Sista heldagen i California åkte vi till Disneyland igen!
Tyvärr blev C sjuk och följde inte med.
Den sista dagen hann vi inte åka lika mycket som dom andra dagarna då vi stod i kö i 2 timmar till bilar attraktionen som är nybyggd.
Den var väldigt rolig men de var synd att kön var så lång.
Vi åkte även några andra karuseller men efter ett par timmar åkte vi hem för att ta de lugnt, packa våra saker och åt pizza vid hotellets pool!

Efter några härliga dagar i California var de dags att åka hem i fredags.
Flyger gick klockan 12 i Fredags och vi kom inte hem fören klockan 21, de var dock riktigt skönt att komma hem och sova i sin egen säng.
Jag kommer dock sakna California då resan var så rolig och jag kommer definitivt vilja besöka de igen!

I onsdags åkte vi till Universal Studios!
Verkligen super häftigt att få gå runt där och självklart var min favorit del Harry Potter (vilket dom flesta bilderna är ifrån).
Dom hade inte alls lika många attraktioner som jag trodde men attraktionerna dom hade var jättebra!
Vi åkte en Harry Potter attraktion som gjorde att de kändes som att man åkte på en kvast! När vi stod i kön till den så gick man igenom Hogwarts och fick se olika saker ifrån filmerna/böckerna.
Vi gick även in på Ollivander som är affären där Harry Potter köper sin trollstav och väl därinne matchar dom en av personerna i rummet till en stav och min värdpappas son var personen som valdes! Dom gav honom en stav och bad honom att säga en trollformel första gången började de åska i rummet så då gav han honom en ny stav att prova, nästa gång gjorde han så en massa klockor började ringa, sista gången när han fick en by stav så började de blåsa i hans hår och rummet lös upp och dom hittade "hans" stav.
Vi åkte även en Jurrasic Park attraktion och då åkte vi i en båt genom Jurrasic Park där man fick se olika dinosaurier, i början var de växtätare och sedan åkte man snabbare och snabbare när köttätarna kom.
Vi hann även med att se en Show om Special effekt och hur universal gör sina filmer, dom visade hur dom gör för att de ska se verkligt ut när dom slår varandra och hur dom gör vissa stunt. Dom visade även hur dom gör när en person börjar brinna i filmer och tände eld på en stuntman på scenen. Dom hissade även upp en i luften för att visa hur man gör i scener när någon svävar eller flyger! Om ni någonsin är på Universal så rekommenderar jag verkligen att se de här uppträdandet!
Dagen försvann så fort och helt plötsligt var de kväll, så vi åt lite middag och åkte tillbaka till hotellet.

I år blev de de en väldigt annorlunda påsk för mig då den firades här men ändå en bra påsk!
I går färgade vi ägg och dekorerade dom hela familjen tillsammans vilket var jättekul!
Jag hjälpte även min värdmamma att stoppa i saker i tjejernas easter basket och även stoppa godis i alla påskägg.
Jag fick även en easter basket fylld med choklad!
Påskdagen spenderade jag med Elmas familj, vi åkte till kyrkan på morgonen och besökte sedan Arlington cemetary, efter de hade min värdmamma bjudit dom på middag så vi åkte hem till mig och åt tacos och gjorde en easter egg Hunt.
Här gömmer man massa små ägg i hela trädgården och barnen får föröka hitta alla vi hade totalt 65 ägg och vissa hade godis i dom och andra hade pengar.

I måndags flög jag och min värdfamilj till California och stannade där tills i fredags och de var helt fantastiskt! Våra dagar var helt full späckade och när vi tillslut kom tillbaka till hotellet varje kväll somnade vi alla direkt så jag hann inte blogga fören jag kom tillbaka.
Flyget gick tidigt måndag morgon och vi landade i California vid 12, vi började med att hämta hyrbilen och sen åkte jag, min värdmamma, hennes syster och tjejerna till Downtown Disney för att äta middag!
I downtown Disney finns de inga attraktioner utan de är mer mat och affärer där, en av affärerna tjejerna hittade var en Lego butik och massa stora lego skulpturer utanför.
Efter downtown Disney åkte vi hem för att orka spendera en heldag på Disneyland dagen efter!

På tisdagen vaknade vi alla tidigt och tog oss iväg till Disney!
De var verkligen super roligt att få ha besökt en sån nöjespark och jag är så glad över att jag fick chansen att se de! De är verkligen magiskt hela stället, Nöjesparken har olika "världar" som är uppbyggt utifrån filmer och attraktionerna är uppbyggda utifrån dom, så som Pirates of the Caribbean där man fick åka igenom delar av filmen och se saker omkring sig hända.
Attraktionerna på Disneyland är dom bästa jag åkt, alla är så otroligt speciella de är inte bara en vanlig berg och dalbana utan de är hela tiden en historia i de hela och små filmer utspelar sig och de är otroligt många detaljer runt om och alla har en väldigt hög kvalité, de är väldigt svårt att förklara man måste verkligen uppleva de själv för att förstå vad jag menar.
Genom hela parken har dom även olika karaktärer som går runt som man kan ta kort med om man vill. Dock såg vi inte så många som jag hade förväntat mig.
Hela måndagen spenderades i köer och attraktioner tills vi var helt slut på kvällen och satte oss i hotellets hot tub och sen gick och la oss för att spendera en helt ny dag på universal studios vilket jag kommer skriva mer om i nästa inlägg!

Sista bilden är utsikten vi hade ifrån parisehjulet

För ett tag sedan mötte jag upp Mikaela i DC för att få se alla Cherry Blossoms och få vara med på en Kite festival!
De var flera hundra träd längst som blommade och de var riktigt fint och definitivt något alla borde se om dom befinner sig i DC under den säsongen på året!
Vi gick runt ett tag och kollade på alla träd och tog lite kort sen hade vi hört att parken bredvid Washington monument skulle dom ha en liten festival så vi bestämde oss efter att vi sätt alla träden att gå dit och se om de var något att se, vilket de absolut var!
De var så många människor som flög drakar och man fick riktiga vårkänslor när man gick där!
Dom hade även en demonstration mot Trump där vissa hade drakar med olika citat och liknande, den största var "when they go low, we fly high" vilket var ett citat ifrån Michelle Obama som dom döpte protesten till.
Vi passade även på att ha picknick bland alla träd och drakar innan vi åkte vidare till Market Square som ligger en bit utanför bredvid Gallaudet universitet där dom har en stor lokal där de är en marknad i. Många små butiker som sålde när producerad mat och små företag som var där inne. Men huvudmålet var att se all graffiti som är där då den ska vara väldigt fin!
Vi avslutade även dagen med att åka till Cheesecake Factory för att äta efterrätt!

​M lärde sig för några dagar sedan att cykla! Så stolt över henne!

Idag har de varit riktigt varmt här och C bestämde sig för att de var dags att inviga vattenspridaren!
Max fick även vara med och leka på slutet