Förra veckan spenderades på västkusten, Sveriges finaste och mysigaste ö bohus-malmön.
Min farmor är uppvuxen på ön och vi har spenderat somrarna där sedan vi var små. Novalie var med förra året men då var hon bara 2 månader så detta året var hon mer med och fick uppleva den fantastiska ön.

Ligger nu rödgråten i sängen efter att ha kollat på filmen Lion... alltså alla måste se den filmen! Ligger och kramar mitt lilla knyte som ligger här bredvid mig, jag kan bara inte släppa taget. Filmen är baserad på en sann historia om en pojke som kommer ifrån sin familj. Man får följa hans resa genom livet, sökandet av sin familj, vem han är och vad han har varit med om. Vill inte avslöja för mycket men så värd att se.
Man borde verkligen stanna upp oftare i livet och bara njuta av stunden, av friheten, kärleken vi har runt om oss och att vi lever i dag!
Jag tycker ändå att jag är ganska bra på att uppskatta livet men man kan absolut bli lite bättre.

I dag fyller min kära sambo år, det firades med pizza och hemmagjord jordgubbstårta hos mina svärföräldrar, sen har vi bara myst runt hemma.
En regnig dag men trots det blev det en liten blåbärsrunda i skogen och en runda till stan.
Hur som helst så är jag oroligt glad för allt jag har i livet.. alla när och kära och min egna familj som betyder allt
❤️

Slänger även in 3 bilder ifrån gårdagen. Vi åkte till Karlshamn, dom har en underbar fiskrestaurang som ligger i vägga hamnen. Har som liten tradition att åka dit och äta skaldjur en gång varje sommar, perfekt för vår familj som älskar skaldjur.
Senare på kvällen lämnade vi lillan hos farmor och farfar och gled runt i Växjö, slutade med en drink på PM tak,en riktigt mysig kväll med min kärlek.

Denna dagen blev det en första tur med båten för i år, och Novalies första tur någonsin! Till min stora förvåning var hon relativt lugn och trillade inte över bord...
Det bästa med hela grejen var att blåsa i visselpipan som var fäst på flytvästen och kasta saker i sjön :)
Förr innan vi fick Novalie var vi ganska ofta ute med båten, fiskade, solade och badade. Inte super lätt när man har en liten 1 åring men någon gång ibland måste vi komma ut. Sånna här dagar bara älskar man att bo precis vid en sjö!

Hej hopp
Nu är vi i Blekinge, jag och lillfisen.
Vi har stuga här sedan 15 år tillbaka och det är underbart att kunna åka hit och njuta av sol, bad och hav. Det bästa av allt är att det bara tar lite över en timme att komma hit.
Vi kom hit i går då badade vi lite i den lilla polen vi har i trädgården, gick en promenad och käkade mat nere vid havet.. så mysigt!
I dag åkte vi till en super mysig lite gård som ligger 5 min i från stugområde.. där säljer som närodlat och en massa andra mysiga sakar. Vi inhandlade dagens middag och jordgubbar plus att jag hittade 2 super mysiga oljor, en med smak av ramslök och en med basilika. Nu ligger vi vid havet och solar. Lilla sover gott i vagnen och vi sitter och gottar oss i solstolarna
🌟 i kväll bär det hemåt igen.

Precis som det ska vara på lördagsmorgonen så började vi med en sovmorgon.. hela familjen dom till halv 10!!! Va hände ? :)
Efter morgon kaffet och lite frulle så packade vi ihop oss för en tur i skogen.
Vi hittade massor med svamp och även blåbär. Efter att Novalie fick smaka på några stycken skrek hon bara Mer! Mer!!
Visade henne sedan en blåbärsbuske som var full med blåbär, efter att hon började äta där gick det inte att få med henne därifrån!
Konstigt ändå att hon inte fått ont i magen av alla bär :)

Hann även med en rejäl kvällsrunda med cyklarna. Finns det något bättre än att vara ute med familjen och röra på sig i det fria ? Tror inte det
❤️

Slänger även med lite bilder ifrån i går kväll då vi var hos Thea och gänget! Käkade gott och badade bubbel 🙌🏻

Sista kvällen på Öland! Vi har haft grymma dagar med god mat och dryck, bullelbad, strand händ och frukost ute i soliga trädgården.. sjukt skönt att komma hemifrån någon dag och andas in lite havsluft!

En lugn tisdags morgon här i dag. Lill-hönan ska snart vila och jag tänkte kolla på sista avsnittet av skam !! Ja sista avsnittet, har dragit ut på det tillräcklig länge nu.

I dag ska jag handla och fixa lite inför morgondagens tripp, ska även försöka mig på en springtur och förhoppningsvis hinna med att träffa tjejen jag är kontaktperson för.

I går var vi på stan, träffade lite kompisar och käkade lunch.
Lite lekparkshäng innan vi stack hem för mat och vila för N.

På kvällen åkte vi om stan, hämtade sushi och sedan vidare till Linnéparken och allsång.. jag älskar verkligen sånt, en massa folk, musik och sång, något att smaska på och gott sällskap!
Minna o kusin Thea gjorde oss sällskap :)
Trotts några droppar regn en härlig kväll.

Snart är helgen över och vi ser fram emot en ny vecka. Nästa vecka händer det en massa kul, ska blad annat iväg med lite tjejkompisar till Öland . Vi ska förhoppningsvis ligga lite i solen, bada, grilla, dricka lite vid och ha det allmänt trevligt. Troligtvis stannar vi i 2 nätter och håller tummarna för fint väder.

Denna helgen var vi varit runt lite här och där. Har blad annat varit på konfirmation, ätit gott, var även hos mamma en sväng o kollade på en massa djur
🐴🐖🐄🐑
Nu ligger Vi i soffan, slöar och kollar Wallander. En bra helg
⭐️

Ett av världens vackraste länder är absolut Grekland, med en fin kultur, underbara öar, turkost hav och otroligt god mat. Ända sedan vi varit små så har vi turistar runt i Grekland med familjen. Nu har jag en egen familj och med en pojkvän som är halvgrek så blir det såklart att vi semestrar där oftast.
Åker man till Halkidiki som är en halvö som ligger ca 1 timme ifrån Thessalonikis flygplats hittar man många fantastiska stränder och otroligt fint vatten. Vi var där för några år sedan och hittade då en fantastisk strand. Över havet och stranden låg den ett nerlagt hotell som dom nu har renoverat upp och gjort i ordning. Stranden var för några år sedan helt övergiven då vi först hittade den, vi kallade den för våran stand men nu är det fullt ös. Hur som helst är detta ett fantastiskt stället som vi alltid besöker när vi är i Grekland. Bilderna är ifrån vår senaste resa vi gjorde i juni.

Igår var sista dagen man kunds handla med vissa av våra svenska mynt. Jag kollade igenom jackor och några väskor här hemma och hittade 300kr i en gammal väska, hur glad blir man inte då 😄