagjord dipp och ananas. Så himla gott med fräscht snack istället för massa chips och godis.

Är inne på andra vilodagen idag vilket har märkts på bloggen, då jag bloggar mycket om min egen träning. Men vi hörs inom kort, det kan jag lova! PUSS

Likes

Comments

Då var 2017 här vilket känns toppen. 2016 har för mig varit ett bra år, inte jättebra men inte heller dåligt. Mina "nyårslöften" har jag lyckats bra med.

Gå upp i vikt och större muskelmassa - Det här har verkligen gått mycket bättre än förväntat. I början gick det trögt och under sommaren gick jag ner kilon istället för upp på grund ut av att jag jobbade och inte åt som jag borde. Men under hösten och vintern har det gått hur bra som helst och jag har märkt en stor skillnad. Jag har exempelvis växt ur i princip alla byxor jag äger. Jätteroligt då det betyder att allt går åt rätt håll, inte lika kul för plånboken dock. Haha!

Likes

Comments