I milford sound var det otroligt många vattenfall. Vanligtvis är det fler vattenfall eftersom det brukar regna massor i milford sound. Dock hade vi tur med vädret så vi fick se detta fina i solsken!!

Här är några bilder från milford sound. Ett av dem åtta underverken i världen!! Var så vackert och är svårt att fånga det vackra på foto.

Efter att några av mina vänner gjort tatueringar så bestämde vi oss för äta New Zeelands kända hamburgare. Denna hamburgaren sägs vara en utav dem bästa och var hela 40 minuters kö för få denna burgaren. Kan dock säga att det var värt det! Det var SÅ gott. Hade bland annat bacon, ost, aioli och avokado på min, mmmmm

Iallafall nu har jag lämnat underbara Queenstown och mina fantastiska vänner jag träffat här i New Zeeland. De reser vidare ännu längre ner medans jag åker upp till Christchurch och inatt flyger jag tillbaka till Australien! Haft en sådan himla rolig tid här nere och alla människor jag träffat har verkligen gjort min resa perfekt!

För några dagar sen gjorde jag det sjukaste jag någonsin gjort! Gjorde nämligen bungyjump från 134 meter. Det är också den högsta bungyn här i New Zeeland. Var så nervös på vägen dit och uppe i tornet, den väntan innan hoppet var så hemsk. När jag skulle hoppa bara skrek min kropp nej och jag ville bara vända, men som tur väl hoppade jag och det var så otroligt häftigt! De första sekunderna var så läskiga men sen var det bara så coolt!! Lätt det bästa jag någonsin gjort och har bara ett stort leende när jag tänket på detta.

Här stannade vi för några dagar sen med bussen. Mitt ute i ingenstans. Naturen här är så otroligt vacker!!

Här är några bilder från wannaka! Så himla häftig stad och är den vackraste staden vi sett hittills. Det är verkligen så vacker natur. Igår var planen att vi skulle gå till ett utsiktsställe. Stället var tydligen på ett berg som man skulle bestiga. Vi gick i brant uppförsbacke i 3 timmar tills jag och Connar gav upp och la oss på gräset och väntade på de andra som fortsatta upp mot toppen. Var fruktansvärt jobbigt och utsikten från vårt ställe var inte så dum ändå.

Hallå från ett regnigt Franz josef! Vi kom hit igår i spöregn och vi spenderade vår eftermiddag i tv-rummet och kollade sex and the city och clueless. Sjukt trist med regn men kan erkänna det var så mys att bara kolla på tv eftersom jag inte gjort det på några månader.. planen idag var att vi skulle åka helikopter upp till glaciärern som är här och gå en hike där på 2 timmar. Var riktigt taggad på det för ser så coolt ut där uppe!! Men vädret svek tyvärr oss med spöregn och moln vilket gjorde att detta blev inställt. Här är iallafall några bilder innan regnet kom ikapp oss.

Hallå! Sen jag skrev här har jag hunnit med Wellington, Abel tasman, Westport och Lake maihapua! Har haft det så kul dessa dagarna men jag har också hunnit och med att bli sjuk. Ena kvällen i Abel tasman fick jag nämligen feber. Men nu mår jag helt okej! Håller tummarna att jag snart blir helt frisk!! Vi har iallafall hunnit med allt från lägereld på stranden, gått på cuba street med massor vintage butiker, sätt vackra nationalparker och varit på temafester! Igår var det en temafest med tema något som börjar på bokstaven P, jag och Hanna bestämde oss för att vara pasta. Vi köpte 2 påsar med pasta och såhär såg det ut! En av de bättre kvällarna här! Så himla roligt med utklädningsfester.

Här hade vi våran lunch idag. Går inte och klaga på denna utsikten!

Nu sitter jag på bussen påväg till Wellington efter en natt i River Valley. Så himla mysigt ställe! Är inte jätte vanligt man stannar där eftersom att detta är i mitt ute i ingenstans. För att komma till River Valley kör man förbi mängder av åkrar och kullar, sjukt fint! Stället är väldigt off och närmsta granne från vårt hostel var ca 1 timme bort och var ingen teckning där ute heller. River Valley är känt för att ha en otroligt bra rafting. Jag gjorde det i morse och det var så kul!! Trillade ut ur min båt ett ex antal gånger och är väldigt mycket tempo så det var fruktansvärt kul!! Har tyvärr inga bilder från det men ovanför ser ni hur mysigt vi hade det igår kväll när vi alla badade i solnedgången! Lätt ett av mina favoritstopp so far.