Vi har det jättebra här! Superfint hotell med längsta poolen i Mombasa och stranden precis nedanför <3 Det är typ 32 grader som Max på dagen och sen på kvällen är det typ 25!

Jag sover tillsammans med Veronika, Engla och Hanna :)
Första dagen va vi på stranden typ hela dagen och på eftermiddagen så åkte vi in till Diani ovh handlade på en supermarket. Då tog vi tuc-tuc hem också!

Idag blev det brunch på Art😋
Sen en tur till Toi, undra hur mycket löss vi har nu efter all dess keps- o hattprovning🤔😅

Som alltid blev det en sväng till skogen för att rasta hunden. Vi gick 1 timme och sedan var vi tillräckligt hungriga för att sätta oss på restaurangen och beställa middag :p Mysigt att äta i skogen, känns som hemma i Värmland<3
Efter middagen åkte vi till nåt som heter "Cold Stone", där åt vi gooood glass :))
Puss o hej

Dagen starta med bra väder och bad innan lunch:) (på rasten mamma!!)
Efter skolan hade vi planerat att gå o fynda på Toi (secondhand-marknad ish) och sen äta middag på Yaya (köpcentrum). MEN ändra planer såklart. När vi kom till gaten så sa vakterna att vi inte fick åka åt de hållet för det var demonstrationer där inför valet, självklart just dit vi skulle...:/ typiskt. Aja men vi åkte till ett annat köpcentrum, Lavington. Vi åt på art café, ett säkert kort ;) Det blev en bra kväll tillslut :D

Vardag

Idag tänkte ja o Iara bada efter skolan hemma vid poolen på området. Men nej, den har inte behandlats med klor👎🏼 Så ni ser hur äcklig o grön den är på bilden, usch. Men vi trippa upp till gymmet istället👍🏼👍🏼Hoppas poolen fixas väldigt snart, för här bränner solen på rejält<3

Vardag

Just nu sitter jag här och väntar på bussen

Idag jobbade Hanna o jag på vårat skolarbete i engelskan. Vi ska göra en intervju om personen och sedan skriva som en "profil" eller "porträtt" om hen.

Vi intervjuade Naomi, hon jobbar i en smyckesaffär i Junction.

På håltimm(arna) idag, typ 3 timmar så roade vi oss med sol o bad vid poolen :p

Vardag

Passar på att prata FaceTime med gamla klasskompisar när jag har håltimme (och ringa mamma) <3 miss u

Igår var både jag o Iara sjuka. Jag hade (och har) magproblem, vilket många elever fick efter Masai Mara. Vi är inte vana med bakterierna här. Och Iara hade ont i halsen och kände sig inte tipp-topp.
Men idag är vi båda på fötterna igen och jag har redan bockat av 1/2 prov. Snart matteprov...:/ Önska mig lycka till!

Bra väder här också, 27 grader o sol🌸

Utflykter

För att sammanfatta safari på Masai Mara!:

• Vi åkte 34 timmar i buss totalt under 3 dagar
• Vi såg alla Big 5, alltså buffel, lejon, elefant, leopard och noshörning
• Vi åkte till en Masaiby
• Vi tältade med toaletter som knappt fungerade
• VI HADE DET FANTASTISKT

Vardag

Varje torsdag är det masaimarknad på Juntion, och passande nog så har bl.a. Jag, Veronika, Maria och Hanna håltimme efter lunch på torsdagar! Så idag gick vi dit och jag hittade ett par örhängen som jag fick för 110 kes, typ 9kr. Jag prutade även ner ett par byxor från 1500 kes till 1000, alltså 80kr typ :)