Denna helgen bestod kort och gott av mycket strandhäng, barbecue och bio!!
Fick äntligen träffa Lisa igen efter en vecka ifrån varandra! Kändes som en evighet
❤️ Hennes päron är på besök så hon har hittat på massa roligt med dem😊

Bilder från barbecue kvällen i lördags, var trevligt!

En otroligt härlig helg är slut och en ny vecka har börjat! Solen skiner och nu ska jag gå bort till Lisa för lite poolhäng!
Ha det bäst
😘

Förra helgen plockade vi 7kg körsbär på en farm och så besökte jag mission med Amanda och Victoria x2!!
Veckan har gått rasade fort, som vanligt känns det som! Hemma om 7 veckor? Hur sjukt är inte det?

Alla bilder nedan är tagna av Amanda⭐️

Jag och Vickan!!! Kommer sakna mina tjejer när jag åker hem 😢

Victoria och Amanda- swag 😝

I söndags vandrade jag, Amanda och Lisa upp för ett berg!! Vandringen heter Mission Peak Trail och ligger ca 1h hemifrån. Det var brant & jobbigt. Mjölksyran var påtaglig hela vägen upp men vi pushade varandra och nådde toppen!! Det var fantastisk natur under hela hiken och utsikten från toppen är 10/10 😍

Vaknade med träningsvärk i rumpan idag vilket kändes gött
💪🏻 min numera otränade kropp behövde verkligen denna vandringen!!

Lisa 💙

Amanda som är modig som tusan då hon sträcker ut båda händerna i luften!!! 💗Jag vågade knappt släppa en hand från pole, jag var livrädd för att ramla ner haha

Jaa, här ser nu hur rädd jag var haha

Lördags kväll bjöd på båt cruise i SF. Det var Cultural care som anordnade turen så det var ca 200 Au pairs från San Fransisco området på båten! Var kul & trevligt! Höjdpunkten var absolut att se hela staden upplyst men framöverallt Golden Gate Bridge och Bay bridge upplysta och från havet! Häftigt att se allt från en annan synvinkel ⭐️

Igår åkte vi hemifrån 9:30am (extremt tidigt för oss) i riktning mot Sausolito och Stinson beach vilket ligger norr om Golden gate bridge.
Vi hade en underbar dag från början till slut, tacksam för allt jag får chansen att uppleva här. Jag har så mycket fina minnen med vänner som jag kommer ha livet ut, jag är lyckligt lottad
❤️

Frukost i Sausolito! Var ju inte igår jag fick en svensk portion rent storleksmässigt på en resturang haha. Frukosten var super och skönt att bli lagom mätt😊

Strosade runt en stund i hamnstaden Sausolito!

Bilder från Amanda och Lisa

Stinson beach

I lördags em körde jag hem till Wilma för lite pool häng i det fina värdet!!! Vi var ett gäng tjejer som badade, solade, snackade, skrattade, dunkade musik för fulla muggar och bara njöt av värdet!
Kvällens bjöd på god middag i Burlingame med Lisa, Vickan & Amanda! Vickan skulle sedan jobba men vi andra stack på bio. Vi såg unforgettable, ganska bra faktiskt
😊 hände mycket oväntade saker som gjorde den spännande och stundtals läskig!!!

Imorse träffades vi hos Sanna för svensk frulle! Kokta ägg, svenska pannkakor, surdegsbröd, smoothie, hyvelost och annat mumsig. Bra start på dagen med god frukost och gött häng 😍

Ännu en helg över, snart spenderat 10 månader i detta fantastiska men också komplicerade och väldiga svårförståeliga landet!!

Helgen bestod av en utekväll och en mysdag eller rättare en bakisdag med gänget haha!!

Kvällens outfit var som vanligt svart haha!! Svart är ett säkert kort 😊

Utflykt till ocean beach innan vi kraschade i vickans soffa!

I lördags em hämtade Lisa upp mig och vi körde highway 1 söderut! Vårt första stopp blev Santa Cruz för lite käk i downtown! Sen drog vi ut till havet och beach broadwalken, vi käkade glass och åkte linbana hehe:)

Efter några roliga timmar i santa Cruz åkte vi vidare mot Monterey där vi hade bokat ett rum på hotell!!! Asså bästa beslutet vi gjort på länge, såååå skönt och bara komma bort från verkligheten lite! Ett break från våra värdfamiljer var precis vad vi behövde
😍

Igår på Lisas 20-årsdag utforskade vi Monterey och Carmel by the sea, det är så vackert där!
Vi avslutade helgen med bio, vi såg nya fast and furious filmen, jag rekommenderar den starkt
⭐️

Jag och Lisa bestämde halvt att vi ska sova på hotell varje gång vi fyller jämt! Kanske bli samma hotell i Monterey om 10 år, vem vet
😜

Puss & kram

Lunch i Santa Cruz!

Åkte linbana över broadwalken. :)

Hittade en mysgubbe påvägen till Monterey ;)

Lördagens kvällsmat bestod av vin, mörk choklad, chips, guacamole, jordgubbar och glass framför nya favvo serien Thirteen reasons why! Mys på hög nivå 😍

Monterey och Carmel!

Hallihallå!

Var ett tag sen senast, men har haft fullt upp med allt möjligt!

Lisas & Victorias kompisar från santa Barbara har varit på besök i SF, vi hade en riktigt roliga helg

M har haft spring break och varit på gymnastik camp.
Jag har haft en myshelg med Lisa, i lördags åkte vi söderut till Palo alto och Stanford. Kändes konstigt att vara tillbaka i sina gamla hemtrakter. Jag gillar ändå området även om det påminner mig om en jobbig tid i mitt liv...
Äntligen har skolan börjat och även alla M:s aktiviter, även om vardagen kan vara tråkig ibland känns det skönt att den är tillbaka. Rutiner är så bra hehe!

Plockade citroner i trädgården och gjorde lemonad! MUMS!