Så vad har hänt sen jag kom hem från Skåne? Inte så mycket faktiskt, jag har varit med kompisar och åkt på en liten roadtrip med Julia och Amelie. Igår var det dock en speciell dag då Tom äntligen kom hem! Han har ju varit på utbytesår i Kalifornien i 11 månader. Jag och Toms mamma började planera ett överraskningsmingel för Tom för några månader sedan och vi lyckades, han blev överraskad! Vid 12 tiden igår åkte jag och Toms mamma till Arlanda för att hämta honom och han visste inte att jag var med, han blev väldigt förvånad och jag grät så otroligt mycket vilket är alldeles förståeligt jag har varit utan min bästavän för länge. Så glad att han är hemma igen <3

Gunilla och söta lilla Madicken, bara 4 veckor gammal!

Hej hej!
Sitter just nu i bilen påväg hem efter en helg i Lund där jag har varit på min kusin Albins bröllop. Vi åkte vi ner till Lund på fredagen en bilresa på 7 timmar, när vi kom fram till hotellet på kvällen satte vi oss i baren på hotellet tillsammans med min faster och hennes man. På lördagen gick vi upp tidigt för att äta frukost och sedan gick jag och mamma i lite affärer för att köpa skor och lite annat till bröllopet, på bilderna ovan ser ni min outfit, en blå långklänning med öppen rygg så hade uppsatt hår till. Vid klockan 2 var det dags för bröllop och det var hur fint som helst + älskade Jennys klänning! Efteråt bjöds det på trerätters och fest, så kul att umgås med släkten eftersom att vi aldrig ses då alla bor så långt ifrån varandra tyvärr. Bröllopshelgen avslutades med en brunch tillsammans med alla bröllopsgäster idag.

Kram kram

Finaste och bästa Fannie som fyllde 18 på summerburst!

I fredags fick jag sommarlov och startade lovet på bästa sätt, med summerburst! Första dagen på summerburst som var fredagen gick jag med Cassandra, Fanny och Wilma. Favoritkonserten var lätt Steve Aoki, grym musik och han hade en sån härlig energi på scenen! Dag 2 gick jag med Fannie, lördagen var nog min favoritdag, vädret var bra under hela förmiddagen men direkt när Justin skulle börja spela började det spöregna men det blev en grym konsert ändå. Har ju alltid älskat Justin och det gör jag fortfarande men denna gång var faktiskt David Guetta som spelade efter mycket bättre, både publiken och han var alla riktigt taggade och trots att jag var dyngsur och hade ont i fötterna ville jag att det aldrig skulle ta slut! Ska verkligen gå nästa år med och rekommenderar alla att göra de, en riktigt bra festival helt enkelt!

Igår tog 3:orna på Europaskolan studenten, vädret var dåligt under dagen men det klarnade upp framåt kvällen som tur var! Efter utspringet och paraden åkte jag och några kompisar hem till Oliver för att gå på hans mottagning, vi åt god mat och hade det trevligt! Vid 22-tiden åka vi till studentfesten som slutade ganska tidigt, hade en jättebra dag och längtar jättemycket till min egna student! Stort grattis igen till Jacob och Oliver!

Gårdagens bilder! Igår efter Potsdam åkte vi tillbaka till hotellet för att fixa oss inför kvällen då vi gick ut för att fira mig som fyller år idag (äntligen 18!) Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på att checka in våra väskor. Ikväll ska vi fira mig igen fast med familjen och lite kompisar om jag mår bättre för just nu mår jag inte alls bra, ska bli riktigt skönt att komma hem!

Bilder ifrån dagens besök i Potsdam! Idag fick vi sovmorgon till 9.15 vilket var behövligt dock så sov jag väldigt dåligt då jag blivit sjuk! Mått dåligt i två dagar nu och idag ville jag bara ligga i sängen men icke. Vi besökte som sagt Potsdam, vilket är en jättestor trägård med flera stora slott och byggnader! Rekommenderar er verkligen att besöka!

Dagen har erbjudit grymt väder men hade på mig svarta jeans så har försökt hålla mig i skuggan istället för att njuta av vädret! Vi startade dagen tidigt med hotellfrukost sedan hade vi en guidade tur om Berlinmuren på cykel. Tycker att det var den bästa aktiviteten vi har gjort hittills! Efter det hade vi lunch sen kollade vi på Stasihäktet. Sitter just nu på en restaurang med lite kompisar, mysigt!

Förintelsemonumentet

Två utav dagens coola byggnader och Berlinmuren

Idag mötte vi upp skolan och bytte hotell. Vi har spenderat dagen med att gå på stadsvandring i flera timmar i 23 grader, det var kul och intressant i början men hemskt i slutet då man hade så otroligt ont i fötterna. Just nu sitter vi inne på hotellrummet och jag ska försöka plugga lite körkortetsteori, imorgon ska vi cykla runt i Berlin och besöka Stasihäktet!

Hej hej!
Idag har jag och några andra tjejer upptäckt Berlin lite, vi har besökt Tiergarten vilket är en jättestor och fin park i centrala Berlin, vädret har varit hur bra som helst så vi solade även i parken! Sedan har vi bara gått runt och kollat på massa fina byggnader, en bra dag helt enkelt! Nu ska vi äta middag och sedan gå till en bar.
Kram kram

Hejsan!
Som ni kanske vet befinner jag mig just nu i Berlin med massa kompisar! Vi kom hit i fredags och har haft tre jättebra dagar, imorgon kommer skolan så då blir de massa olika aktivitet hela veckan.