Idag träffades jag och Jasmin (Ians kusin Lukes flickvän) och käkade lunch tillsammans. Världens största och godaste milkshakes (min syns på bilden och är smak av mintchoklad, Jasmin tog Chocolate Obsession). Jag hjälpte henne att gör lite små saker, shopping osv till Luke's födelsedag som är idag.
Kort, ballonger, tårta och presenter m.m.

Hon är jätte härlig och jag är så glad att jag träffat henne! Vi träffades första gången i lördags när vi hade en lite par kväll med ostbricka, champagne och kortspel och vi klickade direkt, jag älskar när man träffar sådana människor.
😍

Jag vet att jag varit lite dålig med bloggandet men gör inte så jätte mycket nu för tiden. Bara lite småsaker och glömmer ta bilder haha.
Funderar mest över jobben som jag sökt och om jag ska tacka ja till restaurang jobbet som jag fått.
Mycket man ska tänka på. Kollar också på massor av lägenheter inför Queensland och Brisbane. När jag hittat den rätte lägger jag såklart upp bilder för er att se.

PS!!!!!!!
(Och nästa vecka kommer äntligen Amelia till Melbourne. Just nu är hon i Sydney den gottegrisen. Jag ska ta med henne ut i min stad och visa henne allt som är värt att se här samt alla Rooftop Bars, so excited) ❤
bilder från det kommer nästa vecka.

Förlåt för dålig uppdatering senaste dagarna men här kommer ett litet kort inlägg om vad jag gör när jag är hemma ensam i veckorna. Nu den första veckan har jag solat och sprungit på rullbandet varje dag. (alldeles för varmt för att springa utomhus men har iallafall utsikt från garaget utåt). Varit ute och gått ett par gånger med, men det är så varmt + jag gick vilse en dag en runda som skulle vara en timme lång slutade upp med 2 timmar 😂 sånt som händer när man är ny ute i detta området jag bor i nu. Ikväll ska jag äntligen in till CBD (City Business District) och träffa Hillevi . Blir utgång som på gamla goda tiden, bilder från det kommer imorgon.

Hoppas ni har det bra där hemma.
Vi hörs!

Idag hade vi en mysig lunch i Mornington ett litet område längs kusten, med super vackra stränder och mysiga restauranger. Imorgon ska vi bara ta det lugnt eftersom vi är väldigt jet lagged, om det skulle hända något roligt imorgon skriver jag såklart om det här.

Hej alla nära och kära!

Sist jag bloggade var när jag var i Nu väntar vi på tåget 💜 ha det så bra farmor!

Älskar dig för
Nu är jag och Ian på plats i Melbourne efter 23 timmars resa varav 2 timmars sömn. Vi åkte från Köpenhamn till Singapore och sedan vidare till Melbourne efter en mellanlandning på 3 timmar. Kan säga att det är tur att det finns så mycket roligt att titta på under väntetiden på flygplatserna, timmarna går faktiskt ganska snabbt och när man väl sitter på planen så är det filmer och serier för hela slanten. Måste faktiskt också tillägga att maten var förvånansvärt bra denna gången och dessa varma handdukarna är lika gudomliga varje gång.

Imorgon ska vi äta lunch i Mornington med Ians föräldrar bilder från det kommer då.

PS: man saknar sin familj jätte mycket när man är borta och man inser verkligen hur mycket dem betyder för en.

Idag har vi varit på utflykt i Daintree regnskogen. Kan lätt säga att koalan och krokodilerna var det bästa som hände under hela dagen.

Första åkte vi till ett Wildlife Habitat det var där vi tog kort med koalan och ormen. Där stannade vi i ca 1,5 timme för att sedan åka till Cape Tribulation och där fick vi lunch och vandringar på stränderna. Fick b.la. reda på att i förra veckan tog en krokodil död på en kvinna som simmade där det var STORA VARNINGSSKYLTAR på att man inte skulle simma där + att det var nattid (och alla vi som har något mellan öronen vet att krokodiler är aktiva nattid).
Vet faktiskt inte om jag ska tycka det är sorgligt eller rätt åt henne..? Vad tycker ni? Det ända sorgliga enligt mig är att; hur kan man vara så dum & nu ska dem hitta krokodilen och döda den för att lugna folket i området. Enligt vår guide Matt var det den första olyckan med dödlig utgång sedan 2009.

Efter detta åkte vi till regnskogen för den långa vandring (1,2km haha). Det tog dock stop där för rasrisk.

Sist men absolut inte minst såg vi den 4,5 meter långa krokodilen Scar (namnet kommer av ett ärr vid hans öga) och hans två "fruar" och en bebis på flod turen. Det är något alldeles speciellt när det är vilda djur, i deras rätta element. Ena stunden är dem mitt framför dig men nästa sekund kan du inte se ett spår av dem. Man är inte så kaxig när man ser dessa djur i verkligheten! Sedan var det in i bilen för att åka tillbaka till hotellet imorgon blir det en dag vid poolen kanske t.o.m stranden om regnet håller sig borta hela dagen.

Idag var det också pool häng, det regnade på förmiddagen men det gjorde ingenting för vid lunch och fram till kvällsdags var det strålande sol. Imorgon ska vi hänga med krokodilerna i floderna och vandra i det tropiska regnskogarna. Super kul och spännande! Vi får se vilket som blir den bästa utflykten snorkla i barriär revet eller krokodilerna/vandringen. Jag berättar för er imorgon kväll tillsammans med alla bilder.

Våran nya vän i poolen och denna gången är vännen ingen känguru.

Idag har det varit lite molnigt men solen har ändå tagit och det har varit 29 grader varmt. Vi har hängt vid poolen hela dagen och ikväll ska vi in till centrum för middag och lite gott att dricka.

Imorgon är det stranden hela dagen för då är det strålande sol och det ska brännas på! På torsdag ska vi anta krokodilerna på en River Cruise, ska bli super spännande! Foton från den dagen kommer givetvis torsdagkväll, håll utkik! 🐊

Idag var vi och snorklade i Det Stora Barriär Revet i 8 timmar. Mycket fint marin liv och fantastiska färger under vattenytan, var som att simma i ett stort konstgjort akvarium. Vi besökte tre ställen av det 345,000 kvadratkilometer stora revet som sträcker sig längs med den nordöstliga kusten av Australien.

Kan verkligen förstå att det tagit minsta 18 miljarder år för naturen att bygga upp detta revet som man kan se ända ifrån rymden! Hur coolt är inte det?
Det tråkiga är bara att det håller på att förstöras pga ekosystemet och klimatförändringar 😔

Bilderna från under vattnet är tagna med en undervattenskamera av det som vi såg idag som var något extra speciellt. Vi såg faktiskt också en revhaj men den var så kamouflerad så blev inga direkt bra bilder, har några men inga som är värda att lägga upp i jämförelse till de andra som ni ser ovanför.
Vi såg också stora musslor som var levande, väldigt speciella och vackra med deras rosa färger inuti skalen.

Om ni någon gång kommer så långt som till Australien, missa inte Barriär Revet.
🐠

Lite bilder från stranden och hotellet;

Idag har vi legat på stranden hela dagen. Avslutade med några dopp i poolen. Varit 29 grader i skuggan idag, lagom svettigt och så där.

Imorgon kommer en buss och hämtar oss klockan 08.00 för att ta oss till det Stora Barriär Revet för snorkling i 12 timmar plus lite andra roliga aktiviteter. Hoppas på att få se mycket djurliv i vattnet både när vi snorklar och är på båten.

Bilder från revet kommer imorgon.

Sista dagen i Melbourne var pappas 52 årsdag och vi gick upp för tusen trappsteg och kollade på bio på kvällen. Ian var såklart med hela dagen. Känns konstigt att lämna Melbourne som blivit som ett nytt hem, men kan glädja mig åt att jag vet att jag kommer tillbaka. Nu har det burit av mot Cairns, Stora Barriär Revet och Daintree Forest.