Detta är helt klart min nya favoritlåt. Vill bara dansa hela tiden när jag hör den, lyssna!

Hej! Väldigt längesen jag tittade in här men jag har minst sagt haft andra saker för mig! Under dessa första 14 veckor på Chalmers har jag känt mig stressad över allt skolarbete, lycklig för att ha klarat de första tentorna, förvirrad om jag vill hålla på med detta resten av mitt liv, tacksam för att ha hittat nya vänner, stor längtan tillbaka till backpacker-livet och tusen andra känslor.

Jag tar tyvärr väldigt lite bilder nu för tiden så jag tänkte passa på att uppdatera nu när jag hittade denna bild på Facebook. Den är från i torsdags när vi var hemma hos Alice i min klass på glöggmys. Notera att alla har jultröjor på sig!

På fredagen checkade jag ut från Clarion och begav mig till Centralen för att sätta mig på bussen mot Bollnäs. Jag skulle nämligen återförenas med Carro och Rasmus som jag träffade i Australien! Det var verkligen en stor kontrast att lämna tunnelbanorna i storstaden till att ta sig fram på fyrhjuling genom Bollnäs skogar. Hade verkligen ett perfekt avslut med dessa fina människor på en grym semester!

Fredagen under semesterveckan blev sista heldagen i Stockholm. Vi hittade ett riktigt smultronställe vid vattnet där vi låg och solade, hade picknick (åt den godaste sushin ever) och spelade kort hela dagen. På eftermiddagen åt vi glass på mysigaste strandcafét och på kvällen gick vi en sväng i stan och kollade på vackra vyer. Blev lite kär i staden och bestämde mig för att jag vill bo här under någon del av mitt liv! ❤

På onsdagen v. 29 mötte vi upp Gabriel och besökte hans och Eriks lägenhet som verkligen låg på landet! Vi klappade Gabriels hästar och gick till en sjö och badade. Det var faktiskt årets första dopp för mig i Sverige! På kvällen lämnade vi Gabriel som skulle jobba och satte oss i en fin park och förade lite inför kvällens festligheter.

Har nog inte nämnt det här innan, men i höst ska jag plugga Informationsteknik på Chalmers. Mottagningen börjar redan på tisdag nästa vecka. På tisdag om en vecka!! Var tog mitt liv de senaste 21 åren vägen!? Å ena sidan känner jag mig taggad att hitta nya kompisar och lära mig nya saker, å andra sidan känner jag mig stressad för att denna sommar bara flugit förbi och för allt jag vill hinna med innan jag börjar. Har stora cravings på att åka iväg en vecka till Grekland just nu och bara ligga i en solstol, lösa korsord (haha) och äta god mat, men det blir inget med det tyvärr.

Efter vi äntligen (!!) lämnat Finlandsfärjan checkade vi in på Clarion Hotell vid Skanstull i ett fint rum på våning 6. Vi chillade på rummet en stund och tog oss sedan till Gröna Lund där Erik jobbar. Det var otroligt fint väder och därför också väldigt mycket folk i parken, men vi fick åkt mycket ändå! Jag gillar såklart Liseberg bättre än Gröna Lund, men Grönan har ett galet fint läge och några attraktioner som är helt grymma!

​Här kommer en liten sammanfattning i bilder av min semestervecka. Den började måndagen v. 29 då jag satte mig på tåget mot Stockholm med Tintin och Erik. Vi nådde huvudstaden runt lunchtid, så vi satte oss och åt tog oss sedan en vända på stan och kollade lite butiker. På eftermiddagen boardade vi Viking Line Cinderella som skulle ta oss på en 22-timmarskryssning till Åland och tillbaka. Måste säga att kryssningen var en riktig besvikelse (även om förväntningarna från början var ganska låga, haha), men vi hade riktigt kul ändå!

Nu (läs: för två veckor sedan) kan jag äntligen bocka av Gå på festival på min bucket list! Åkte till Norrköping över en weekend med dessa härliga brudar för att tälta,gå på koncerter och ha allmänt kul! Blev himla lyckat och förhoppningsvis blir det favorit i repris även nästa år!

​Detta inlägg skulle upp för ca en månad seda, men bättre sent än aldrig! Bilderna är från min minisemester med familjen till Köpenhamn i mitten av juni. Vi åkte ner på lördag morgon och checkade in på Scandic Eremitage på eftermiddagen. Samma kväll åkte vi tåg till Cirkushuset mitt i stan för att gå på Wallmans salonger. Vi åt trerätters medan vi kollade på deras fina middagsföreställning. På söndagen strosade vi omkring på stan, gick längs Strøget och åt middag i vackra Nyhavn. Det blev en mysig helg med familjen helt enkelt!