Fick med mig dessa hem från bikbok igår. Jag blev så extremt taggad på sommaren av dessa. Kanske har dem en av dagarna på summerburst eller på någon härlig sommarfest. 299:- ett kap!

Jag och Mika åkte till Mariestad igår för att kolla lite fotboll. Det var sjukt längesen jag kollade på en match så hade glömt hur jäkla kallt det. Höjden av lycka var vid halvlek då vi köpte korv (skämt åsido). Därefter hämtade David mig och hemma hos han väntades middag. Äntligen helg!

Lunchade med mamma på glädje idag innan skolan. Tog deras husman och Gud så gott det var. Den är verkligen en stor favorit!!

Blev en hel del plugg idag, dels filosofi men även Gymnasiearbete med Emelie. Åkte till esplanaden med mamma nu på kvällen och fick med mig lite nya underkläder hem och två par svarta jeans.

En ledig torsdag satt inte fel. Har dock en massa plugg att göra vilket inte är så roligt men men!

Sista dagen sov vi lite längre, packade väskorna och checkade ut från hotellet. Relativt nära vårt hotell låg ett frukostställe som heter Le pain quotidien. De hade verkligen mycket att erbjuda så vi blev kvar där ett bra tag.

Därefter tog vi oss in till Paris gamla gator och strosade runt. Det fanns mycket gott längs vägen.

Vi stannade till på ett fik och tog oss något att dricka, väldigt mysigt!

Vi åt även en senare lunch / tidig middag på en italiensk resturang men där tog de betalt för min mat två gånger så det vill jag inte rekommendera. Låg i närheten av NotreDame.

Sen var det faktiskt dags att åka hem från fina Paris. Flygresan var riktigt jobbig för min del då mina öron spökade men när vi väl på plats i Sverige var det väldigt skönt att vara hemma igen. Paris levererade verkligen!

Dag tre började med att vi tog tunnelbanan till en hållplats nära Notre-Dame. Där blev första stoppet Starbucks för att köpa kaffe. Därefter promenerade vi sista biten.

Det var verkligen varmt på fredagen där av kortärmat for min del.

Väl framme vid Notre-Dame möttes vi av en hel del poliser och militärer. Inte så konstigt kanske efter vad som hänt dagen innan men det var lite obehagligt.

Härligaste bilden går till Erica!

När vi kände oss färdiga med Notre-Dame började vi röra oss mot nästa stopp, Lafayette!

Om jag var i extas när jag såg skylten? JA!!! Vilket mäktigt köpcenter.

Dreglade ju inte något över dessa väskorna (!!)

Det är verkligen en fin byggnad också med många detaljer.

Pricken över it är också Lafayette takvåning där utsikten är fantastisk. Där går det både ta sig en drink samt ta med mat upp och bara sitta och njuta!

Sen var det dags för lunch. Vi såg att hamburgestället vi varit på dagen innan fanns i närheten så varför byta ut ett vinnande koncept?

När vi började gå hemmåt stötte vi på ett macarons-ställe som heter Ladurée, ett måste i Paris. Vanligt vis brukar jag tycka att de bara smakar socker men på detta ställe lyckas de verkligen få fram smakerna!

Åh blir typ ledsen nu i efterhand för att det var så fint och nu sitter vi här med snö utanför fönstren.

På kvällen åt vi på en fransk resturang, supermysigt!

Fredagen blev också en lång men rolig dag, helt skild från dagen innan!

På dag två i Paris väntades en tripp till Eiffeltornet. Bilderna ovan knäppte jag på vägen dit.

Eiffeltornet, vilket hantverk. Det var mäktigt att bara stå utanför.

Men än mäktigare var det uppe i Eiffeltornet. Vi hade köpt gå före i kön biljetter vilket vi verkligen var tacksamma för, det tar tid!

Fy tusan vad darrigt i benen det var, aningen framklämt leende.

Väl nere på trygg mark vandrade vi vidare mot Trocadéro där det är så fint att fota Eiffeltornet. Där tog Sara och Erica varsin bärs och jag käkade lunch.

Näst på tur var triumfbågen. Så fin så!

Om dagen var slut här? Nope, den hade bara börjat. Näst på tur väntades en båttur genom Seine. Strax intill båtarna var en liten festival som vi trillade in på först.

Den lilla båtturen rekommenderar jag starkt för den som vill hinna se de flesta kulturella byggnaderna men inte har tiden att åka till varje plats. På denna tur åkte vi bland annat förbi Notre-dame, Louvren och Eiffeltornet.

Vi köpte även med jordgubbar, hallon och banan som vi smaskade i oss under tiden.

Innan vi vände hemåt för ett par timmars vila köpte vi med oss churros, riktigt smarrigt!

På kvällen besökte vi restaurangen Big fernand vilket kom att bli en stor favorit. Tyvärr samma kväll hände någon väldigt tråkigt vid triumfbågen som vi varit tidigare. En idiot som bestämde sig för att avsluta andra människors liv. Det var riktigt obehagligt och vi möte flera polisbilar och ambulanser. Kunde inte riktigt andas ut förens vi satt säkra på hotellet.

Dag två var en lång och händelserik dag, min personliga favorit av alla dagar i Paris. Dagen hade fått en stark tia om det inte vore för kvällens tragiska händelse.

I onsdags den 19 april packade jag och mina jobbarkompisar Sara och Erica våra väskor i bilen för att köra mot Landvetter. Väl på Landvetter smaskade vi i oss lite mat innan flygturen.

Flygresan till Paris gick fort och smärtfritt. Lite skumpigt i landningen bara men annars så!

Det tog en liten stund innan vi kom på rätt tåg till city men när vi väl var på plats kunde vi inte annat än att njuta av de gröna vyerna.

Väl på hotellet festade vi till med skumpa innan vi gick och åt på en resturang. Dagen avslutades med den första skymten av Eiffeltornet.

Jag har verkligen haft en bra resa i Paris med Erica och Sara. Vi har hunnit med så mycket på lite tid. Är inte alls sugen på att lämna allt det här vackra!