I branchen vår har vi just nu något som heter turism upplevelser, Där vi besöker och funderar på olika saker att göra! Alltså vi söker olika upplevelser! Vi har varit och paddla kanot, vi har smakat/ätit mexikansk mat, Besökt Superpark som var helt roligt! Och imorgon ska vi och klättra!

Flowpark har vi också besökt, men där gjorde vi inget igentligen, bara hörde på en massa fakta och allmänt om platsen!

Superpark 😂

Hej! Nu börjar allt vara på sin plats med Skäriopen. I lörda är det alltså happening här i pargas, ska själv vara på plats vid gågatan i lörda och vara där några timmar. Vi tog chansen att delta idethär skäriopen evenemanget för att lära oss om hur allt går till då man skapar sådana här större evenemang, och ett plus är ju att vi tillika får marknadsföra vår branch! Vi ska dit och stå vid vårat eget Axxell-tält. Jag ska själv stå där med axxell-turism skjortan på och informera andra som kommer med frågor om evenemanget och sekärt lite andra frågor som t.ex om vår branch. Nu ska jag till Abo-print efter plancher till skäriopen som vi lagat, eller ja, som W har lagat :D Har också jobbat med temadagen idag. Nej nu ska jag iväg! Ha en skön dag, själv ska jag öva på ett matteprov nästan hela dagen..😪

Snart sommar hörni! De ska bli så sakelns skönt! Älskar då dagarna blir ljusare och varmare!

I helgen var det ju vappen, själv var jag hoss Jonis kusin med lite vänner, riktigt rolig kväll var det!
Nu i skolan jobbar vi mycket med evenemang och sådana saker, vi har snart något som heter skäriopen, som är för företagen här i pargas. En temadag ska vi också ha den 18 maj i skolan! Miljödag ska det bli. Men nu ska jag fortsätta med timmen! Blir hoppeligen lite fiske kväll, En av de bästa sakerna jag vet!

Hej! Några veckor sedan som jag senast bloggade iknow.. Har helt enkelt inte haft så mycket tid och har haft en massa i tankarna så att blogga har inte heller varit så ofta på minnet! Jaah.. Praktiken tog ju slut för ja vad blir det 2 veckor sen? Sista dagen var faktiskt lite ledsam då jag måsta säga hejdå till mina jobbkollegor osv.. Skrev en "hejdå" dikt till dem sista kvällen jag jobbade. Haha det verkade som att de tyckte om den! Synd, så tog jag inte bild av den.. Men iallafall! Back to school again! Det är nog skönt. Har en massa vi jobbar med just nu, evenemang och miljödagar med mera! Går också igenom arrangering av evenemang och sådant just nu. Men jajaja, nu till det mer intressanta! ;) På torsdagen som var denna vecka var jag till Estland!! För första gången faktiskt. Jag var med min pojkvän och en del av hans familj samt lite av deras vänner. Det var en super rolig resa faktiskt! Man fick skratta ordentligt många gånger! Roligt umgänge alltså. Vi åt gott, var till gamlastan, shoppade och sådant! Vi bodde på ett hotell som heter Tähetorni. Helt fint hotell nog! Kanske inte det bästa men det var riktigt okej!

På den övre bilden, det är där vi bodde, den andra bilden hör också till samma hotell men det var liksom som ett hus på andra sidan vägen där man också kunde bo.

Gamlastan! Super fint där faktiskt! Vi var upp till en utkiksplats där man kunde se ut över hela staden. 😍 Vi har ätit på macdonalds (4€ för en BigMac!!!!) och thairestaurang samt på en väldigt fin restaurang, som fanns mitt i gamlastan.

Naminam;)

Grafiti fanns verkligen överallt! I vilken husknut som hälst, så fanns där. Det ger väl också sin charm i guess?

Snygga bilar fanns det också mycket av!

Ett stort shoppingcenter som vi var till! Vi var till en matbutik också första dagen tror jag det var, för att köpa lite gott att äta.. Allt som kostade var typ i cent! haha! Det vi shoppade för där skulle kanske har blivit mellan 15-20 euro i finland men där blev det 7 euro! Nice haha. Kom hem igår på kvällen klockan 11. Det är kalas för Joni idag också, han fyllde ju år den 18 April. Så ska snart börja fixa klar mej för det också! Så nu fick bloggen lite uppdatering igen hehe.. ska börja lägga upp inlägg oftare, men med mindre text och mera bilder! (Ska försöka lägga upp oftare iallafall..) Vi hörs!

Hejsan! Var ska jag börja? Har ju igen helt glömt att blogga.. Jobbade ju kväll hela förra veckan, har börjat träna lite så stiger oftast upp 8 på morgonen föratt träna och sedan på morgonmål till pommern. Efter det brukar jag sova lite till och sedan jobb till 12 på natten. Jobbade 7 dagar isträck så hann ju inte riktigr göra något på dagarna. Är just nu påväg tillbaka till Åland, var hemma denna helgen då det var påsk, Joni var hoss mig och ohfy så skönt det har varit att bara ligga och int behöva göra någo alls! Så ja, vi har inte gjort något alls typ, bara sett på film och typ sovit haha! Nu är det 2 veckor kvar av praktiken.. Jesses ha jag faktiskt int blogga på 2 veckor? Oho.. Tja vad har jag gjort dehär 2 veckorna då? Jo jobbat och sen typ inget annat.. Så ni har ivarjefall int missat något 😂 Har fått prova på att sköta mailen nu på jobbet, Inte så svårt men lite yrit är det nog!

Bilderna överst är från senaste resan hem, Den sista är från jobbet, fick göra en såndär "voucher" för ett bröllopspar som skulle bo i hotellet, ett romantikpaket hade dom beställt så där ser ni hur vi fixade lite åt dem i rummet! ;) Smidde just lite planer med kusinen min, Hehe vi skall och äta till hesburger idag, omnom! Ska försöka att komma ihåg att blogga mera, men nu börjar båten va i land så måste gå efter väskan min som är i båtens bagagerum!

Köpte just en ny hårborste ocksån.. Trodde jag glömt min hemma men nu börjar jag få andra tankar.. kan hända att den ändå är i väskan min! Nå de får ja väl reda på snart 😂

Var hoss joni dehär veckoslutet, gjorde inget speciellt. Veckorna börjar gå så fasens snabbt! Har inte riktigt kommit ihåg att blogga, hehe upps. Jobbdagarna går bra och idag jobbar jag natt, börjar 12 och slutar 8 på morgonen. Första gången jag får prova på det nu! Har ju bara jobbat mornar och kvällar förut. En månad kvar så är praktiken slut! Längtar att få komma hem till det vanliga! Fast praktiken har varit riktigt kul :) Har ju lärt mig så mycket nytt.
Åkte med morgonbåten till Åland idag, startade där 8 tiden, fick sjukts av en vän till terminalen, joni följde mig till terminalen ocksån. På båten gjorde jag och Melanie inte mycket, åt lite buffé. Alltid lika gott! Ska snart sova så att jag orkar vara uppe hela natten sen. Här är lite bilder vi tog på båten!

Längtar så till sommaren, åka båt,sola, sommarjobba, värme 😍

Hej igen, har inte bloggat på ett litet tag. Joni var ju här denna helgen så vi har haft super roligt faktiskt! Bästa helgen hittills på Åland. Vi har simmat, varit och äta på restaurang, chillat på hotellet, spelar pingis och ja bara njutit av varann! Har varit en så bra helg. Nu är det tomt och ensamt igen då han har farit hem :( Nåh, inte länge kvar här för mig heller.

Haha, dehär bilderna är från hotellet. På fredagen då han kom gjorde vi inget annat än att ligga på hotellet och mysa och så åt vi lite pizza i sportsbaren. På lördagen bjöd jag honom på thaimat och så spelade vi en massa pingis, haha vi spelade hela tiden 😂 Vi såg på film och åt gott oså. Söndagen simmade vi i hotellets pool och åt pizza på rummet :D Idag for han ju så vi gick bara snabbt efter lite mat till mig, samt till bankautomaten och efter det myste vi lite och så följde jag honom till terminalen.

Dethär med att jobba på hotell i receptionen börjar gå riktigt bra för mig! Har sagt det förut men kan verkligen föreställa mig att jobba inom hotell och sådant i framtiden! Att checka in och ut människor går som en dans nu;) Att göra reservationer osv går också bra! Jätte tacksam för att jag haft så bra lärare och hjälpt mig så bra ;)
Fick igår lite sjukt i halsen och idag fick jag flunssa. Snoret rinner helatiden och halsen känns sjuk och irriterad. Jobbade nog ändå enda från 4 på dagen till 11 på kvällen. fick sluta en timme tidigare för blev så trött och dålig. Får se om det blir jobb imorron..

Bilder från helgen! Sista är med mig och min kollega (också super bra lärare) Anna 😄

Idag gick dagen ganska snabbt, allt har gått bra och inget nytt egentligen! En sak som jag fick reda på idag är att dom dagarna vi inte jobbar, alltså dom dagarna vi är lediga vi praktikanter, så får vi inte mat från hotellet. Jag frågade också min lärare om skolan ersätter det man köper själv isåfall de dagarna, men nej. Jag skulle förstå om det var helger? För då är det ju inte heller skola, men om man nu får en dag ledig i veckan tycker iallafall jag att skolan borde betala det, för skulle jag vara på internatet en måndag tillexempel, och jag skulle vara ledig, så skulle jag ju endå få mat i skolan? Så det tycker jag e lite dåligt.. Men ja.. Slutade ju 4 som vanligt då jag jobbade dag, efter jobbet har jag inte gjort annat än att titta på film och tagit lugnt. Är ledig nu i 2 dagar! Skönt! Och i helgen kommer ju Joni hit som jag sekärt har berättat redan, har bestämt mig att bjuda honom på lite thaimat där i thairestaurangen i Mariebad! ;) Verkligen min tur att få bjuda åt honom, haha han har gjort det så många gånger efter varandra nu! ❤️
Idag på morgonen var det super fint, man märker bra att våren är påväg då det börjar bli ljusare på mornarna.

Så var det måndag igen! Dagen har gått helt bra, var ganska trött på jobbet för att jag sovit dåligt på natten. Har lite kvar att kommaihåg och lära mig så börjar jag få allt på koll! :) Efter jobbet for jag till en väns lägenhet och tittade lite, efter det for vi till butiken och sen blev det att fara till hotellet för mig. Lagade åt mig lite thaicube och ska nu titta på Game of Thrones! helt bra serie. Har sett på den förut men den förtjänade en genomgång till!;)
Igår var jag framme i Åland ungefär 2 tiden, Var inte så länge på hotellet för for sedan till min kusin! Där pratade vi nog mest och skrattade och tittade på hennes tokiga katter!:D Haha, riktigt som hundar både två! Kastar man boll så hämtar dom den tillbaka! Super söta var som också. Sedan vaknade bebisen till lite och jag fick känna på några sparkar! 😍 Otroligt. Så häftigt! Sedan körde hon och hennes pojkvän mig till hotellet. Nu ska jag nog bara titta på serien, hoppa i duschen och lägga mig tidit! 😊

Bild från igår och den sista från idag då jag hade paus på jobbet!

Haha, min finfina kusin!

Skrattar så fan varje gång jag sir på denhär! Hahaha😂