På fredagskväll åkte jag och Mikaela på en liten roadtrip!
Vi bokade hotellet onsdag kväll och åkte senare iväg till Ocean city Maryland fredag till Lördag för en liten mini semester!
Vi kom fram till hotellet klockan 12 på natten fredag och gick och la oss ganska snabbt för att sen kunna gå upp tidigt nästa morgon och åka till stranden!!
Vi spenderade hela dagen genom att sola och bada de var väldigt skönt, dom hade även en Boardwalk och en pir som vi gick en sväng på, sen på kvällen var de dags att åka hem igen för att kunna gå på Pride festivalen på söndagen

När vi vakande ute idag har de skinande sol och de visade att de skulle bli som mest 32 grader varmt ute!
Idag hade vi egentligen Zip Lining planerat men när vi kom dit insåg vi att de var bara två torn att åka mellan och inte riktigt vad vi förväntat oss men som tur var fanns de en grotta precis bredvid som man kunde gå rundvandring i, den var betydligt större än den som jag gick i med min familj i Virginia.
När vi var klara där åkte vi tillbaka till hotellet för att slappna av lite för att sen gå tillbaka in till centrum igen och kolla runt i lite butiker, vi åt även middag och sen efterrätt på Ben & Jerrys bredvid River Walk som är lätt ett av mina favorit ställen i denna staden!
Självklart avslutades även denna dagen vid hotellets pool!

På torsdagens agenda hade vi inte mycket planerat med de slutade med en fullspäckad dag i San Antonio!
Vi började med att åka till en Japanese Tea garden som var så otroligt fin! Dom hade ett eget vattenfall och sköldpaddor och fiskar som simmade runt i vattnet runt om.
Efter de gick vi vidare till Brackenbridge park och tog en "liten" tåg tur på 6 kilometer som visade runt oss i utsidan av parken

Vi bestämde oss även för att stanna på en av stoppad som var The Witte museum inne i museumet hade dom olika rum med olika exhibits en var dinosaurier, djur som befann sig i Texas klänningar ifrån de kungliga genom tiderna.

Efter museumet tog vi oss hem igen simmade lite i hotellets pool och sen beställde varsin sallad till rummet, en lyckad dag i San Antonio

Bilder ifrån Japanese Tea Garden

Idag besökte vi på förmiddagen San Antonio Zoo och vi ångrade de ganska snabbt! Om ni minns hur jag skrev angående de Zoo jag var på när jag besökte Maine med min värdfamilj så har ni en aning om hur de var här också.
Djurens burar var väldigt små vattnet var i vissa fall smutsigt och vi tyckte bara oerhört synd om alla stackars djuren! Efter lunchtid gick vi därifrån och bestämde oss för att hitta på något annat för att muntra upp oss.

Så efter Att vi var på Zoo gick vi tillbaka till The River Walk för att åka en guidad båt tur som vi sång igår, de var väldigt intressanta och vi fick åka längs med hela kanalen samtidigt som dom pekade ut vissa byggnader och gav oss fakta om allt.

Efter de promenerade vi tillbaka till hotellet då de var middagsdags och bestämde oss för att beställa mat ifrån restaurangen mittemot hotellet, de roligaste av allt var när vi kom hem med maten och packade upp de så fick vi endast 9(?!) chips i vår nacho beställning som vi skulle dela på.. Hahhah! Vi kände oss lagom lurade då vi betalade ganska mycket för de men åt upp de lilla vi fick och gick till hotellets pool för att simma!

Bilder ifrån San Antonio Zoo där ni kan ser hur dåligt vissa av djuren var omhändertagna.

Idag vaknade vi upp till regn och 28 grader så vi bestämde oss för att ta bussen till ett köpcentrum och vänta ut regnet, efter några timmar begav vi oss i vidare regnet till The Alamo som är en stor historisk turist plats och handlar om ett stort slag som hände här.
Eftersom de regnade gick de fort när vi gick runt där och vi stannade endast för lite kort.
Senare gick vi till The Guinness world record museum och gick runt där i 2 timmar! De var väldigt roligt och se alla rekord, dom hade även spel och tävlingar längst med.
Efter de hade de som tur var slutat regna och vi gick runt längst The River Walk, dom hade massa restauranger och vi bestämde oss för att sitta ner och äta middag där.
Dom har även båtar som åker runt och ger guidade turer vilket vi troligen kommer försöka åka någon dag!
Efter middagen begav vi oss tillbaka till hotellet och badade i vår pool igen och spelade lite kort

Bilder ifrån The Alamo

The Guinness World Record museum

Bilder ifrån The River Walk vilket måste vara ett av dom härligaste ställena jag besökt!

I fredags kom min kompis Kajsa ifrån Sverige och hälsade på mig och för att vi tillsammans skulle kunna åka på en semester!
Vi åkte idag till San Antonio Texas och ska stanna här i en vecka!
Vi gick upp redan 4:30 på morgonen för att åka till flygplatsen, första flyget gick bra men när vi landade fick vi reda på att vårt flyg var försenat med 2 timmar så vi vandrade runt på flygplatsen och åt lite lunch, efter ett tag blev flyget försenat igen men som tur var så kom vi iväg strax efter med 2,5 timmars försening och vi var tillslut framme!
Vi tog oss till hotellet och checkade in och sen gick vi till ett ställe som hette Market Square som var en stor marknad med Mexikanska hantverk och liknande, vi åt även middag och avslutade vår dag med en simtur i vårt hotells pool!

Sista heldagen i California åkte vi till Disneyland igen!
Tyvärr blev C sjuk och följde inte med.
Den sista dagen hann vi inte åka lika mycket som dom andra dagarna då vi stod i kö i 2 timmar till bilar attraktionen som är nybyggd.
Den var väldigt rolig men de var synd att kön var så lång.
Vi åkte även några andra karuseller men efter ett par timmar åkte vi hem för att ta de lugnt, packa våra saker och åt pizza vid hotellets pool!

Efter några härliga dagar i California var de dags att åka hem i fredags.
Flyger gick klockan 12 i Fredags och vi kom inte hem fören klockan 21, de var dock riktigt skönt att komma hem och sova i sin egen säng.
Jag kommer dock sakna California då resan var så rolig och jag kommer definitivt vilja besöka de igen!

I onsdags åkte vi till Universal Studios!
Verkligen super häftigt att få gå runt där och självklart var min favorit del Harry Potter (vilket dom flesta bilderna är ifrån).
Dom hade inte alls lika många attraktioner som jag trodde men attraktionerna dom hade var jättebra!
Vi åkte en Harry Potter attraktion som gjorde att de kändes som att man åkte på en kvast! När vi stod i kön till den så gick man igenom Hogwarts och fick se olika saker ifrån filmerna/böckerna.
Vi gick även in på Ollivander som är affären där Harry Potter köper sin trollstav och väl därinne matchar dom en av personerna i rummet till en stav och min värdpappas son var personen som valdes! Dom gav honom en stav och bad honom att säga en trollformel första gången började de åska i rummet så då gav han honom en ny stav att prova, nästa gång gjorde han så en massa klockor började ringa, sista gången när han fick en by stav så började de blåsa i hans hår och rummet lös upp och dom hittade "hans" stav.
Vi åkte även en Jurrasic Park attraktion och då åkte vi i en båt genom Jurrasic Park där man fick se olika dinosaurier, i början var de växtätare och sedan åkte man snabbare och snabbare när köttätarna kom.
Vi hann även med att se en Show om Special effekt och hur universal gör sina filmer, dom visade hur dom gör för att de ska se verkligt ut när dom slår varandra och hur dom gör vissa stunt. Dom visade även hur dom gör när en person börjar brinna i filmer och tände eld på en stuntman på scenen. Dom hissade även upp en i luften för att visa hur man gör i scener när någon svävar eller flyger! Om ni någonsin är på Universal så rekommenderar jag verkligen att se de här uppträdandet!
Dagen försvann så fort och helt plötsligt var de kväll, så vi åt lite middag och åkte tillbaka till hotellet.