Igår låg vi på stranden hela dagen och på kvällen gick vi in till Kos hamn och åt glass och bokade en båtutflykt till måndag som ska bli as najs!

Idag tog vi 9 bussen till Paradise beach och där spenderade vi hela dagen och det var så himla fint vilket ni förmodligen ser på bilderna!

Påväg tillbaka till hotellet såg vi detta fina hus och alltså vem vill inte ta bild med ett vitt hus med blåa fönster i Grekland?

Nu är vi äntligen i Kos och är inne på dag två! Igår spenderade vi hela förmiddagen på stranden i en varsin solstol vid det klarblåa vattnet, det är så fint här!

När vi hade tröttnat på stranden gick vi till hotellet och badade i poolen innan vi fixade i ordning oss samt tog bilder!

Vi gick sedan in till Kos hamn och det var så oroligt varmt, 31 grader vid 19-tiden! Middagen åt vi vid havet och både jag och Fannie tog en pasta pesto som var jättegod. Efter middagen testade vi på bargatan, hade en riktigt bra dag/kväll!
Kram

Idag gick vi upp tidigt för att ta vara på de sista dagarna av sommarlovet, redan vid 9.30 var vi hemma hos Oliver och redo för en heldag på sjön. Vi åkte ring och badade och jag tror nog att alla brände sig! Och hur fina är inte mina vänner? Wow

I fredags åkte jag och Filip till min sommarstuga i Åtvidaberg, vi kom fram vid åtta-tiden så de enda vi hann göra var att handla. Igår besökte vi Västervik där vi åt lunch på ett jättemysigt hälsokafé, jag tog en ceacarsallad och Filip en räkmacka!

Efter att vi hade varit i Västervik åkte vi tillbaka till Åtvidaberg och handlade inför middagen som blev pasta carbonara, mums!

Idag sov vi lite längre och efter frukosten åkte vi till min mormor och morfar och fikade innan vi åkte vidare mot Söderköping där vi åt lunch och direkt efter glass trots matkoma delux! Har haft en jättebra helg tillsammans med Filip och imorgon är de dags för jobb igen, får försöka tänka positivt för nästa onsdag åker jag till Grekland!

Nu är jag hemma ifrån Öland eller har faktiskt varit hemma i en vecka redan men har bara jobbat förutom i onsdags för då tog jag körkort! Sjukt!
Idag har jag varit med Filip på förmiddagen och på eftermiddagen med Myralie, Tom och Cecilia. Vi åkte vid fyra - tiden till Marviken där vi badade och åt pizza, sedan anslöt sig även Emma och Emma och där satt vi till solnedgången.

Imorgon ska jag jobba och det ska jag även på onsdag, torsdag och fredag men på fredag efter jobbet åker jag och Filip till min sommarstuga i Åtvidaberg över helgen, ska bli jättemysigt!
Kram

I onsdags bokade jag och Fannie en vecka till Grekland, Kos. Vi åker den 16 augusti alltså om 24 dagar!! I Kos ska vi bada, sola, äta, dricka drinkar och ha det hur bra som helst! Varken jag eller Fannie har varit i Kos förut så om någon av er har varit där får ni gärna ge oss tips på ställen vi kan besöka, allt från restauranger, stränder, sevärdigheter till klubbar.
Bilderna är tagna ifrån Pinterest.

Denna fina vita sandstrand besökte vi idag, pappa badade medan jag mamma och whiskey kollade på då det var kallt både i luften och i havet! Vi åkte sedan till en fiskaffär och köpte räkor och fisk som vi ska äta ikväll.

Idag har vi legat i solstolen hela dagen då vädret varit grymt. Vid 17-tiden åkte vi in till Borgholm och åt middag, jag åt hamburgaren som ni ser på bilden ovan, så gott!

Efter middagen åt vi glass trots att alla var proppmätta men det som är så bra med detta glasställe är att man gör sin egna glass och det finns massa olika smaker och toppingar att välja på!

När vi hade gått runt i hamnen och kollat på båtarna och ätit åkte vi hem och jag gick direkt ner till bryggan och kollade på solnedgången. Lever för solnedgångar, speciellt på Öland!
Kram kram

Alltså denna klänning, hur fin är den inte? Vill gifta mig NU i denna klänning!

Idag har jag mamma och Liz besökt VIDA museum och konsthall där dom just nu har en utställning som heter "Lars Wallin fashion stories" där några utav hans klänningar visas upp, WOW säger jag bara. Vill ha allihop! På museumet fanns det även konst från Kosta Boda och många vackra tavlor osv ifrån konstnärer jag inte kommer ihåg namnen på hehe. Rekommenderar verkligen Lars Wallins utställning som finns kvar till oktober!

Idag när vi vaknade var det mulet och kallt ute så vi bytte ut solstolarna mot bilen och åkte högst upp på Öland. Ett av stoppen var Byxelkrok där vi åt lunch och kollade i hamnbutikerna. Framåt förmiddagen sprack det upp och det blev väldigt varmt så vi stannade och åt Italiensk glass, jag tog en kula med smak av brownie som var hur god som helst!

Vid 19-tiden skjutsade pappa in mig till Borgholm där jag mötte upp Linnea och hennes föräldrar för att äta middag tillsammans eftersom Linnea åker hem imorgon. Efter middagen gick jag och Linnea till hamnen och kollade på båtarna och drack cider i solnedgången, en perfekt avslutning på dagen!