För två dagar sen landade vi i Bali! Vi bor i en SÅ fin vila och känns så himla lyxigt efter sin tid på hostel. Vi är totalt 8 pers som bor i vilan och vi alla träffades i bondi beach. Vi kommer bo här i en vecka och sedan kommer 5 av oss resa runt på Bali. Vi är 2 som delar på varsitt rum+badrum. Så underbart!!!

Mitt liv rullar på här nere i Sydney och tiden bara springer iväg. Har idag varit i Sydney i lite över en månad! Mår verkligen prima här nere med världens härligaste kollegor, roommates och vänner här! Min vardag består av jobb, hemmafester, grillhäng, filmkvällar, strandhäng och utgångar i princip. Det jag älskar är att det alltid är något som händer varje dag, även om jag jobbat 10 timmar så hittar jag fortfarande på något när jag slutat. Är dock fortfarande lite kluven om jag ska skaffa lägenhet här eller inte. Jag bor just nu på ett hostel med nästan bara människor som är long term, så det är SÅ kul att bo här för är alltid samma folk och inte folk som kommer och gå, blir så sjukt bra gemenskap!

Hallå ifrån mig!!! Jag har nu varit i Sydney lite längre än 2 veckor. Min första vecka här var inte jätte kul då det endast handlade om att hitta jobb och gå på intervjuer. Nu är det dock jätte bra!! Har fått ett jobb som jag har jobbat på nu i över en vecka. Är en resturang som mestadels jobbar med catering, så är ganska mycket jobb i köket. Trivs väldigt bra eftersom jag jobbar med världens härligaste svenskar så jobbet blir mycket lättare då. Får se hur länge jag stannar på det jobbet dock, för får reda på några andra jobbsvar denna veckan. Denna restaurangen ligger i bondi beach och är där jag också bor! Gillar verkligen området runt omkring bondi. Planen är att stanna här ett tag så jag kan spara ihop lite pengar!

I milford sound var det otroligt många vattenfall. Vanligtvis är det fler vattenfall eftersom det brukar regna massor i milford sound. Dock hade vi tur med vädret så vi fick se detta fina i solsken!!

Här är några bilder från milford sound. Ett av dem åtta underverken i världen!! Var så vackert och är svårt att fånga det vackra på foto.

Efter att några av mina vänner gjort tatueringar så bestämde vi oss för äta New Zeelands kända hamburgare. Denna hamburgaren sägs vara en utav dem bästa och var hela 40 minuters kö för få denna burgaren. Kan dock säga att det var värt det! Det var SÅ gott. Hade bland annat bacon, ost, aioli och avokado på min, mmmmm

Iallafall nu har jag lämnat underbara Queenstown och mina fantastiska vänner jag träffat här i New Zeeland. De reser vidare ännu längre ner medans jag åker upp till Christchurch och inatt flyger jag tillbaka till Australien! Haft en sådan himla rolig tid här nere och alla människor jag träffat har verkligen gjort min resa perfekt!

För några dagar sen gjorde jag det sjukaste jag någonsin gjort! Gjorde nämligen bungyjump från 134 meter. Det är också den högsta bungyn här i New Zeeland. Var så nervös på vägen dit och uppe i tornet, den väntan innan hoppet var så hemsk. När jag skulle hoppa bara skrek min kropp nej och jag ville bara vända, men som tur väl hoppade jag och det var så otroligt häftigt! De första sekunderna var så läskiga men sen var det bara så coolt!! Lätt det bästa jag någonsin gjort och har bara ett stort leende när jag tänket på detta.

Här stannade vi för några dagar sen med bussen. Mitt ute i ingenstans. Naturen här är så otroligt vacker!!

Här är några bilder från wannaka! Så himla häftig stad och är den vackraste staden vi sett hittills. Det är verkligen så vacker natur. Igår var planen att vi skulle gå till ett utsiktsställe. Stället var tydligen på ett berg som man skulle bestiga. Vi gick i brant uppförsbacke i 3 timmar tills jag och Connar gav upp och la oss på gräset och väntade på de andra som fortsatta upp mot toppen. Var fruktansvärt jobbigt och utsikten från vårt ställe var inte så dum ändå.