Godmorgon!
Idag så är jag uppe med tuppen. Hela familjen sover foftfarande men jag var bara tvungen att gå upp nu, kan inte sova mer!

Vi har ett kök i våran lägenhet. Därav så försöker vi att alltid laga antingen lunch eller middag själva i vårt kök. Det som vi inte lagar, oftast middag, äter vi ute på resturang. Eftersom att vi har ett kök så har vi också valt bort hotell-frukosten som finns på hotellet. Istället så gör vi precis så som vi gör hemma, gör iordning den tillsammans och äter. Så till frukost så brukar jag oftast ta en skål yoghurt med lite oats eller flingor. Nån liten smörgås, vi brukar köpa nybakt bröd hos den lokala bagaren i Bol, och kanske ett glas juice (eller vatten).

Som rubriken lyder, dagen spenderades på stranden! 🌴🌴

Inte så mycket mer att säga om det! Det har varit mycket bad och solande, jag har snart läst ut min bok (otroligt bra, "härskarteknik - den fula vägen till makt, rekommenderar starkt!)
Vi åt lunch på ett ställe nära beachen och jag åt en kycklingsallad, tog också en cocktail på strandbaren och avnjöt den i min solstol. Dagen har varit suverän och nu så ska den avrundas med spaghetti middag hemma i lägenheten och det nya avsnittet av Game of Thrones!!!

(Just det, imorse så gjorde jag första träningspasset denna semester. Jag sprang några kilometer innan jag kom fram till ett utegym. Det var inte så mycket till utegym då det inte fanns några vikter, utan bara en ställning för chins men men.. jag gjorde det bästa av situationen! Jag letade mig reda på ett par stenar i olika tyngder och använde dem till ett antal övningar! Sedan så blev det några 50 meters sprintar innan jag sprang hemåt igen!)

Gårdagen
Igår så var det endast poolhäng, promenader och lite shopping! På gatan vi bor på så finns en massa småbutiker, så vi kollade lite i dem! Mycket att bara andas och hitta den där "ahhh, nu är jag på semester"-känslan!

På kvällen så gick vi till en lokal resturang och åt middag! Resten av familjen tog fläsk men jag hade en såååå stor craving för kyckling (måste varit bodybuildern inom mig😉) Maten kanske inte ser så god ut på bild, men tro mig, det var det godaste jag ätit på länge!

Efter middagen så köpte vi också lite glass! Mums'

Hej på er!
I natt så startade jag min dag klockan 02:00. Varför undrar ni? Jo, för att jag och min underbara familj skall till Kroatien. Ja.. ska och ska, vi ÄR just nu på ön Brac, Kroatien.
I skrivande stund så ligger jag vid poolkanten och skriver detta, så att jag har det gött är en underdrift! Men jag tänkte iallafall berätta lite om resedagen i både bild och skrift!

02:00-
Jag vaknade, stängde min resväska och satte mig i bilen. När jag ska flyga så blir jag ganska nervös, då jag är lite rädd (men älskar att resa för mycket för att låta det stoppa mig), så sömn fick jag inte mycket. Jag somnade vid klockan ett och en timme senare så ringde alarmet. Vi var framme på Landvetter vid 4 och vi bordade planet drygt två timmar efter. Innan dess så hade vi stannat till på tax-freen och Espresso House. Där åt jag mat som kostade nästan lika mycket som min flygbiljett, (okej inte riktigt, men ni fattar grejen, det var löjligt expensive)!

09:00-
Klockan nio så landade planet i Split. Därefter så åkte vi buss i 1 h till vår färja, sedan var det att åka färja i 50 minuter till ön Brac och tillsist så var det ännu en bussresa på 1 h för att åka tvärsöver ön för att komma till vårt hotell!

Allt som allt så var vi framme i Bor klockan 13.30, sedan så var det ut och äta lunch !!!

(Jag påminer om att jag sovit 1 h denna natt och att jag varit vaken sedan klockan två. Jag var så fruktansvärt hungrig, och i mitt huvud så borde klockan varit 10 på kvällen, men egentligen så var det dags för lunch.)

Vi stack in på ett ställa längs med gatan där vårt hotell ligger. Det blev varsin pizza, och då jag lämnade min telefon på hotellet så finns det inget bildbevis. Men jag kan lova att den var sååå god! Tyvärr så var servicen inte den bästa, men men. Pizzan mättade min hungriga mage!

Nu så ligger jag som sagt vid poolen. Jag har badat, läst och (som just nu) bloggat. Mina ögon håller på att falla ihop och jag hade gärna gått och lagt mig för natten. Men för att inte förstöra hela semesterns tidschema så tvingar jag mig själv att vara vaken till minst klockan 20:00!

Efter vi ätit pizza så stannade vi till på en marknad för att köpa lite kvällsmat-/frukost-mat. Så det lär bli något litet att äta igen innan jag lägger mig.

Hoppas ni får några trevliga sista dagar av ert sommarlov/semester. Jag ska iallafall njuta till max!

- Elin

Det var ett tag sedan, men nu är jag tillbaka till bloggande igen. Då jag har bloggat sedan 2010 så var min blogg (minst sagt) rörig. Så en nystart var behövligt och det är skönt med öppna ytor i bloggen. Så nu ser jag fram emot att ta tag i bloggandet och fylla de tomma ytorna med nya inlägg.

Min sommar

I sommar så har jag jobbat, jobbat och jobbat. Om jag inte har varit på jobbet så har jag troligtvis befunnit mig i min säng eller på gymmet. Mitt jobb, på Stellas Lekland, är väldigt väderberoende. De dagar det regnar så är det väldigt mycket att göra på leklandet då det är så mycket folk. Så utöver de schemalagda passen jag haft under sommaren så har jag fått jobba extra mycket på grund av regn-dagar.

Hoppas att du vill läsa mer och följa min vardag,