Efter spenderat över 6 veckor i Byron Bay, och bott i ett staffrum i 4 veckor var det nu dags för mig och resa vidare. Kommer verkligen sakna att sitta i vårt extremt stökiga rum med klotter på vägar och möbler, det har ju sin charm det också. Men framför allt kommer jag sakna alla människor som jag spenderat mina dagar med här nere. Nu är det dags för nya äventyr och det är jag ju såklart också taggad på!!! Nu bär det av mot gold coast flygplats!!

På de 3 bilderna ovanför ser ni några av mina 12 jobbarkompisar av alla 20 (om inte mer?¿) som jag bor tillsammans med här nere. Har så roligt med alla och trivs SÅ bra. På vårt rum har vi haft allt från stora fester till musik och spelkvällar. Det är iallafall alltid något som händer på rummet. I rummet har jag nu även flyttat in i ett "mini rum" tillsammans med Alice, så är nästan som att ha ett eget rum. Vilket är så skönt!! Vardagen här brukar vara jobb, sen stranden sen på kvällen kan lite vad som hända! Men det är alltid något som sker. Sen så rullar dagarna ungefär på så!

Den första söndagen varje månad anordnas en stor marknad här i Byron. Marknaden var jätte stor o mysig! Älskar verkligen att gå på marknader, finns så mycket fina och udda grejer. Både jag och Elsa fyndade i ett Levis stånd.

Igår tog vi bussen ut till en park utanför Byron för att gå på lite en liten festival! Jag hade 0 förväntningar på detta eftersom jag inte kände igen några band eller liknande. Jag blev dock glatt överraskad!! Det var människor överallt som dansade till olika konserter och man blev så glad av att se så många lyckliga människor dansa på ett o samma ställe. Var en riktig rolig och mysig festival och jag hade så roligt!

En lunch härifrån Byron Bay. Har gått och blivit förälskad i acai bowls, åt nästan dessa bowls varje dag här Byron tills jag insåg min budget och gick tillbaka till mackor. Idag efter jag slutat jobbet träffade jag mina underbara vänner Elsa och Molly som är här i Byron just nu! Så glad att de är här och bor på mitt hostel! Saknat dem så!! Vi har suttit på deras balkong ikväll och spelat spel och ätit gotte. Älskar sådana sommarkvällar!!

Här är två bilder från när Oscar och Linnea var här i Byron Bay! Dessa bilderna är tagna på wategos beach här, vilket är min favoritstrand här nere. Hur som helst, har jag nu flyttat in i ett rum tillsammans med mina 12 andra arbetskamrater här i Byron Bay! Det finns två personalrum här, och vi är sammanlagt 20 personer som jobbar här. Rummet jag bor i är i princip kaos och en del djur har även hälsat på vårt rum. Igår var det en gigantisk spindel, idag var det en ödla! Är lite komiskt men man vänjer sig väldigt snabbt och trivs faktiskt bra här. Är spännande med lite förändring!

Igår bestämde vi oss för att gå bort till Lighthouse för lite picknick! Vi följde stranden nästan hela vägen bort dit med musik i bakgrunden. När vi kom fram satte vi oss på gräset för lite mat! Slutade med att vi spenderade timmar där innan vi traskade hem i mörkret.

Häromdagen var vi på en strand vid namn wategos. Denna stranden påminner lite om coolangatas stränder med klarblått vatten. Vägen dit var dock inte den enklaste, det var uppförsbackar och nedförsbackar genom skogar haha. Som tur väl hade vi väldigt kul även om hemvägen var tuff..

För några dagar sen flyttade jag in i en mini lägenhet med Linnea och Oscar. Så himla kul att de stannar här ett tag innan de åker upp mot Surfers Paradise. Vi har bland annat varit på cykeltrip här i Byron! Vi cyklade igenom deras national park och förbi klippor och stränder. På bilderna ovanför är vi på ett par höga klippor med riktig häftig utsikt!

Idag hittade vi ett mysigt cafe här i Byron, där fanns allt från bowls, smoothies och kakor. Ville seriöst ha allt på menyn. Ett stort tips om man letar efter ställen att äta på här!